همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

چگونه از ناخن ها مراقبت کنیم؟

چگونه ناخن بگیریم - فاطمه حبشی
داشتن ناخن های قوی و سالم آرزوی هر خانمی است. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه ناخن های خود را قوی و سالم کنید.
در ابتدا برخی از نکات اصلی را که در این مقاله در مورد افزایش سلامت و زیبایی ناخن ها بیان کرده ایم را به اختصار بیان می کنیم.
از استون استفاده نکنید.
از مانیکور مکرر خودداری کنید.
دست های خود را در تماس با آب ولرم قرار ندهید.
برای مدت طولانی لاک نزنید.
ناخن های خود را بلند نکنید و مرتب و صاف کوتاه کنید.
سرفصل های اصلی این صفحه
برای داشتن ناخن های سالم از روغن زیتون استفاده کنید
روغن زیتون ناخن های شما را براق می کند. اگر می خواهید ناخن هایتان محکم باشد از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون را در یک لیوان آب بریزید و دستان خود را ماساژ دهید. یا این روش را قبل از کشیدن ناخن امتحان کنید. اگر نوک ناخن شما ریش دارد می توانید از روغن زیتون برای نرم کردن پوست اطراف استفاده کنید. ناخن ها می توانند قوی تر شوند
همچنین بخوانید : درمان اسیدی پوست و فواید شگفت انگیز آن در درمان لک و آکنه
برای تقویت ناخن ها از آب لیمو استفاده کنید
ناخن ها اغلب به دلیل مواد شیمیایی یا شوینده یا حتی گرد و غبار آسیب دیده و زرد می شوند. استفاده از آب لیمو یک راه بسیار موثر و قدرتمند برای خلاص شدن از شر لکه های زرد است. در یک کاسه مقداری آب بریزید و چند قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید سپس با دست ماساژ دهید.
سرکه برای تقویت ناخن مفید است
همچنین می توانید از سرکه برای تقویت ناخن های خود استفاده کنید. سرکه را در آب حل کرده و با مسواک مسواک بزنید و تمیز کنید.
وازلین ناخن ها را براق می کند
استفاده از وازلین یک راه عالی برای تقویت ناخن ها و براق کردن آنها است. این کار را می توان قبل یا بعد از دوش گرفتن انجام داد. یا شب قبل از خواب به ناخن های خود وازلین بزنید. ناخن ها را تقویت می کند و تاثیر زیادی در رشد ناخن ها دارد.
عسل دارویی برای سلامت ناخن هاست
اگر ناخن ها آسیب دیده یا شکننده هستند یا پوست اطراف ناخن آسیب دیده است، باید از عسل استفاده کنید، عسل زخم های نوک انگشتان و ناخن ها را التیام می بخشد. می توانید مقداری عسل را گرم کنید و انگشت خود را به مدت بیست دقیقه روی آن بگذارید. این روش حتی زخم های شدید را التیام می بخشد و در نقاهت موثر است. عسل ضد باکتری است و باکتری ها و میکروب های بین ناخن های آسیب دیده را از بین می برد و از عفونت پوست و ناخن جلوگیری می کند.
همچنین بخوانید : مشکلات و خطرات رنگ مو برای افراد خاص
ناخن های خود را با روغن کنجد تقویت کنید
در طب سنتی روغن کنجد یک داروی قوی برای جلوگیری از شکنندگی و ترک خوردن ناخن ها است. روغن کنجد را در ظرفی گرم کنید و میخک را اضافه کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که ناخن بسیار نرم شود. این کار ناخن های شما را براق و جدید می کند.
به ناخن های شما استراحت می دهد
ناخن ها نیز مانند پوست و مو به استراحت نیاز دارند. آنها باید برای مدتی از تمام مواد شیمیایی دور بمانند. استفاده مداوم از لاک و سایر محصولات می تواند باعث از بین رفتن رنگ و ظاهر ناخن ها شود. پس به ناخن های خود استراحت دهید تا رنگ اصلی و طبیعی خود را از هیچ ماده ای از دست ندهند.
امیدواریم با مطالعه این مطلب از سایت زیبایی فاطمه حبشی هر چه زودتر از ناخن های خود مراقبت کنید تا سلامت ناخن ها تضمین شود.
 

https://fatemehhabashi.com/tips-to-ensure-your-nails-are-healthy/

وکیوم تراپی زخم دست دیابتی

وکیوم تراپی چیست ؟
درمان زخم با ایجاد خلاء یک روش درمانی نوین است و وکیوم تراپی نام دارد. وکیوم تراپی به این صورت است که از فشار کنترل شده منفی برای بهبود زخم ها استفاده می می شود. وکیوم تراپی و ایجاد فشار منفی در محیط زخم، ترشحات را از سطح پوست خارج کرده و در یک سیستم بسته نگه می دارد. این روش علاوه بر اینکه بسیار تاثیر گذار است، به راحتی نی توان از آن در خانه استفاده کرد و برای بیمار انجام داد. علاوه بر این نیازی به بستری ندارد و بیماران می توانند حرکت کنند. وکیوم در طول درمان وکیوم تاپی، یک فوم جاذب، روی زخم باز گذاشته می شود. این کل بافت را تحریک به تشکیل بافت جدید می کند. فوم خاصیت آب دارد، و این خاصیت باعث می شود که ترشح زخم به محیط خارجی منتقل شود و در یک محفظه که دستگاه وکیوم تراپی آن را دارد، جمع شود.


 
زخم دست دیابتی
فردی که دیابت دارد، نباید زخم های پوستی را نادیده بگیرد به ویژه اینکه دست همیشه در معرض آسیب با ابزاری است که انسان با آن ها کار می کند. حتی اگر زخم کوچک روی دست ایجاد شد و کم عمق بود باز هم نباید آن را نادیده گرفت . قند خون بالا در دیابت مزمن باعث می شود که زخم ها دیرتر بهبود یابند. در نتیجه باید به فکر درمان فوری زخم دست دیابتی بود. درمان فوری زخم دست دیابتی، به این دلیل مهم است که دیابت یک بیماری مزمن است در این بیماری، بدن قادر به استفاده صحیح از گلوکز یا قند خون نیست، بنابراین سطح قند خون افزایش می‌یابد و مشکلاتی ایجاد می‌کند که بهبود زخم‌های دیابتی سخت‌تر است. یک از درمان های زخم های دست دیابتی وکیوم تراپی در کنار دیگر درمان هاست که روند بهبودی زخم را سریعتر می کند.
 

 

وکیوم تراپی زخم دست دیابتی چه فوایدی دارد؟
وکیوم درمانی به طور کلی برای مراقبت از زخم و درمان زخم دیابت استفاده می شود. این روش درمانی در درمان زخم دست دیابتی باعث تسریع بهبود زخم می شود. مزایای وکیوم تراپی عبارتند از :


ترشحات اضافی که مانع ترمیم و بهبود زخم دست دیابتی می‌شوند را حذف می کند.
مایع بین سلولی را کم می‌کند و به دنبال آن، تورم را کاهش می دهد
باعث افزایش خون رسانی به بافت زخمی می‌شود و شرایط مناسب برای تشکیل بافت های ترمیمی و جدید را فراهم می کند.
از خشک شدن زخم دست دیابتی جلوگیری می‌کند و سطح زخم را مرطوب نگه می دارد.
باعث کاهش قرمزی و تورم زخم می شود.
 
کاربردهای وکیوم تراپی زخم دست دیابتی

استفاده از وکیوم تراپی توسط FDA آمریکا تایید شده و لیست آسیب هایی که می‌توان آن‌ها را با استفاده از وکیوم تراپی تاثیری در بهبود سریع آن ایجاد کرد را در زیر مشاهده می کنید:

    بیماران با زخم های حاد و مزمن
    زخم های که بر اثر تروما ایجاد شده اند.
    زخم های بعد از عمل جراحی
    زخم های ناشی از سوختگی
    زخم های که بر اثر دیابت و یا زخم بستر ایجاد شده اند.
    پیوند پوست

خطرات ناشی از وکیوم تراپی زخم دست دیابتی

وکیوم تراپی می تواند خطراتی داشته باشد، اما این خطرات عبارتند از:

 

    خونریزی (ممکن است خونریزی شدید باشد)
    عفونت زخم
    ارتباط غیرطبیعی بین دستگاه روده و پوست (فیستول روده)
     

آموزش مناسب تیم متخصصان ترمیم زخم کلینیک به کاهش خطر این مشکلات کمک می کند. پزشک متخصص زخم موظف است که بیمار را در جریان خطرات قرار دهد و ب آموزش صحیح به بیمار، از وقوع اتفاقاتی مانند عفونت جلوگیری کند.
مواردی که ممکن است خطر عوارض وکیوم تراپی زخم دست افزایش دهد، عبارتند از:
 

    زخم های سرطانی
    زخم هایی که با بافت مرده پوشیده شده اند.
    عفونت استخوان درمان نشده
    فیستول های درمان نشده
    واکنش و آلرژی به چسب
    جریان خون بسیار ضعیف
    زخم های نزدیک به مفاصل که به دلیل حرکت ممکن است دوباره باز شوند.
     

    ارائه دهنده خدمات درمانی در تیم تخصصی درمان زخم نیلسار ، خطرات احتمالی مربوط به شما را ارزیابی و از عدم عوارض و خطرات این روش برای شما اطمینان حاصل می کند.


توصیه هایی برای وکیوم تراپی زخم دست دیابتی
در ابتدا پزشک درمان زخم تشخیص می‌دهد که وکیوم تراپی برای یک زخم تاثیر مثبت دارد یا نه. مواردی که یک پزشک متخصص زخم باید قبل از وکیوم تراپی در نظر بگیرد، عبارتند از:
 

    نوع زخم دست و بیمار، شرایط وکیوم تراپی را داشته باشند.
    قبل از وکیوم تراپی با استفاده از دبریدمان بخش‌های نکروز برداشته شده باشند.
    بافت زنده زخم، در دسترس باشد و نکروز فشاری به آن وارد نکند.
    چسب وکیوم تراپی قابل کنترل باشد.
    فوم جاذب دستگاه وکیوم تراپی، فشاری روی زخم اعمال نکند.
    وکیوم تراپی و مدیریت زخم 24 ساعت ادامه پیدا کند و تحت کنترل باشد.

پس از بررسی پزشک، اگر پوست اطراف زخم نازک یا حساس بود، قبل از قرار دادن دستگاه وکیوم تراپی محافظت شود.
 
در موارد زیر نیاز است فشار وکیوم تراپی زیاد شود:
 

    در صورت وجود ترشحات زیاد در سطح زخم
    در صورت زیاد بودن سطح زخم
    در صورت در صورت ثابت نبودن بانداژ وکیوم تراپی




مواردی که فشار بهتر است کم شود:

    در صورتی که درد و احساس ناراحتی با داروهای ضد درد کاهش نیابد.
    بیماران سالمند یا تغذیه نامناسب
    احتمال خون ریزی در سطح زخم بالا باشد
    جریان خون در سطح زخم کم باشد
    بافت جدید بیش از اندازه ساخته شده باشد.
     

نکاتی برای افزایش تاثیر وکیوم تراپی زخم دست دیابتی

توصیه می‌شود در صورت وجود عفونت، پانسمان هر 12 تا 24 ساعت عوض شود. در حالت عادی وکیوم تراپی هر 48 ساعت باید عوض شود.
برای استفاده و نتیجه بهتراز وکیوم تراپی، قبل از شروع درمان با دستگاه وکیوم، سطح زخم از بافت نکروزه و بافت سخت باید تمیز شود تا جریان خون به خوبی در سطح زخم می شود.
توجه کنید در صورتی که دستگاه وکیوم تراپی بیش از 2 ساعت خاموش است، پانسمان دستگاه را از روی زخم بردارید و روی آن را با پانسمان معمولی بپوشانید.
 
مراقبت های طول درمان با وکیوم تراپی


در طول درمان با وکیوم، بسته به اندازه و عمق زخم، ممکن است به مراقبت های پزشکی نیاز باشد که توسط یک مشاور یا پزشک متخصص زخم باید آموزش داده شود.
برای درمان زخم ممکن است داروهای مسکن توسط پزشک تجویز شود. اگر در هنگام وکیوم تراپی دچار تب یا افزایش تورم یا درد در زخم شدید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.در مدت وکیوم تراپی مطمئن شوید که رژیم غذایی مناسب و استراحت کافی داشته باشید. همه ی این موارد به بهبود زخم و جلوگیری از عفونت کمک می کنند.

جرثقیل زنجیری برقی

جرثقیل زنجیری دستی

جرثقیل های دستی در تناژ مختلف از 0.5 الی 25 تن بطور معمول و با برند های مختلفی در بازار موجود می باشند. جرثقیل دستی از نوع زنجیری از نوع دو کاره با اتصال به سقف از طریق قلاب و اتصال از پایین با بار توسط قلابی دیگر قابلیت بلند کردن و حمل و جابجایی بار را فراهم می کند. جرثقیل های دستی معمولا در کارگاه ها و کارخانجات کوچک به منظور لیفتینگ و حمل بار بطور معمول کمتر از 5 تن مورد استفاده قرار میگیرند هر چند ظرفیت جرثقیل دستی به 20 تن هم میرسد که در آن صورت سرعت انتقال بار و لیفتینگ بسیار کند صورت می پذیرد.


عملکرد جرثقیل های دستی توسط دو چرخدنده مرکزی کنترل میشود یکی چرخدنده بزرگتر که بر اثر حرکت زنجیر دستی به حرکت در می آید و دیگری چرخدنده کوچکتر که با گردش خود زنجیر بار را به حرکت در می آورد و عامل ایجاد کار و لیفتینگ می باشد. یک معادله مکانیکی ساده بر حرکت چرخدنده های جرثقیل دستی حکم می  کند و آن حاصلضرب نیرو بر فاصله زنجیر تا مرکز چرخدنده می باشد.

 

جرثقیل دستی در تنوع بسیار گسترده ای از ظرفبت و تولید برند های مختلف در اقصی نقاط دنیا تولید میشود. گستردگی ظرفیت جرثقیل دستی بسیار زیاد و از 0.5 الی 50 تن نیز می باشد. برند های معتبر تولید کننده جرثقیل دستی مانند ویتال و ییل YALE جرثقیل دستی را تا تناژ 25 تن تولید می کنند. اما سوال این است که چه بازه ای از ظرفیت جرثقیل دستی در واقع مناسب و قابل استفاده است. برای پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به استاندارد های تولید بکار رفته در تولید جرثقیل دستی حتی بالاترین ظرفیت های تولید آن یعنی جرثقیل دستی 50 تن نیز دارای استاندارد های لازم امنیتی می باشد. بنابراین منظور از بازه کاربردی مناسب مسائل امنیتی نمی باشد. مسئله اصلی این است که در ساز و کار جرثقیل زنجیری بصورت کلی (دستی یا برقی) با بالا رفتن ظرفیت سرعت لیفتینگ پایین می آید. بدان معنا که به ازای حرکت 1 متر زنجیر دستی در جرثقیل 1 تن میزان جابجایی عمودی بار توسط زنجیر بار 10 ها برابر بیشتر از جرثقیل دستی 50 تن می باشد. بنابراین با توجه به پایین بودن سرعت لیفتینگ در جرثقیل های دستی تناژ بالا راندمان کاری نیروی کار پایین آمده و دچار خستگی در یک لیفتینگ ساده می شود. از این رو پیشنهاد متخصصان استفاده از جرثقیل دستی برای لیفتینگ بارهای 1 الی 5 تن و در صورت ضرورت حداکثر 10 تن می باشد. جرثقیل دستی با تناژ بیشتر از 10 تن معمولا برای شرایطی خاص که دسترسی به الکتریسیته برای راه اندازی جرثقیل برقی مقدود نمی باشد پیشنهاد میشود.

http://tahatools.com/i-12251/%D8%AC%D8%B1%D8%AB%D9%82%DB%8C%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C

جرثقیل زنجیری برقی

جرثقیل زنجیری دستی

جرثقیل های دستی در تناژ مختلف از 0.5 الی 25 تن بطور معمول و با برند های مختلفی در بازار موجود می باشند. جرثقیل دستی از نوع زنجیری از نوع دو کاره با اتصال به سقف از طریق قلاب و اتصال از پایین با بار توسط قلابی دیگر قابلیت بلند کردن و حمل و جابجایی بار را فراهم می کند. جرثقیل های دستی معمولا در کارگاه ها و کارخانجات کوچک به منظور لیفتینگ و حمل بار بطور معمول کمتر از 5 تن مورد استفاده قرار میگیرند هر چند ظرفیت جرثقیل دستی به 20 تن هم میرسد که در آن صورت سرعت انتقال بار و لیفتینگ بسیار کند صورت می پذیرد.


عملکرد جرثقیل های دستی توسط دو چرخدنده مرکزی کنترل میشود یکی چرخدنده بزرگتر که بر اثر حرکت زنجیر دستی به حرکت در می آید و دیگری چرخدنده کوچکتر که با گردش خود زنجیر بار را به حرکت در می آورد و عامل ایجاد کار و لیفتینگ می باشد. یک معادله مکانیکی ساده بر حرکت چرخدنده های جرثقیل دستی حکم می  کند و آن حاصلضرب نیرو بر فاصله زنجیر تا مرکز چرخدنده می باشد.

 

جرثقیل دستی در تنوع بسیار گسترده ای از ظرفبت و تولید برند های مختلف در اقصی نقاط دنیا تولید میشود. گستردگی ظرفیت جرثقیل دستی بسیار زیاد و از 0.5 الی 50 تن نیز می باشد. برند های معتبر تولید کننده جرثقیل دستی مانند ویتال و ییل YALE جرثقیل دستی را تا تناژ 25 تن تولید می کنند. اما سوال این است که چه بازه ای از ظرفیت جرثقیل دستی در واقع مناسب و قابل استفاده است. برای پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به استاندارد های تولید بکار رفته در تولید جرثقیل دستی حتی بالاترین ظرفیت های تولید آن یعنی جرثقیل دستی 50 تن نیز دارای استاندارد های لازم امنیتی می باشد. بنابراین منظور از بازه کاربردی مناسب مسائل امنیتی نمی باشد. مسئله اصلی این است که در ساز و کار جرثقیل زنجیری بصورت کلی (دستی یا برقی) با بالا رفتن ظرفیت سرعت لیفتینگ پایین می آید. بدان معنا که به ازای حرکت 1 متر زنجیر دستی در جرثقیل 1 تن میزان جابجایی عمودی بار توسط زنجیر بار 10 ها برابر بیشتر از جرثقیل دستی 50 تن می باشد. بنابراین با توجه به پایین بودن سرعت لیفتینگ در جرثقیل های دستی تناژ بالا راندمان کاری نیروی کار پایین آمده و دچار خستگی در یک لیفتینگ ساده می شود. از این رو پیشنهاد متخصصان استفاده از جرثقیل دستی برای لیفتینگ بارهای 1 الی 5 تن و در صورت ضرورت حداکثر 10 تن می باشد. جرثقیل دستی با تناژ بیشتر از 10 تن معمولا برای شرایطی خاص که دسترسی به الکتریسیته برای راه اندازی جرثقیل برقی مقدود نمی باشد پیشنهاد میشود.

http://tahatools.com/i-12251/%D8%AC%D8%B1%D8%AB%D9%82%DB%8C%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C