همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

چگونه از ناخن ها مراقبت کنیم؟

چگونه ناخن بگیریم - فاطمه حبشی
داشتن ناخن های قوی و سالم آرزوی هر خانمی است. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه ناخن های خود را قوی و سالم کنید.
در ابتدا برخی از نکات اصلی را که در این مقاله در مورد افزایش سلامت و زیبایی ناخن ها بیان کرده ایم را به اختصار بیان می کنیم.
از استون استفاده نکنید.
از مانیکور مکرر خودداری کنید.
دست های خود را در تماس با آب ولرم قرار ندهید.
برای مدت طولانی لاک نزنید.
ناخن های خود را بلند نکنید و مرتب و صاف کوتاه کنید.
سرفصل های اصلی این صفحه
برای داشتن ناخن های سالم از روغن زیتون استفاده کنید
روغن زیتون ناخن های شما را براق می کند. اگر می خواهید ناخن هایتان محکم باشد از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون را در یک لیوان آب بریزید و دستان خود را ماساژ دهید. یا این روش را قبل از کشیدن ناخن امتحان کنید. اگر نوک ناخن شما ریش دارد می توانید از روغن زیتون برای نرم کردن پوست اطراف استفاده کنید. ناخن ها می توانند قوی تر شوند
همچنین بخوانید : درمان اسیدی پوست و فواید شگفت انگیز آن در درمان لک و آکنه
برای تقویت ناخن ها از آب لیمو استفاده کنید
ناخن ها اغلب به دلیل مواد شیمیایی یا شوینده یا حتی گرد و غبار آسیب دیده و زرد می شوند. استفاده از آب لیمو یک راه بسیار موثر و قدرتمند برای خلاص شدن از شر لکه های زرد است. در یک کاسه مقداری آب بریزید و چند قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید سپس با دست ماساژ دهید.
سرکه برای تقویت ناخن مفید است
همچنین می توانید از سرکه برای تقویت ناخن های خود استفاده کنید. سرکه را در آب حل کرده و با مسواک مسواک بزنید و تمیز کنید.
وازلین ناخن ها را براق می کند
استفاده از وازلین یک راه عالی برای تقویت ناخن ها و براق کردن آنها است. این کار را می توان قبل یا بعد از دوش گرفتن انجام داد. یا شب قبل از خواب به ناخن های خود وازلین بزنید. ناخن ها را تقویت می کند و تاثیر زیادی در رشد ناخن ها دارد.
عسل دارویی برای سلامت ناخن هاست
اگر ناخن ها آسیب دیده یا شکننده هستند یا پوست اطراف ناخن آسیب دیده است، باید از عسل استفاده کنید، عسل زخم های نوک انگشتان و ناخن ها را التیام می بخشد. می توانید مقداری عسل را گرم کنید و انگشت خود را به مدت بیست دقیقه روی آن بگذارید. این روش حتی زخم های شدید را التیام می بخشد و در نقاهت موثر است. عسل ضد باکتری است و باکتری ها و میکروب های بین ناخن های آسیب دیده را از بین می برد و از عفونت پوست و ناخن جلوگیری می کند.
همچنین بخوانید : مشکلات و خطرات رنگ مو برای افراد خاص
ناخن های خود را با روغن کنجد تقویت کنید
در طب سنتی روغن کنجد یک داروی قوی برای جلوگیری از شکنندگی و ترک خوردن ناخن ها است. روغن کنجد را در ظرفی گرم کنید و میخک را اضافه کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که ناخن بسیار نرم شود. این کار ناخن های شما را براق و جدید می کند.
به ناخن های شما استراحت می دهد
ناخن ها نیز مانند پوست و مو به استراحت نیاز دارند. آنها باید برای مدتی از تمام مواد شیمیایی دور بمانند. استفاده مداوم از لاک و سایر محصولات می تواند باعث از بین رفتن رنگ و ظاهر ناخن ها شود. پس به ناخن های خود استراحت دهید تا رنگ اصلی و طبیعی خود را از هیچ ماده ای از دست ندهند.
امیدواریم با مطالعه این مطلب از سایت زیبایی فاطمه حبشی هر چه زودتر از ناخن های خود مراقبت کنید تا سلامت ناخن ها تضمین شود.
 

https://fatemehhabashi.com/tips-to-ensure-your-nails-are-healthy/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد