همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

جراحی لثه یا پریودنتال چیست؟ + انواع و مراحل جراحی لثه را معرفی می کند


جراحی لثه یک روش درمانی در دندانپزشکی است و در مواقعی استفاده می شود که افراد به دلیل بیماری لثه دچار مشکلات زیادی می شوند. اگر این بیماری ها با کورتاژ یا جرم گیری لثه درمان نشوند، دندانپزشک جراحی لثه را انجام می دهد. در این مطلب به بررسی و توضیح اینکه جراحی لثه چیست و با انواع این عمل آشنا شده ایم و مراحل این جراحی را بیشتر توضیح داده ایم.



جراحی لثه چیست و چرا انجام می شود؟

زمانی که برای درمان مشکلات و بیماری های خاص لثه از جمله عفونت لثه یا پریودنتیت ضروری است، دندانپزشکان جراحی لثه را انجام می دهند. این جراحی معمولا به عنوان جراحی پریودنتال شناخته می شود. زمانی که بافت لثه قابل درمان نباشد، جراحی لثه یا پیوند لثه مورد نیاز است.

گاهی اوقات می توان جراحی را به صورت سرپایی انجام داد که به آن جراحی لثه نیز می گویند. از علل اصلی بیماری هایی که باعث این عمل می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظهور بیماری های ناشی از عفونت و بیماری های مزمن

تجمع پلاک و باکتری در اطراف لثه و دندان

داروهای خاصی مصرف کنید

وجود کیست و تومور



چه مشکلاتی با جراحی لثه قابل درمان است؟

بیماری های لثه مانند التهاب لثه و پریودنتیت نیز نیاز به درمان جراحی دارند. ژنژیویت نوعی بیماری خفیف لثه است که می تواند باعث قرمزی، تورم و خونریزی دندان ها شود. اغلب، التهاب لثه به دلیل بهداشت نامناسب دهان، پلاک و رسوب در دهان ایجاد می شود. درمان ویژه می تواند این مشکل را حل کند.

پریودنتیت یک نوع شدید بیماری لثه است که بدتر و پیشرفت می کند و باعث التهاب بافت و استخوان می شود. در این دوره التهاب، لثه ها شروع به جدا شدن از دندان می کنند. این منجر به ایجاد مناطقی به نام پاکت می شود که منجر به ورود باکتری و عفونت می شود. در نتیجه، از دست دادن استخوان و آسیب می تواند رخ دهد.


آشنایی با انواع روش های جراحی

نوع عمل جراحی دندان به نوع و شدت بیماری لثه بستگی دارد.

قبل از جراحی، جراح دندان ممکن است لثه ها را به طور کامل تمیز کند. روشی به نام جرم گیری عمیق می تواند پلاک و باکتری را از دندان ها و لثه ها پاک کند. روش دیگری که به نام کانال ریشه شناخته می شود، می تواند سطح ریشه دندان را صاف کند، به این معنی که فضای کمتری برای ایجاد پلاک و باکتری وجود دارد. این روش همچنین هرگونه مالیات روی ریشه را حذف می کند. فرسایش عمیق و برنامه ریزی ریشه اغلب به طور همزمان اتفاق می افتد.



جراحی دریچه

جراحی فلپ مخصوصاً برای افرادی که لخته در جیب عمیق دارند مفید است. این روش شامل بلند کردن لثه از روی دندان برای از بین بردن پلاک است. پس از اینکه جراح ناحیه مورد نظر را تمیز کرد و پلاک را از بین برد، لثه را در جای خود قرار می دهد تا اطراف دندان قرار گیرد. گاهی اوقات استخوان ممکن است در طول این فرآیند تغییر شکل دهد.



پیوند استخوان

زمانی که استخوان اطراف ریشه دندان آسیب ببیند یا از بین برود، فرد نیاز به پیوند استخوان دارد. این روش استخوان آسیب دیده را با استخوان جدید جایگزین می کند. این استخوان می تواند استخوان خود شما یا استخوان مصنوعی یا اهدا کننده باشد. هدف از پیوند استخوان نگه داشتن دندان ها در جای خود و کمک به رشد مجدد آنهاست.



بازسازی بافت

در طول این روش، دندانپزشک یک ماده توری کوچک را بین استخوان و لثه قرار می دهد. این ماده از رشد لثه در فضایی که استخوان باید باشد جلوگیری می کند و به استخوان و بافت همبند اجازه رشد مجدد می دهد.


تعویض لباس

خط لثه، همچنین به عنوان خط لثه برش شناخته می شود، از بافت لثه ایجاد می شود و ممکن است برای کاهش خطر آسیب بیشتر، نیاز به پیوند بافت نرم داشته باشد. در طی این روش، جراح دندان معمولاً بافتی را از یک قسمت بدن برمی دارد و دوباره به ناحیه آسیب دیده لثه می چسباند. این بافت معمولاً از سقف دهان گرفته می شود. پیوند بافت نه تنها خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهد، بلکه ریشه های آسیب دیده را نیز می پوشاند.


سایر گزینه های درمانی عبارتند از:

لیزر درمانی: اگرچه شواهد موجود به طور کامل از لیزر درمانی پشتیبانی نمی کند، برخی از دندانپزشکان از آن برای کاهش پاکت ها و ترمیم بافت همبند آسیب دیده استفاده می کنند.

پروتئین های محرک بافت: این تکنیک شامل استفاده از ژل حاوی پروتئین برای تحریک رشد استخوان و بافت است.


چگونه برای جراحی لثه آماده شویم؟

قبل از اینکه فرد تحت عمل جراحی لثه قرار گیرد، دندانپزشک یک معاینه قبل از عمل انجام می دهد تا مطمئن شود که برای جراحی بی خطر است. در طول این معاینه، دندانپزشک به احتمال زیاد:

او سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و معاینه می کند

برای اطمینان از ثبات و سلامت دندان ها، دهان و فک را بررسی کنید

هرگونه عفونت، آبسه یا سایر ضایعات که می تواند عمل را پیچیده کند، بررسی کنید

در مورد خطرات و مزایای عملیات تصمیم گیری می کند و رضایت یا تأییدیه عملیات را کسب می کند.


در حین جراحی لثه چه اتفاقی می افتد؟

بسته به نوع روشی که استفاده می کنید، ممکن است چیزهای مختلفی رخ دهد. اکثر جراحی های لثه دو ساعت طول می کشد. در برخی موارد، جراحی نیاز به آرام بخشی یا خوابیدن فرد برای بخشی از عمل دارد. همچنین جراحی هایی وجود دارد که به سادگی لثه ها را با استفاده از بی حسی موضعی بی حس می کند. تزریق بیهوشی می تواند کمی ناراحت کننده باشد.

در طول این روش، دندانپزشک از تجهیزات استریل از جمله ابزار و قطره چکان برای کاهش خطر عفونت استفاده می کند. پس از ایجاد برش ها یا برش های کوچک در امتداد خط لثه، دندانپزشک لثه ها را از دندان ها دور می کند. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا ریشه ها را بهتر ببیند و پلاک، جرم یا عفونت را حذف کند.

پس از این تمیز کردن عمیق، دندانپزشک می تواند روش های دیگری مانند تعویض لثه، بازسازی استخوان یا سایر روش های برنامه ریزی شده را انجام دهد. دندانپزشک 7 تا 10 روز پس از جراحی این بخیه ها را می کشد.



دندانپزشکان اغلب موارد زیر را توصیه می کنند:

برای تمیز نگه داشتن ناحیه جراحی و جلوگیری از عفونت از دهانشویه آنتی باکتریال استفاده کنید

از ورزش شدید خودداری کنید

در روزهای بعد از عمل از غذاهای نرم استفاده کنید

سیگار نمی کشیدند

دندانپزشک یک قرار ملاقات می گذارد تا در عرض 1 تا 2 هفته به مطب برگردد. جراح بررسی می کند که آیا لثه ها بهبود یافته اند یا خیر. در این صورت، تمام بخیه ها برداشته می شوند.

لثه های فرد بعد از جراحی ظاهر خوبی خواهند داشت و تفاوت را احساس می کنند. لثه‌ها و دندان‌ها بهبود می‌یابند، قوی می‌شوند و منقبض‌تر و قوی‌تر می‌شوند. برخی از افراد ممکن است به سرما و گرما حساس باشند و با استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت می توان این حساسیت را کاهش داد. دندانپزشک قرار ملاقات دیگری را برای مراقبت از سلامت دهان در آینده تعیین خواهد کرد.


مشاهده متن کامل: https://realtimedentist.com/1399/03/بهترین-متخصص-ارتودنسی-شیراز-آدرس-و-تلف/

استفاده از انواع آجر در ساختمان سازی


با توجه به گسترش بسیاری از انواع مصالح ساختمانی جدید، مصالح ساختمانی جدید در صنعت ساختمان سازی امروزه می توان شنید که نقش آجر در ساخت و ساز ناچیز است و بویی کهنه دارد، اما در واقع یک داستان است. . جدا از هم! اگرچه در طول سالیان متمادی، ساختمان‌های آجری اغلب با مصالح ساختمانی دیگری جایگزین می‌شوند، اما آجر در اشکال و انواع مختلف همچنان یکی از پرمصرف‌ترین مصالح در ساختمان‌سازی است و نقش آن کمتر از تیرآهن و آرماتور نیست. اگرچه قیمت میلگرد و میلگرد در سال های اخیر نوسان داشته است، آجر تغییر چندانی نکرده است. از آنجایی که مصالح و مصالح در صنعت ساختمان به لطف ادغام فناوری پیشرفت های زیادی داشته است، آجر نیز از گذشته تا به امروز با مراحل توسعه بسیاری روبرو بوده و علاوه بر ساخت و ساز، در طراحی نیز با آن روبرو بوده است. نقش ویژه ای ایفا کند.

امروزه به دلیل افزایش تراکم جمعیت و ساخت ساختمان های بلند، اغلب از آجر در اسکلت ساختمان ها استفاده نمی شود و با وجود اینکه اسکلت فلزی یا بتنی جایگزین آن می شود، در نما یا مکان های دیگر از آجر استفاده می شود. از ساختمان ساخت و ساز. و یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است. نقش این ماده در ساخت و ساز تنها به ظاهر ساختمان محدود نمی شود و گاهی به عنوان جایگزین مناسبی برای سنگ در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. بنابراین استفاده از انواع آجر در اشیاء ساختمانی و قسمت های مختلف ساختمان یکی از موضوعات مورد توجه همیشگی کارگران ساختمانی می باشد.


آیا این یک آجر است؟

آجر با توجه به انواع آن تعاریف مختلفی دارد، اما به طور کلی آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که توسط بشر ساخته شده است، خشت پخته ای است که در اشکال و اندازه های مختلف در ساختمان سازی استفاده می شود. به عبارت دیگر، آجر بلوک‌ها و مکعب‌هایی با اندازه منظم هستند که اغلب از خشت ساخته می‌شوند و در انواع و طرح‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شوند.


انواع آجر و کاربرد آنها در ساختمان سازی

به عنوان یکی از مصالح ساختمانی ساخته شده از آجر، خشت و سایر مصالح، بسته به متریال و ابعاد، کاربردهای متنوعی دارند و به عنوان کفپوش، دیوارپوش و روکش دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع آجر نوعی سنگ مصنوعی است که از سوزاندن خشت خام و تغییر آن در اثر حرارت به دست می آید. خاک آجر مخلوطی از مواد زیر است.

گل و لای

شن

فلدسپات

ملات

سولفات

گوگرد

فسفات

اهن

منیزیم

منیزیم

سدیم

پتاسیم

مواد آلی

مهمترین کاربرد آجر را می توان در ساخت و جهت دیوار دانست که در آن از ملات برای سازماندهی و اتصال استفاده می شود. بسیاری از بناها و بناهای تاریخی مانند آتشکده ها، مساجد و ساختمان های مسکونی در ایران با آجر ساخته شده اند. بسته به نوع و سایر مصالح به کار رفته در آن، از انواع آجر برای سایر قسمت های سازه های ساخته شده نیز استفاده می شود. برای اینکه بفهمیم از چه قسمتی از آجر استفاده می شود، اجازه دهید اندازه های مختلف آجر را در نظر بگیریم و سپس کاربرد هر کدام را در قسمت های مختلف ساختمان در نظر بگیریم.


خصوصیات آجرها از مرحله اول ساخت تا انتها مورد توجه سازندگان قرار گرفت. آجرها به دلیل کاربرد بالا و قیمت بهتر نسبت به سایر مصالح ساختمانی در پروژه های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. آجر بر اساس ویژگی های مهمی مانند سهولت در جابجایی، اندازه کوچک و سهولت استفاده، کاربردهای فراوانی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

کف پاشی به دلیل مقاومت مناسب در برابر سایش

دیوارپوش و نمایشگر به دلیل مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

پایه به دلیل مقاومت فشاری صحیح است

عناصر تزئینی و تزئینات ساختمان

معماری مانند دهانه های عریض به صورت طاق، گنبد، گنبد، گوشواره، مقر.



انواع آجر بر اساس روش تولید

آجر با اندازه ها و ابعاد مختلف در بازار تولید و به فروش می رسد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. آجرهای توپر مقاومت بالایی دارند و برای دیوارهای باربر ساختمان استفاده می‌شوند، اما آجرهای توخالی و متخلخل سوراخ‌های زیادی دارند و با پرس ساخته می‌شوند. آجرها را به طور کلی می توان از نظر روش ساخت به دو دسته کلی پرس و ماشینکاری تقسیم کرد و بر این اساس هر کدام در قسمت های مختلف ساختمان کاربرد خاص خود را دارند.


انواع آجر فشرده

این آجر برای کلیه کارهای ساختمانی اعم از گره چینی، طاق قوسی، دیوار و بیل چینی مناسب است. آجرهای فشرده اغلب برای استحکام بخشیدن و حمایت از ساختمان ها مانند دیوارهای بیرونی و پی ساختمان استفاده می شود. این آجرها اغلب با دست قالب گیری می شوند و در کوره های محلی پخته می شوند. به طور سنتی خشت این آجرها را با دست پرس می کنند و گوشه های قالب را با فشار سفالگر با خاک رس مخصوص پر می کنند. ابعاد آنها معمولاً 5x10x20 یا 5.5x11x22 سانتی متر است.


انواع آجر ماشینی یا آجر سوراخ دار

به دلیل استحکام بالایی که دارند برای ساخت دیوارها و در مرحله سخت شدن استفاده می شوند. قیمت این آجرها مناسب بوده و در تمامی پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین یا آجر ساخته شده از 8 تا 10 قطعه با عرض 1.5 تا 2 سانتی متر. یکی از دلایل به وجود آمدن سوراخ ها در این محصول ساخت دیوار است، سیمان مستقیماً در آجر قرار می گیرد و باعث استحکام دیوار می شود. از آنجا که در ساخت دیوار می توان آن را با میلگرد از طریق سوراخ روی آجر تقویت کرد، بنابراین این محصول برای ساخت دیوار مستحکم مناسب است. در مقایسه با آجرهای چاپی، جنس آنها شکننده و پوسیده است و چون آجرهای کوتاه خیلی چسبناک نیستند و چسبندگی به سیمان خوب نیست، در طراحی از آنها استفاده نمی شود.


آجرهای مختلف در صورت درخواست

آجر بسته به کاربرد در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. از این نظر می توان این محصول را به انواع زیر تقسیم کرد:


یک نوع آجر برای قبرستان

از این محصول برای تزیین و زیباسازی نمای ساختمان یا دکوراسیون داخلی استفاده می شود و طراحی آن معمولا با دست یا ماشین با توجه به سبک ها و شرایط مختلف فضای داخلی و خارجی ساختمان تولید می شود. استفاده از دیوارهای آجری فضای داخلی خانه را گرم و دنج می کند. آجارنما تحت تأثیر گرما قرار می گیرد. دارای ویژگی های مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ آب است. برای استفاده از دیوارهای آجری در داخل خانه؛ مهم است که آن را با یک سبک کلاسیک مدرن ترکیب کنید، که این روزها فضای پرطرفدار با دیوارهای آجری است. به جای دیوارهای یکنواخت و یکنواخت پوشیده شده با گچ سفید، استفاده از دیوار آجری راه حل مناسبی در نظر گرفته می شود. آجر نسوز نیز نمونه ای است که می توان از آن به عنوان نمای آجری استفاده کرد. همزمان، تنوع رنگ نمای آجری را به انتخابی مناسب برای روکش نما تبدیل کرد.


آجر مکانیکی

این آجر ماشینی که به دلیل تراکم بالا از استحکام بالایی برخوردار است و ظاهری نیمه شفاف دارد در ساختمان هایی که تحمل بارهای سنگین را دارند استفاده می شود.


آجر سرپوشیده

این آجرها در اندازه ها و رنگ های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد آنها شامل دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها و طراحی سنتی است. لعابی که سطح محصول را می پوشاند نقش یک لایه محافظ را دارد و مقاومت بالایی ایجاد کرده و عمر آن را افزایش می دهد. این آجرها در رنگ هایی مانند آبی، قرمز، نارنجی، قهوه ای و قهوه ای تیره لعاب داده می شوند و جلوه بصری زیبایی به اتاق می دهند. لازم به ذکر است که قیمت آجر صیقلی نسبت به آجر معمولی گرانتر است.


آجر آهک شنی

اینها که از سیلیکات کلسیم ساخته شده اند، عمدتاً برای پی ساختمان استفاده می شوند. زمانی که مقاومت فشاری این آجر زیاد باشد، ظرفیت باربری آن بسیار بالاست و به همین دلیل در ساخت دیوارهای حائل از آن استفاده می شود. آجرهای ماسه آهکی به دلیل استفاده از رنگدانه ها در تولید، رنگ های متفاوت و بافت زیبایی دارند.


آجر بتنی

آجرهای بتنی محصولات جدیدی هستند که با تکنولوژی آلمانی و کاملا ساخته شده اند. اما آجر سیمانی بر خلاف سایر نظرات در این زمینه جایگزین آجرهای فشاری نمی شود و در واقع کیفیت و مزایای آجر سیمانی با یکدیگر متفاوت است. آجر فشار بیشتر است. از جمله آجرهای سیمانی که در ساخت راهروهای حیاط و راهروهای بیرونی و داخلی محل سکونت نقش دارند، آجرهای سیمانی سبک از جمله آجرهای مورد استفاده در پی و دیوارهای چینی هستند. . این محصولات سبک به دلیل صافی و یکنواختی در نمای ساختمان کاربرد فراوانی دارند و به زیبایی بسیاری از منازل مسکونی کمک می کنند. این محصولات با توجه به سلیقه مشتریان و مصرف کنندگان در رنگ های مختلف موجود می باشد.

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://ajorroajor.com/شماره-تلفن-سازندگان-تهران

ویرایش عکس تبلیغاتی - نکات مهم برای ویرایش عکس تبلیغاتی


ویرایش عکس تبلیغاتی یکی از قسمت هایی است که بر کیفیت و جذابیت عکس ها تاثیر می گذارد. امروزه عکس های تبلیغاتی به ابزاری مهم برای بازاریابی محصولات و برندها تبدیل شده اند و داشتن کیفیت و کارایی بالا ضروری است.

عکاسی تبلیغاتی یک نکته مهم دارد که باعث تاثیرگذاری آن می شود. یکی از عوامل اصلی در این زمینه ویرایش تصاویر تبلیغاتی است که در مورد مانی استودیو می باشد برای اطلاعات مفید در مورد نحوه ویرایش تصاویر با ما همراه باشید.


ویرایش دیجیتال عکس چیست؟

تبلیغات ویرایش عکس به معنای نرم افزار ویرایش برای بهبود کیفیت و جذابیت عکس است. این تصحیحات پس از انجام مراحل عکاسی با کمک سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای ویژه ویرایش بر روی فایل تصویر خام انجام می شود. این اصلاحات چیز جدیدی نیست و سالهاست که در هنر عکاسی جا افتاده است. حتی در روزهای عکاسی آنالوگ، عکاسان حرفه ای تاریکخانه با استفاده از تکنیک های عکاسی نوردهی، تغییراتی در نور یا رنگ در عکس ها ایجاد می کردند.

ویرایش عکس دیجیتال یکی از مراحل ضروری عکاسی حرفه ای است. ویرایش عکس به عکاسان این امکان را می دهد که از نرم افزار خاصی برای اصلاح عیوب ناخواسته در عکس ها استفاده کنند. بهبود کیفیت رنگ، حذف سایه های مزاحم، حذف یا اضافه کردن پس زمینه، حذف عناصر اضافی از یک عکس، تنظیم سایه ها، وضوح و سوژه های پررنگ اصلاحات رایجی هستند که در عکاسی دیجیتال انجام می شود.


هدف از ویرایش عکس تبلیغاتی چیست؟

همانطور که گفتیم، ویرایش عکس عمدتا برای بهبود کیفیت تصویر انجام می شود. اما ویرایش عکس تبلیغاتی بر جنبه بصری تصویر و همچنین افزایش کیفیت تمرکز دارد. در ویرایش عکس تبلیغاتی علاوه بر مراحلی که در بالا ذکر شد، مواردی مانند ویرایش داخلی، ایجاد پس زمینه، ایجاد فضا، ترکیب چند عکس یا عکاسی و استفاده از افکت ها انجام می شود.

در عکاسی تبلیغاتی، ویرایش گاهی برای ایجاد تنظیمات و گاهی برای افزایش جذابیت بصری عکس ها انجام می شود. اما گاهی با استفاده از قابلیت های نرم افزاری می توان عکاسی محصول و تصاویر خلاقانه و تبلیغاتی را طراحی و تولید کرد.

ویرایش حرفه ای عکس می تواند حتی عکس های ساده را به عکس هایی منحصر به فرد و خاص تبدیل کند. این موضوع در تهیه تصاویر تبلیغاتی خاص بسیار حائز اهمیت است. با تسلط بر امکانات نرم افزار و تکنیک های ویرایش و طراحی عکس، توانایی ایجاد تصاویر متنوع را کشف خواهید کرد.

مهمترین نکته در تبلیغات تصویری و پردازش این تصاویر استفاده از فایل خام برای گرفتن خروجی است. فرمت RAW به شما در ویرایش عکس ها کمک می کند. با پیروی از فرمت تصویر صفحه نمایش که عمق رنگ و فاصله نوری بیشتری دارد، ویرایش عکس شما آسان تر خواهد بود. این به شما امکان می دهد یک عکس معمولی را با ویرایش اصلی به یک عکس حرفه ای تبدیل کنید.


فرآیند حاشیه نویسی تصویر تبلیغاتی

برای ویرایش تصاویر تبلیغاتی، ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام بخش از تصویر را باید ویرایش کنید. شما باید ایرادات موجود در تصویر تبلیغاتی خود را شناسایی کنید تا بتوانید تصویر را به صورت هدفمند ویرایش کنید و خروجی با کیفیت بالا تولید کنید.


تصحیح نماها و خطاها

یکی از راه های ویرایش عکس های دیجیتال، تصحیح خطاهای لنز است. لنزها معمولاً دو مشکل اپتیکی اصلی دارند که در لنزهای ارزان‌تر آشکارتر خواهد بود. مشکل اول مربوط به خطاهای پرسپکتیو لنز و مشکل دوم مربوط به خطاهای رنگی لنز است. مشکل پرسپکتیو در لنزهای معمولی تا واید بیشتر محسوس است و گاهی ساختار سه بعدی سوژه و فتوسل ها را تحت تاثیر قرار می دهد. خطای رنگ نیز باعث ایجاد حالت باریک و رنگی در اطراف جسم می شود. این خطاها را می توان تا حد زیادی با نرم افزارهای تخصصی عکس اصلاح کرد. با استفاده از گزینه Lens Correction و انتخاب لنز و دوربین در برنامه ویرایش خام، می توانید به طور خودکار این عیوب را اصلاح کنید.



تنظیم و تصحیح تراز سفیدی عکس

- یکی از مهم ترین مراحل ویرایش عکس های تبلیغاتی، اصلاح تراز سفیدی عکس است. تعادل رنگ سفید بر فضای رنگی یک تصویر تأثیر می گذارد. تراز سفیدی نادرست بر رنگ های واقعی تصویر تأثیر منفی می گذارد. تعادل رنگ سفید دمای رنگ تصویر را تعیین می کند. سفیدی عکس ها اساسا باید با استفاده از توابع نرم افزار اصلاح شود. این تغییر باعث می شود که رنگ های سفید و مشکی در تصویر مانند سفید و سیاه خالص به نظر برسند. با این کار رنگ سایر نقاط نیز به درستی تنظیم می شود. پس از اصلاح تراز سفیدی، باید رنگ تصویر را با رنگ واقعی مطابقت دهید و در صورت نیاز به تغییر، رنگ را به صورت محلی و اختصاصی اصلاح کنید.


روشنایی و کنتراست تصویر را تنظیم کنید

- پس از اصلاح رنگ و دمای عکس، باید روشنایی و کنتراست عکس را تنظیم کنید. تعادل عکس را می توان با استفاده از یک ابزار نرم افزاری کنترل کرد. اگر تعادل بین تاریکی و روشنایی عکس وجود ندارد، باید نور را با استفاده از تنظیمات روشنایی، نوردهی و خط اصلاح کنید. تنظیمات به بازاریابی عکس هایی با کنتراست خوب کمک می کند. اما گاهی اوقات برخی از قسمت های عکس خیلی روشن یا خیلی تاریک هستند. اگر این افکار افراطی یا غیرمنتظره نیستند، باید سعی کنید با استفاده از گزینه های ذکر شده در بالا به آنها پاسخ دهید. البته نرم افزار حرفه ای ویرایش عکس راه های مختلفی برای تصحیح و بازیابی نقاط تاریک و روشن عکس دارد.


فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

- استفاده از تکنیک فتومونتاژ یا نوردهی دوگانه یکی از روش های ایجاد عکس های خلاقانه است. گاهی اوقات نمی توان از یک شات یک عکس تبلیغاتی ایجاد کرد و باید چندین عکس تهیه کرد و آنها را با هم ترکیب کرد. مراحل ویرایش و ساخت این عکس ها بسیار مهم است و به آن فتومونتاژ می گویند. مطمئناً این سبک از عکاسی تبلیغاتی را دیده اید که در آن سوژه یا سایر عناصر عکس در هوا معلق هستند. به این تصاویر عکس های خلاقانه می گویند و در تبلیغات و جذب بازدیدکننده بسیار موثر است.


برش و تنظیم قاب عکس

- برش عکس ها برای به دست آوردن بهترین فریم ها یکی دیگر از مراحل ویرایش عکس است. با استفاده از ابزار برش، می توانید فریم های مفید عکس های خود را انتخاب کنید و عناصر منحرف کننده را از لبه های عکس های خود حذف کنید. برش بخشی ضروری و ضروری در ویرایش عکس تبلیغاتی نیست و در صورت لزوم باید بسیار هوشمندانه انجام شود.


مدیریت رنگ هنگام ویرایش عکس های تبلیغاتی

یکی از مهمترین بخش های نتیجه عکاسی تبلیغاتی مدیریت و تنظیم رنگ است. پس از ویرایش تصاویر، باید فضای رنگی تصویر را با توجه به رسانه های چاپی یا آنلاین انتخاب کنید. فضای رنگی RGB که شامل 3 رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی است برای انتشار تصاویر در وب و شبکه های اجتماعی مناسب است. فضای CMYK که شامل 4 رنگ فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی است، برای چاپ تصاویر بر روی رسانه هایی مانند کاتالوگ، پوستر، کتاب و ... مناسب خواهد بود. توجه به تغییرات رنگی تصاویر در تغییر فضای رنگی تصاویر ضروری است. گاهی اوقات فضای رنگ تغییر می کند، برخی از رنگ ها تغییر می کنند و کدر می شوند. در این صورت باید پروفایل رنگ مناسبی را برای تصاویر خود انتخاب کنید تا در هنگام چاپ تصاویر خود دچار مشکل نشوید.


چرا عکس های خام بعد از ویرایش بهتر هستند؟

یکی از مهم ترین پیشرفت های صنعت عکاسی در سال های اخیر، امکان استفاده از فرمت خام برای تصاویر است. فایل های خام به دلیل جزئیات و پویایی بیشتر، قابلیت ویرایش بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. ویرایش اولیه و استفاده از تکنیک های ویرایش غیر مخرب تصویر به شما کمک می کند تا تصاویری با کیفیت بالاتر تولید کنید.



برای ویرایش تصاویر تبلیغاتی از چه نرم افزاری استفاده کنم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، ویرایش تصاویر تبلیغاتی بخش مهمی از ایجاد این تصاویر است. برای ویرایش اولیه عکس، باید از یک برنامه تخصصی ویرایش عکس استفاده کنید. نرم افزارهایی مانند Photoshop، Camera و Lightroom گزینه های حرفه ای برای ویرایش تصاویر دیجیتال هستند. هر کدام از این برنامه ها قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند در حالی که فتوشاپ به عنوان یکی از کاربردی ترین آنها شناخته می شود.

نرم افزار فتوشاپ با امکانات و گزینه های متنوع و منحصر به فرد بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه ای است. تقریباً هر کاری که بخواهید با فتوشاپ می توانید انجام دهید. اما توجه داشته باشید که باید عکس ها را به درستی ویرایش کنید. با استفاده از فایل تصویر خام و مراحل ویرایش غیر مخرب می توانید عکس هایی با کیفیت بالا بگیرید.



چرا عکس های تبلیغاتی را نمی توان با اپلیکیشن های موبایل ویرایش کرد؟

ویرایش عکس تبلیغاتی یک فرآیند تخصصی است که باید با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری انجام شود. بسیاری از نرم افزارهای ویرایش عکس تبلیغاتی وجود دارند که به شما امکان می دهند کنترل دقیقی بر ویرایش عکس داشته باشید. از طرفی بسیاری از اپلیکیشن های ویرایش عکس موبایلی ساخته شده است. اما این اپلیکیشن ها برای ویرایش حرفه ای عکس مناسب نیستند. چنین برنامه هایی ابزار کافی برای ویرایش حرفه ای عکس ندارند.

روتوش عکس یک فرآیند حرفه ای است که جزئیات بیشتری را در عکس به نمایش می گذارد. اما اپلیکیشن های موبایل ابزار و امکانات لازم برای ایجاد تغییرات و دریافت خروجی با کیفیت را ندارند. به همین دلیل توصیه می کنم عکس های تبلیغاتی خود را در سیستم کامپیوتری و با نرم افزارهای حرفه ای مانند فتوشاپ پردازش کنید تا به کیفیت عالی و بالا برسید.



خلاصه

یکی از مهم ترین مراحل ایجاد عکس های تبلیغاتی و در واقع آخرین مرحله، ویرایش عکس های تبلیغاتی است. این فرآیند در افزایش کیفیت و جذابیت عکس های تبلیغاتی تاثیر بسزایی دارد. پیشرفت های مختلف در فرآیند ویرایش به شما کمک می کند عکس های کامل و چشمگیر ایجاد کنید. باید سعی کنید ویرایش اولیه عکس دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید بهترین عکس ها را به کارفرمایان خود ارائه دهید.

مشاهده متن کامل: https://studiomani.ir/

بهترین برندهای پمپ در بازار


پمپ وسیله ای است که برای جابجایی مایعات استفاده می شود. پمپ با اعمال فشار به مایعات، آنها را در جهت مورد نظر حرکت می دهد. شناخته شده است که مایعات بدون ابزار از بالا به پایین جریان دارند.

اما به سختی می توان آب را در جهت دیگری حرکت داد. پمپاژ آب از لوله‌های مجتمع‌ها، ساختمان‌های اداری و مسکونی یا انتقال آب از منبعی مانند رودخانه‌ها یا تخلیه به آبیاری. یا اهداف پیشگیری از سیل امکان پذیر نیست.

تولید برق، روغن و پلاستیک مورد استفاده در زندگی روزمره مستلزم انتقال مایعات در فشار بالا است. مارک های مختلف پمپ ها واحدها و سیستم هایی را برای دستیابی به فشار و انتقال سیالات به روش های ایمن و کارآمد ارائه می دهند. در ادامه با سه برند پمپ آشنا می شویم.


پمپ پمپ

پمپ های ابارا محصولات استاندارد هستند. ابارا طیف گسترده ای از پمپ ها را برای رفع نیازهای مختلف ارائه می دهد، مانند پمپ های آبرا برای تامین آب و زهکشی برای زندگی روزمره و پمپ های مختلف ابارا برای انتقال مایعات مورد استفاده در کارخانه ها. پمپ ابارا از ایجاد یک محیط زندگی راحت و توسعه صنعت پشتیبانی می کند.


توپ پمپ ابارا

پمپ ابارا با محصولات و خدمات خود راه حل های عالی را برای هر هدف و هر موقعیتی ارائه می دهد. سری پمپ آبارا طیف گسترده ای از پمپ ها و سیستم ها را برای استفاده عمومی و حرفه ای ارائه می دهد.


پمپ های سطحی

طیف گسترده ای از پمپ های شناور EBARA برای طیف گسترده ای از کاربردها از جمله آب شیرین، آب صنعتی، فاضلاب و سیالات ویژه مناسب است.

پمپ روکار ابارا مدل CB

ویژگی ها و مزایا

عملکرد بالا با طراحی پیشرفته

عملکرد بالا

کاهش هزینه های عملیاتی

طراحی پمپ کوچکتر به این معنی است که انرژی کمتری مورد نیاز است


بهبود عملکرد مکش

・ هنگام استفاده از سرعت های بالاتر NPSH-R را کاهش دهید

・با پمپ Ebara از مکش بالا حتی در دبی بالا اطمینان حاصل کنید

・ کاهش کاویتاسیون در پمپ Ebara


پمپ شناور

طیف گسترده ای از پمپ های شناور EBARA برای آب تمیز (چاه های عمیق، تامین آب، آبیاری) و فاضلاب (آب باران، فاضلاب، فاضلاب و غیره) مناسب هستند.


ارتقاء واحدهای پمپ

واحد بوستر پمپ ابارا از شبکه بزرگ آب یا مخزن آب تحت فشار برای تامین آب استفاده می کند. می تواند میزان آب آزاد شده را با توجه به مقدار آب مصرفی کنترل کند


ما رهبر هستیم

سیستم های مرتبط با انرژی، سیستم های آب و فاضلاب، سیستم های زهکشی آب، سیستم های آبیاری و غیره به پمپ هایی با راندمان بالا نیاز دارند که برای مدت طولانی به طور پایدار کار می کنند. EBARA چنین پمپ هایی را به نقاط مختلف جهان عرضه می کند.


ذخیره دوبله

بیش از 40 سال است که فناوری آب DAB، از جمله پمپ های DAB، نقش پیشرو در زمینه فناوری های انتقال و مدیریت ارزشمندترین منبع ما، آب را ایفا کرده است. پمپ های داب راه حل های فناوری قابل اعتماد و کارآمدی را ارائه می دهند و مصرف انرژی را در خدمات ساختمان های مسکونی، خدمات ساختمان های تجاری، کشاورزی و کاربردهای آبیاری بهینه می کنند. برای نصب این محصول از تجهیزاتی مانند بی متال هیوندای استفاده شده است.


مراقبت های آینده با پمپ داب

Pump Dub افراد را در مرکز هر فعالیت، استراتژی و برنامه توسعه قرار می دهد. شرکت «پمپ داب» بر این باور است که حفاظت از محیط زیست نه تنها از طریق محصولات دوستدار محیط زیست، بلکه به واسطه افراد مسئول امکان پذیر است.

به همین دلیل است که PumpDub تلاش می کند محصولاتی را ارائه دهد که مواد غذایی مصرف نمی کنند، با کمترین تأثیر زیست محیطی کار می کنند، شرکای اخلاقی و تامین کنندگان را انتخاب می کنند و شیوه های سبز را پیاده می کنند. زندگی کنید تا همه کسانی را که در PumpDub کار می کنند بشناسید.

پمپ داب همواره در کاهش ضایعات و احترام به محیط زیست کوشا بوده و از ابتدایی ترین فعالیت های روزمره در داخل و خارج از مجموعه شروع کرده است. این فقط در مورد عملکرد یا مشخصات صحبت نمی کند، یا حتی اینکه Dub بهتر از رقبا است. Pump Dub واقعاً باید از مردم شروع شود. از کاربران، و اگر چیزی به آنها بدهد که زندگی آنها را ساده یا بهبود بخشد، خوشحال می شوند که ما را دنبال کنند.


پمپ لئو

پمپ های لئو LEO یک ارائه دهنده راه حل های پمپ و سیستم یک مرحله ای است. از سال 1995، شرکت پمپ لئو یک ارائه دهنده راه حل های پمپ و سیستم حرفه ای پیشرو بوده است که در زمینه تحقیق و توسعه، تولید، بازاریابی، فروش و خدمات طیف کاملی از پمپ ها، سیستم ها و ماشین آلات مشغول است.

لئو دارای خط گسترده ای از پمپ ها، سیستم ها و تجهیزات Leo است که به بیش از 500,000,000 کاربر در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد. Leo راه حل های پمپ و سیستم تک مرحله ای Leo را برای همه کاربردها در بیش از 150 کشور و منطقه ارائه می دهد. از سال 1995، LEO از یک متخصص محلی به یک شرکت ملی با فناوری پیشرفته پمپ LEO و سیستم های نوآورانه برای کاربردهای مختلف تبدیل شده است: مسکونی و خانگی، تجاری، کشاورزی و آبیاری، شهری، صنعتی، پمپ های خورشیدی، استخرها، پارک ها، راه حل های OEM و ...

Leo Pump بیش از یک تولید کننده پمپ با پنج پایگاه تولید در سراسر جهان است، بلکه یک مرکز فناوری پیشرفته مورد تایید دولت، یک ایستگاه کاری ملی پسا دکتری است. اصرار بر تمرکز بر مشتری، بازار و نوآوری مستمر به عنوان هسته اصلی، پمپ لئو را به یکی از بهترین تولید کنندگان پمپ و سیستم تبدیل می کند.

در حال حاضر، بیش از 15000 مرکز فروش LEO وجود دارد که به بیش از 500 میلیون مصرف کننده در بیش از 150 کشور و منطقه خدمات ارائه می دهد. Pump Leo با توجه به ماموریت خود و نیازهای مشتریان خود پمپ ها و سیستم های ایمن و با کارایی بالا را تحقیق و توسعه می دهد. بنابراین جهت گیری اصلی فعالیت لئو پمپ، ایجاد ارزش بیشتر برای افراد است. لئو بهترین پمپ های لئو، سیستم های کارآمد و خدمات به موقع را به آنها ارائه می دهد.

مشاهده ادامه: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214073-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1

مقایسه کامپوزیت های روکش و لمینت های سرامیکی


روکش های چینی و روکش های سرامیکی یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی و دندانپزشکی هستند. در این مقاله تفاوت ها، مزایا و معایب کامپوزیت ونیر و لمینت های سرامیکی از جمله هزینه کلی درمان را با در نظر گرفتن ترجیحات دندانپزشکان در خرید ایمپلنت دندان و هزینه تجهیزات دندانی بررسی خواهیم کرد. . کامپوزیت ونیر و لمینت دندان.

از آنجایی که بخش قابل توجهی از دندانپزشکی به مسائل زیبایی مربوط می شود، توجه به این دو نوع محلول دندانی بسیار افزایش یافته است. و از هر دو روش در سفید کردن دندان و زیباسازی لبخند استقبال می شود.تفاوت روکش کامپوزیت با لمینت سرامیکی سوالی است که بسیاری از مراجعه کنندگان به مطب دندانپزشکی دارند. کدام یک زیباتر است؟ دوام بیشتری دارند؟ قیمت بهتری هم دارن؟ و… من سعی کردم در مقاله زیر ” تفاوت بین دکینگ کامپوزیت و لمینت سرامیکی ” به تمام سوالات شما پاسخ دهم.


مواد کامپوزیت چند لایه

در این روش درمانی از موادی برای بازگرداندن رنگ دندان استفاده خواهد شد. در واقع در این روش از کامپوزیت های معمولی برای پرکردن دندان های پوسیده استفاده می شود. این کامپوزیت ها درجات رنگی بسیار متفاوتی دارند و شما می توانید رنگ دندان مورد علاقه خود را از نظر درخشندگی دندان انتخاب کنید (مثلا از سفید یخچالی گرفته تا رنگ هایی که به دندان های طبیعی نزدیکتر هستند).


جنس لمینت سرامیکی

سیمان سرامیکی به صورت روکش نازکی بر روی دندان اعمال می شود که مواد آن معمولا به چهار دسته تقسیم می شوند:

لمینت های فلدسپاتیک

انواع سیستم های IPS

لمینت شده با سیستم های CAD-CAM

لمینت های دابیری آلومینیومی و لمینت های دابیری زیرکونیومی


ورقه های فلدسپات

هنگام ساخت لمینت سرامیکی به روش لمینت فلدسپاتیک، قالب به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می شود و لمینت ها به صورت دستی و به روش پودری طراحی می شوند. از مزیت های این روش می توان به قیمت مناسب، زیبایی عالی و پوشش بهتر رنگ دندان های پایین اشاره کرد اما استحکام آن نسبت به انواع سیستم های IPS کمتر بوده و امکان سایش وجود دارد. دندان های جلویی


صفحات سرامیکی با سیستم های مختلف IPS

در این روش ماده مورد نظر در کوره و تحت فشار زیاد روی قالب دندانی قرار می گیرد. لمینت تولیدی ضخیم‌تر و محکم‌تر است و می‌توان آن را بیشتر اصلاح کرد (به دلیل ضخامت آن)، اما نیاز به سمباده‌زنی بیشتری دارد.

این نوع لمینت سرامیکی باعث ساییدگی دندان دیگر نمی شود و بنابراین برای افرادی که عادت هایی دارند (مانند دندان قروچه) انتخابی مناسب است. ضمناً قیمت آن از انواع لمینت های فلدسپاتیک بالاتر بوده و نمی تواند رنگ دندان زیرین را کاملاً بپوشاند (به دلیل شفافیت زیاد).

کف سرامیک با استفاده از سیستم CAD-CAM

در این فرآیند، پس از کشیدن دندان، دندان از طریق معاینه دندانپزشکی معاینه می شود و قبل از عمل، لمینت توسط کامپیوتر ساخته و نمایش داده می شود، بنابراین در صورت نیاز به تغییر و اصلاح زمین در اوایل، تغییرات لازم تغییر خواهد کرد. که باید انجام شود

پس از این مرحله کاشی و سرامیک به طور کامل توسط سیستم ساخته می شود و نیازی به دخالت دستی یا کار آزمایشگاهی ندارد. از مزایای این روش می توان به صرفه جویی در زمان، حذف مراحل آزمایشگاهی، کنترل بهتر عفونت، امکان اعمال تغییرات لازم بر روی بیمار قبل از شروع ساخت روکش بیمار، دقت بسیار بالا و کاهش خطاهای آزمایشگاهی و مقاومت بالا اشاره کرد. .


کدام روش ترمیم دندان نیاز به تراشیدن دارد

درمان زیبایی دندان با استفاده از روش کامپوزیت ونیر به عنوان روشی معرفی شده است که نیازی به مسواک زدن ندارد و در واقع در بیشتر موارد چنین خواهد بود.

درمان ونیرهای کامپوزیت نیازی به تراش ساختار طبیعی دندان ها ندارد و تنها در موارد بسیار محدودی که دندان های فرد دارای تغییر شکل ها و ناهنجاری های زیادی است نیاز به تراش داده می شود.


آسیاب دندان برای لمینت سرامیکی دوکال

این فرسایش فقط به مینای دندان محدود می شود و به ساختار زیرین (عاج و پالپ دندان) نفوذ نمی کند، بنابراین سطح فرسایش بسیار محدود است، عمق آن به 0.3-0.7 میلی متر می رسد. همپنین این برش فقط به سطح جلویی (لابیال) و لبه تیز دندان (لبه انسیزال) محدود می شود و نه به کل سطح دندان. (سطوحی که می توان تاج ها را ساخت: لب، زبان، لبه های داخلی و جانبی و انسیزال)


تراش دندان در لمینت سرامیکی

از نظر تراش دندان، لمینت های سرامیکی کمی تهاجمی تر از لمینت های کامپوزیت هستند و کمتر به تراش دندان نیاز دارند. البته ناگفته نماند که این مقدار بسیار ناچیز و محدود به سطح جلویی (سطح لبیال) دندان است.


لایه پارچه یا خاک رس را مخلوط کنید کدام زیباتر است؟

هر دوی این روش ها بسیار زیبا هستند و می توانند لبخندی زیبا به شما هدیه دهند. توانایی و مهارت دندانپزشک در میزان رضایت بیمار غیر قابل انکار خواهد بود، اما زیبایی لمینت سرامیکی در حال تولید بسیار بهتر از مواد کامپوزیت بوده و ظاهری طبیعی خواهد داشت.

مقایسه دوام لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت


زمان روکش کامپوزیت

درمان کامپوزیت ونیر معمولا یک جلسه است و در هر فک حدود پنج ساعت طول می کشد، یعنی فردی با دندان های طبیعی خود به مطب می آید و با دندان های آسیب دیده خارج می شود و نیازی به خط خطی، گچ گیری و کارهای آزمایشگاهی نیست. به تدریج


دوام لمینت سرامیکی

لمینت های سرامیکی نسبت به پوشش های کامپوزیت به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند. این حداقل 3 جلسه درمانی است و به مدت دو هفته ادامه دارد.

در این روش ابتدا قالبی از دندان بریده می شود، سپس قالب به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می شود و پس از ساخت اولیه (حداقل یک هفته طول می کشد) به مطب پزشک فرستاده می شود.

در جلسه دوم قالب در دهان بیمار آزمایش می شود. در صورت تایید بیمار و دندانپزشک به آزمایشگاه برگردانده می شود تا برای مرحله آخر پولیش شود. و در نهایت در جلسه سوم با سیمان های مخصوص (شبیه چسب های دندانپزشکی) باند می شود.

ناگفته نماند که لمینت های ساخته شده با روش لمینیت سیستم CAD-CAM بسیار سریعتر تولید می شوند، اما همچنان به چندین جلسه نیاز دارند.


امکان اصلاح تورم لب در کامپوزیت ونیر و لمینت

با هر دو روش می توان تورم لب و تغییرات جزئی را اصلاح کرد، اما امکان اصلاح با ونیرهای کامپوزیت بسیار ساده تر، سریعتر و ارزانتر خواهد بود و با لمینت های سرامیکی در برخی موارد اصلاح امکان پذیر نخواهد بود و باید انجام شود. تکرار شود لمینت


کاربردهای پوشش کامپوزیت

بری لوید برای درمان زردی دندان ها، پری لب ها، شکستگی ها، بدشکلی ها، کمترین شلوغی (بی نظمی جزئی دندان)، بستن فاصله بین دندان ها (حفره ها) و دستیابی به حداکثر زیبایی با ونیرهای کامپوزیت و لبخند استفاده می شود.


کاربرد لمینت های سرامیکی

لمینت های سرامیکی نیز برای تمامی موارد فوق استفاده خواهند شد، تفاوت هایی که با دیاتوم ها جمع می شوند از این طریق قابل اصلاح است و در صورت مشاهده تغییر رنگ زیاد استفاده از لمینت های سرامیکی انتخاب خوبی است. .

هنگامی که هزینه مشکلی نیست، پرسلن ترجیح داده می شود زیرا ترمیم دندان ها امکان پذیرتر است.


مزایای لمینت دندان عبارتند از:

در برابر تغییر رنگ و لکه بسیار مقاوم است.

احتمال پر شدن یا ترک خوردن آن کمتر از کامپوزیت است، در برابر فشار بالا مقاومت بالایی دارد.

لمینت عمر طولانی دارد و اگر درست و با دقت انجام شود تا 15 سال عمر می کند.

یک مزیت قابل توجه این است که دقیقاً شبیه یک دندان طبیعی است


مشاهده متن کامل:https://drsheidaclinic.com/