همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

گفتار درمانی چیست؟


گفتار درمانی یا اختلالات گفتار و زبان یکی از شاخه های توانبخشی است که به اختلالات گفتار و زبان می پردازد. در واقع گفتار و زبان (ما در مورد تفاوت گفتار و زبان بحث کردیم) مهمترین بخش ارتباط با دیگران است.

سایر زمینه های توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی فنی، شنوایی شناسی و بینایی سنجی است. هدف همه کسانی که در زمینه توانبخشی فعالیت می کنند استفاده از بالاترین توانایی ممکن معلول برای بهبود وضعیت زندگی فردی و اجتماعی فرد است. بنابراین، گاهی هدف، درمان کامل فرد معلول نیست; بلکه سعی می کند از تمام توانایی هایش در حد توانش استفاده کند.

گفتار درمانگر کیست؟

بله لاگاپدا؟

آسیب شناس گفتار-زبان یا آسیب شناس گفتار-زبان فردی است که اختلالات گفتار، زبان و بلع را ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. در واقع گفتار درمانی ارتباط توسط یک درمانگر است. همانطور که گفته شد، بخشی از ارتباطات گفتگو است. ما می توانیم از طریق خواندن و نوشتن، زبان بدن، حالات چهره و حتی تماس چشمی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

بنابراین، فعالیت گفتار درمانگر محدود به «گفتار» نمی شود، زیرا برای بسیاری از افرادی که به دلیل آسیب مغزی یا آسیب به اندام های صورت (مثلاً قطع عضله زبان یا فلج) قادر به صحبت کردن نیستند، اتفاق می افتد. اما این افراد نباید از ارتباطات محروم خارج شوند.

اینجاست که نیاز به ارتباط با روش های جبرانی نیز مشخص می شود. در برخی موارد که فرد در روش های ارتباطی غیر از گفتار مانند زبان بدن، تماس چشمی و ... ضعیف است، ممکن است به گفتار درمانگر ارجاع داده شود.

علاوه بر این با توجه به دانش تخصصی فیزیولوژی و آناتومی اندام های زبان، دهان، حلق، حنجره و ... به حوزه بلع نیز می پردازد و به نوزادان یا بزرگسالانی که در بلع و غذا خوردن مشکل دارند کمک می کند.

بسته به مشکل مراجع، گفتار درمانگر می تواند با متخصصین مغز و اعصاب، متخصص اطفال، متخصص گوش و حلق و بینی، روانپزشک، روانشناس، شنوایی شناس، کاردرمانگر ذهنی و فیزیکی، فیزیوتراپیست، معلم مدرسه (برای کودکانی که به مدرسه می روند) و پرستاران (در صورت وجود) مشورت کند. با بیمارستان ها) در ارتباط باشند و برای بهره وری بیشتر، درمان چند وجهی ارائه دهند.

همچنین در بسیاری از موارد علاوه بر درمان مناسب بیماری فرد، محیط زندگی فرد را نیز اصلاح و بهبود می بخشند تا زندگی فرد بهبود یابد. به عنوان مثال می توان با مشاوره با مادر و معلم مدرسه به کودک گاز گرفته روش های بهتری برای درمان سریع گزش داد.

تفاوت بین گفتار و زبان چیست؟

تفاوت بین گفتار و زبان چیست؟

در واقع وقتی صحبت می کنیم بخشی از فرآیند گفتار در مغز ما انجام می شود (مانند انتخاب کلمات، جمله بندی و ...) که یک فرآیند ذهنی، زبانی است و بخشی از آن توسط ریه ها، ماهیچه ها انجام می شود. گلو، لب ها و ماهیچه ها زبان و... صدا و کلماتی را تولید می کنند که بخشی از گفتار هستند.

چه کسانی به گفتار درمانی نیاز دارند؟

به طور کلی، هر فردی (در هر سنی) با مشکلات ارتباطی به گفتار درمانی برای کمک به صحبت کردن و صحبت کردن نیاز دارد. در واقع در کودکان زیر 6 سال توانایی برقراری ارتباط با سن مشخص می شود.

نارساخوانی، نارساخوانی، نارساخوانی، عقب ماندگی ذهنی، نارساخوانی، نارساخوانی و آپراکسیک، نارساخوانی، کم شنوایی افراد مبتلا به شکاف لب و کام افراد مبتلا به اختلالات صدا (مانند گرفتگی صدا) افراد مبتلا به سرطان مری، زبان یا گلو کودکان مبتلا به سرطان گفتار و گلو تاخیر زبان افراد مبتلا به آسیب مغزی (مانند سکته مغزی، تومور مغزی، بیماری آلزایمر، بیماری آلزایمر و غیره) مشکلات در گفتار، زبان و بلع، بیماران ام اس، بیماران پارکینسون، بیماران ALS، افراد مبتلا به اختلالات گفتاری ناشی از مشکلات تنفسی، نوزادان. متولدین نارس یا مبتلایان به سندرم داون و غیره. بیماری هایی مانند سندرم ویلیامز برای ارزیابی و درمان به گفتار درمانگر ارجاع داده می شود.

مراجعین باید در نظر داشته باشند که برخی از مداخلات گفتار درمانی ممکن است بسته به شرایط بیمار به زمان بیشتری نیاز داشته باشند تا نتایج حاصل شود و ادامه درمان یک نیاز ضروری برای نظارت بر پیشرفت است.

زبان درمانی در کودکان

گفتار درمانی برای کودکان

دوران نوزادی و کودکی دوران بسیار حساسی است! اختلالاتی که در این دوره ظاهر می شوند، اگر درمان نشوند و عواقب آن عمیق تر شود، در آینده می تواند بسیار دشوار باشد. از سوی دیگر، به دلیل انعطاف پذیری مغز، بسیاری از این بیماری ها را می توان با سهولت و سرعت بیشتر و موثرتر درمان کرد.

بیشتر مشکلات گفتار و زبان ریشه در مغز دارد. این اختلالات همچنین می تواند ناشی از مشکلات متابولیک، ژنتیک، سندرم ها، تروما و آسیب مغزی و عادات یا شیوه های اشتباه والدین باشد. از این رو اهمیت درمان و مشاوره مستقیم والدین برای بهبود روش های فرزندپروری ثابت شده است.

اغلب دیده می شود که والدین نمی پذیرند که فرزندشان مشکل گفتاری داشته باشد (مثلاً یک کودک 4 ساله در سطح یک کودک 1 ساله صحبت می کند). و خود را با این توجیه می کنند که برای حرف زدن دیر شده است!

به خاطر داشته باشید که وراثت عامل مهمی در رشد کودکان است، اما تأخیر در درمان، فرصت بهبودی را از کودکان می‌گیرد. همانطور که در قسمت بعدی می بینید و می بینید، بسیاری از این اختلالات در صورت عدم درمان به بزرگسالی می رسند و کودک در طول این چند سال زندگی با این اختلال آسیب های روحی و روانی زیادی را متحمل می شود. اگر همه برای رشد طبیعی تحت درمان قرار می گرفتند، هیچ بزرگسال دارای معلولیتی وجود نداشت!

بنابراین پیشنهاد می کنیم حداقل برای ارزیابی به یک گفتاردرمانگر مراجعه کنید. گفتار درمانگر سوابق خانوادگی و تمامی سوالات لازم را بررسی می کند و در صورت نیاز به روش درمانی برنامه درمانی مناسب را به شما ارائه می دهد و در صورت عدم وجود مشکل در رشد کودک می توانید به کودک خود آموزش دهید. به سادگی.

گفتار درمانی برای بزرگسالان

گفتار درمانی برای بزرگسالان

همانطور که گفته شد در شرایط مختلف، بسیاری از این مشکلات می تواند در بزرگسالان ایجاد شود یا از دوران کودکی با آنها همراه باشد. مانند بزرگسالانی که از دوران کودکی در تلفظ صداهای مختلف مشکل آشکاری دارند و آنها را تا بزرگسالی با خود حمل می کنند. یا مشکل لکنت که فرد از کودکی با آن مواجه است، برای موقعیت اجتماعی او بسیار مخرب است. و بسیاری از شرایط دیگر مانند مشکلات صدا، بلع، ارتباط و …

یکی از دلایل اهمیت درمان در سالمندان این است که اگر اعتقاد بر این است که مشکلات دوران رشد در دوران کودکی قابل درمان است، پس هیچکس نباید در دوران پیری دچار مشکل شود! در این زمان افراد خود را برای مسئولیت های اجتماعی و شغلی آماده می کنند، مهم این است که مشکل گفتاری و ارتباطی نداشته باشند.

مثلاً فردی که لکنت دارد در اشتغال، ارتباطات روزانه، ازدواج و حتی خرید مشکلات زیادی دارد. بنابراین ارجاع فرد به گفتار درمانگر برای دریافت برنامه درمانی مناسب بسیار مهم است.

چه زمانی باید به گفتار درمانگر مراجعه کنیم؟

چه زمانی باید گفتار درمانی کنیم؟

زمان ارجاع به گفتار درمانی بر اساس سن و مشکل مرتبط با آن متفاوت است. اما باید به «دوره طلایی» توجه ویژه داشت، یعنی فردی که نیاز به درمان دارد باید هر چه زودتر درمان را شروع کند.

به عنوان مثال، فردی که به دلیل سکته مغزی نمی تواند صحبت کند، باید درمان را در اسرع وقت شروع کند، زیرا مانند هر بیماری دیگری، هر چه زودتر درمان شروع شود، نتیجه بهتری خواهد داشت.

سکته مغزی چیست؟ (علائم، تشخیص و درمان) »

همچنین می توانید برای بررسی مشکل این اختلال و دریافت مشاوره لازم در مورد ارجاع به گفتار درمانگر با ما تماس بگیرید.

فواید گفتار درمانی

گفتار درمانی می تواند به کودکان کمک کند واضح تر صحبت کنند. این باعث می شود که کودکان هنگام صحبت کردن احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. بنابراین، این درمان اختلال گفتار به عزت نفس، زندگی اجتماعی، پیشگیری از تنهایی و غیره کمک می کند.

گفتار درمانی می تواند به کودکان مبتلا به ناتوانی در خواندن و نوشتن کمک کند تا حروف را بهتر درک کنند، صداها و حروف را در کلمات بهتر بشناسند و در نتیجه میل کودکان به خواندن و خواندن را افزایش دهند.

گفتاردرمانی با درمان افراد دارای لکنت در هر سنی می تواند طعم صحبت کردن را در موقعیت های مختلف زندگی اجتماعی به آنها بچشاند.

گفتار درمانی می تواند به بزرگسالی کمک کند که توانایی صحبت کردن، درک گفتار دیگران یا حتی بلع را به دلیل سکته مغزی یا ضربه به سر از دست داده است. آسیب به حدی شدید و گسترده است که توانایی صحبت کردن به شدت از بین می رود، اما می توان با استفاده از «وسایل ارتباطی اضافی و جایگزین» به فرد کمک کرد تا ارتباط برقرار کند.

تصور کنید اگر قدرت حرف زدن از شما سلب می شد، حاضر نبودید حداقل برای رفع نیازهای روزمره خود به گونه ای دیگر با دیگران ارتباط برقرار کنید؟!

وضعیت علمی و تحصیلی

وضعیت تحصیلی و آموزشی گفتار درمانی

دانشجویان رشته تجربی می توانند در آن رشته در دانشگاه تحصیل کنند. دانشگاه های (علوم بهزیستی و توانبخشی، علوم پزشکی، تهران، ایران، اصفهان، بابل، تبریز، جندی شاپور، اهواز، سمنان، اراک، زاهدان، شیراز، مشهد و همدان) در این رشته دانشجو می پذیرند. همچنین امکان ادامه تحصیل در ایران تا مقطع دکتری وجود دارد.

گرایش های مرتبط در تحصیلات تکمیلی عبارتند از: علوم اعصاب، روانشناسی بالینی، مدیریت توانبخشی، آناتومی، فیزیولوژی، روانشناسی کودکان استثنایی و غیره.

مهارت های مورد نیاز برای تحصیل در رشته گفتار درمانی

افرادی که به خدمات گفتار درمانی نیاز دارند در طیف سنی وسیعی قرار دارند. از نوزادان نارس گرفته تا افراد 90 ساله که پس از سکته، توانایی تکلم خود را از دست داده اند. بنابراین فردی می تواند گفتاردرمانگر خوب و موفقی باشد که توانایی برقراری ارتباط با افراد در سنین مختلف را داشته باشد.

همچنین باید بسیار انعطاف پذیر و خلاق باشد، زیرا افراد با سطوح توانایی و فرهنگ های مختلف ممکن است به خدمات گفتار درمانی نیاز داشته باشند. هیچ دو ناشنوا شبیه هم نیستند. بنابراین، گفتار درمانگر باید بتواند با استفاده از خلاقیت و انعطاف خود، برنامه درمانی را با توجه به شرایط مراجع تغییر دهد. برخی از کودکان حتی ممکن است مشکلات رفتاری داشته باشند و به درمان مستقیم پاسخ ندهند.

یک گفتاردرمانگر باید توانایی طراحی و اجرای یک برنامه درمانی متناسب با شرایط خاص کودک را داشته باشد. به طور کلی سرعت پیشرفت برخی از مددجویان در زمینه توانبخشی کند است. بنابراین، در صورت داشتن صبر و حوصله، درمان می تواند موفقیت آمیز باشد.

در برخی موارد ممکن است زبان دیگری مانند ترکی یا کردی نیاز به خدمات گفتار درمانی داشته باشد، بنابراین آشنایی با لهجه ها و ویژگی های زبان های دیگر مزیت محسوب می شود.

موقعیت کاری

بازار کار گفتار درمانی چگونه است؟

فارغ التحصیلان دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توانند یک کلینیک خصوصی راه اندازی کنند. همچنین در صورت تمایل می توانند در مراکز توانبخشی، کلینیک ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز آموزش ویژه، خانه های سالمندان و بیمارستان ها کار کنند.

گفتاردرمانگر در بیمارستان ممکن است در بخش‌های عصبی (بیماران با آسیب مغزی و مشکلات گفتاری، زبانی و بلع)، بخش‌های سرپایی، NICU (مراقبت‌های ویژه برای نوزادانی که نارس متولد شده‌اند یا با مشکلات تنفسی یا مشکلات شیردهی و بلع شیر)، بخش مراقبت‌های ویژه یا حتی بخشی که به گفتار درمانی اختصاص دارد.

گفتار درمانگر می تواند به صورت دوره ای کودکان را در مدارس عادی و استثنایی ارزیابی کند و توصیه های لازم را به معلم بدهد. همچنین در جلسات کلاس شرکت کنید و به کودکانی که به دلیل مشکلات شنوایی، یادگیری و... از همکلاسی های خود عقب مانده اند کمک کنید.

بازار کار گفتار درمانی چگونه است؟

در زمان نگارش این متن نیاز به گفتار درمانگر و تعداد فارغ التحصیلان نسبی است و حتی در بسیاری از رشته ها به گفتار درمانگر نیاز است. لذا لازم به ذکر است که برای بررسی دقیق تر، به ویژه برای دانشجویانی که قصد ثبت نام در این رشته را دارند، باید در طول دوره تحصیلی آزمون داده شود.

عوامل تشدید کننده ای مانند آلودگی هوا، افزودنی های غذایی، ازدواج، بیماری های درمان نشده، جهش های ژنتیکی و بسیاری از عوامل دیگر باعث آسیب هایی می شوند که نیاز به توانبخشی دارند، بنابراین لازم است متخصصان توانبخشی به بحث بنشینند، درمان نیز بخشی دیگر از آن است.

از آنجایی که نمودار جمعیت (در زمان نگارش این مقاله) به سمت جمعیت میانسال پیش می رود، نیاز به خدمات توانبخشی در همه مناطق این جامعه ممکن است افزایش یابد.

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-گفتار-درمانی-در-شیراز

آشنایی با فرایند اجاره سند و وثیقه

اجاره وثیقه یا بعبارتی اجاره سند به منظور تامین قرار وثیقه جهت ارائه به مراجع ، و یا ارائه به بانک ها برای دریافت وام استفاده میشوند .  وثیقه دارایی غیرمنقولی است که جهت ضمانت  نزد دادگاه یا بانک ها می‌گذارند ، در لغت وثیقه به معنای «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است . از طرفی کاربرد وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار وثیقه برای زندانی یا متهم بوده و در این شرایط آزادی فرد متهم و بازداشت شده تنها با تأمین قرار وثیقه و یا سند میباشد . این کار باعث میشود که  متهم با تامین و تودیع وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه در خارج از زندان و بازداشت بسر برد، اما در زمان تشکیل دادگاه متهم باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مراجع قضایی معرفی نماید . شما میتوانید برای اطمینان از یک موسسه حقوقی معتبر برای اجاره سند کمک بگیرید .

این مجموعه قادر به اجاره وثیقه در تمامی استان ها و شهرستان های سطح کشور بوده بطوریکه شما بمنظور اجاره سند در اهواز ، اجاره وثیقه در تهران ، اجاره سند در اصفهان ، اجاره سند در کرمان ، اجاره سند در کرمانشاه ، اجاره سند در مشهد ، اجاره سند در خوزستان .... با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

شرایط اجاره وثیقه و سند ملکی در سایر استان ها

اگر شخصی به مراجع قانونی و قضایی احضار شود ، از ابتدای شروع  بررسی پرونده آن شخص  تحت عنوان متهم نامیده می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه مناسب با شدت جرم و اتهام توسط مرجع قضایی برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با ارائه وثیقه به دادگاه به قید ضمانت و موقتا آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه به تصمیم مرجه قضایی و نوع پرونده بستگی دارد . در شرایطی که متهم وثیقه لازم برای تودیع به مرجع قضایی را نداشته باشد و در پرونده امکان استفاده از ضمانت یا وثیقه برای متهم فراهم شده باشد ، فرد می تواند اقدام به اجاره سند از سایر افراد کند. بنابر این  یکی از موارد استفاده از سند اجاره ای یا وثیقه اجاره ای برای ضمانت متهم در مراجع قضایی است. که با تامین آن می توان متهم را با شروط قانونی آزاد نمود. برخی دیگر از کاربردهای سند اجاره ای برای دریافت مجوز جهت گرفتن مرخصی از زندان است.

مراحل اجاره سند و وثیقه در سایر استان ها

اگر قصد تامین سند برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی را دارید بهتر است مراحل آن را بطور دقیق طی نمایید تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید انجام دهید :

گام اول) مشاوره اجاره وثیقه برای متهم:

در مرحاه اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام و شدت جرم بررسی شود  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد میتوان برای عقد قرارداد اجاره سند و وثیقه از طریق یک موسسه حقوقی معتبر اقدام نمود.

گام دوم) تنظیم و امضا قرارداد اجاره سند و وثیقه

بمنظور اجاره سند ملکی و یا وثیقه ملکی ، باید در گام بعدی نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی یا وثیقه گذار معتبراقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره سند و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه - تضامین مورد نیاز - نحوه انجام کار - نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز -موارد فورس ناژور و تعیین میشوند .

گام سوم) کارشناسی و بازداشت سند توسط اداره ثبت

در این گام مالک سند بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت سند در اداره ثبت املاک را از مقام قضایی یا مسئول مربوطه  دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

گام چهارم) اخذ ضمانت های لازم برای اجاره سند ملک

وقتیکه سند آماده بازداشت شود ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره برای مدت زمان یک سال کامل توسط اجاره کننده و توسط چک بانکی معتبر پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته و ..... ضمانت متهم را نزد مالک انجام شود. پس از انجام این مراحل میتوان نامه آزادی متهم را از مرجع قضایی دریافت نمود.

روانشناسی رنگ مبلمان


زمانی که از رنگ در طراحی داخلی صحبت می کنیم، باید تمام عواملی که در چیدمان خانه خود نقش دارند را در نظر بگیریم. انتخاب رنگ مناسب برای خانه یکی از مهمترین موارد در هنگام خرید مبلمان است.

روانشناسی رنگ موضوعی است که طراحان داخلی می توانند از آن برای خلق یک حماسه استفاده کنند. روانشناسی رنگ می تواند بر تصمیمات خرید افراد تأثیر بگذارد.


در بیشتر موارد افرادی که طراح داخلی هستند شناخت کاملی از رنگ ها دارند، به خوبی می دانند که کدام دسته از رنگ ها، کدام رنگ ها برای ترکیب مناسب هستند و مهمتر از همه تاثیرات روانی این رنگ ها را دارند. . چهره انسان چیست و چه رنگی برای چیدمان اتاق مناسب است.

بنابراین، ابتدا باید بدانیم که سه رنگ اصلی داریم: زرد، قرمز و آبی.

با ترکیب رنگ های اصلی، رنگ های ثانویه به دست می آید: زرد و آبی-سبز، زرد و قرمز-نارنجی، آبی و قرمز-بنفش.

با ترکیب رنگ های اصلی با رنگ های ثانویه، رنگ های مختلفی به نام رنگ های سوم به دست می آید.


شخصیت های مربوطه در نقاشی روبروی یکدیگر قرار می گیرند. هر رنگ مکمل یکدیگر هستند و رنگی خنثی ایجاد می کنند.

رنگ‌ها آرامش خاصی به ما می‌دهند، می‌توانند از ما انرژی بگیرند، می‌توانند به ما انرژی بدهند، می‌توانند به ما احساس امنیت و آرامش بدهند، می‌توانند توانایی تمرکز یا یادآوری چیزهای خوشایند را افزایش دهند. همچنین دارای رنگ هایی است که ما را هیجان زده می کند و به ما امکان می دهد چیزهای غم انگیزی را که پس از مدتی خسته کننده می شوند به یاد بیاوریم.

به هر حال، ما در خانه هستیم و مهم است که در مورد آن احساس خوبی داشته باشیم.


نکاتی که در انتخاب رنگ مبلمان باید رعایت کنید:

1- زاویه تابش نور خورشید نسبت به اتاق را حتما در چه ساعتی از روز صبح و بعدازظهر در نظر بگیرید و معمولا بستگی به محل قرارگیری اتاق دارد.

2- اگر قصد استفاده از رنگ های روشن و تیره را دارید پس باید اندازه اتاق را در نظر بگیرید. رنگ های روشن فضای بیشتری ایجاد می کنند و رنگ های تیره یا گرم اتاق را کوچکتر نشان می دهند.

همانطور که گفته شد، برخی از رنگ ها می توانند احساسات ما را بیان کنند، به عنوان مثال، رنگ مشکی رنگی است که بسیاری آن را با غم و اندوه یا چیزی غمگین مرتبط می دانند و افرادی هستند که این رنگ را دوست دارند و احساس خوبی نسبت به آن دارند.

در این مقاله سعی می کنیم برخی از اثرات روانی رنگ ها مانند قهوه ای، سفید، خاکستری، سیاه، زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، بنفش، آبی و سبز را توضیح دهیم.


1- مبلمان قهوه ای

به لطف رنگ قهوه ای، می توانید حس طبیعی بودن و آرامش را به خانه خود بیاورید. قهوه ای معمولا از رنگ ها و سایه های زیر تشکیل شده است: سیاه، زرد، خاکستری، سبز، قرمز یا نارنجی و حتی بنفش. از آنجایی که قهوه ای از ترکیبی از چندین رنگ ساخته شده است، اغلب رنگی خنثی در نظر گرفته می شود.

این رنگ اغلب در طبیعت یافت می شود. تقریباً همه گیاهان قهوه ای رنگ هستند. با این حساب، قهوه ای رنگ دنیاست. بنابراین رنگ قهوه ای می تواند به ما احساس امنیت و ثبات بدهد. رنگ قهوه ای به فضای داخلی عمق و گرما می بخشد. طرح‌های رنگی خنثی می‌توانند کمی قهوه‌ای اضافه کنند تا استقبال بیشتری از آن‌ها شود.


2- رنگ سفید

اگر می خواهید ظاهری تازه و تمیز در خانه خود ایجاد کنید، از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ سفید برای ایجاد یک تصویر دلپذیر، آرام و تمیز استفاده می شود.

اگر نمی خواهید فضای خیلی رنگارنگی داشته باشید و نمی خواهید زیاد از رنگ سفید استفاده کنید، می توانید از رنگ سفید در ترکیب با رنگ های خنثی دیگر استفاده کنید.مشکی، قهوه ای یا خاکستری با رنگ سفید بسیار خوب است.


3- خاکستری

فضای داخلی خاکستری بدون محافظه کاری جلوه خاصی از زیبایی و ظرافت می بخشد. جلوه رنگ خاکستری بستگی به سایه رنگی دارد که استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر خاکستری دارای ته رنگ زرد باشد، ممکن است احساس افسردگی کنید، اما یک سایه خاکستری خوب، همراه با سفید نه چندان قوی، می تواند ظاهری تمیز و با طراوت ایجاد کند.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ سفید در فضای خانه شما را خسته کننده می کند.


4 - رنگ مشکی

اگر از رنگ مشکی به درستی استفاده کنید، می توانید از اثرات روانی رنگ مشکی برای زیبایی و جسور شدن خانه خود استفاده کنید. رنگ مشکی حس زیبایی به طراحی داخلی می دهد.


5- رنگ زرد

از جلوه های رنگ زرد برای ایجاد فضایی روشن و خوش بینانه برای خانه خود استفاده کنید. استفاده از رنگ زرد کم رنگ روی دیوارها یا سقف ها می تواند کمی نور خورشید را به خانه شما بیاورد، به عنوان مثال، رنگ زرد برای اشیاء ثابت مناسب است. می توانید از اکسسوری ها، گل ها یا تصاویر زرد رنگ کمتری استفاده کنید.


6- رنگ قرمز

از رنگ قرمز استفاده کنید تا ظاهری شاداب و شاداب به اتاقتان ببخشید. قرمز می تواند نبض و خون را افزایش دهد، اما سایه گرم می تواند احساس بهتری به شما بدهد. یک اتاق قرمز رنگ می تواند سطح اشتیاق را افزایش دهد، مانند نارنجی، قرمز برای افزایش اشتها شناخته شده است و بنابراین به طور گسترده در آشپزخانه استفاده می شود.


7- رنگ صورتی

برای ایجاد فضایی شاداب و زیبا در خانه خود می توانید از گل رز استفاده کنید. در بسیاری از کشورها، صورتی یک رنگ زنانه در نظر گرفته می شود. اثر روانی صورتی که معمولا در طراحی داخلی استفاده می‌شود، آرامش‌بخش و نشاط‌آور است.


8- رنگ بنفش

از تاثیرات روانی رنگ بنفش برای تبدیل خانه خود به محیطی مجلل و گران قیمت استفاده کنید. اگر از رنگ مایل به آبی استفاده کند، می تواند آرام و آرام باشد. رنگ های مایل به قرمز توجه بیشتری را به خود جلب کرده و بر اتاق تسلط دارند. رنگ بنفش شهرت طولانی و سلطنتی دارد.


9- رنگ آبی

با رنگ آبی می توانید ظاهری خنک و شفاف ایجاد کنید. در طراحی داخلی می توانید از رنگ آبی برای ایجاد محل کار استفاده کنید. رنگ آبی فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. برای طراحی داخلی برای گسترش اتاق با رنگ آبی بسیار روشن استفاده می شود. می توانید از رنگ آبی برای خنک کردن اتاقی که آفتابی و گرم است استفاده کنید. اگر در آشپزخانه، رنگ، مبلمان یا ظروف استفاده شود، رنگ آبی اشتها را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.


10- رنگ سبز

از اثرات روانی رنگ سبز برای ایجاد فضایی آرام و آرام در خانه استفاده کنید. تاثیر روانی رنگ سبز مشابه رنگ آبی است، رنگ سبز جذاب و بسیار آرامش بخش است و این رنگ در طبیعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین راه برای استفاده از رنگ سبز در فضای داخلی، ترکیب رنگ های مختلف یا ترکیب سبز با رنگ های دیگر است.


مطالعه از منبع: https://decoration-and-design.com/مبلمان-و-اکسسوری/مبلمان-خانگی-در-شیراز 

بالون معده چیست؟


یکی از محبوب ترین روش های کاهش وزن استفاده از بالون معده است. در این روش با استفاده از بادکنک هایی که در داخل معده قرار می گیرند و هوا را به داخل این بادکنک ها می کشند، حجم زیادی از معده را اشغال می کنند و فرد دیگر نمی تواند مقدار زیادی غذا مصرف کند که باعث می شود فرد غذا نخورد.

در نتیجه کاهش وزن اتفاق می افتد، البته این روش به صورت مرحله ای قابل انجام است و بعد از شش ماه که فرد به تغذیه خوب عادت کرد، بالون با آندوسکوپی خارج می شود.

تا عوارضی برای فرد ایجاد نکند. بادکنک ها معمولا به چند دسته تقسیم می شوند که در مطلب بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.


انواع بالون معده چیست؟

بالون های مخلوط کننده مایعات هوا:

این بادکنک ها نسبت به سایر بادکنک ها دوام بیشتری دارند و تا 9 ماه عمر می کنند. همچنین قابلیت پر شدن کامل با مخلوط مایع و هوا را دارد که باعث کاهش عوارض اولیه مانند حالت تهوع در بیمار می شود.

تحمل آن و حضور آن در بدن فرد برای بیمار آسان تر می شود و بیمار سازگاری بهتری با این نوع بادکنک ها دارد.


بالن گنجشک:

این بالون ها تا یک سال دوام دارند و از طریق آندوسکوپی وارد بدن می شوند و پزشک می تواند حجم مایع داخل بالون را با توجه به اشتهای فرد و عوارضی که تجربه کرده است اندازه گیری کند و می تواند حجم را کم و زیاد کند. از توپ

در این نوع تورم حالت تهوع و درد کاهش می یابد. و زمانی که فرد احساس کند معده اش کاملاً به صدای بالون عادت کرده است، می تواند مایع داخل بالون را افزایش دهد یا از طریق آندوسکوپی آن را خارج کند.


بالون با امکان تنظیم از طریق درگاه:

این بالون ها از طریق آندوسکوپی وارد معده می شوند و از طریق سوراخی که مستقیماً زیر پوست بیمار قرار می گیرد، می توان آنها را با هوا پر کرد.

و با توجه به عمر طولانی آنها، کاهش وزن بیمار به اوج خود می رسد، پزشک می تواند بر اساس اشتها و استقامت بیمار، سایز بالون را کم یا زیاد کند.


جراحی بالون معده چگونه انجام می شود؟

جراحی بالون معده در ابتدا از طریق یک لوله آندوسکوپی انجام می شود، بالون تخلیه می شود و از طریق دهان وارد معده می شود. معمولاً به عنوان آرام بخش یا بی حس کننده به بیمار داده می شود و این روش در ابتدا می تواند تا حدودی ناراحت کننده باشد.

اما بدون درد است و در نهایت در عرض پانزده دقیقه تمام می شود. بیمار می تواند در همان روز پس از شش ماه به خانه برگردد، بالون تمیز شده و از معده خارج می شود.

به طور متوسط ​​افرادی که این روش را انجام می دهند 20 تا 30 درصد از وزن اضافی خود را از دست می دهند. و کاهش وزن برای هر متقاضی با توجه به شرایطش متفاوت خواهد بود.

اخیرا روش جدیدی برای قرار دادن بالون در معده ساخته شده است که یک بالون کپسولی شکل است.

و در واقع به یک لوله نازک متصل است تا بیمار آن را ببلعد.

هنگامی که بالون در موقعیت صحیح قرار گرفت، از طریق لوله با هوا پر می شود و لوله بلافاصله خارج می شود.در این مدل از قرار دادن بدون آرامبخش، می توان تا سه بالون را در معده قرار داد.

در این صورت کاهش وزن در دوازده هفته برای بیمار آسانتر و راحت تر خواهد بود. سپس بالون ها از طریق یک آندوسکوپی ساده از معده خارج می شوند.

به این ترتیب سرعت کاهش وزن بسیار افزایش می یابد و بیمار احساس ناراحتی نمی کند و به راحتی می تواند از روش بالون معده استفاده کند.


تفاوت بین بالون مایع و هوا چیست؟

همانطور که اشاره کردیم بالون معده در دو نوع مایع و گازی موجود می باشد که هر کدام از این دو نوع دارای ویژگی ها و مزایایی مانند ماندگاری بیشتر و ... می باشند.

در این قسمت از مقاله می خواهیم در مورد تفاوت این دو نوع بادکنک صحبت کنیم. بادکنک های مایعی که با موادی مانند آب پر می شوند نسبت به سایر بادکنک ها سنگین تر هستند و این بادکنک ها ممکن است وزن بیشتری از دست بدهند و به دلیل سنگین بودن حجم بالون باعث کاهش وزن سریعتر نامزد شوند. و فرد احساس بیشتری خواهد کرد. سیر و کم اشتها.

اما در بالون های هوا به دلیل حجم کمتر، ممکن است بیمار کاهش وزن کمتری داشته باشد اما به دلیل حجم کمتر، عوارض بعد از عمل مانند درد و استفراغ کمتری را تجربه کند.

به همین دلیل این نوع بالون برای بیمارانی که به دنبال عوارض کمتر بعد از جراحی هستند بسیار توصیه می شود. اما ممکن است کاهش کمتری در سلولیت در طول دوره درمان دیده شود. از این رو، پزشک با توجه به نوع بدن و مشخصات متابولیک فرد، نوع مناسب را تجویز می کند.


فواید گاسترکتومی چیست؟

سرعت کاهش وزن:

یکی از بزرگترین مزایای این روش کاهش وزن کاهش وزن سریع و متابولیسم است. این روش منجر به کاهش اشتها در افراد خواهد شد.

این می تواند سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد و کاهش وزن شما را تنها در عرض چند ماه پس از درمان افزایش دهد. میانگین کاهش وزن با این روش کاهش وزن در طول شش ماه درمان بین بیست تا سی کیلو خواهد بود.

این در حالی است که با انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی منظم و کنترل شده می توان آن را نیز افزایش داد و احتمالاً حتی بیشتر. البته پزشک شما با توجه به شرایط بدنی شما تصمیم می گیرد که در این مدت وضعیت جسمانی شما چگونه باشد

زیرا اولویت اصلی حفظ سلامت و سپس بهبود است. برای این منظور با توجه به نیاز بدن که باید هر روز تامین شود، پزشک رژیم هایی را در این زمینه پیشنهاد می کند.

و این دوره درمان را می توان برای شما کوتاه یا تمدید کرد. این نه تنها سلامت شما را بدتر می کند، بلکه پوست و صورت شما را سالم و شاداب می کند.


تکرارپذیری در عمل:

یکی از مهم ترین ویژگی های جراحی بالون معده، قابلیت تکرار این روش درمانی است. در صورت لزوم، زمانی که فرد دوره درمان را تمام کرد یا بالون آسیب دید یا سوراخ شد، می تواند زیر نظر پزشک بالون دیگری را تعویض کند یا در صورت لزوم دوره درمان را مجدداً شروع کند.

یکی از مهمترین مزایای بالون درمانی معده تکرارپذیری است. این به شما امکان می دهد با کمترین عوارض به سایر درمان ها بازگردید. یا می توانید نوع بادکنک مورد نظر خود را تغییر دهید.

ورزش های پرفشار یا حوادث مختلف می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث آسیب رساندن به فرد و منجر به تعویض بالون شود. در برخی موارد، بالون را می توان سوراخ کرد یا حرکت داد.

تمامی این موارد زیر نظر پزشک قابل مشاهده است و در صورت وجود مشکل، بالون خارج شده و با بالون جدید جایگزین می شود.

سایر روش‌ها، مانند استفاده از حلقه‌های معده یا آستین معده، ممکن است برگشت‌پذیر باشند یا آسیب جدی‌تری به فرد وارد کنند که ممکن است منجر به از دست دادن سلامتی نیز شود. خوش آمدی.


آسان برای انجام دادن:

مهمترین مزیت این روش کاهش وزن و لاغری آسان بودن انجام آن است. این عمل تنها با استفاده از بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود و فرد می تواند در همان روز مرخص شده و به خانه برگردد. این مهمترین مزیت این روش کاهش وزن است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

زیرا ممکن است برخی از روش های کاهش وزن نیاز به مراقبت و نظارت پزشک داشته باشد که ممکن است برای متقاضی سخت باشد.

همچنین محدودیت های کاری به خصوص در روزهای اولیه می تواند بسیاری از افراد را به دلیل مشکلات و نگرانی های کاری از انجام سایر روش های کاهش وزن منصرف کند.

اما در این روش کاهش وزن هیچ محدودیتی ندارید و در عین حال روش آسان آن برای رسیدگی به سایر امور فرد بسیار موثر است.


ادامه پست: https://balloontehran.com/ 


چرا یک پرستار مسن تر استخدام کنیم؟


شهر کرج یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور عزیزمان در ایران است که اکثر خانواده‌های ساکن آنجا تک تک اعضای خانواده در حال تحصیل یا کار هستند. بسیاری از این خانواده ها تصمیم می گیرند از بزرگان خود مراقبت کنند. او را به خانه سالمندان می فرستند اما علاوه بر هزینه های زیاد، با چالش هایی مانند دوری سالمندان، مشکلات روحی و روانی و از دست دادن عزت نفس سالمندان مواجه است. به همین دلیل توصیه می کنیم از خدمات پرستار ارشد در کرج استفاده کنید. فرقی نمی کند در کدام محله شهر کرج زندگی می کنید، زیرا آسانیسم به همه محله هایش پرستار ارشد می فرستد. در محله های عظیمیه، مهرشهر، گوهر دشت، جهانشهر، کوی امامیه، شاهین ویلا، باغستان، گلشهر و حتی حومه در خدمت شما هستیم.


مراقبت، خدمت و همراهی

سالمندان علاوه بر مراقبت و نگهداری به دلیل مشکلات جسمی نیاز به همراه دارند. سالمندان افرادی هستند که در برابر مشکلات روحی و روانی آسیب پذیرتر هستند، اکثر آنها عزیزان خود را از دست داده اند و مشکلات جسمی می تواند آنها را آزار دهد. در چنین شرایطی وجود همسر می تواند نقش موثری در پیشگیری از افسردگی، زوال عقل و بسیاری از بیماری های دیگر داشته باشد. در خدمات سرای سالمندان کرج، پرستاران مجرب با مراقبت و همراهی شما عزیزان به بهبود کیفیت زندگی کمک می کنند. پرستاری که با یک فرد مسن صحبت می کند می تواند آنها را به آینده امیدوار کند یا در انجام برخی وظایف از گوشه گیری با آنها اجتناب کند. در زیر تعدادی از فعالیت‌هایی که پرستاران و بزرگسالان می‌توانند در آن شرکت کنند، فهرست شده‌اند.

معاشرت با خانواده و دوستان

همراه در ورزش های روزمره

به دنبال پیاده روی یا بیرون رفتن هستید

کتاب بخوانید یا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید

گفتگو با جانبازان و شنیدن خاطرات و تجربیات آنها

بازی های فکری مانند شطرنج انجام دهید

کمک به افراد مسن در خرید روزانه


آنها از نظافت و وسایل شخصی سالمندان مراقبت می کنند

گاهی اوقات افراد مسن به دلیل مشکلات جسمی یا حرکتی قادر به انجام کارهای شخصی برای خود نیستند. در این شرایط او به شخص دیگری نیاز دارد که این کارها را انجام دهد. پرستاران سالمند کرج به سالمندان کمک می کنند تا در صورت داشتن مشکلات حرکتی به دستشویی بروند، حمام کنند، موها و ناخن های خود را کوتاه کنند، لباس های خود را بشویند و پوشک خود را عوض کنند. در این مواقع، ارتباط صحیح پرستاران با وضعیت بیمار برای جلوگیری از خجالت و از دست دادن اعتماد به نفس بسیار مهم است. ناگفته نماند که هزینه نگهداری از سالمند با پوشک و لگن با هزینه نگهداری از سالمند سالم متفاوت است.


پیگیری وضعیت پزشکی سالمندان

در این سنین معمولاً سالمندان به بیماری های مختلفی مبتلا می شوند و استفاده صحیح از داروهایی که برای هر بیماری تجویز می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، داشتن و نظارت بر فرد سالمندی که آموزش دیده و واجد شرایط لازم برای پیشرفت در سریع ترین زمان ممکن باشد، سودمند است. بر اساس تجویز پزشک، پرستار باید برنامه دارویی مناسب را در نظر گرفته و در زمان مقرر در اختیار پزشک قرار دهد. همچنین پرستار موظف است علائم حیاتی سالمندان را به طور مداوم بررسی و در صورت نیاز او را به درمانگاه برساند. در برخی موارد، پرستار ممکن است نیاز به تجویز تعدادی دارو به یک فرد مسن داشته باشد یا در مواقع اضطراری او را به بیمارستان برساند. توصیه ما به بیماران سالمند این است که پرستارانی را استخدام کنند که در این زمینه دانش و تجربه داشته باشند. دغدغه های سالمندان را در هنگام عقد قرارداد با ارائه اطلاعات آنها وارد کنید تا پرستاران با توجه به نیاز شما در دسترس باشند.



انجام کارهای خانه

یکی دیگر از کارهای پرستار سالمند رسیدگی به کارهای خانه است. در صورت توافق بین پرستار و خانواده سالمند مبنی بر اینکه پرستار سالمند مسئولیت کارهای خانه را بر عهده دارد، باید به اموری مانند پخت و پز، نظافت، خشکشویی و پذیرایی از مهمان رسیدگی کند. همچنین برای خرید وسایل منزل و خرید وسایل ضروری سالمندان را همراهی کند.


مراقبت های تغذیه ای از سالمندان

رژیم غذایی سالمندان تاثیر زیادی در درمان و پیشگیری از مشکلات پیری دارد. امسال آنها غذاهای متفاوتی دارند، استفاده از برخی محصولات برای آنها خوب است و استفاده از برخی دیگر - بد. پرستار سالمند باید با پزشک معالج در مورد برنامه غذایی مناسب برای سالمندان که به طور منظم تهیه و برای سالمندان سرو می شود به توافق برسد. او باید در برنامه غذایی خود انواع مواد غذایی مانند پروتئین، لبنیات، دانه ها و ... را بگنجاند و از مصرف آب، سبزیجات و میوه جات غافل نگردد.


آرامش بهتر برای خانواده ها و سالمندان

همه ما بزرگترهایمان را دوست داریم و مراقبت از آنها می تواند برای اعضای خانواده استرس زا باشد. ما دوست داریم آنها را در کنار خود داشته باشیم. از سوی دیگر، برخی از سالمندان ترجیح می دهند در خانه بمانند یا با فرزندان و اعضای خانواده خود زندگی کنند. اگرچه بسیاری از آنها می خواهند همسن باشند. اما فرستادن آنها به خانه سالمندان باعث نارضایتی اعضای خانواده و سالمندان می شود. از طرفی دوری از خانواده می تواند باعث مشکلات روحی و جسمی آنها شود. در این شرایط بهتر است یک پرستار قدیمی تعیین کنید.


مدیریت آسان تر از بیماران مسن

برخی از سالمندان به دلیل برخی بیماری ها نیاز به بستری و مراقبت دارند. در این صورت می توانید با استخدام پرستار از بیمار سالمند در منزل مراقبت کنید. به این ترتیب احتمال ابتلای یک بزرگسال به بیماری های عفونی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اعضای خانواده می توانند کسب و کار خود را مانند گذشته اداره کنند و بدون صرف وقت و انرژی زیادی از عزیزان مسن خود مراقبت کنند.


مراقبت ساده از سالمندان

افراد مسن در وضعیت جسمی و روحی حساسی هستند. بنابراین باید برنامه غذایی، درمان و ورزش مناسبی داشته باشند. اما اجرای برنامه برای همه نیست. از طرفی فردی که با سالمندان زندگی می کند می تواند در صورت نیاز به سالمندان کمک کند. در چنین شرایطی حضور افراد فهیم می تواند مفید باشد. با استخدام پرستار سالمند می توانید از آنها مراقبت کنید. پرستار بر اساس نیاز سالمندان، برنامه غذایی مناسبی را برای آنها تهیه می کند، برنامه مراقبت از سالمند را دنبال می کند و به آنها کمک می کند تا ورزش کنند.


راحتی بیشتر برای اعضای مسن خانواده

نداشتن زمان کافی برای نگهداری از سالمندان یکی از دلایل استخدام پرستار سالمند است که زمان بیشتری را برای اعضای خانواده آزاد می کند. خانواده‌هایی که از والدین سالخورده مراقبت می‌کنند معمولاً برنامه‌های پرمشغله‌ای دارند و می‌توانند برخی از وظایف ضروری این فهرست را برای مراقبت بهتر از عزیزان خود انجام دهند. برنامه های سفر، مهمانی ها و سفرهای آنها متفاوت است زیرا با افراد مسن تر سفر می کنند و شرایط آنها سخت تر است. گاهی اوقات نیاز به مرخصی برای همراهی سالمندان در بیمارستان است. اما استخدام یک پرستار بچه خوب نه تنها روال زندگی روزمره شما را بهبود می بخشد، بلکه برنامه شما را ساده می کند و خستگی ذهنی را کاهش می دهد.


حفاظت از استقلال سالمندان

عموماً با گذشت زمان، وابستگی سالمندان به همسرشان بیشتر می شود. خواهر و برادر ممکن است فرزندان و سایر اعضای خانواده خود را از دست بدهید و در خانه تنها باشید. قادر به انجام همه کارها در زندگی نیستم، اما بیشتر مانند قبل در خانه زندگی می کنم. آنها می خواهند دور هم جمع شوند و به برنامه های زندگی گذشته خود ادامه دهند. برخی افراد احساس می کنند که بازدید از خانه فرزندان یا خانه سالمندان باعث از بین رفتن غرور و عزت نفس آنها می شود. با استخدام پرستار سالمندی می توانید به راحتی این شرایط را برای عزیزان خود بدون از دست دادن استقلال و عزت نفس خود ایجاد کنید.


بودجه

یکی دیگر از مزایای استخدام پرستار سالمند این است که هزینه کمتری نسبت به بستری شدن در بیمارستان یا اقامت در خانه سالمندان دارد. برخلاف تصور رایج، هزینه‌های مراقبت از سالمندان در خانه نسبتاً پایین است زیرا شما تصمیم می‌گیرید که چه ساعتی و چه زمانی از او مراقبت شود. شما همچنین تعیین خواهید کرد که چه خدماتی باید به عزیزانتان ارائه شود. امکان انتخاب و سفارشی سازی خدمات در مقایسه با خانه های سالمندان و بیمارستان ها هزینه ها را کاهش می دهد.

نمایش بیشتر: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-سالمند/