همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

جسد کوچکترین عضو خانواده ایرانی مهاجر پیدا شد

 جسد در داخل یک جلیقە نجات بزرگسالان بودە و به این علت که بیش از دو ماه در آب شناور بودە، از راه‌های معمولی قابل شناسایی نبوده است.

اکتبر گذشته در یک فاجعه دریایی شیوا محمد پناهی ۳۵ ساله، رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، آنیتا ۹ ساله و آرمین ۶ ساله جان باختند. این خانواده قصد داشت به طور غیرقانونی از طریق کانال مانش به بریتانیا مهاجرت کند. در آن زمان تنها پیکر آرتین پیدا نشده بود.

سوران قربانی، خبرنگار بی بی سی به نقل از پلیس نروژ گفت، جسد در داخل یک جلیقە نجات بزرگسالان بودە و به این علت که بیش از دو ماه در آب شناور بودە، از راه‌های معمولی قابل شناسایی نبوده است.

تعیین هویت او از طریق مقایسه دی ان ای او با یک عضو خانواده صورت گرفته است. قرار است بقایای جنازه این کودک برای دفن به ایران منتقل شود.

قایق حامل پناهجویان علاوه بر این خانواده ۲۲ نفر دیگر را نیز حمل می‌کرد در حالی ظرفیت ۱۷ نفر را داشت.

کانال مانش یا کانال انگلیس (English Channel) آبراهی است که در شمال فرانسه و جنوب بریتانیا واقع شده و اقیانوس اطلس را به دریای شمال پیوند می‌دهد.

مشکلات اقتصادی و مهاجرت

خانواده غرق‌شده از اهالی روستای گلینه از توابع سردشت بوده است. آن زمان نماینده سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت، در پنج ماه اخیر بالغ بر هزار تن از مردم سردشت مهاجرت کرد‌ه‌اند.

کمال حسین‌پور در این راستا تصریح کرد، بیشتر این مهاجران را مردان و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد را افرادی تشکیل داده‌اند که به صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

او با بیان اینکه در شهرک صنعتی شهرستان سردشت حتی دو کارخانه صنعتی هم فعال نیستند و میزان فعالیت صنعتی در این شهر صِفر است، گفت: «از نظر کشاورزی نیز این شهرستان دارای پوشش جنگلی است که باعث می‌شود مردم امکان کشاورزی نداشته باشند.»

دانلود مستقیم آهنگ های علی رزاقی

فلک دادو فلک بیداد از این دل…
هزاران ناله صد فریاد از این دل

فلک با قلب بیمارم چه کردی؟ به درد و غم گرفتارم، تو کردی

به سر شد عمر من؛ شادی ندیدم!
به سینه غم نشست و نا امیدم…
کشم آهی دل دشمن بسوزه؛ که دل خون هنوزم که هنوزه…


لینک مستقیم:

https://parsiamusic.ir/tag/علی-رزاقی/

اولتیماتوم صنعت برق به رمزارزهای غیر مجاز

در این اطلاعیه آمده است که مطابق مجوزات صادره وزارت صنعت معدن و تجارت تاکنون ۵۰ مرکز استخراج رمز ارزها مجموع قدرت مصرفی ۲۰۹ مگاوات در ۱۴ استان با صنعت برق قرار داده بسته و در چارچوب مقررات فعالیت می‌کنند. با توجه به هماهنگی قبلی و مفاد قرارداد با توجه به اینکه در دوران اوج مصرف برق تابستان، اولویت اول صنعت برق، ‌تأمین برق مراکز حیاتی و حساس است، تمامی مراکز استخراج قانونی رمز ارز از ابتدای خرداد ماه مصرف برق خود را متوقف کرده و این توقف فعالیت تا شهریور ماه و پس از کاهش نیاز مصرف شبکه ادامه خواهد داشت.


با توجه به شرایط بیماری فراگیر کرونا که استمرار تأمین برق برای تمامی بخش‌ها وضعیت حیاتی به خود گرفته است،‌ مجددا به تمامی مصرف‌کنندگان غیر مجاز رمز ارز که به صورت مخفیانه و با سوء استفاده از اشتراک برق مردم، این انرژی حیاتی را می‌بلعند اکید هشدار داده می‌شود به سرعت فعالیت‌های خود را متوقف کرده و تا پایان شهریورسال جاری به هیچ وجه دستگاه‌های خود را روشن نکنند.


در طی این مدت نیز می‌توانند نسبت به اخذ مجوز قانونی و بهره مندی از مشوق‌های تعرفه ای پس از دوران اوج مصرف برخوردار باشند. در غیر این صورت مطابق با هماهنگی بعمل‌آمده با دستگاه قضائی،‌ ضمن قطع اشتراک برق و توقیف تمامی تجهیزات آنها، خسارات وارده به شبکه برق از آنان اخذ خواهد شد.


همچنین از عموم مردم نیز خواهشمندیم که به منظور تداوم پایدار جریان برق و جلوگیری از قطع برق هموطنان، در صورت مشاهده مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند، مراتب را از طریق پایگاه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php به اطلاع صنعت برق برسانند و از پاداش معرفی و همکاری نیز بهره مند شوند.

فونی شاپ : انواع و ساختار باتری گوشی

در حال حاضر خرید و فروش باتری های تلفن همراه در تمام نقاط دنیا هم به صورت حضوری هم غیر حضوری وجود دارد بهترین کار این است قبل از خریداری کردن قیمت های تمام سایت و فروشگاه ها را با هم مقایسه و سپس خرید خود را انجام دهید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر و خریدار باتری و دیگر لوازم جانبی می تولنید به سایت فونی شاپ مراجعه کنید. در ادامه ی این مقاله اطلاعاتی راجب انواع باتری گوشی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

باتری را به عنوان مهم ترین عضو یک گوشی همراه می دانیم به علت تنوع در مدل های گوشی و شرکت های سازنده ی متفاوت قطعا باتری های مختلفی هم در بازار وجود دارد که ظرفیت هر کدام متفاوت با دیگری است؛ هر چه مقدار ظرفیت یک باتری بیشتر باشد بی شک عمر و کیفیت باتری هم بیشتر است.

امروزه  تلفن همران نقش زیادی در زندگی همگی ما دارد و بیشترین استفاده را از آن ها داریم. با گذشت زمان و با وجود اطلاعات و بالا رفتن تکنولوژی تولید کنندگان توانسته اند باتری های با کیفیت تر از قبل تولید کنند و در اختیار همگان قرار دهند اما بیشتر موضوع که در رابطه با باتری گوشی به آن توجه داریم میزان شارژری است که می توانند در زمان طولانی تری برای ما نگه دارند. بیشتر مردم برای خرید گوشی های پیشرفته اولین عاملی را که در نظر دارند باتری آن است چون باتری های قوی تر برابر است با ظرفیت و کیفیت بیشتر.

ساختار باتری گوشی

ساختار باتری می تواند سلامت و کیفیت گوشی شما را بیان کند به طبع نگهداری اصولی و درست از باتری در طول عمر یک باتری تاثیر زیادی دارد نحوه ی شارژ کردن باتری از لحظه خرید تا بعدها می تواند یکی از عواملی باشد که باعث صدمه رساندن به باتری و پایین اوردن عمر شود.

انواع مختلف باتری ها از نظر نگه داری شارژ، بیشتر بودن عمر، بازداری شارژ و میزان وزن تفاوت عمده ای با هم دارنددر ادامه ی مقاله می خواهیم اطلاعاتی در خصوص انواع باتری و ساختار تشکیل دهنده ی آن هادر اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

در داخل یک باتری چه چیز های وجود دارد؟ اگر باتری را باز کنید یک کاتد و یک آند و الکترولیت مشاهده می کنید این ها همگی برای انتقال یون در باتری گوشی کاربرد دارند؛ باتری های لیتیوم در بیشتر گوشی های لمسی و الکترولیت کاتد دار و از جنس فلز ساخته می شود این مواد ترکیبی از نیکل، گرافیت، آهن هستند.

یک باتری چگونه شارژ می شود؟

میزان شارژ شدن باتری در گوشی ها متفاوت است پس اگر گوشی شما به کندی شارژ می شود جایی برای نگرانی نیست بهتر است برای شارژ شدن گوشی از آمپر مخصوص باتری استفاده شود این مقدار آمپر بر روی باتری نوشته شده است.

اگر گوشی خود را به به یک منبع برق وصل کنید مانند پریزهای داخل منزل خیلی زود تر از شارژهای غیر مستقیم مثل کابل داخل ماشین یا لب تاب شارژ می شود اما باید بگویم سریع شارژ شدن گوشی همیشه به نفع شما نیست و باعث آسیب به باتری گوشی می شود؛ پس بهترین گزینه استفاده از شارژ اصلی خود گوشی است. شما می توانید انواع مختلف شارژر ها را در سایت فونی شاپ مشاهده و خریداری کنید لازم به ذکر است تمامی محصولات این سایت دارای ضمانت و اورجینال هستند.

باتری ها به طور کلی انرژی شیمیای دارند و هنگام اتصال به منبع تغذیه این واکنش های شیمیایی رخ می دهند که عامل شارژ شدن باتری گوشی هستند یکی الکترون ها از سر آند به کاتد می روند و این انتتقال الکترون همین شارژ شدن باتری است.

زمانی که شارژ شدن باتری کامل شد باتری با جابجایی الکترون ها در داخل مدار باعث تولید برق می شود اما این نوبت الکترون ها از کاتد به سمت آند می رود این جریان میان سرهای باتری تا زمانی ادامه پیدا می کند که تمامی الکترون ها انرژی لازم را دریافت کنند و بعد با کلید داخلی ولتاژ برق بریده می شود.

دلیل نام گذاری باتری ها

در داخل یک باتری از جنس لیتیوم معمولا گرافیت وجود دارد و این گرافیت دارای نمک لیتیوم هستند علت نام گذاری باتری ها همین عنصر لیتیوم است.

پایین بودن عمر برخی از باتری ها

ساختار باتری ها به طور کلی پیچیده است مهم ترین عامل محدود کننده ظرفیت همه ی باتری های گوشی چگالی نیرو آن ها است. بیشترین توان باتری و ظرفیت ذخیره انرژی در واکنش های شیمیایی داخلی تقریبا هم اندازه است یعنی به زبان ساده امکان تولید شدن برق بیشتر از یک باتری وجود ندارد. در ساختار باتری اجزای متعددی وجود دارد که نمی توان با تعویض آن ها ظرفیت داخلی باتری را افزایش داد با تعویض تراشه های داخلی فقط وزن باتری را بالا می برید که تاثیری در تولید و ذخیره انرژی ندارند.جهت خرید انواع باتری موبایل به سایت فونی شاپ مراجعه کنید.