همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

تحصیل در ترکیه (کوچ به ترکیه)


ترکیه یکی از کشورهایی است که می تواند به مقصد مهاجرت تحصیلی ایرانیان برای ادامه تحصیل و اقامت تبدیل شود. مهاجرت تحصیلی به این کشور با توجه به شرایط خوب و هزینه پایین تحصیل در ترکیه منجر به موفقیت دانشجویان ایرانی می شود و نقطه شروع خوبی برای دانشجویان ایرانی می باشد. توجه داشته باشید که پس از 1 ماه پس از اخذ ویزای تحصیلی در این کشور، امکان تحصیل در این کشور و اقامت در ترکیه وجود دارد. متقاضیان می توانند با داشتن شرایط لازم و پرداخت هزینه تحصیل به ترکیه مهاجرت کنند. 65 هزار دانشجو در 166 دانشگاه دولتی و خصوصی ترکیه مشغول به تحصیل هستند.

هزینه تحصیل در ترکیه

ترکیه با فرهنگ غنی، مناظر زیبا و دانشگاه های در سطح جهانی، مکان مناسبی برای دنبال کردن رویاهای خود و ادامه تحصیل است. اما هزینه تحصیل در ترکیه چگونه است؟ بیایید با هم وارد جزئیات شویم.

ابتدا باید توجه داشت که هزینه تحصیل در ترکیه بسته به موسسه ای که انتخاب می کنید، برنامه ای که در آن ثبت نام می کنید و هزینه های شخصی شما متفاوت است. با این حال، به طور کلی، تحصیل در ترکیه بسیار ارزان تر از تحصیل در سایر مقاصد محبوب خارج از کشور مانند ایالات متحده است. آی تی. یا انگلستان

هزینه های مهاجرت تحصیلی به ترکیه به طور کلی کمتر از بسیاری از کشورها است و برخی از دانشگاه ها نرخ های بسیار رقابتی ارائه می دهند. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های ترکیه به دانشجویان بین المللی بورسیه و کمک هزینه ارائه می دهند که می تواند هزینه کلی تحصیل شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این بورسیه ها می توانند از معافیت های جزئی شهریه تا بورس های تحصیلی با بودجه کامل که هزینه های تحصیل، اقامت و زندگی را پوشش می دهد، متغیر باشد.

از نظر هزینه زندگی، ترکیه نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه های اقامت بسته به جایی که برای تحصیل انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، اجاره اتاق در یک آپارتمان یا خوابگاه مشترک مقرون به صرفه ترین گزینه است. هزینه های غذا و حمل و نقل نیز معقول است و فرصت های زیادی برای کاوش در کشور و غوطه ور شدن در فرهنگ وجود دارد.

به طور کلی، هزینه تحصیل در ترکیه بسیار رقابتی است و آن را به گزینه ای عالی برای دانشجویانی که به دنبال تجربه تحصیلی مقرون به صرفه در خارج از کشور هستند تبدیل می کند. ترکیه با دانشگاه های در سطح جهانی، میراث فرهنگی غنی و مناظر خیره کننده، مکانی عالی برای پیگیری رویاهای خود و دستیابی به اهداف آموزشی است.

هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ ترکیه مکان بسیار مناسبی برای تحصیل است. پرجمعیت ترین شهر استانبول در رتبه 376 در میان گران ترین شهرهای جهان قرار دارد. مخصوصاً وقتی صحبت از آموزش به میان می‌آید، در اکثر دانشگاه‌های کشور که بیش از 180 دانشگاه هستند، از دانشجویان با شهریه پایین استقبال می‌شود.

بنابراین، برای دانشجویانی که بودجه و تمایل به تحصیل در یک دانشگاه معتبر با فرهنگ جدید را دارند که تجربیات متنوعی را ارائه می دهد، واضح است که ترکیه می تواند بهترین مقصد باشد. با این حال، حتی با شهریه‌های پایین، هزینه‌های تحصیل می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین دانش‌آموزان باید از انتخاب‌هایی که بر هزینه‌های تحصیلشان تأثیر می‌گذارد آگاه باشند. در اینجا سه ​​نکته مهم وجود دارد که هنگام تصمیم گیری در مورد دانشگاه خود در ترکیه باید در نظر بگیرید:

دانشگاه خصوصی یا دولتی؟

این سوال اغلب از دانشجویانی که می خواهند در سطح بین المللی تحصیل کنند و همچنین از دانشجویانی که به دنبال فرصت های داخلی هستند پرسیده می شود: در بسیاری از کشورها، بودجه دولتی و خصوصی دانشگاه ها، کالج ها و سایر موسسات آموزشی. پشتیبانی عالی تقریباً در همه موارد، اولی نسبت به دومی هزینه کمتری برای دانشجویان دارد. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در یک دانشگاه خصوصی هستند، منابع با توجه به میانگین هزینه شهریه متفاوت است. با این حال، هزینه تحصیل سالانه بین 5000 تا 20000 دلار است. برخی از مدارس محبوب در ترکیه، از جمله دانشگاه Üsküdar، زیر این مرز قرار دارند، در حالی که برخی دیگر، مانند دانشگاه Sabanci، به مرز بالایی نزدیک‌تر هستند. دانشجویان می توانند دانشگاه های معتبر اروپایی و آمریکایی با پردیس در این کشور را در نظر بگیرند.

دانشگاه های دولتی ترکیه جایگزین های خوبی برای همتایان گران تر خود ارائه می دهند. شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در این نوع مدارس، مانند دانشگاه فنی خاورمیانه، از 240 تا 1500 دلار متغیر است – و نه، این اشتباه نیست. ترکیه به دلیل موسسات آموزشی مقرون به صرفه و باکیفیت خود شناخته شده است که بودجه دولتی دارند و تعداد زیادی دانش آموز دارند و بیشتر با ایده آل های ترکیه مرتبط هستند.

آیا در حال تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی یا ترکی هستید؟

جنبه دیگری که هزینه تحصیل را افزایش می دهد، اما توسط بسیاری از دانشجویان نادیده گرفته می شود، این واقعیت است که تفاوت قابل توجهی در شهریه بین دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دوره هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند وجود دارد. دانشگاه های ترکیه اغلب به جای زبان مادری این کشور به زبان انگلیسی تدریس می کنند، شاید در تلاش برای جذب دانشجویان خارجی بیشتر. البته لازم به ذکر است که مابه التفاوت هزینه خدمات زبان فقط شامل ارگان های دولتی می شود.

برای دانشجویان بین المللی که تسلط کافی به زبان ترکی دارند و علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هستند، شهریه سالانه مورد انتظار باید بین 240 تا 750 دلار باشد. کسانی که برای تحصیل به زبان انگلیسی در یک دانشگاه دولتی انتخاب می کنند باید شهریه سالانه کمی بیشتر بپردازند، بین 450 تا 1500 دلار. خوشبختانه، در هر دو مورد، هزینه بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی در ترکیه است و مدارس خصوصی و دولتی، صرف نظر از زبان، به طور متوسط ​​شهریه کمتری نسبت به بسیاری از کشورها دریافت می کنند.

مقطع لیسانس یا فوق لیسانس؟

یکی از عوامل رایج مؤثر بر هزینه شهریه دانشجویان در سراسر جهان، سطح مدرک آنها است. در ترکیه، مانند ایالات متحده آمریکا، دوره های کارشناسی معمولاً 4 سال است، در حالی که مدرک کارشناسی ارشد 2 سال است، و برنامه های دکترا متفاوت است - گاهی اوقات با 3 سال تحقیق.

همانطور که در بالا ذکر شد، دانشجویانی که در مقطع لیسانس در ترکیه تحصیل می کنند، بسته به زبانی که صحبت می کنند و موسسه ای که انتخاب می کنند، باید انتظار داشته باشند که بین 250 تا 500 دلار در سال بپردازند. کسانی که برای ورود به برنامه تحصیلات تکمیلی آماده می شوند می توانند انتظار داشته باشند 300 تا 900 دلار بپردازند. برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه با شرکت مهاجرتی تماس بگیرید.

در حالی که مدارس دولتی از نظر سطح تحصیلات متفاوت هستند، موسسات خصوصی مدارک مختلفی را با قیمت یکسان ارائه می دهند - از 5000 تا 20000 دلار. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که بسیاری از دانشگاه های خصوصی در ترکیه بسته به ماهیت مدرک، بورسیه های سخاوتمندانه ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه اروپایی Lefke، یک دانشگاه خصوصی در قبرس که معمولاً حدود 5600 دلار هزینه دارد، 50٪ تخفیف به همه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارائه می دهد که شهریه آن فقط 2800 دلار است. همین پیشنهاد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی همان موسسه در دسترس نیست.

همانطور که گفته شد، تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی راحت و مقرون به صرفه است. بورسیه های تحصیلی مختلفی برای تحصیل در ترکیه وجود دارد. به طور کلی شهریه سالانه در دانشگاه های دولتی بین 1000 تا 20000 دلار در دانشگاه های خصوصی متغیر است. هزینه های زندگی، اقامت، شهریه، ایاب و ذهاب، تفریح ​​و غیره به هر دانشجوی خارجی پرداخت می شود. کمتر از 400 دلار در ماه برای هزینه های زندگی مانند دانشگاه ها شهریه های متفاوتی دارند. قابل درک است که هزینه های مؤسسات خصوصی بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد