همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همه چیز در مورد قهوه ساز


قهوه یک گیاه تقریباً گرمسیری است که در نقاط مختلفی مانند آمریکای جنوبی، خاورمیانه یا آسیای جنوب شرقی می روید. عصاره دانه های این درخت بسیار پرطرفدار است و از قرن سیزدهم مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل داشتن کافئین در بین مردم بسیار محبوب است.

روش های مختلفی برای استفاده از این عصاره وجود دارد که یکی از آنها توسط قهوه ساز انجام می شود که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد. با پایدار سرویس تهران همراه باشید.

انواع قهوه ساز

دستگاه های قهوه ساز به دو دسته برقی و غیر برقی تقسیم می شوند. در ادامه به قهوه سازهای غیر برقی نگاه می کنیم.

اروپایی ها

این یکی از قهوه سازهای غیر برقی است که از پیستون و فشار برای تهیه عصاره قهوه استفاده می کند. روشی ساده برای تولید عصاره قهوه که برای دم کردن قهوه فقط به کمی صبر و کمی فشار نیاز دارد.

مطبوعات فرانسه

دستگاهی شبیه به Aeropress با همان نقاط قبلی، به عنوان مثال. ب- نیاز به آب گرم برای تهیه قهوه و پیستون فشاری، اما با این تفاوت که فضایی برای نگهداری قهوه دارد. فیلتر فرنچ پرس در دسترس نیست زیرا بیشتر از آلومینیوم ساخته شده است و می توان چندین بار از آن استفاده کرد. از آنجایی که فرنچ پرس مزاحم کمتری است و کیفیت قهوه بهتر است، در بین مردم بسیار محبوب است.

کمک

شاید جذاب ترین ویژگی دستگاه قهوه ساز سادگی آن باشد. ظرفی به شکل ساعت شنی به شکل لیوان منحنی با فیلتر کاغذی مخصوص دانه های قهوه. این روش استخراج نیز بسیار ساده است و بسیار پرطرفدار است که قدرت قهوه را کاهش می دهد تا قهوه ای نازکی به شما بدهد.

V60

یکی از جدیدترین دستگاه های قهوه ساز بدون برق، اشکال بسیار جالبی مانند حرف V در زاویه 60 درجه، این قهوه سازها از شیشه سرامیکی یا حتی پلاستیک ساخته شده اند. اصول درست کردن قهوه یکسان است، جوشاندن آب، فیلتر کردن دانه های قهوه و کمی حوصله فقط با توجه به نیاز قهوه ساز متفاوت است.

انواع دیگری از قهوه ساز وجود دارد که در این مقاله تنها به چند نمونه اشاره شده است. هدف اصلی این مقاله صحبت در مورد دستگاه های اسپرسوساز برقی است.

اسپرسو ساز

قهوه سازهای معمولی فیلتر ضعیفی دارند که به دلیل آن طعم طبیعی قهوه به طور کامل منتقل نمی شود، اما نوع خاصی از قهوه درست می کند و به انواع مختلفی از قهوه های ساخته شده در نقطه جوش پودر قهوه آسیاب شده تقسیم می شود. سبد و یک فیلتر، متمرکز تر است.

دستگاه های اسپرسوساز از چند قسمت تشکیل شده اند.

سرگروه

گروه سر قسمتی از دستگاه اسپرسوساز است که برای تهیه عصاره به پرتافیلتر متصل می شود. سر گروه محل عبور آب و در نهایت رسیدن به پرتافیلتر است.

پرتافیلتر

یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه اسپرسوساز پرتافیلتر است، قسمتی که قهوه را در خود جای می دهد احتمالا زیر سر گروه قرار دارد. در اینجا دانه های قهوه را تحت فشار زیاد می کوبند تا آب استخراج شود.

این قسمت از سبد شبیه 3 دسته است و به دلیل کارایی و اندازه به دسته های جداگانه تقسیم می شود.

فیلترهای کیبورد بدون ته یکی از محبوب ترین فیلترهای صفحه کلید هستند که بدون نازل تخلیه و سبد فیلتر به راحتی قابل مشاهده هستند. نظارت بر کل فرآیند یکی از مزایای Pertafilter است.

پیش فیلترهای تحت فشار که اغلب در دستگاه های اسپرسوساز ارزان استفاده می شوند کیفیت و زیبایی خوبی ندارند. این پیش فیلترها معمولا از پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می شوند و وزن سبک تری دارند و سبد کوچک تری دارند. برای تعمیر قهوه ساز به مرکز خدمات بوش در تهران مراجعه نمایید.


پراتافیلتر پادی

نیمکت کیسه کاغذی یک فیلتر قهوه است که قهوه آسیاب شده و فشرده را درون آن قرار می دهد که قهوه را به جای چای قرار می دهد، اما قیمت آنها کمی بیشتر است زیرا عملکرد کمتری دارند.

نازل بخار

خروجی بلند اما باریک، جایی که بخار خارج می شود، بیشتر از فولاد ضد زنگ و تفلون ساخته شده است. یکی از ویژگی های اصلی این نازل مقاومت در برابر حرارت بالا و مقاومت خوب در برابر خوردگی است. طول اکثر آنها بین 25 تا 27 سانتی متر است تا به راحتی بخار را منتقل کرده و به درستی از آن استفاده شود.

آبگرمکن

دمای آبی که وارد قهوه می شود بسیار مهم است. به همین دلیل هر دستگاه اسپرسوساز دارای یک دیگ بخار یا دیگ بخار است. وظیفه اصلی دیگ گرم کردن آب در قسمت بالایی است. شاخه ها دمای آب را افزایش می دهند.

برو داخل

هرچه فشار بیشتر باشد، آب بیشتر روی قهوه تأثیر می گذارد و طعم قهوه قوی تر می شود. اما طعم اسپرسو خیلی قوی اصلا خوشایند نیست. فشار 9 بار بهترین فشار برای تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز است. 9 برابر برابر با 380 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. یعنی برای تهیه یک اسپرسوی خوب به فشار چهار برابر لاستیک ماشین نیاز داریم. یعنی اگر هوای هر چهار چرخ ماشین را در یکی از چرخ ها جمع کنیم، فشار ایجاد شده در آن چرخ همان فشاری است که برای تهیه اسپرسو باید ایجاد شود.

اما دستگاه های اسپرسوساز با قدرت و فشار بیشتر وجود دارند که معمولا در صنعت استفاده می شوند. تصور کنید یک اسپرسو با فشار 20 بار و قدرت 1350 وات مانند یک هیولا درست کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد