همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

مقدمه ای بر انواع مکمل بدنسازی و کاربرد آن.


یکی از محبوب ترین مکمل های بیولوژیکی فعال مکمل های غذایی برای بدنسازی هستند که بسته به کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ورزشکاران بر اساس نیازها و اهداف خود مکمل ها را انتخاب می کنند. در مقاله زیر به معرفی انواع مکمل های بدنسازی می پردازیم. برای خرید مکمل بدنسازی گین فست یونیورسال نوتریشن ، با ما همراه باشید.


انواع مکمل های غذایی برای بدنسازی

همه مکمل‌های بدنسازی معمولاً به گینرها، مکمل‌های بدنسازی، اسیدهای آمینه، چربی‌سوزها و تنقلات ورزشی دسته‌بندی می‌شوند. در زیر لیستی از مکمل های بدنسازی آورده شده است

برنده

دوستداران مکمل های کربوهیدراتی هستند که برای افزایش وزن و حجم عضلانی استفاده می شوند و یکی از بهترین مکمل ها برای افزایش حجم عضلانی در زمان حجیم سازی به حساب می آیند. کربوپروتئین ها بر اساس میزان کربوهیدرات و پروتئین موجود در آنها به دو دسته وزن گیر و گینر مس تقسیم می شوند. به طور معمول، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی برای کمک به ورزشکاران برای تامین نیازهای ریزمغذی‌ها اضافه می‌شود. ذینفعان شرکت داروسازی کارن عبارتند از:

گرمای 1800 بدست آورید

عظیم

آلبومین

ابرراه

مکمل های پروتئینی

یکی از محبوب ترین مکمل های بدنسازی برای ورزشکاران، مکمل های پروتئینی هستند که حاوی درصدهای متفاوتی از پروتئین آب پنیر هستند. انواع مختلفی از پروتئین آب پنیر از جمله کنسانتره آب پنیر، ایزوله آب پنیر و آب پنیر هیدرولیز شده وجود دارد. آب پنیر هیدرولیز شده نسبت به کنسانتره و ایزوله قابل جذب تر و گرانتر است. بدنسازان معمولاً از مکمل‌های وی ایزوله هنگام برش ماهیچه استفاده می‌کنند. مکمل های پروتئینی شرکت داروسازی کارن عبارتند از:

یا V

پوروپروتئین

آن را دریافت کنید

کازئین

مکمل کراتین

مکمل کراتین یکی از بی خطرترین و بی خطرترین مکمل های بدنسازی، موثر در افزایش قدرت، قدرت و حجم عضلانی و یکی از بهترین مکمل ها برای بدنسازی و ورزش هایی مانند وزنه برداری، کشتی، دوی سرعت شروع سریع می باشد. و آن

یکی از رایج‌ترین روش‌های مصرف مکمل‌های کراتین، انجام مرحله بارگیری سریع است. در این روش از مخلوط کراتین 0.3 گرم بر کیلوگرم در روز به مدت 7-5 روز و 3-5 گرم در دوره انتظار استفاده می شود. البته اجرای دوره بارگذاری سریع ضروری نیست و بهتر است از مکمل کراتین 0.1-0.3 گرم بر کیلوگرم وزن بدن به مدت 3-4 هفته استفاده شود.

رایج ترین نوع کراتین موجود در مکمل ها کراتین مونوهیدرات است، اما انواع مختلفی از کراتین مانند کراتین اتیل استر، کراتین آلفا کتوگلوتارات و ... وجود دارد، اما هنوز به طور قطعی مشخص نشده است که آیا سایر انواع کراتین قابل مقایسه هستند یا خیر. آیا از نظر اثربخشی و کارایی نسبت به کراتین مونوهیدرات برتری دارند یا خیر؟

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی یکی از متداول ترین مکمل های ورزشی برای ورزشکاران است که به آنها کمک می کند آب و انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند و قند خون را در حین ورزش به ویژه ورزش های استقامتی کاهش دهند.

نوشیدنی های ورزشی معمولا حاوی کربوهیدرات های ساده و پیچیده و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی خاصی هستند که در تامین انرژی بدن، جلوگیری از افت قند خون در حین ورزش و جلوگیری از اسپاسم و گرفتگی عضلات موثر هستند.

آمینو اسید

تعدادی از آمینو اسیدها در قالب مکمل های بدنسازی توسط ورزشکاران استفاده می شود و مصارف مختلفی از جمله افزایش سطح انرژی و استقامت بدنی، تسریع ریکاوری و جلوگیری از ریزش عضلات در ورزشکاران دارد. در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

متن کامل

بتا آلانین یک اسید آمینه غیر پروتئینی است که یکی از اجزای ضروری سنتز ید است. و نقش مهمی در کاهش اسید لاکتیک دارد. و به تعویق انداختن خستگی و افزایش قدرت و استقامت بدنی

انجمن بین المللی تغذیه ورزشی (ISSN) مصرف روزانه 4-6 گرم را برای حداقل 2-4 هفته توصیه می کند تا عملکرد ورزشی را بهبود بخشد، به خصوص برای ورزش هایی که یک ساعت یا بیشتر طول می کشد.

اسیدهای آمینه چند غیر اشباع (BCAA)

آمینو اسیدهای شاخه دار شامل لوسین، ایزولوسین و والین هستند که به عنوان اسیدهای آمینه ضروری طبقه بندی می شوند و توسط بدن انسان نمی توانند سنتز شوند. این اسید آمینه به طور طبیعی در گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و شیر یافت می شود.

مکمل های BCAA یکی از موثرترین مکمل های بدنسازی برای افزایش شدت ورزش، افزایش حجم عضلانی و کاهش خستگی عضلانی هستند. به نظر می رسد حداکثر 20 گرم مکمل BCAA در روز بی خطر باشد.

مکمل های گلوتامین

گلوتامین یکی از فراوان ترین آمینو اسیدهای ماهیچه ای است که از آمینو اسیدهای شاخه دار در بدن ساخته شده است. به طور کلی، افراد 3-6 گرم در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. گلوتامین یکی از اجزای کلیدی در متابولیسم اسیدهای آمینه و تولید انرژی است و تامین کننده نیتروژن در بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی است.

اگر از آن دسته ورزشکارانی هستید که تمرینات ورزشی شدیدی دارید یا 2 یا 3 جلسه تمرینی در طول روز انجام می دهید، استفاده از مکمل های گلوتامین برای افزایش انرژی و جلوگیری از ریزش عضلانی توصیه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد