همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

سیستم VRF چیست؟


امروزه با انواع مختلفی از سیستم های تقسیم مرکزی از جمله VRV و VRF مواجه هستیم که در سازه ها و فضاهای بزرگ استفاده می شود. امروزه این سیستم ها تا حد زیادی جایگزین سایر وسایل سرمایشی و گرمایشی به عنوان مثال h. بسته های سطحی و مبدل ها کانال ها را در فضاهای بزرگ تقسیم می کنند. اما این بدان معنا نیست که استفاده از این دو به طور کامل متوقف شده است، بلکه رقابت زیادی بین این دو در بازار وجود دارد و از این رو بررسی همه آنها برای هموطنان عزیز می تواند مهم باشد.



نوعی سیستم توزیع متمرکز

توزیع مرکزی به طور کلی به نوعی از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی گفته می شود که از واحدهای داخلی و خارجی تشکیل شده است که با استفاده از لوله کشی مورد نیاز جریان هوای سرد یا گرم را در محیط مورد نظر ایجاد می کند. انواع سیستم های توزیع متمرکز را می توان به دو دسته VRF و VRV به شرح زیر تقسیم کرد:


VRF چیست؟

سیستم Vrf که به آن سیستم اسپلیت می گویند و هم برای سرمایش و هم برای گرمایش کار می کند، دارای دو قسمت به عنوان مبرد است که شامل بیرون و داخل ساختمان است و قسمت بیرونی باید خارج از ساختمان باشد. v روی سقف یا ایوان نصب می شود. واحد داخلی آن نیز به واحدهای کویل متعددی متصل است که عملکردهای سرمایش و گرمایش را انجام می دهند. استفاده از قسمت های مختلف خانه در سیستم باعث می شود تا میزان سرمایش یا گرمایش برای هر قسمت تنظیم شود تا هر قسمت از محیط مورد نظر دمای هوای مورد نیاز افراد را داشته باشد.


VRO چیست؟

سیستم vrv نوع دیگری از پارتیشن مرکزی است که با VRF متفاوت است.

در واقع سیستم VRV از یک قسمت خارجی و چند پنل داخلی تشکیل شده است، اما در این سیستم ها میزان هوای سرد یا گرم ایجاد شده در محیط، اندازه و حجم، جریان هوای ورودی و خروجی و ... می باشد. VRV بر اساس سیستم گسترده محاسبه می شود و جریان هوا را متناسب با هر محیط هدایت می کند. اما در سیستم VRV دمای هوا در هر بخش مطلوب و ضروری است و از تلفات انرژی جلوگیری می شود.


تقسیم کانال چیست؟

لوله اسپلیت یکی از روش های سرمایش و سرمایش مورد استفاده در کولرهای ساختمانی است و استفاده از فضاهای باز باعث بی نیازی از استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی مختلف مانند بخاری، رادیاتور و ... می شود.


مجرای جداشدنی هایسنس

کولرهای گازی اسپلیت عموما شبیه کولر گازی هستند اما از فیس پلیت استفاده نمی کنند بلکه این کولر گازی دارای یونیت بوده و هوای تولید شده در محیط را به گردش در می آورد. کانال ها به طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند و به دو نوع تقسیم می شوند که عبارتند از:

. کمپرسور داکت اسپلیت گرد ثابت

. کانال تبدیل جداگانه


پکیج سقفی چیست؟

پکیج سقفی یکی دیگر از انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که از چیلر و کولر تشکیل شده است. این سیستم ها علاوه بر تولید سرمایش و گرما، رطوبت و فیلتراسیون هوا را نیز تنظیم می کنند. بسته سقفی برای استفاده باید به بسته دیواری یا اتاق ماشین متصل شود. این نوع کولر گازی در ظرفیت های مختلف قابل تهیه و استفاده می باشد، انواع آن تا 80 تن ظرفیت خنک کنندگی دارد و با توجه به نیاز انواع مختلف قابل تهیه می باشد.


سیستم vrf و split را با هم مقایسه کنید

پس از آشنایی با هر یک از کولرهای گازی در قسمت های بالا و درک مختصری از هر یک، بهتر است سیستم های VRF و داکت اسپلیت را با هم مقایسه کنید تا تفاوت این دو گزینه را بهتر درک کنید. بارزترین تفاوت بین VRF و داکت اسپلیت به شرح زیر است:


تفاوت در تعداد واحدهای داخلی

استفاده از سیستم داکت اسپلیت در مقایسه با سیستم VRF به واحدهای داخلی کمتری نیاز دارد.

اختلاف قیمت

سیستم vrf به طور قابل توجهی گرانتر از سیستم داکت اسپلیت است و حتی اگر از جدیدترین نوع اینورتر داکت اسپلیت برای فضا استفاده شود، باز هم هزینه آن بسیار کمتر از VRF خواهد بود.


مصرف برق

اینورتر کانال اسپلیت در مقایسه با سیستم vrf نیاز به برق بیشتری دارد و مصرف برق بسیار بالاست که می توان آن را علاوه بر میزان برق مصرفی، در هزینه استفاده یکی از نقاط قوت سیستم vrf دانست. . سیستم سرمایش نیز تحت تأثیر گرمایش در طول ماه قرار می گیرد زیرا باید هزینه برق بیشتری پرداخت شود.


کنترل مستقل دما

سیستم های داکت اسپلیت توانایی کنترل مستقل دما را ندارند در حالی که سیستم های VRF این قابلیت را دارند و می توان از آنها برای تنظیم دما برای هر بخش به طور کاملا مستقل استفاده کرد.


تولید صدا

اگرچه کانال اسپلیت از نوع اینورتر است، اما همچنان نویز بیشتری در محیط ایجاد می کند، در حالی که سیستم های vrf این گونه نیستند و میزان صدایی که تولید می کنند بسیار کم و ناچیز است.

تفاوت بین پکیج پشت بام و سیستم vrf

ظرفیت

پکیج پشت بام و سیستم VRF از نظر ظرفیت متفاوت هستند زیرا VRF معمولا ظرفیت بیشتر و قدرت بالاتری دارد.


وابستگی به تیم های دیگر

برای استفاده از پک سقفی باید پک یا موتورخانه ای وجود داشته باشد که بتوان سیستم را به آن متصل کرد و VRF به این موارد وابسته نیست و می توان بدون مشکل از آن استفاده کرد.

ساختار و بدنه

پکیج های پشت بام و VRF نیز در ساختار و ظاهر متفاوت هستند زیرا سیستم های VRF به صورت عمودی طراحی می شوند، در حالی که سیستم های پشت بام افقی هستند.



ساختمان مناسب

از آنجایی که سقف خانه نیاز به ماشین آلات دارد، امکان استفاده از آن در همه جا وجود ندارد و از طرفی vrf عمدتا برای فضاهای بزرگ و عمومی استفاده می شود، در حالی که سقف خانه برای ساختمان های مسکونی بهتر است. علاوه بر این موارد، تفاوت های دیگری نیز بین این دو سیستم وجود دارد که در این مقاله فضایی برای پرداختن به همه آنها وجود ندارد.



اخرین حرف

گروه توسعه تدبیر که در زمینه تامین انواع سیستم های تهویه فعال است، تمامی المان های ذکر شده در این مقاله را در ظرفیت ها و مدل های مختلف از طریق وب سایت رسمی خود به آدرس ttmenterprise.com در اختیار شما عضو عزیز قرار می دهد. پشته، تقسیم و غیره


رجوع به مقاله:https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14414/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%B1-%D8%A7%D9%81

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد