همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

بالون معده چیست؟


یکی از محبوب ترین روش های کاهش وزن استفاده از بالون معده است. در این روش با استفاده از بادکنک هایی که در داخل معده قرار می گیرند و هوا را به داخل این بادکنک ها می کشند، حجم زیادی از معده را اشغال می کنند و فرد دیگر نمی تواند مقدار زیادی غذا مصرف کند که باعث می شود فرد غذا نخورد.

در نتیجه کاهش وزن اتفاق می افتد، البته این روش به صورت مرحله ای قابل انجام است و بعد از شش ماه که فرد به تغذیه خوب عادت کرد، بالون با آندوسکوپی خارج می شود.

تا عوارضی برای فرد ایجاد نکند. بادکنک ها معمولا به چند دسته تقسیم می شوند که در مطلب بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.


انواع بالون معده چیست؟

بالون های مخلوط کننده مایعات هوا:

این بادکنک ها نسبت به سایر بادکنک ها دوام بیشتری دارند و تا 9 ماه عمر می کنند. همچنین قابلیت پر شدن کامل با مخلوط مایع و هوا را دارد که باعث کاهش عوارض اولیه مانند حالت تهوع در بیمار می شود.

تحمل آن و حضور آن در بدن فرد برای بیمار آسان تر می شود و بیمار سازگاری بهتری با این نوع بادکنک ها دارد.


بالن گنجشک:

این بالون ها تا یک سال دوام دارند و از طریق آندوسکوپی وارد بدن می شوند و پزشک می تواند حجم مایع داخل بالون را با توجه به اشتهای فرد و عوارضی که تجربه کرده است اندازه گیری کند و می تواند حجم را کم و زیاد کند. از توپ

در این نوع تورم حالت تهوع و درد کاهش می یابد. و زمانی که فرد احساس کند معده اش کاملاً به صدای بالون عادت کرده است، می تواند مایع داخل بالون را افزایش دهد یا از طریق آندوسکوپی آن را خارج کند.


بالون با امکان تنظیم از طریق درگاه:

این بالون ها از طریق آندوسکوپی وارد معده می شوند و از طریق سوراخی که مستقیماً زیر پوست بیمار قرار می گیرد، می توان آنها را با هوا پر کرد.

و با توجه به عمر طولانی آنها، کاهش وزن بیمار به اوج خود می رسد، پزشک می تواند بر اساس اشتها و استقامت بیمار، سایز بالون را کم یا زیاد کند.


جراحی بالون معده چگونه انجام می شود؟

جراحی بالون معده در ابتدا از طریق یک لوله آندوسکوپی انجام می شود، بالون تخلیه می شود و از طریق دهان وارد معده می شود. معمولاً به عنوان آرام بخش یا بی حس کننده به بیمار داده می شود و این روش در ابتدا می تواند تا حدودی ناراحت کننده باشد.

اما بدون درد است و در نهایت در عرض پانزده دقیقه تمام می شود. بیمار می تواند در همان روز پس از شش ماه به خانه برگردد، بالون تمیز شده و از معده خارج می شود.

به طور متوسط ​​افرادی که این روش را انجام می دهند 20 تا 30 درصد از وزن اضافی خود را از دست می دهند. و کاهش وزن برای هر متقاضی با توجه به شرایطش متفاوت خواهد بود.

اخیرا روش جدیدی برای قرار دادن بالون در معده ساخته شده است که یک بالون کپسولی شکل است.

و در واقع به یک لوله نازک متصل است تا بیمار آن را ببلعد.

هنگامی که بالون در موقعیت صحیح قرار گرفت، از طریق لوله با هوا پر می شود و لوله بلافاصله خارج می شود.در این مدل از قرار دادن بدون آرامبخش، می توان تا سه بالون را در معده قرار داد.

در این صورت کاهش وزن در دوازده هفته برای بیمار آسانتر و راحت تر خواهد بود. سپس بالون ها از طریق یک آندوسکوپی ساده از معده خارج می شوند.

به این ترتیب سرعت کاهش وزن بسیار افزایش می یابد و بیمار احساس ناراحتی نمی کند و به راحتی می تواند از روش بالون معده استفاده کند.


تفاوت بین بالون مایع و هوا چیست؟

همانطور که اشاره کردیم بالون معده در دو نوع مایع و گازی موجود می باشد که هر کدام از این دو نوع دارای ویژگی ها و مزایایی مانند ماندگاری بیشتر و ... می باشند.

در این قسمت از مقاله می خواهیم در مورد تفاوت این دو نوع بادکنک صحبت کنیم. بادکنک های مایعی که با موادی مانند آب پر می شوند نسبت به سایر بادکنک ها سنگین تر هستند و این بادکنک ها ممکن است وزن بیشتری از دست بدهند و به دلیل سنگین بودن حجم بالون باعث کاهش وزن سریعتر نامزد شوند. و فرد احساس بیشتری خواهد کرد. سیر و کم اشتها.

اما در بالون های هوا به دلیل حجم کمتر، ممکن است بیمار کاهش وزن کمتری داشته باشد اما به دلیل حجم کمتر، عوارض بعد از عمل مانند درد و استفراغ کمتری را تجربه کند.

به همین دلیل این نوع بالون برای بیمارانی که به دنبال عوارض کمتر بعد از جراحی هستند بسیار توصیه می شود. اما ممکن است کاهش کمتری در سلولیت در طول دوره درمان دیده شود. از این رو، پزشک با توجه به نوع بدن و مشخصات متابولیک فرد، نوع مناسب را تجویز می کند.


فواید گاسترکتومی چیست؟

سرعت کاهش وزن:

یکی از بزرگترین مزایای این روش کاهش وزن کاهش وزن سریع و متابولیسم است. این روش منجر به کاهش اشتها در افراد خواهد شد.

این می تواند سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد و کاهش وزن شما را تنها در عرض چند ماه پس از درمان افزایش دهد. میانگین کاهش وزن با این روش کاهش وزن در طول شش ماه درمان بین بیست تا سی کیلو خواهد بود.

این در حالی است که با انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی منظم و کنترل شده می توان آن را نیز افزایش داد و احتمالاً حتی بیشتر. البته پزشک شما با توجه به شرایط بدنی شما تصمیم می گیرد که در این مدت وضعیت جسمانی شما چگونه باشد

زیرا اولویت اصلی حفظ سلامت و سپس بهبود است. برای این منظور با توجه به نیاز بدن که باید هر روز تامین شود، پزشک رژیم هایی را در این زمینه پیشنهاد می کند.

و این دوره درمان را می توان برای شما کوتاه یا تمدید کرد. این نه تنها سلامت شما را بدتر می کند، بلکه پوست و صورت شما را سالم و شاداب می کند.


تکرارپذیری در عمل:

یکی از مهم ترین ویژگی های جراحی بالون معده، قابلیت تکرار این روش درمانی است. در صورت لزوم، زمانی که فرد دوره درمان را تمام کرد یا بالون آسیب دید یا سوراخ شد، می تواند زیر نظر پزشک بالون دیگری را تعویض کند یا در صورت لزوم دوره درمان را مجدداً شروع کند.

یکی از مهمترین مزایای بالون درمانی معده تکرارپذیری است. این به شما امکان می دهد با کمترین عوارض به سایر درمان ها بازگردید. یا می توانید نوع بادکنک مورد نظر خود را تغییر دهید.

ورزش های پرفشار یا حوادث مختلف می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث آسیب رساندن به فرد و منجر به تعویض بالون شود. در برخی موارد، بالون را می توان سوراخ کرد یا حرکت داد.

تمامی این موارد زیر نظر پزشک قابل مشاهده است و در صورت وجود مشکل، بالون خارج شده و با بالون جدید جایگزین می شود.

سایر روش‌ها، مانند استفاده از حلقه‌های معده یا آستین معده، ممکن است برگشت‌پذیر باشند یا آسیب جدی‌تری به فرد وارد کنند که ممکن است منجر به از دست دادن سلامتی نیز شود. خوش آمدی.


آسان برای انجام دادن:

مهمترین مزیت این روش کاهش وزن و لاغری آسان بودن انجام آن است. این عمل تنها با استفاده از بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود و فرد می تواند در همان روز مرخص شده و به خانه برگردد. این مهمترین مزیت این روش کاهش وزن است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

زیرا ممکن است برخی از روش های کاهش وزن نیاز به مراقبت و نظارت پزشک داشته باشد که ممکن است برای متقاضی سخت باشد.

همچنین محدودیت های کاری به خصوص در روزهای اولیه می تواند بسیاری از افراد را به دلیل مشکلات و نگرانی های کاری از انجام سایر روش های کاهش وزن منصرف کند.

اما در این روش کاهش وزن هیچ محدودیتی ندارید و در عین حال روش آسان آن برای رسیدگی به سایر امور فرد بسیار موثر است.


ادامه پست: https://balloontehran.com/ 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد