همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

نحوه استفاده و مراقبت از زانوبند طبی


دانستن نحوه استفاده و نگهداری از زانوبند طبی بسیار مهم است. زانوبندها برای حمایت و محافظت از زانو بسیار مفید هستند، به خصوص اگر آسیبی به غضروف یا رباط های زانو وارد شده باشد. یک زانوبند سالم ضروری است و یک زانوبند خوب با محدود کردن دامنه حرکتی باعث کاهش درد و سرعت بهبودی می شود.

بنابراین بهترین راه پیشگیری و درمان خانگی زانو درد استفاده از زانوبند مناسب است. برای بهبودی کامل، دانستن نحوه استفاده از زانوبند طبق توصیه پزشک بسیار مهم است. در این مقاله توصیه هایی برای بهترین زانوبندهای طبی و نحوه صحیح پوشیدن آنها ارائه شده است. اگر قصد خرید زانوبند را دارید، می توانید بهترین قیمت ها را در وب سایت کلینیک فیزیوتراپی فانتوم بیابید.


نحوه استفاده صحیح از زانوبند

زانوبندها را می توان برای استفاده در حرکات خاص یا برای دوره های کوتاه در شرایط خاص توصیه کرد. بنابراین نحوه بستن زانوبند، مدت زمان استفاده از آن و نحوه استفاده و مراقبت از زانوبند طبی بسیار مهم است.

برای انتخاب زانوبند مناسب برای زانو درد باید به چند نکته توجه کرد. نوع و شدت آسیب نوع زانو را تعیین می کند. برای کاهش پیچ خوردگی، ممکن است یک بانداژ سبک بپوشید. اما برای بریدگی ها و کبودی های شدیدتر، ممکن است به آتل فلزی یا پلاستیکی قوی تری نیاز داشته باشید. برای یافتن زانوی مناسب، پزشک مناسب تصمیم می گیرد، اما مطمئن شوید که نحوه استفاده از زانوی طبی را یاد گرفته اید.

یکی از بهترین و موثرترین زانوبندهای موجود در بازار، زانوبند اورتینو است. زانوبند اورتینو قیمت بسیار مناسبی دارد و تسکین و تسکین بسیار خوبی برای زانو درد دارد. ثابت شده است که این محصول یکی از بهترین کمک های زانو برای زانو درد است.

در روش استفاده از زانوبند طبی به این نکته توجه می شود که ابتدا باید ساق شلوار خود را بالا بیاورید تا زانو مستقیماً روی پوست قرار گیرد. سپس زانوبند را بلغزانید تا روی زانوی آسیب دیده قرار گیرد. آن را روی زانو در وسط قرار دهید. بیشتر زانوبندها دارای یک سوراخ کوچک در جلو هستند تا در جهت درست قرار بگیرند. اگر کشکک از طریق این سوراخ قابل مشاهده باشد، آرنج به درستی قرار می گیرد. نحوه استفاده از زانوبند طبی به شما آرامش بیشتری می دهد و به پوست زیر زانو اجازه هواگیری می دهد.

سپس از افتادن تکیه گاه زانو جلوگیری کنید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که تکیه گاه آنقدر محکم است که قبل از سفت کردن آن به سمت بالا یا پایین نلغزد. هنگامی که زانوبند در جای خود قرار گرفت، بندها را سفت کنید تا زانوبند محکم شود و مطمئن شوید که زانو در آن راحت است. باید بتوانید یک یا دو انگشت را بین پا و براکت قرار دهید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، ساپورت ها باید کمی شل شوند.

نکاتی برای مراقبت طولانی مدت از زانوبند

مدت زمان استفاده از زانوبند طبی به نوع و شدت آسیب بستگی دارد. در صورت استفاده نادرست، ممکن است مشکلاتی مانند بی حسی در پاها، کاهش جریان خون، ضایعات و حساسیت پوستی در ناحیه زانو و افزایش درد ایجاد شود. در عین حال روش مراقبت از زانوبند طبی نیز بسیار مهم است.

در این صورت بهتر است با پزشک مشورت کنید. ندانستن نحوه استفاده از زانوبند طبی می تواند منجر به آسیب بیشتر شود. همچنین توصیه می شود از استفاده طولانی مدت از زانوبند اجتناب شود زیرا این امر می تواند منجر به وابستگی به مفصل زانو شود.

هنگام استفاده از زانوبند دقت کنید که به درستی و محکم روی زانوها و مفاصل قرار بگیرد، زیرا اگر زانوبند شل یا نامناسب باشد، هیچ گونه حمایتی برای زانوها ایجاد نمی کند و ممکن است به مفصل زانو آسیب برساند. برای جلوگیری از تجمع میکروب و باکتری در زانوبند، آن را به طور مرتب با آب سرد و صابون بشویید. همچنین توصیه می شود از گرفتن و چرخاندن زانوها در هنگام شستشو خودداری شود تا شکل آنها تغییر نکند.

نحوه مراقبت از زانوبند طبی، به یاد داشته باشید که برای خشک کردن زانوبند از اتو یا سایر وسایل گرمایشی استفاده نکنید و آن را در بیرون زیر نور خورشید خشک کنید. در صورت داشتن حساسیت پوستی توصیه می شود از لوازم پزشکی استفاده نکنید. مدت و نحوه استفاده از زانوبند باید با نظر پزشک مشخص شود، زیرا انتخاب سایز مناسب و استفاده صحیح از آن مهم است.

مزایای استفاده از زانوبند طبی  صحیح

پارچه هایپوآلرژنیک باعث جلوگیری از حساسیت پوست می شود.

شستشو و تمیز کردن آسان

عمر طولانی محصول در شرایط نگهداری

کنترل و کاهش درد و التهاب مفصل زانو ناشی از آسیب

بهبود درد زیر زانو (کنترل سندرم ازگود شلاتر)

فشار را پخش کنید و نیروی وارد بر مفصل را کاهش دهید

بهبود شرایط حرکتی و راحتی در حرکت

سهولت استفاده و تنفس

طراحی کارآمد و سبک

راه اندازی و سفارشی سازی آسان

دامنه حرکتی زانو را با دقت تعیین کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد