همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

چگونه تیغه های چرخ گوشت را در خانه تیز کنیم


اگر چرخ گوشت شما کند کار می کند و نیاز به تعمیر دارد، نیازی به صرف هزینه زیادی برای تعمیر آن ندارید. زیرا می توانید آن را به راحتی در خانه تعمیر کنید.

با توجه به اینکه امروزه همه ما مشغله زیادی داریم، داشتن انواع وسایل الکترونیکی در خانه کمک زیادی می کند. چرخ گوشت یکی از آن ابزارهایی است که می تواند در چند ثانیه برای شما گوشت یا غذا آماده کند. یکی از مشکلات این دستگاه خانگی کندی تیغه آن است که پس از سال ها استفاده تجربه می کنیم. لازم نیست تیز کردن سطح چرخ گوشت را به یک متخصص بسپارید. زیرا می توانید انواع ماشین ابزار را در خانه تیز کنید. برای آشنایی با نحوه تیز کردن چرخ غذا تا پایان این مقاله با فروشگاه آنلاین قطعات لوازم خانگی رترو پارت همراه باشید.


دلیل کندی تیغه چرخ گوشت

اگر مدت زیادی است که چرخ گوشت خریده اید، برای تیز کردن تیغ چرخ گوشت پارس خزر و ناسیونال ابتدا باید دلیل خرابی چرخ گوشت را پیدا کنید تا مشکل را به درستی حل کنید. برخی از این دلایل عبارتند از:


خراش با تیغه

استفاده زیاد از گوشت باعث چسبیدن آن به سطح آب می شود که به مرور زمان چرخ گوشت را سست می کند. در این صورت باید آب را زیاد کرد و تخلیه کرد و یا در صورت نیاز آب جدید خرید.

آسیب چاقو

اگر به دلایلی گوشت بشکند یا بیفتد، پوشش شکسته یا آسیب دیده است. در این صورت کار چرخ گوشت کند می شود و برای افزایش سرعت چرخ گوشت باید یک چاقوی جدید خریداری کرد.

گوشت اشتباهی را انتخاب کنید

استفاده از گوشت با ضمائم یا استخوان های بزرگ ممکن است باعث کند شدن چرخ گوشت شود. بنابراین برای رفع این مشکل باید از گوشت هایی با ظاهر خوب و بدون استخوان استفاده کنید.

عدم تمیز کردن مناسب

باقی مانده روغن، چربی و گوشت نیز یکی دیگر از دلایل کندی تیغه های چرخ گوشت است. بنابراین، پس از هر بار استفاده، تیغه را با احتیاط تمیز کنید و رسوبات و باقیمانده مواد غذایی را با دقت از بین ببرید.

نحوه تیز کردن تیغه چرخ گوشت

قبل از تیز کردن تیغه چرخ گوشت، لازم است چرخ گوشت را در محل مناسبی قرار داده و تا حد امکان پارچه ای زیر آن پهن کنید تا ایمنی حفظ شود و از کثیف شدن اطراف جلوگیری شود. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

قسمت های دیگر را برای تیز کردن چاقو تقسیم کنید.

اولین قدم در تیز کردن تیغه چرخ گوشت جدا کردن قطعات است. در این مرحله توجه داشته باشید که چرخ گوشت به برق وصل نیست.

گوشت را به قطعات ضروری برش دهید

به دلیل استفاده مکرر از این دستگاه ممکن است مقداری گوشت و چربی روی قطعات باقی بماند. در نتیجه برای عملکرد بهتر باید تمام قطعات را تمیز کنید.

اندازه گیری شلی تیغه

مرحله سوم در تیز کردن چرخ گوشت این است که سرعت تیغه آن را بررسی کنید. شما می توانید این تست را با استفاده از یک فرم انجام دهید. اگر چرخ گوشت را روی یک تکه کاغذ بکشید، سرعت برش کاغذ معیاری است که نشان می دهد چاقو چقدر کند است.

استفاده از آینه برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت

استفاده از آینه برای تیز کردن چرخ گوشت روشی غیرعادی است و به عنوان یک روش حرفه ای توصیه نمی شود. آینه ها اغلب برای سرگرمی یا تزئین استفاده می شوند و خواص لازم برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت را ندارند. برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت بهترین راه استفاده از سنگ آسیاب یا سنگ تیزکن مناسب است. این سنگ ها به طور ویژه برای تیز کردن تیغه طراحی شده اند و به شما امکان می دهند تیغه را با دقت و دقت تیز کنید.

نحوه تیز کردن تیغه چرخ گوشت

اگر قصد دارید از آینه برای رفع کاهش تیغه چرخ گوشت استفاده کنید. تیغه چرخ گوشت را با زاویه 45 درجه نسبت به آینه قرار دهید و تیغه را روی سطح آینه چرخ کنید. این روند را تا زمانی ادامه دهید که یک سایه براق روی لبه تیغه ایجاد شود. در نهایت برای جلوگیری از رشد میکروب ها، قسمت های چرخ گوشت و محیط اطراف را کاملا تمیز کنید.

وقتی قطعات را جدا کردید، چرخ گوشت را در جهت درست پرتاب کنید. زیرا برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که تیغه های چرخ گوشت باید در کدام جهت باشد؟ تیغه های چرخ گوشت باید به سمت شما بسته باشد. در غیر این صورت روشی که برای تیز کردن تیغه های چرخ گوشت استفاده کردید نتیجه ای نخواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد