همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

مزایا و معایب موسیقی از منظر علمی


موسیقی چیست؟

هر چیزی که دارای ریتم و نظم و نظم و آهنگسازی است موسیقی است مثلاً ترکیب رنگ ها بسیار زیباست و هر چیزی که نظم دارد مانند عالمی پر از نظم است اما این تصور در مردم به معنای موسیقی و آهنگ می دهد و نظر ماست. ساز و آهنگ خوب است

موسیقی می تواند ذهن را آرام کند، بدن را انرژی بخشد و حتی به مدیریت بهتر درد کمک کند. اما دیگر مزایای احتمالی گوش دادن به موسیقی چیست؟

1- بهبود درک و درک تمرین

تحقیقات نشان می‌دهد که پخش موسیقی در پس‌زمینه در حالی که فرد در حال انجام فعالیت دیگری است و تمرکز روی آن می‌تواند عملکرد او را در کارهایی که نیاز به درک و شناخت دارد، افزایش دهد. مطالعه نحوه دریافت موسیقی سریع منجر به افزایش سرعت کار و پردازش می شود و موسیقی تند و آرام نیز می تواند حافظه را تقویت کند.

اگر در این زمان مشغول انجام کاری هستید، بهتر است برای بهبود فعالیت مغز خود موسیقی پس زمینه پخش کنید. البته توصیه می کنیم به سراغ آهنگ های بی کلام بروید تا حواستان به شعر و ادبیات پرت نشود.

2- استرس را کاهش دهید

موسیقی سال هاست که به کاهش و مدیریت استرس کمک می کند. گوش دادن به موسیقی آرام و آرام می تواند راهی موثر برای غلبه بر استرس باشد و این چیزی است که علم ثابت کرده است. گوش دادن به موسیقی بر پاسخ انسان به استرس، به ویژه سیستم عصبی خودمختار تأثیر می گذارد. افرادی که به موسیقی آرامش بخش گوش می دهند پس از قرار گرفتن در معرض استرس سریعتر بهبود می یابند.

3- از دست دادن اشتها

یکی از مهم ترین تاثیرات روانی موسیقی این است که می تواند ابزار مفیدی برای افسردگی باشد. اگر می خواهید وزن کم کنید، خاموش کردن محیط و گوش دادن به موسیقی می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

سعی کنید هنگام غذا خوردن در خانه موسیقی ملایمی پخش کنید و آهسته تر و آگاهانه غذا بخورید و فضای آرامش بخشی ایجاد کنید. آموزش موسیقی در کرج

4- تبلیغ پیام

برخی از افراد احساس می کنند که گوش دادن به موسیقی مورد علاقه آنها در حین مطالعه به حافظه آنها کمک می کند، در حالی که برخی دیگر برای لذت بخشیدن به محیط یادگیری به موسیقی گوش می دهند و برخی دیگر نیز هستند که موسیقی را عاملی برای حواس پرتی در حین مطالعه می دانند. تحقیقات نشان می دهد که این می تواند مفید باشد، اما این به عوامل مختلفی از جمله نوع موسیقی، لذت شنونده از موسیقی و میزان اطلاعات و یادگیری شنونده از موسیقی بستگی دارد.

مطالعه دیگری نشان داد افرادی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستند، وقتی کلمات و عبارات جدیدی را در آهنگ ها و شعرها می سازند، بهتر از زمانی که آنها را می خوانند، می دانند.

5- کمک به درمان درد

تحقیقات نشان داده است که موسیقی می تواند در کنترل درد مفید باشد. مطالعه ای بر روی بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا نشان داد کسانی که به مدت یک ساعت به موسیقی گوش می دهند، کاهش قابل توجهی در درد داشتند.

یک بررسی در سال 2015 نشان داد که بیمارانی که قبل، حین و بعد از عمل به موسیقی گوش می‌دادند، درد و اضطراب کمتری نسبت به افرادی که گوش نمی‌دادند، تجربه کردند.

6- به خواب راحت کمک می کند

بی خوابی یک مشکل بزرگ است که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. راه های زیادی برای درمان این مشکل و سایر مشکلات خواب وجود دارد که در میان آنها گوش دادن به موسیقی کلاسیک آرامش بخش می تواند راهی ایمن، موثر و ارزان باشد.

7- انگیزه را افزایش دهید

دلیل خوبی وجود دارد که چرا هنگام گوش دادن به موسیقی ورزش کردن آسانتر است. دانشمندان دریافته‌اند که گوش دادن به موسیقی سریع به افراد انگیزه می‌دهد تا بیشتر کار کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید به برنامه تمرینی خود پایبند باشید، بهتر است یک لیست پخش از موسیقی‌های با سرعت بالا تهیه کنید تا به شما کمک کند انگیزه بیشتری داشته باشید، از تمرین خود لذت ببرید و عملکرد بهتری داشته باشید.

8- بهبود خلق و خو

یکی دیگر از مزایای روانی موسیقی این است که ما را خوشحال می کند. در مطالعه ای در مورد اینکه چرا مردم به موسیقی گوش می دهند، محققان دریافتند که موسیقی نواخته شده نقش مهمی در بهبود خلق و خو دارد.

مطالعه دیگری نشان داد که گوش دادن و گوش دادن به موسیقی خوب در عرض دو هفته نتایج را نشان می دهد. از مردم خواسته شد تا با گوش دادن به موسیقی مثبت هر روز به مدت دو هفته، روحیه خود را تقویت کنند. https://viola-music.com  هنگامی که از آنها خواسته شد تا تعریف کنند که چقدر خوشحال هستند، آنها گفتند که بعد از دو هفته خوشحال تر شده اند.


9- کاهش علائم افسردگی

محققان دریافته‌اند که موسیقی درمانی می‌تواند درمانی مؤثر و ایمن برای انواع اختلالات مانند افسردگی باشد. تحقیقات نشان می دهد که موسیقی درمانی علاوه بر کاهش افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به زوال عقل، سکته مغزی و پارکینسون عوارض جانبی ندارد، یعنی این نوع درمان عوارض جانبی ندارد و حداقل است.

مطالعه دیگری نشان داد که ژانر موسیقی نیز مهم است. محققان دریافتند که موسیقی کلاسیک و آرامش بخش بیشترین تاثیر را از نظر بهبود خلق و خو دارد، در حالی که هوی متال و تکنو هیچ تاثیری نداشته و مضر هستند.

10- افزایش استقامت ورزشی

یکی دیگر از تأثیرات مهم روانی موسیقی، توانایی آن در بهبود عملکرد ورزشی است. معمولاً هنگام دویدن قدم‌های افراد ریتمی دارد، و دانشمندان دریافته‌اند که افزودن ضربان قوی و سریع می‌تواند افراد را تشویق کند که سرعت خود را افزایش دهند. با گوش دادن به موسیقی، دوندگان نه تنها می‌توانند سریع‌تر بدود، بلکه انگیزه بیشتری برای دستیابی به استقامت بیشتر دارند.

ریتم ایده آل ورزش بین 125 تا 140 ضربه در دقیقه است. تحقیقات نشان داده است که همگام سازی حرکات بدن با ضرب آهنگ می تواند عملکرد را بهبود بخشد و استقامت و استقامت را افزایش دهد و این تأثیرات در طول تمرینات با شدت کم تا متوسط ​​بیشتر آشکار می شود. به عبارت دیگر، یک فرد معمولی می تواند از موسیقی بیشتر از ورزشکاران حرفه ای از گوش دادن به موسیقی بهره مند شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد