همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

20 غذایی که نباید به ژرمن شپرد بدهیم؟


غذاهای زیادی وجود دارد که ژرمن شپرد نباید بخورد که شاید از تعداد آن شگفت زده شوید. در این مطلب میخواهیم در مورد این غذاهای سمی و مضر برای ژرمن شپرد صحبت کنیم و دلیل سمی و خطرناک بودن آنها را نیز بررسی کنیم.

 

لیست غذاهای مضر و سمی برای ژرمن شپرد

در این قسمت لیست غذاهای مضر را معرفی میکنیم که برخی از آنها به دلیل استفاده زیاد میتواند برای ژرمن شپرد خطرناک و مضر باشد.

1- الکل

ژرمن شپرد نمی تواند الکل بنوشد زیرا باعث مسمومیت الکلی می شود که بر مغز و کبد تأثیر می گذارد. باعث کاهش خطرناک قند خون، استفراغ، اسهال، مشکلات هماهنگی، تشنج، نارسایی تنفسی و در نهایت مرگ می شود. فقط مقدار کمی الکل لازم است تا به سگ شما آسیب برساند.

 

2- آووکادو

آووکادو غذای خطرناکی برای ژرمن شپرد شماست. هسته، برگ ها و پوست آووکادو حاوی سمی به نام پرسین است. البته گوشت میوه به اندازه بقیه گیاه پرسین ندارد، اما خوردن آن هنوز برای سگ ژرمن شما ناامن است.

اگر آووکادو را در خانه پرورش می دهید، سگ خود را از گیاهان دور نگه دارید. همچنین، دانه آووکادو می تواند در روده یا معده گیر کند و انسداد می تواند کشنده باشد.

علائم مسمومیت با آووکادو شامل استفراغ، اسهال و ناراحتی شکمی است. محتوای چربی بالای این میوه نیز می تواند منجر به پانکراتیت شود، به خصوص اگر سگ شما حساس باشد.

 

3- کافئین (قهوه، چای و ...)

ژرمن شپردها نمی توانند قهوه، چای یا نوشیدنی های کافئین دار بنوشند. مصرف زیاد کافئین در سگ ها یک نگرانی جدی است و در موارد شدید می تواند کشنده باشد. اجازه ندهید سگتان قهوه و چای شما را بنوشد و او را از کاکائو، شکلات، کولا و نوشیدنی های انرژی زا دور نگه دارید.

کافئین همچنین در برخی از داروهای سرماخوردگی، مکمل ها و مسکن ها یافت می شود. علائم شایع مسمومیت با کافئین بیش فعالی، بی قراری و افزایش ضربان قلب است.

4- گیلاس

ژرمن شپردها نباید گیلاس بخورند. گوشت گیلاس برای ژرمن بی خطر است اما بازهم احتمال بروز ناراحتی معده توسط آن وجود دارد. هسته، ساقه و برگ گیلاس حاوی سیانید است که سمی کشنده و خطرناک است.

علائم مسمومیت سگ ژرم با گیلاس عبارتند از: مردمک های گشاد شده، مشکل در تنفس، لثه های قرمز روشن و شوک در سگ

 

5- شکلات (به خصوص کاکائو)

شکلات برای سگ خطرناک است . مشکل شکلات تئوبرومین است که در انواع شکلات ها از جمله شکلات سفید وجود دارد.

قوی ترین انواع آن شکلات های پخت تیره و شیرین نشده هستند. هر چه تیره تر شود به دلیل غلظت بیشتر مواد جامد کاکائو سمی تر است. بنابراین، شدت مسمومیت با شکلات بسته به نوع، مقدار خورده شده و جثه سگ بسیار متفاوت است.

شکلات می تواند باعث استفراغ سگ و اسهال شود. همچنین می تواند باعث مشکلات قلبی، لرزش، تشنج و مرگ شود.

 

6- سیر

در حالی که سیر در مقادیر اندک می تواند برای ژرمن شپرد خوب باشد، مقادیر زیاد آن می تواند خطرناک باشد. با این حال، سگ شما باید مقدار زیادی از سیر بخورد تا مریض شود.

سیر متعلق به خانواده Allium است و مربوط به پیاز، تره فرنگی و پیازچه است، که برای سگ نیز سمی هستند. با این حال، سیر پنج برابر قوی تر است.

خوردن مقدار زیادی سیر به گلبول های قرمز سگ شما آسیب می رساند و احتمال پاره شدن آن ها و کم خونی را افزایش می دهد. ژرمن شپرد شما ممکن است علائمی مانند استفراغ، اسهال، درد معده و مشکلات تنفسی را نشان دهد.

 

7- انگور و کشمش

انگور و کشمش برای ژرمن شپردها غذاهای بسیار خطرناکی هستند. انگور و کشمش می تواند باعث نارسایی کلیه در سگ ها شود و فقط مقدار کم آن می تواند سگ را بیمار کند. دانشمندان هنوز منبع دقیق مسمومیت را نمی دانند و دوز دقیق آن مشخص نیست.

سایر انواع خشک شده انگور مانند مویض، کشمش و ... نیز برای سگ ژرمن خطرناک و سمی است. علائم اولیه استفراغ، اسهال و بی حالی است.

 

8- آجیل ماکادامیا

ژرمن شپردها نمی توانند آجیل ماکادامیا را بخورند، زیرا فقط یک مشت آجیل خام یا بو داده شده می تواند سگ را به دلیل سمی بودن آن بسیار بیمار کند. آجیل ماکادمیا بسته به تعداد آجیل مصرفی می تواند باعث ضعف شدید در پاهای ژرمن، درجه حرارت بالا، استفراغ و لرزش عضلات شود.

 

علت سمی بودن ماکادامیا ناشناخته  است اما عملکردش بر اعصاب و ماهیچه های سگ را به خوبی می توان مشاهده کرد.علائم و نشانه ها معمولاً در عرض 12 ساعت پس از مصرف ظاهر می شوند.

 

9- غذای کپک زده

غذاهای کپک زده مانند نان کپک زده، پاستا، آجیل، پنیر و سایر محصولات تاریخ گذشته برای ژرمن شپرد شما مضر هستند. غذاهای کپک زده حاوی مایکوتوکسین هستند و مایکوتوکسین خاصی به نام آفلاتوکسین می تواند باعث نارسایی کبد شود. علائم عبارتند از استفراغ، بی قراری، عدم هماهنگی، تشنج و درجه حرارت بالا. حتما کمپوست را از دسترس حیوانات خانگی خود دور نگه دارید.

 

10- قارچ وحشی

ژرمن شپردها نباید قارچ بخورند زیرا ممکن است سمی باشد. هزاران گونه قارچ وجود دارد، و در حالی که تنها درصد کمی سمی شناخته شده است، اگر سگ شما یک قارچ سمی بخورد، ممکن است او را به شدت بیمار یا حتی کشنده کند.

علائم و نشانه های مسمومیت با قارچ به گونه ای که خورده می شود بستگی دارد اما نشانه های عبارتند از:

·        استفراغ

·        اسهال

·        لرزش

·        تشنج

·        تغییرات در تشنگی

·        ادرار و نارسایی کلیه

 

11- جوز هندی

ژرمن شپرد ها نباید جوز هندی بخورند زیرا به دلیل ترکیب میریستسین برای سگ ها سمی است. اگر سگ مقدار قابل توجهی جوز هندی بخورد، مسمومیت می تواند باعث توهم، بی نظمی، افزایش ضربان قلب، خشکی دهان، درد معده و احتمالاً تشنج شود.

با این حال، اگر سگ شما مقداری غذای حاوی کمی جوز هندی بخورد، احتمال مسمومیت با جوز هندی بسیار کم است، اما من فکر کردم که آن را در لیست اینجا قرار دهم تا از خطرات احتمالی آن آگاه باشید. سگ شما باید مقدار قابل توجهی را بخورد تا مسمومیت شدید ایجاد کند.

 

12- پیاز، موسیر، تره فرنگی و پیازچه

ژرمن شپرد ها هرگز نباید پیاز، موسیر، تره فرنگی و پیازچه (چه پخته، چه خام یا خشک) بخورند زیرا اگر به مقدار زیاد مصرف شوند برای اکثر حیوانات خانگی سمی هستند. خوردن بیش از حد پیاز می تواند باعث تخریب گلبول های قرمز سگ شما شود و باعث کم خونی شود.

علائم می توانند به صورت تهوع یا استفراغ، اسهال، درد معده و مشکلات تنفسی باشند. علائم مسمومیت ممکن است دیر شروع شود.

 

13- سیب زمینی (خام یا سبز )

ژرمن شپردها نمی توانند سیب زمینی خام (یا سیب زمینی سبز) را بخورند زیرا برای سگ ها سمی است. این ماده حاوی ترکیبی سمی به نام سولانین است و اگر سگ شما مقدار زیادی غذا بخورد، روی سیستم عصبی او تأثیر می گذارد.

علائمی که باید به دنبال آنها باشید تاری دید، استفراغ، اسهال، دمای پایین و ضربان قلب آهسته است.

سیب زمینی سفید از خانواده سبزیجات شب بو است که شامل گوجه فرنگی می شود. آنها سولانین را به عنوان یک دفاع طبیعی برای جلوگیری از حشرات تولید می کنند.

اشکالی ندارد که ژرمن شپرد خود را با مقدار کمی سیب زمینی پخته تغذیه کنید زیرا فرآیند پخت به شدت سطح سولانین را کاهش می دهد.

 

14- برگ ریواس

ژرمن شپرد نمی تواند برگ های ریواس را بخورد زیرا حاوی اسید اگزالیک است که برای سگ ها سمی است. سگ شما ممکن است آب دهان، استفراغ، اسهال، بی حالی، لرزش و تغییرات تشنگی و ادرار را تجربه کند. با این حال، آنها باید مقدار قابل توجهی را برای ایجاد مسمومیت مصرف کنند.

ساقه های گیاه ریواس در مقادیر کم برای ژرمن شپرد بی خطر هستند و اگر سگ شما یبوست داشته باشد می تواند مفید باشد.

اگر ریواس را در خانه پرورش می دهید، باید مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که ژرمن شپرد شما هرگز بدون نظارت نیست، زیرا نارسایی حاد کلیه ممکن است رخ دهد.

 

15- نمک

ژرمن شپرد نباید نمک زیادی داشته باشد، زیرا خوردن نمک زیاد می تواند سگ شما را به شدت تشنه کند و منجر به مسمومیت با سدیم یا کم آبی بدن شود. تشنگی یا ادرار بیش از حد ممکن است رخ دهد و نمک می تواند باعث آسیب بالقوه به کلیه ها شود. مسمومیت با نمک یک نگرانی جدی است زیرا ممکن است مرگ به دنبال داشته باشد.

 

علائم خوردن نمک زیاد شامل استفراغ، اسهال، افسردگی، لرزش، درجه حرارت بالا و تشنج است.

 

16- استار فروت

ژرمن شپردها نباید استار فروت بخورند زیرا این میوه عجیب و غریب به دلیل اسید اگزالیک برای سگ ها بسیار سمی است. سیستم گوارشی سگ شما نمک های اگزالات موجود در استار فروت را جذب می کند که منجر به نارسایی حاد کلیه می شود. علائم و نشانه ها عبارتند از استفراغ، اسهال، خون در ادرار و افزایش تشنگی و ادرار.

 

ژرمن شپرد شما ممکن است پس از خوردن مقدار کمی از این میوه بیمار شود و در عرض یک ساعت علائمی از خود نشان دهد.

 

17- گوجه فرنگی (سبز)

ژرمن شپردها نمی توانند گوجه سبز بخورند زیرا حاوی ماده سمی به نام سولانین است که می تواند باعث مشکلات قلبی، مشکل در تنفس و ناراحتی شدید معده شود. با این حال، آنها باید مقدار زیادی غذا بخورند تا به این مرحله برسند. مقدار کمی گوجه سبز در بدترین حالت باعث ناراحتی دستگاه گوارش می شود.

در حالی که میوه قرمز رسیده گوجه فرنگی به طور کلی برای سگ ها بی خطر در نظر گرفته می شود، باید از تمام قسمت های سبز گیاه (ساقه و انگور) و گوجه فرنگی های نارس اجتناب شود.

 

18- زایلیتول (شیرین کننده)

ژرمن شپرد نمی تواند زایلیتول (شیرین کننده) و تمام غذاهای حاوی زایلیتول را بخورد زیرا برای سگ ها سمی است. زایلیتول می تواند باعث کاهش قند خون سگ شما شود و باعث نارسایی حاد کبدی و حتی مرگ شود. علائم اولیه شامل استفراغ، بی حالی و مشکلات هماهنگی یا تشنج است.

 

19- خمیر مخمر

ژرمن شپردها نمی توانند خمیر مخمر را بخورند. خمیر بلند می شود و باعث ایجاد گاز در دستگاه گوارش سگ شما می شود. سپس در داخل متورم می شود و با بزرگ شدن، باعث انسداد روده یا نفخ معده می شود که به طور بالقوه می تواند پیچ ​​بخورد.

 

20- گردو سیاه

ژرمن شپرد نمی تواند گردو سیاه را بخورد زیرا بسیار سمی است. گردو سیاه حاوی یک سم ناشناخته است که می تواند باعث تشنج و لرزش شود. خطر دیگر این است که گردوها مدتی روی زمین افتاده و کپک زده باشند. کپک یک سم اضافی است.

تنها آجیل هایی که برای ژرمن شپردها مناسب است، بادام زمینی، بادام و بادام هندی است. با این حال، به دلیل داشتن چربی بالایی که دارند، باید در حد اعتدال مصرف شوند، زیرا می توانند باعث ناراحتی معده و اسهال شوند. تغذیه سگ با غذاهای حاوی چربی بالا نیز می تواند منجر به پانکراتیت یا چاقی شود.

 

اگر ژرمن شپرد غذای سمی خورد چه کنم؟

ژرمن شپرد شما ممکن است هر چقدر هم که مراقب باشید چیزی خطرناک را پیدا کرده و قورت دهد. اگر فکر می کنید سگ شما ممکن است چیزی سمی خورده باشد، باید با دامپزشک خود برای مشاوره تماس بگیرید.

هرچه زودتر مسمومیت سگ شما تشخیص داده و درمان شود، شانس بیشتری برای بهبودی او خواهد داشت  و به طور بالقوه هزینه کمتری برای شما خواهد داشت!

 

ژرمن شپرد چه غذاهایی می تواند بخورد؟

ما می‌توانیم به سگ‌هایمان با برخی از غذاهای انسانی تغذیه کنیم، به شرطی که در حد اعتدال به آنها داده شود. لطفاً توجه داشته باشید که هر سگ متفاوت است (درست مانند انسان)، بنابراین اگر شک دارید که آیا غذای خاصی برای سگ شما مناسب است یا خیر، همیشه بهتر است از دامپزشک خود مشاوره بگیرید.

به طور کلی غذای اصلی ژرمن شپرد حاوی مقادیر زیادی گوشت، چربی، کربوهیدرات و ویتامین ها باید باشد. در کنار آن میتوان برای تامین خلا های غذایی از میوه ها و سبزیجات مفید و مجاز برای آنها استفاده کرد. اگر اطلاعات کافی در مورد غذای سگ ژرمن شپرد ندارید مطلب زیر را مطالعه کنید.

https://petpors.com/german-shepherd-food/

در این مقاله از پت پرس درباره اصول تغذیه سگ ژرمن در سنین مختلف و شرایط سلامتی متفاوت صحبت شده است.

نرم افزار برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات


کلیه پرسنلی که از نرم افزار استفاده می کنند، میتوانند فیلم های آموزش بخش بندی شده بر مبنای هر ماژول را مشاهده کنند تا به صورت گام به گام و همراه با مثال و نمونه با نحوه کار نرم افزار آشنا شوند. تسریع و تسهیل امور نت با بیشترین بهرهوری و دقت به همراه ذخیره و ثبت اطلاعات و دادههای داراییهای فیزیکی به منظور تحلیلهای آتی یکی از نتایج مستقیم بهرهگیری از این سیستمها است. و مسلماً، تغییرات در شیرازه نرم افزار منظور نظر نمی باشد. CMMS کوتاه شده سیستم (یا نرم افزار) مدیریت نگهداری و تعمیرات (Computerized Maintenance Management System) است که بعدا گاهی آنها را (با کمی تغییرات و ماژولهای بیشتر) EAM نیز نامیدند که مخفف (سیستم) مدیریت داراییهای بنگاه (Enterprise Asset Management) است. نت پیشگیرانه (PM) نیز در بسیاری از صنایع خیلی رایج (یا در واقع، ممکن) نبود، چراکه پیگیری دقیق وضعیت تجهیزات وقتی (دربهترین حالت) دادههای مربوطه درون پوشهها و کشوها گم شده ممکن نبود. همین محدودیت در مدیریت اطلاعات و فرایندها یکی از مهمترین دلایلی بود که نگهداری و تعمیرات بجای پیش اقدام بودن بشدت وضعیتی واکنشی داشته باشد؛ در نتیجه معمولا وقتی سراغ تجهیزات میرفتند که مشکلی پیش آمده بود. در این مرحله، دانستن 5 وضعیتی که سازمانها در جهت ارزیابی نرم افزار مدیریت دارایی های فیزیکی و بهبود بهرهوری آن حرکت میکنند، الزامی است.

https://pmworks.ir/

هر یک از کاربران دارای داشبردی جهت سازماندهی کارها و عملیات های روزانه خود هستند. نیروی انسانی: این ماژول، افراد، مهارتها، زمانبندی تعطیلات، پیشینۀ آموزش، دسترسپذیری و میزان بهکارگیری آنها را ثبت میکند تا دقت دستور کارها و زمانبندی پروژه را بیشتر کرده و کارهای عقبافتاده را کنترل کند. در گوگل عبارات CMMS و EAM را جستجو نمایید و ببینید برای نرم افزارهایی که در ابتدا با تمرکز و عنوان نرم افزار نگهداری و تعمیرات راه خود را به دنیای صنعت پیدا کرده بودند میلیونها پاسخ دریافت مینمایید. سامانه CMMS در پاسخ به الزامات مدیریت تعمیر و نگهداری تجهیزات علمی، استاندارد و شبکه ای توسعه یافته است. همچنین امکان تعریف فایل و یا هر گونه مستندات / مشخصات فنی تجهیزات و ماشین آلات از هر نوع فرمت دلخواه ، نقشه های اجزا و قطعات تجهیزات و ماشین آلات را (مطابق با تعریف صورت گرفته در ساختار درختی) نگهداری و بدین ترتیب نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات پایش امکان آرشیو مستندات فنی را بصورت یکپارچه در سیستم فراهم می آورد. همچنین با الگوهای برتر در این زمینه و چگونگی استفاده از نرم­ افزارهای مدیریت دارایی های فیزیکی آشنایی کامل داشته باشد. این گزارش روند عملکرد ما را در این زمینه نشان میدهد.


یکی از بهترین گزارشات نرمافزار «روند مصرف قطعات یدکی» است که نشان میدهد هر تجهیز در بازه زمانی دلخواه شما، چه قطعات یدکی را و به چه میزان مصرف کرده است. مسیری که از CMMS و EAM تا APM عبور کرده… این گزارش با توجه به سوابق انجام فعالیتها، شرح کار انجام شده توسط هر پرسنل را در اختیار شما قرار خواهد داد تا امکان نظارت دقیق و درست بر فعالیتهای انجامشده به وجود آید. Apache OfBiz یک نرمافزار CMMS قدرتمند، انعطافپذیر و رایگان است که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار میگیرد. شرکت مهندسی ساینا سیستم اسپادان (سهامی خاص) از سال ۱۳۸۸ باهدف تولید و پشتیبانی نرمافزار و ارائه راهکارهای یکپارچه فناوری اطلاعات در صنایع مختلف فعالیت خود را آغاز نمود.نتیجه فعالیت چندساله ساینا سیستم تولید نرمافزارهای مالی، نگهداری و تعمیرات، مدیریت تعمیرگاه، سرور گزارشها، داشبورد مدیریتی ، مدیریت حمل و نقل ریلی آریاز و راهکار جامع یکپارچه حملونقل ساینا Sayna ITS میباشد. این نرمافزار جامع که پایانی بر جزیرههای درون سازمان خواهد بود، علاوه بر کاربرپسند بودن و اجرایی بودن آن، از پشتوانهی علمی قویای برخوردار است و مورد اعتماد بسیاری از شرکتهای معتبر جهانی نیز میباشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهمن آنالویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرم افزار جدید برنامههای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه شرکت PM با عنوان نرم افزار نتآب توسط مهدی قناتی کارشناس نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه شرکت طراحی و اجرا شد و پشتیبانی آن نیز در داخل شرکت انجام میشود.


این فیلم به طور جامع و کاربردی نحوه انجام فعالیتهای PM را تشریح میکند. این نرم افزار که در بیش از 200 کشور دنیا در صنایع نفت و گاز، معدنی، برق و مخابرات، حمل و نقل، آب و فاضلاب، بخش­های اجتماعی و درمانی مورد استفاده قرار گرفته به سازمان شما کمک میکند تا سیستمهای جامع و کاملی در نگهداری و تعمیرات داشته باشید. نرم افزار تعمیر و نگهداری ماشین آلات آلکا یک برنامه جامع ماشین آلات بوده و امکان مدیریت تعمیرات اضطراری EM و تعمیرات پیشگیرانه PM بخشی از زیر سیستم های این نرم افزار جامع می باشد. نرم افزارهای CMMS به تکنسینها این آزادی را میدهد تا کمتر درگیری کاغذبازی و سایر اتلافهای معمول بوده و بهجایش بر روی جزئیات اقدامات نگهداری و تعمیرات تمرکز نمایند. آیا راهحل نرمافزاری مدیریت نگهداری و تعمیرات (نرمافزار نت) با سایر سیستمهای کامپیوتری یکپارچه میشود؟ جهت ثبت اطلاعات شناسنامه ای و فنی ماشین آلات ، مدیریت تعمیرات تجهیزات پزشکی ، برنامه ریزی سرویس های پیشگیرانه و بهبود راندمان تعمیر و نگهداری هواپیما سیستم نگهداری و تعمیر کمک فراوانی می کند. لیکن وجود نرم افزار نت مناسب ضمن تجمیع داده ها، و سهولت در اخذ گزارشات مورد نیاز جهت بهبود کیفیت خدمات نت در دوره های آتی، مستندات ماشین آلات را به بهترین نحو نگهداری نموده و قابل دسترس تر می نماید. 

https://pmworks.ir/دمو-نرم-افزار-نگهداری-و-تعمیرات/


چند نکته در مورد طراحی وب

 

به گفته دن سافر، طراح و نویسنده کتاب MicroInteractions: Designing with Details

 

    ریز تعامل ها شامل لحظات محصولی هستند که حول یک مورد استفاده می چرخند – آنها یک وظیفه اصلی دارند.

 

بهترین مثال این است

متوسط

کف زدن