همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

نسبت پرستار به جمعیت در کشورهای اروپایی و توسعه یافته در حدود ۹ پرستار به ازای ۱۰۰۰ نفر است

متاسفانه به دلایل مختلف تعداد پرستارانی که اقدام به مهاجرت کرده اند، افزایش پیدا کرده است. طبق برآوردها حداقل سالیانه ۱۰۰۰ پرستار از کشورمان مهاجرت کرده اند.

شریفی مقدم افزود: نسبت پرستار به جمعیت در کشورهای اروپایی و توسعه یافته در حدود ۹ پرستار  به ازای ۱۰۰۰ نفر است در صورتی که همین آمار در ایران ۱/۶ است.

دبیرکل خانه پرستار ایران ادامه داد: شرایط جذب پرستاران در کشورهای اروپایی تسهیل پیدا کرده است. جایگاه شغلی و اجتماعی پرستاران در کشورهای پیشرفته بالا است و همین موضوع سبب ایجاد انگیزه های شغلی در بین پرستاران می شود.

او افزود: شرایط کاری و میزان پرداختی در ایران سخت است و به همین دلیل پرستاران اقدام به مهاجرت می‌کنند. به دلیل جایگاه پایین پرستاری در ایران و شرایط سخت کاری، پس از کسب تجربه لازم و سابقه مد نظر، در کشورهای دیگر جذب و مشغول به فعالیت می شوند.

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: بحث عدالت در پرداختی‌ها دلیل دیگر مهاجرت پرستاران است. با شیوع بیماری کرونا پرستاران در بدترین شرایط جذب شدند اما شرایط کاری خوبی ندارند.

شریفی مقدم بیان کرد: در بحران کرونا ۱۵۰ پرستار در راه مقابله با این بیماری شهید شده اند. کمبود نیرو سبب افزایش  خطا‌های پرستاری  و در نهایت سبب بروز مرگ و میر در بین افراد می شود. 

او درباره قرارداد‌های ۸۹ روزه، هم می‌گوید: این مدل قرارداد نهایت بی‌انصافی و استثمار پرستاران است که در ابتدای کرونا گفتند کرونا سه ماهه است و این شیوه جذب باب شد. پرستاران با قرارداد ۸۹ روزه، تعدادشان ۵ هزار نفر بود اما با آمدن پیک‌های بعدی مجبور به تمدید قرارداد آن‌ها شدند و حالا پرستاری که در اوج نیاز با کمترین حقوق آمده است با کاهش کرونا، عذرشان خواسته می‌شود.

دبیرکل خانه پرستار ایران با اشاره به اینکه پرستاران بیشترین خدمات را به مردم در حوزه سلامت ارائه می دهند، گفت: ما نیازمند تعداد نیروی پرستار در بیمارستان های سراسر کشور هستیم تا حداقل استانداردهای بین المللی در زمینه پرستار را در کشور داشته باشیم.

شریفی مقدم گفت: سالیانه ۱۲ هزار پرستار از دانشکده علمی سراسر کشور فارغ التحصیل می شوند. با وجود اینکه زیر ساخت لازم در کشور به اندازه کافی نداریم  ولی ظرفیت پرستاری سه برابر شده است.

چه کنیم تا از علامت تجاری شرکت سو استفاده نشود؟

چون همه در کل مال شریک هستند و نمی­توان گفت کدام بخش مربوط به کدام وارث است تا زمانی که تقسیم به عمل آید. این کشور بخش زیادی از قدرتش در صحنه های جهانی را مدیون منابع و انرژی خود است. همچنین تقسیم فعالیت و مسئولیت در شرکت ها باعث می شود که در صورت ضرر و زیان همه این ضرر ها متوجه یک نفر نباشد. آخرین گام از مراحل ثبت برند آن است که با در دست داشتن کپی برابر اصل مدارکی که در مرحله تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی تکمیل و ارسال نموده اید و همچنین نسخه کاغذی روزنامه رسمی هر دو مرحله اول و دوم، به مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید و سند برند خود را تحویل بگیرید. اما شروع هر کسب و کار حرفهای نیازمند داشتن یک شرکت معتبر است. برای ثبت برخی شرکتها و شروع بعضی فعالیتها، نیاز است تا شرکا، مجوزهای خاصی را دریافت کنند.


برای ثبت هر نوع شرکتی، فارغ از موضوع آن، نیاز است تا متقاضیان تاسیس شرکت مراحل قانونی مختلفی را طی کنند. یعنی متقاضیان ثبت شرکت پیمانکاری باید اسناد و مدارک زیر برای ارائه به اداره ثبت شرکتها که زیر نظر قوه قضاییه است، تهیه کنند. در این مقاله مراحل ثبت مادرید را بصورت جامع و کامل برای متقاضیان محترمی که قصد دارید در خارج از ایران، فعالیت بصورت شخصیت حقوقی داشته باشید،ارائه داده ایم. همانطور که مشخص است تشکیل شرکت بصورت تنها یا همان شرکت تک­نفره ممکن نیست. در ابتدا باید مدارک لازم جهت تشکیل شرکت تهیه و سهام شرکت جهت فروش به عموم مردم عرضه شود و پس ازآن موسسین و تمام کسانی که در خرید سهام شرکت نقش داشته اند در مجمع عمومی موسس حاضر و شخصیت حقوقی شرکت را ایجاد کنند. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از وکیل یا نماینده قانونی به جای مدیران و صاحبان حق امضای شرکت، بایستی وکالتنامه رسمی و معتبر نیز به مدارک فوقالذکر اضافه شود. در صورتی که سند مالکیت هم وجود داشته باشد، به مدیران شرکت تحویل می گردد و نسخه ی دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد. 


مدارک شما بررسی می شود، در صورتی که مدارک تان توسط کارشناسان تایید شود. باید توجه داشت که کارشناسان اداره ثبت به طور دقیق اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبتی را بررسی میکنند و مراحل بعدی تاسیس شرکت بر مبنای همین اظهارات پیش خواهد رفت.  تمامی مراحل پیش نیاز های ثبت برند مانند اخذ انواع مجوز و کارت بازرگانی و طراحی لوگو همگی در ثبت گویا انجام میگیرد که ارزش مدیریت وقت برای شما مراجعه کنندگان عزیز به همراه دارد. تامین کنندگان سرمایه در شرکت سهامی عام به دو دسته موسس و پذیره نویس تقسیم می شوند. موسسان از نظر حقوقی (https://www.sabterahroshan.com)، به پرداخت تمام سرمایه شرکت متعهد باشند. موسسان از نظر حقوقی، به پرداخت سرمایه شرکت متعهد باشند. شما باید حدود 2 هفته زمان برای این کار در نظر بگیرید. توانایی در پرداخت دیون: زمان موردنیاز، هزینه برحسب درصدی از اموال و نرخ بازگشت. به طور مثال اگر شرکا قصد داشته باشند ثبت شرکت را به موسسات ثبتی بسپارند، کارمزد بیشتری در قالب حق ثبت و حقالوکاله باید پرداخت کنند. تفکیک میان موسسین و پذیره نویسان تا زمانی برقرار است که شرکت به ثبت نرسیده است و زمانی که شرکت به ثبت برسد هردو سهامدار شرکت محسوب می شوند.به موجب ماده ۶ لایحه، موسسین باید در بانک حسابی به نام حساب شرکت در شرف تاسیس افتتاح نموده و حداقل ۲۰ درصد از کل سرمایه شرکت را تعهد نموده و حداقل ۳۵ درصد از مبلغ تعهد شده ( نه کل سرمایه شرکت) را به صورت نقدی پرداخت کنند.


در پاسخ به سوال شرکت چیست باید اول مشخص کنیم که منظور ما شرکت مدنی است یا تجاری. و در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که موارد ذکر شده، تنها مواردی کلی از مراحل ثبت برند در سامانهی ثبت اسناد و املاک کشور بود. فرآیند ثبت شرکت پیمانکاری از هر نوع که باشد (تاسیس شخصیت حقوقی) در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دنبال میشود. در یک تعریف ساده میتوان گفت که برند یا نام تجاری به نماد، طرح، عبارت یا ویژگی های گفته میشود که میتوانند محصول خاص یا خدماتی را معرفی و مشخص کند و به این واسطه سبب تمایز آنها با خدمات یا محصولات مشابه گردد. علاوه بر این اشخاص حقیقی نیز میتوانند برند را به نام خود به ثبت برسانند. شرکت مختلط غیر سهامی شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود،بدون انتشار سهام،تشکیل می شود(ماده ی 141 ق.ت). شرکت مدنی همانطور که در قانون مدنی تعریف شده به معنی این است که دو یا چند نفر باهم مالک یک شی واحد باشند، به نحوی که نتوانیم قبل از تقسیم، سهمِ هرکدام را مشخص کنیم و همه­ی شرکا در ذره ذره­ی مال شریک هستند و بدون اجازه شرکای دیگر حق تصرف مادی در آن را ندارند.

چه ورزشی بیش ترین کالری را می سوزاند

ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی متعادل راه های بسیار خوبی برای کمک به سلامتی و تناسب اندام شما هستند. اما اگر به دنبال سوزاندن کالری بیش تری هستید، برخی از ورزش‌ها بیش از سایرین کالری سوزی دارند. مدت زمان، شدت و وزن شما بر میزان کالری که هنگام ورزش می سوزانید تأثیر می گذارد.

اگر می خواهید بیش ترین کالری را با صرف کم ترین هزینه بسوزانید، دویدن یک گزینه عالی می باشد. در بین ورزش ها دویدن بیش ترین کالری را در ساعت می سوزاند. به همین منظور، شما می توانید در فضای آزاد به تمرین و دویدن بپردازید یا با خرید یک تردمیل از لوازم ورزشی اصفهان، به مبارزه با چربی های اضافی خود بروید. اما اگر اهل دویدن نیستید، تمرینات کالری سوز دیگری مانند تمرینات با وزنه، طناب زدن و شنا نیز وجود دارند. شما می توانید ترکیبی از این تمرینات را با توجه به سطح آمادگی جسمانی خود انجام دهید.

 

میزان کالری سوزی به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان کالری که می سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

·       مدت زمان ورزش

·       سرعت

·       شدت

·       وزن و قد شما

به طور کلی، هر چه وزن شما بیش تر باشد، کالری بیش تری نیز در طول فعالیت بدنی می سوزانید. اگر می خواهید عدد دقیق این کالری سوزی را بدانید، با یک مربی شخصی کار کنید. آن ها می توانند میزان کالری سوزی فردی شما را در طول تمرین تعیین کنند.

 

بهترین تمرینات برای کالری سوزی

هر زمان که شروع به فکر کردن در مورد کالری کردید، به یاد داشته باشید که همه این ها بخشی از یک معادله است و باید تلاش کنید در زمانی که کالری از طریق مواد غذایی وارد بدن شما می شود، با ورزش کردن خارج شود. موارد زیر شامل تمریناتی است که بیش ترین کالری را در ساعت می سوزانند. به یاد داشته باشید، کالری های ذکر شده یک تخمین هستند. کالری سوزی دقیق شما به عواملی مانند شدت، مدت زمان و وزن شما نیز بستگی دارد.

 

1-   طناب زدن (پرش)

طناب زدن می تواند در حدود 1000 کالری در ساعت بسوزاند. این تمرین در عین حال سرگرم کننده است و برای ایجاد هماهنگی، قدرت ساق پا، قدرت مرکزی بدن و استقامت قلبی عروقی عالی می باشد. پرش فواید فیزیکی دیگری مانند کمک به ساخت تراکم استخوان دارد که از پوکی استخوان محافظت می کند. روتین‌های طناب زنی بسیار زیادی وجود دارد، اما اگر مبتدی هستید، آهسته شروع کنید و آن را در بازه زمانی 20 تا 30 ثانیه انجام دهید.

هنگامی که بر تکان دادن مچ دست و زمان‌بندی خود مسلط شدید، روی افزایش سرعت و مدت زمان خود کار کنید تا کالری بیش تری بسوزانید و حرکات پیچیده‌تری را یاد بگیرید.

2-   دوچرخه سواری

دوچرخه سواری با شدت زیاد می تواند کلید سوزاندن کالری باشد. این تمرین کالری سوزی فوق‌العاده‌ای دارد و بسته به اندام خود می‌توانید در نیم ساعت تا 400 کالری بسوزانید. دوچرخه سواری بسیار عالی است زیرا به اندازه برخی ورزش های هوازی دیگر مانند دویدن به ستون فقرات شما فشار وارد نمی کند و برای تقویت پاها عالی است. در کنار دوچرخه سواری در فضای بیرون، شما می توانید با داشتن یک دوچرخه ثابت در خانه یا باشگاه به تمرین بپردازید. دوچرخه ثابت از مزیت های ویژه ای مانند قابلیت تنظیم درجه سختی، ایمنی، هزینه کم، راحتی در استفاده، تاثیرات ناچیز منفی و... نیز برخوردار است. بنابراین شما می توانید با خرید این دستگاه از مراکز فروش دوچرخه ثابت اصفهان از این مزیت ها بهره ببرید.

 

3-   تمرینات تناوبی با شدت بالا

در اصلاح به این تمرینات هیت (HIIT) گفته می شود. هیت تمرینات را به دوره‌های تمرینی کوتاه و شدید و به دنبال آن یک زمان استراحت، معمولاً به صورت 20 ثانیه تمرین و 10 ثانیه استراحت تقسیم می‌کند. مدت زمان کل تمرین در هر جلسه معمولا بین 20 تا 45 دقیقه است.

 

4-   پلانک دو سر بازو

تمرین پلانک پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای چربی سوزی دارد و همچنین به عضله‌سازی در نواحی کلیدی بدن کمک می‌کنند. در حالی که این تمرین ممکن است پرفشار و فشرده به نظر برسد، گنجاندن آن در برنامه تمرینی فوق العاده آسان است زیرا به عنوان یک تمرین انفرادی اجرا می شود. شما به سادگی این حرکت را از روی زانوهای خود شروع می کنید؛ قبل از اینکه خود را با بازوهایتان نگه دارید و پاهای خود را دراز می کنید تا روی نوک انگشتانتان تعادل برقرار شود.

 

5-   شنا کردن

ورزش شنا در نیم ساعت حدود 200 کالری می سوزاند، به سرعت انرژی مصرف می کند و در عین حال قدرت عضلانی، جریان خون، و ظرفیت ریه و قلب را افزایش می دهد. سی دقیقه شنای معمولی تقریباً به اندازه 30 دقیقه آهسته دویدن کالری می سوزاند، اما مزیت اضافه آن کم ضربه بودن و در نتیجه وارد کردن استرس کم تری بر بدن است.

 

6-   کیک بوکسینگ

جیمز گریفیث ورزش های مبارزه ای مانند کیک بوکسینگ را به عنوان "سبک انفجاری کاردیو" توصیف می کند. او گفت: "همانند دوندگان سرعت، شما مبارزان دارای اضافه وزن زیادی را نمی بینید. بوکس یک تمرین قلبی باورنکردنی است، اما هر کسی که کیک بوکسینگ را امتحان کرده است، می داند که ضربات پا انرژی بیش تری مصرف می کند".

از کیک بوکسینگ برای افزودن سرگرمی و یک عنصر یادگیری به برنامه تمرینی خود استفاده کنید. این ورزش با سوزاندن حداکثر کالری، لذت بخش تر نیز می شود زیرا با انجام آن، مهارت های خود را ارتقا می دهید و می توانید هر روز پیشرفت کنید. این ورزش می تواند بین 300 تا 400 کالری در هر نیم ساعت بسته به اندازه و تلاش شما بسوزاند و به تقویت کل بدن و همچنین بهبود استقامت کمک کند.

پنی وستون، متخصص و مربی تناسب اندام و تغذیه، کیک بوکسینگ را پیشنهاد می کند و می گوید این ورزش فواید دوگانه ای دارد زیرا یک تمرین عالی برای تقویت قلب و حفظ تناسب اندام است و همچنین برای یادگیری و تمرین دفاع شخصی نیز عالی است.

 

7-   دویدن

دویدن با سوزاندن بین 560 تا 840 کالری در ساعت، یکی از کارآمدترین تمرینات کالری سوزی در جهان محسوب می شود. با انجام این ورزش، علاوه بر این که عضلات پاهایتان به کار می‌افتد، باید با هر قدمی که برمی دارید بدن خود را نیز به دلیل وجود ضربه، به شدت فشار دهید.

شما می توانید این تمرین را در فضای آزاد انجام دهید، به باشگاه بروید یا در خانه و با خرید یک تردمیل اصفهان به دویدن و کالری سوزی بپردازید.