همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

بیوگرافی جکی چان


جکی چان یک بازیگر چینی تبار است که یک بدلکار بسیار حرفه ای است. او در بیش از 150 فیلم بازی کرده است که در طی آنها اتفاقات بسیار خطرناکی را تجربه کرده است. جکی چان پس از دواین جانسون پردرآمدترین بازیگر جهان است.

خلاصه بیوگرافی جکی چان

نام کامل: چان کونگ سانگ

تاریخ تولد: 7 آوریل 1954

محل تولد: هنگ کنگ، چین

حرفه: بازیگر، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه نویس، بازیگر، خواننده و صداپیشه

کیف جکی چان

جکی چان با نام واقعی چان کونگ سان در سال 1954 در هنگ کنگ به دنیا آمد او که اکنون یکی از موفق ترین افراد جهان است دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشت.

جکی چان در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. خانواده جکی آنقدر فقیر بودند که در پنج سالگی سعی کردند او را به عنوان پزشک بفروشند، اما او نپذیرفت و دو سال بعد برای یافتن کار بهتر به استرالیا رفت. اما او دوباره شکست خورد و جکی چان هفت ساله را به پانسون فرستاد تا آنجا بماند.

جکی چان هنرهای رزمی و مهارت های آکروباتیک را در یک مدرسه شبانه روزی زیر نظر یوشان یوان و همچنین پانتومیم و آواز خواند. وی به مدت 10 سال این هنرها را زیر نظر استاد آموخت.

جکی چان از 8 سالگی به عنوان یک بازیگر جوان در فیلم های موزیکال هنگ کنگ بازی می کرد.

جالب اینجاست که جکی چان به 11 زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و روسی کاملا مسلط است.

دوران حرفه ای جکی چان از ارتش سیاه تا تبدیل شدن به سومین فیلم پرفروش هنگ کنگ را در بر می گیرد.

جکی چان کار خود را به عنوان بدلکار و لژیون سیاه در فیلم اژدها آغاز کرد و در فیلم خشم اژدها (یکی از محبوب ترین فیلم های بروس لی) ایفای نقش کرد.

در سال 1971 در فیلم اکشن ببر کوچک کانتون به عنوان آغاز کار خود ظاهر شد و یک سال بعد در فیلم خشم اژدها یکی از معروف ترین فیلم های بروس لی بازی کرد. او در این فیلم نقش یک بدلکار را بازی کرد و کسی او را نشناخت.

در همان سال در فیلم پرفروش مار در سایه عقاب و فیلم کمدی استاد دکل بازی کرد و از آنجا پس از بروس لی خود را به عنوان مشهورترین ستاره هنرهای جادویی آسیا معرفی کرد.

در سال 1980، جکی خان با بازی در Street Fighter به شهرت جهانی رسید، فیلمی که کارگردان اژدها وارد می‌شود، عنوان اصلی فیلم، The Great Brawl را نیز کارگردانی کرد.

جکی چان در سال 1986 پس از نمایش بزرگ در فیلم Sword of the Gods بازی کرد. این فیلم که سومین فیلم پرفروش دهه 80 هنگ کنگ بود، یکی از خطرناک ترین تجربه های جکی چان به حساب می آید. در این فیلم او به عنوان بدلکار به شدت مجروح شد.

داستان مصدومیت شدید جکی چان در فیلم شمشیر خدایان

یکی از بدترین تجربه های بدلکاری جکی چان را می توان بدلکاری در فیلم شمشیر خدایان دانست. در این فیلم پس از یک سفر طولانی به یوگسلاوی و خسته و بی حوصلگی، در یکی از صحنه های فیلمبرداری مجبور شد از روی دیوار به شاخه درخت بپرد.

این حرکت آکروباتیک برای جکی چان آسان و کوتاه بود، اما او برداشت اول را دوست نداشت و می خواست برداشت دیگری انجام دهد. هنگامی که برای بار دوم ناکام ماند، از ارتفاع 12 متری روی صخره ها سقوط کرد.

چکی در این حادثه استخوان جمجمه اش را شکست که بخشی از آن وارد سلول های مغزی جمجمه شد و باعث خونریزی داخلی و خروج خون از گوش هایش شد. فیلم های جکی چان

خوشبختانه آنها توانستند با عمل جراحی اورژانسی جان او را نجات دهند، اما جکی چان همچنان یک صفحه پلاستیکی روی سر خود دارد و بخشی از شنوایی خود را در گوش راست خود از دست داده است.

ازدواج و فرزندان جکی چان

جکی چان در سال 1982 با جون لین بازیگر ازدواج کرد.او یک پسر به نام جسی چان دارد. جسی چان خواننده ای از هنگ کنگ است که اولین آلبوم خود را در سال 2004 منتشر کرد.او در 3 دسامبر متولد شد. او یک ماه به دلیل داشتن ماری جوانا در زندان بود.

در سال در سال 1998، جکی چان با خانم بسیار زیبای میس آسیا ایلین نگ رابطه برقرار کرد. او رابطه را اشتباه می خواند و به سرعت تمام می شود. جکی چان دختری که از الن به دنیا آمد را به عنوان دختر نپذیرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد