همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

در آرایشگاه های زنانه چه اتفاقی می افتد؟

 به مرور زمان چون کاربری و نحوه استفاده از بسیاری از مکان ها تغییر کرد، این مکان (آرایشگاه) نیز تغییر کاربری داد و تبدیل به سالن مد، اتاق دارو، مکان ماساژ و ... شد.

در مغازه های مردانه، هیچ کس منتظر نخواهد ماند. مشتریان واقعاً به اینکه چه کسی موهایشان را اصلاح می کند اهمیتی نمی دهند. آنها اغلب می خواهند کار خود را زودتر تمام کنند تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند، اما ماندن در آرایشگاه برای خانم ها یک نعمت است.

«آرایشگاه ها» به مکانی امن و بی دردسر برای زنان تبدیل شده است تا از آرایش و آرایش مو فراتر بروند و گاهی بسیاری از زنان فقط برای گپ زدن به سالن می روند.

کت ها و چادرها آویزان می شوند تا نمایش غیررسمی لباس و اصول اد و هافن آغاز شود، سپس نوبت به ایفای نقش خبرنگار، تحلیل و بررسی واقعیت آخرین اخبار و شایعات با هم می رسد.

حتی پس از خنده و تعریف و تمجیدهای فراوان، باز هم درد می کنند و برخی راه حل های استاندارد را برای آنهایی که در نقش روانپزشک یا مشاور در جمع هستند تجویز می کنند.

ما باید به حرف مشتری گوش کنیم

من به آرایشگاه تمیزتری نسبت به سایر آرایشگاه ها رفتم و بر خلاف آرایشگاه های دیگر فقط دو نفر به مشتریان خدمات می دادند. آنها می آیند تا از زندگی خود، شوهران، فرزندانشان صحبت کنند. انصافاً خانم ها در این جاها از یکدیگر یاد می گیرند. مهمترین چیز این است که چگونه با شوهر خود دعوا کنید!

یکی می‌گفت: «دستم دیر می‌تراشد، برای اینکه مشتری فکر نکند او را عقب انداخته‌ام، با او صحبت می‌کنم و کار را پیش می‌برم؛ حتی گاهی مشتری کارش را تمام کرده است، اما می‌گوید بیا من. بهت قول میدم!چهارشنبه باید بگم که خرید و فروش لباس زیر، پیژامه، پتو، روسری، لوازم آرایشی، بدلیجات و ... زیاده. "

بیا پیش بینی کن تا نوبتت بشه!

وقتی وارد آرایشگاه بعدی شدم، در همان نگاه اول دیدم که تعداد مشتری ها نسبت به آرایشگاه ها بسیار زیاد است و با این همه ازدحام، مشتری ها ساعت ها در صف ایستاده اند.

بعد از سلام و احوالپرسی، خانمی مرا به پشت آرایشگاه برد و گفت: «تا نوبت تو برسد، بیا و فال بگیر و از آینده خود مطلع شو!»

خانم هایی با خالکوبی های عجیب و غریب و موهای قرمز میز قهوه و چای و قهوه و ... را در انتهای سالن پهن کرده و به رمالی مشغول هستند.

دلم می خواد برم تو دریا و برم طالعمو بگیرم و مثلا بگم آخر ماه منشی می شی و آخر سال سردبیر ولی اینقدر کمه چیکار کنم زمان گزارش های میدانی است و من باید این خیال را نادیده بگیرم.

خانم فالگیر با صدای بلند گفت: خانم من هر روز نیستم که سرنوشت پرستار شما را بگویم. من فقط سه شنبه اینجا هستم، این فرصت را از دست ندهید! "

خانمی که یکی از مشتریان بود گفت: محیط برخی از آرایشگاه ها بسیار وحشتناک است، چون مکان بسته است و پر از خانم ها است، هر کاری می کنند، جستجو می کنند و در واقع آنها هستند که وقت ما را تلف می کنند. "

این آرایشگر معجزه می کند!

برای انتخاب آرایشگاه دیگر با دوستان مشورت کردم و بعد از این مشاوره تصمیم گرفتم در این مورد صحبت کنم و دیگر با آرایشگر تماس نگرفتم!

یکی از دوستانم گفت: شوهر خانمی با او دعوا کرده و در خانه قهر کرده است. من این پیام را به پدر و مادرم رسانده ام که از شما طلاق می گیرم. خانمی افسرده و غمگین از کنار یک آرایشگاه می گذرد و موهایش را کوتاه می کند. فردا صبح زود به بچه های آرایشگاه یک جعبه شیرینی و هزار بوسه برای شکرگزاری دریافت می کنند. مرد به خانه برگشت و از رفتار خود ابراز پشیمانی کرد!

دوستان دیگرم توجه من را بیشتر از مهارت آرایشگر به این موضوع جلب کردند و اصرار داشتند که او در کار شما حساس است، آرایشگاه نروید، ممکن است دستش بد باشد و روی کار شما تأثیر بگذارد!

اگر کمی به این خرافات اعتقاد داشته باشید و این داستان ها را با لطف و جدیت بیان می کنند، وسوسه می شوید که یک ماه در خانه بمانید و خود را به دست این مصلحان معجزه گر بسپارید، اما مشکلات شما حل می شود!

مردم باید مراقب سلامتی خود باشند!

خالکوبی و اپیلاسیون یکی دیگر از خدمات جدید آرایشگاه است. آرایشگاه هایی که این دو سرویس را به مشتریان خود ارائه می دهند باید برای این عمل مجوز جداگانه داشته باشند اما حدود 90 درصد سالن ها مجوز این دو سرویس رایج را ندارند!

با یکی از افرادی که در سالنی در مرکز شهر خدمات اپیلاسیون ارائه می دهد صحبت کردم و احساس کردم دارم با رئیس سازمان بهداشت جهانی صحبت می کنم!

الهام گفت: مردم باید مراقب سلامت و امنیت خود باشند، وقتی موم چوبی به تمام بدن موم می زند باعث شیوع بیماری می شود، شایع ترین بیماری که الان زیاد شده زگیل است! گفتم مراقب نباشید. خودتان، مسائل آرایشی و بهداشتی؟، گفت: آیا ما دیوانه ایم که وقتی مشتری اعتراض نمی کند تجهیزات را ممنوع کنیم؟

آرایشگاه ها جدا از مسائل بهداشتی، مسائل ایمنی هم دارند، اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش پسری که ظاهری دخترانه داشت وارد این حرفه شد و مدت زیادی به کارش ادامه داد.

آرایشگاه، اتاق پزشک و اتاق عمل

در هر صورت آرایشگاه ها جبهه ای مناسب برای افراد سودجو هستند. آنقدر که آرایشگاهش را به اتاق عمل تبدیل می کند. همه چیز از تزریق ژل و بوتاکس گرفته تا پاک کردن تاتو در یک محیط سالن استریل انجام می شود.

از آنجایی که به آن آرایشگاه می گویند و وظیفه آن نشان دادن زیبایی است، به خود اجازه می دهد در مراقبت از پوست و تناسب اندام پا به کفش یک پزشک بگذارد. از لوازم آرایشی خانگی و پاک کننده های آکنه (که پزشکان انجام نمی دهند) گرفته تا قرص های لاغری، اشتها آور، مکمل های غذایی و داروهای گیاهی که به عنوان داروهای تجویزی تجویز می شوند.

البته برای جلب اعتماد مشتریان بسیار حرفه ای عمل می کنند. آنها یک روش اثبات شده دارند. معمولا در آرایشگاه مشتری هست که قبلا از این روش استفاده کرده، می گوید خیلی خوب بوده و خیلی راضی است. در حرفه تبلیغاتی به این روش، روش دهان به دهان می گویند. این بدان معناست که افرادی که از محصول راضی هستند آن را به دوستان خود و دوستان خود توصیه می کنند.

گل، شراب و سگ!

مدت زیادی است که از شیوع مواد مخدر به جای قرص های لاغری در آرایشگاه ها نمی گذرد، اما نکته جالبی که هنگام بازدید از برخی آرایشگاه ها متوجه شدم «سگ» آرایشگاه بود که در سالن پرسه می زد. به عنوان راهی برای سرگرم کردن مشتریان. !

به یکی از آن خانم ها اعتراض کردم و گفتم من از سگ می ترسم، اما او سعی کرد با کلمات روانی بین من و آن سگ رابطه ایجاد کند و در نهایت قبل از اینکه من سکته کنم فرار کرد.

در واقع در یک سالن و بسیاری دیگر به محض ورود خانمی به من سلام کرد و چادر و لباسهایم را برداشت و در اتاق گذاشت و کلید را به من داد و پرسید آیا دوست داری مشروب بخوری؟ و با لبخندی زیبا گفت حلال یا حرام!

ضررهای باربر

همه چیز خوب است و فضای آرایشگاه همیشه شاد و خندان نیست. گاهی اتفاقات ناگواری در این محیط رخ می دهد و اغلب آنها ناگفتنی هستند. بسیاری از زنان و دختران پس از ورود به این دنیای کاملا زنانه و آزاد، تغییر شخصیت داده اند و برخی طلاق ها و جدایی ها در اطراف این آرایشگاه ها ریشه دوانده است.

خطر آرایشگر فقط به این موارد ختم نمی شود. اتفاقات بد دیگری هم هست که در یک لحظه زندگی عده ای را که سرشار از امید و آرزو هستند نابود می کند.

چند سال پیش باید قطره چشمی مخصوصی به چشمان عروس می زدند تا چشمان عروس براق و قرمز نشود اما دستیار آرایش به طور اتفاقی از چسب مژه استفاده کرد! ابتدا پلک های عروس نیازمند به هم می چسبد و او را محکم و دردناک می گیرد و در نهایت به جای رفتن به مجلس ترحیم هر دو چشمش را از دست می دهد.

موسیقی یک امر ضروری است!

یادم رفت بگم تو آرایشگاه معمولا موسیقی هست. حتی در این مورد، اگرچه به آنها حق پخش فقط موسیقی آرام داده شد، اما گاهی اوقات زنان فضا را غیررسمی می دانستند و از ترانه های روز غافل نمی شدند.

البته بیشتر ناواژه هایی که استفاده می کنند، موسیقی اپرای معروف ایرانی است که بدون صدای خواننده پخش می شود.

قضات زن به پرونده های تخلف در آرایشگاه های زنانه رسیدگی می کنند

بهمن حسنبیگی رئیس دورهای مشترک کیفری استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید 6 داور زن از آرایشگاه های زنانه در دوره های کیفری، گفت: هم اکنون در شعب 19، 24، 30، 33، 60. و 63 تعزیرات، قاضی زن رسیدگی می کنند و حکم صادر می کنند.

وی از آمار گشت های تعزیرات در برخورد با تخلفات پوشش بانوان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 69 اتحادیه مورد بررسی قرار گرفته و از این میزان 37 مورد تخلف انجام شده است. ثبت شد. برای ارزیابی و 29 واحد بدون تخلف گزارش شد.

رئیس گشت مشترک زندان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون 17 گشت مشترک با نمایندگان سازمان کنترل ویژه برای رفع شکایات آرایشگاه های زنانه انجام شده است. وی گفت: 59 شکایت رسیدگی شد. رضایت شاکی به جای واحد صنفی اخذ شد. »

حسنبیگی با تاکید بر اینکه تعزیرات مرجع رسیدگی به موضوع است، یادآور شد: نظارت با فدراسیون و نظارت و کنترل ارزش هاست و گشت های مشترک تعزیرات با نهادهایی که مشکل جدی دارند و تخلف کرده اند برخورد می کند.

وی افزود: وی در این گشت‌ها شخصاً علیه واحدهای صنفی که در گزارش‌های رسمی شکایت داشتند، با حضور قاضی مبنی بر تخلف از قانون شکایت می‌کرد و در بخش‌های ویژه زنانه کالا به آنها ارسال می‌شد. اقدام پیگیری لازم انجام شود."

رئیس گشت مشترک استان تهران گفت: «در صورت ایجاد فرصت برای سازش بین شاکی و واحد متخلف، پرونده مختومه می شود، در صورت اثبات نشدن تخلف برای قاضی، اقدامات قانونی برای مختومه شدن پرونده و در صورت نیاز درخواست کارشناس انجام می شود. نظر، پرونده برای نظر کارشناسی به اتحادیه ارسال می شود.

حسنبیگی افزود: در صورتی که فعالیت آرایشگاه موجب وقوع جرم شود، پرونده به دادسرای ناحیه ۱۹ و دادسرای انقلاب در جرایم پزشکی منتقل می‌شود، در این صورت چنانچه اقدام انجام شده منجر به آسیب جسمی شود. به شاکی، یعنی پرداختی لازم است و پرونده به همین ترتیب ادامه می یابد».

وی با بیان اینکه در برخی موارد حتی در صورت شکایت شاکی به اتحادیه به تعزیرات نیز مراجعه می کنند که در شورای حل اختلاف صنفی رسیدگی و حل می شود، نیازی به تشکیل پرونده در تعزیرات نیست، اما اگر به نتیجه نمی رسند، اقدام اجرایی اتحادیه به شعبه انتظامی منتقل می شود و در صورت احراز تخلف منجر به صدور رای می شود».

چشماتو باز کن

تخلفات در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس ا زیاد و جدی است و از طرفی تعداد مراجعه کنندگان بسیار کم است. طبق برخی آمارها در یک سال فقط دو نفر برای مراجعه به آرایشگاه های تهران معرفی شدند.

علاوه بر قیمت های هنگفت و نامتعارف آرایشگاه، خدمات عجیب و غریب و تخلفات دیگر، غیر از کارهای اولیه و بهداشت چیزهایی هم هست. سوء استفاده و رفتار ناشایست در آرایشگاه ها آرایشگاه ها مکان هایی با ثبات اخلاقی بالا هستند. این امر مهم مستلزم نظارت مستمر و رویکردی سرسختانه برای پیشگیری و مهار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد