همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

پرسش و پاسخ؛ سفر به کانادا به عنوان توریست

در این مطلب پاسخ برخی از پرسش‌های شما در خصوص آمدن به کانادا پس از باز شدن مرزها آمده است.
کانادا سرانجام پس از 17 ماه بستن کامل مرزها، آن‌ها را به روی توریست‌ها باز می‌کند اما اوضاع هنوز به حالت عادی بازنگشته است. از اوایل جولای بازگشایی تدریجی مرزها برای افراد معاف از محدودیت‌ها که به طور کامل واکسینه شده بودند آغاز شد. پس از آن در 19 جولای، وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد که این محدودیت‌ها در 9 آگست کمتر نیز خواهند شد.
ما انتظار داریم تا 7 سپتامبر مرزها برای توریست‌هایی از همه کشورها، که به طور کامل واکسینه شده‌اند باز شود. البته ما همچنان در میانه‌ی یک همه گیری جهانی هستیم و این اقدامات ممکن است تغییر کنند. اما با اطلاعاتی که در حال حاضر داریم، به برخی از رایج‌ترین سوالات مطرح شده در سطح اینترنت در خصوص سفر به کانادا در تابستان و پاییز پاسخ خواهیم داد.

چه زمانی سفر به کانادا از سرگرفته خواهد شد؟

مرز یک دقیقه پس از نیمه شب 9 آگست به روی توریست‌های واکسینه شده از ایالات متحده با می‌شود. این افراد باید شهروند ایلات متحده یا جزو افراد دارای اقامت دائم ایالات متحده باشند. ساکنان موقت ایالات متحده مانند دانشجویان بین‌المللی باید تا 7 سپتامبر منتظر بمانند تا کانادا ره روی گردشگران واکسینه شده از سایر نقاط جهان بازگشایی شود.
سفرها در 7 سپتامبر برای مسافران کاملاً واکسینه شده از همه کشورهای جهان از سر گرفته می‌شود. البته این تاریخ به نحوه تغییر ماهیت این همه گیری بستگی دارد. دولت به شکل مرتب وضعیت کرونا در کانادا و خارج از کشور را در نظر دارد. در مرد توریست‌های واکسینه نشده نیز نخست وزیر کانادا گفته است که "مدت زمان زیادی طول خواهد کشید" تا بتوانند به کانادا سفر کنند.

تعریف مسافران کاملاً واکسینه شده از نظر کانادا چیست؟

در حال حاضر کانادا تنها در صورتی شما را "کاملاً" واکسینه شده در نظر می‌گیرد که دوز توصیه شده کامل یک واکسن را از سازنده‌ای که توسط وزارت بهداشت کانادا تاییده شده باشد، دریافت کرده باشید. در حال حاضر چهار واکسن توسط کانادا مورد تایید می‌باشد: Astra Zeneca، Pfizer، Moderna و Janssen (Johnston & Johnson).
همچنین باید بین تزریق آخرین دوز واکسن و ورود شما به کانادا دو هفته فاصله باشد. در غیر این صورت به عنوان فردی که "به طور کامل واکسینه نشده است" در نظر گرفته می‌شوید و این باعث می‌شود شما را از مرز بازگردانند و یا اینکه مجبور شوید به قرنطینه بروید.

اگر بخواهم از هند به کانادا سفر کنم چطور؟

کانادا ممنوعیت سفر پرواز مستقیم بین کانادا و هند را تا 21 آگست تمدید کرد. در حال حاضر مسافران از هند باید از مسیر غیرمتقیم وارد کانادا شوند و تست منفی کووید 19 خود را نیز 72 ساعت پس از عزیمت به کشور ثالث ارایه دهند.

آیا نیاز به قرنطینه دارم؟

این مورد بستگی دارد. تمام مسافرانی که وارد کانادا می‌شوند همچنان باید برنامه قرنطینه داشته باشند تا در صورتی که افسر مرزی تشخیص دهد که مسافر تازه وارد باید 14 روز در قرنطینه بماند، این دوره بدون مشکل پشت سر گذاشته شود. تصمیم نهایی در خصوص افرادی که باید قرنطینه شوند با افسران حاضر در مرز است.
از 5 جولای، مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند و از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستند نیازی به طی دوره قرنطینه ندارند. مسافران معاف شامل کانادایی‌ها، اعضای خانواده، کارگران و دانشجویان بین‌المللی می‌‍شوند. در صورتی آزمایش کووید 19 آنان در مرز منفی باشد، از آزمایش روز هشتم که معمولاً برای افراد در قرنطینه لازم است نیز معاف هستند.
قوانین از 9 آگست دوباره تغییر خواهند کرد. از این تاریخ مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند دیگر مجبور نخواهند بود در مرز آزمایش کووید 19 بدهند؛ مگر اینکه به صورت تصادفی برای انجام این آزمایش انتخاب شوند.
همچنین از 9 آگست، قرنطینه اجباری هتل نیز دیگر اجرایی نخواهد شد. با این حال تا آن زمان مسافران واکسینه شده همچنان باید در هتلی که توسط دولت تایید شده است اقامت داشته باشند تا نتیجه آزمایش کرونایی که در بدو ورود انجام داده‌اند آماده شود.

آیا سفر به کانادا نیاز به واکسن کووید 19 دارد؟

این مورد بستگی به هدف شما از این سفر دارد و اینکه آیا شما از محدودیت سفر معاف هستید یا خیر. اگر به دلایل ضروری به کانادا می‌آیید اما از نظر دولت کاملاً واکسینه نشده‌اید، احتمالاً باید مراحل قرنطینه و آزمایش را پشت سر بگذارید.
اگر به دلایل غیر ضروری مانند گردشگری و خرید به کانادا می‌آیید، فعلاً باید به طور کامل واکسن بزنید.

اگر من یک دوز از واکسن را تزریق کرده باشم و یا با واکنی که در کانادا تایید نشده است واکسینه شده باشم باید چه کاری انجام دهم؟

در این صورت شما باید شرایطی که برای مسافران واکسینه نشده در نظر گرفته شده را طی کنید. برای آمدن به کانادا باید از محدودیت‌ها معاف باشید و تمام شرایط آزمایش و قرنطینه را پشت سر بگذارید.

اگر واکسن نزده باشم چه می‌شود؟

مسافران معاف از محدویدت‌ها مانند شهروندان کانادایی، افراد دارای اقامت دائم، اعضای خانواده، کارگران، اکثر دانشجویان بین‌المللی و سایر مسافران ضروری ممکن است در صورت عدم واکسیناسیون، همچنان بتوانند از مرز عبور کنند.
آن‌ها باید آزمایش‌ها پیش از ورود، آزمایش هنگام ورود و آزمایش روز هشتم را در قرنطینه انجام دهند. با این حال آن‌ها از 9 آگست دیگر مجبور نیستند در هتلی که توسط دولت تایید شده است با هزینه خود اقامت کنند و منتظر نتایج آزمایش هنگام ورود خود باشند.
توریست‌های واکسینه نشده تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به کانادا را ندارند.

اگر به دلایل شرایط سلامتی خود نتوانم واکسن بزنم باید چه کاری انجام دهم؟

وزارت بهداشت کانادا می‌گوید اگر در شرایطی هستید که تزریق واکسن باعث ایجاد مشکل در شما می‌شود، ممکن است واجد شرایط ورود به کانادا باشید.
در عوض باید یک دوره قرنطینه مدیریت شده را سپری کنید. اطلاعات بیشتر در این خصوص در آینده منتشر خواهد شد.

"سفر ضروری" به کانادا چیست؟

"سفر ضروری" شامل افرادی می‌شود که برای کار، خدمات اضطراری و یا برای به هم پیوستن مجدد اعضای خانواده به کانادا می‌آیند. همچنین شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم نیز در این دسته قرار می‌گیرند. دانشجویان بین‌المللی که به موسسات آموزشی تایید شده می‌روند نیز جزو این مسافران ضروری محسوب می‌شوند.
این افراد عموماً در طول همه گیری از محدودیت‌های سفر معاف بودند و برای برخی از این افراد نیز در مقاطع مختلف معافیت‌هایی در نظر گرفته شد. در پاییز 2020 کانادا تعریف سفر ضروری را گسترش داد و این تعریف شامل دانشجویان بین‌المللی، اعضای خانواده گسترده و کسانی که به دلایل عاطفی مانند مراسم تدفین سفر می‌کنند، نیز می‌شود.

مدارک قابل قبول وضعیت واکسیناسیون چه چیزهایی هستند؟

هر گونه مدرک رسمی واکسیناسیون که ارایه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی به شما ارایه داده‌اند کار شما را راه خواهد انداخت؛ به این شرط که این مدرک به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشد. اگر این مدرک به هر زبان دیگری است، باید یک ترجمه معتبر را در ArriveCAN بارگذاری کنید. نیازی به بارگذاری اصل این مدرک نمی‌باشد. با این حال هنگام سفر باید مدرک اصلی واکسیناسیون و ترجمهه معتبر آن را نزد خود داشته باشید.
پیش از رسیدن به مرز باید مدارک خود را با استفاده از ArriveCAN بارگذاری کنید. شما باید اسنادی که در سایت دولت لیست شده‌اند را ارایه دهید. این اسناد شامل موارد زیر می‌باشند:
  • جزییات اولین دوز تزریق شده شامل تاریخ، کشور و سازنده واکسن
  • جزییات دومین دوز تزریق شده در صورت نیاز
  • یک عکس یا فایل PDF از پرونده هر دوز شامل رسیدها، کارت‌ها و یا تاییدیه‌ها
جزییات بیشتر در وب سایت مسافرت کانادا قابل دسترسی است. برای مثال آن‌ها از شما می‌خواهند در صورت موجود بودن، فایل PDF مدارک را ارسال کنید زیرا بدین شکل مدارک واضح‌تر هستند. همچنین بخشی برای رفع مشکلات مدرک اثبات واکسیناسیون نیز در ArriveCAN وجود دارد.
دولت از شما می‌خواهد مدارک اصلی واکسیناسیون را در هنگام سفر با خود داشته باشید.
در صورتی که مدرک واکسیناسیون شما تمام الزامات تعیین شده توسط دولت را برآورده نکند، ممکن است مقامات آن‌ را غیر معتبر بدانند و از شما بخواهند مرحل عادی قرنطینه و آزمایش مسافران واکسینه نشده را پشت سر بگذارید.

من با فرزندانم مسافرت می‌کنم و آن‌ها نمی‌توانند واکسن بزنند. آیا آن‌ها باید قرنطینه شوند؟

در حال حاضر کودکان واکسینه نشده باید قرنطینه شوند و مراحل آزمایش را تکمیل کنند. حتی اگر والدین یا سرپرستان آن‌ها نیاز به طی این دوره‌ها نداشته باشند.
اما از 9 آگست، کودکانی که با بزرگسالان کاملاً واکسینه شده به کانادا می‌آیند دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. در عوض از آن‌ها خواسته می‌شود تا به مدت 14 روز از حضور در تجمعات و گروه‌ها خودداری کنند.

پیش از سفر به کانادا باید چه کاری انجام دهم؟

در حال حاضر، شرایط با توجه به وضعیت واکسیناسیون و نحوه ورود شما به کانادا متفاوت است. برای مثال تا 9 آگست مسافران غیر واکسینه شده‌ای که از طریق هوایی به کانادا می‌آیند همچنان باید شرایط قرنطینه در هتل را بپذیرند. با این حال این مورد برای کسانی که از طریق زمینی وارد کانادا می‌شوند مورد نیاز نمی‌باشد.
یک چک لیست رسمی برای مسافران در وب سایت دولت موجود است که البته می‌توانید به صورت خلاصه نیز آن‌ها را در ادامه ببینید:
همه مسافران پنج سال به بالا 72 ساعت پیش از زمان برنامه ریزی شده برای ورود به کانادا نیاز به انجام یک آزمایش کووید 19 دارند. برای مسافرانی که به صورت هوایی قصد ورود به کانادا دارند، این آزمایش باید 72 ساعت قبل از حرکت آخرین پرواز مستقیم به کانادا انجام گیرد.
همچنین باید از طریق ArriveCAN، 72 ساعت پیش از ورود به کانادا مدارک خود را ارسال کنید. ArriveCAN به صورت یک اپ موبایلی یا به صورت آنلاین در دسترس می‌باشد. تمامی اطلاعات مورد نیاز در وب سایت دولت قابل دسترسی می‌باشد.به طور کلی شما به ارایه اطلاعات تماس خود، هدف از سفر، تاریخ ورود، مبادی ورودی، سابقه سفر، برنامه قرنطینه و... نیاز دارید. پس از اینکه تمام اطلاعات خود را وارد کردید، رسیدی به شما داده می‌شود که آن رسید را باید هنگام ورود به کانادا به مامور مرزی نشان دهید. اگر جزییات سفر شما پس از ارسال اطلاعات تغییر پیدا کرد، باید ارطال اطلاعات را از ابتدا شروع کنید.
این اقدامات مرتبط با بیماری کووید 19، در کنار اقدامات عادی که در مورد مسافران ورودی به کانادا صورت می‌گیرد، اعمال می‌شوند. اگر شما از کشوری بدون معافیت از ویزا هستید، برای ورود به کانادا به ویزای اقامت موقت نیاز دارید. کسانی که از کشورهای معاف از ویزا هستند به مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارند. مسافران اهل ایالات متحده به هیچکدام از این موارد نیاز ندارند.

اگر پس از بهبودی از کووید 19، آزمایش من مثبت باشد چه؟

برخی از افرادی که کووید 19 آن‌ها بهبود یافته است و دیگر به این عفونت دچار نیستند، همچنان نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت نشان داده می‌شود. این مسافران باید مدرک آزمایش مولکولی مثبت کووید 19 را که بین 14 تا 90 روز پیش از عزیمت برنامه ریزی شده انجام داده‌اند را ارایه دهند. از 9 آگست، آزمایش‌هایی که 180 روز از انجام آن‌ها گذشته باشد نیز پذیرفته می‌شود.

آیا می‌توانم با سابقه کیفری به کانادا سفر کنم؟

این مورد به شدت به ارزیابی کانادا از جرم شما با توجه به قوانین این کشور دارد. همچنین می‌تواند به زمان ارتکاب جرم و آنچه که برای غلبه بر عدم پذیرش انجام داده‌اید بستگی داشته باشد.
به طور کلی سه گزینه برای ورود به کانادا با داشتن سابقه کیفری و جنایی وجود دارد:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد