البته اگر صاحب یک وب سایت هستید یا یک مدیر کسب و کار یا متخصص سئو هستید، به خوبی از اهمیت تولید محتوا آگاه هستید. تولید محتوا برای رتبه بندی، فروش و ارتقاء وب سایت بسیار موثر است. اخیرا یکی از موضوعات مهم و سخت برای مدیران و متخصصان وب سایت و کسب و کار، کپی رایت در سئو می باشد. این مبحث را می توان یکی از موضوعات مهم در سئو دانست و نقش آن در سئو به خصوص اخیرا بسیار پرطرفدار شده است. در این مقاله در مورد کپی رایتینگ در سئو و موارد آن صحبت خواهیم کرد. لطفا توجه داشته باشید که در این مقاله در مورد موضوعات بسیار مهم صحبت خواهیم کرد. با مجله وب مستر بلاگتون به روز باشید.
کپی رایتینگ چیست؟ اهمیت کپی رایتینگ در سئو
خوب، اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، ابتدا باید معنای کپی رایتینگ را بدانید. اگر به طور کلی در مورد کپی رایتینگ صحبت کنیم. باید بگوییم که کپی رایتینگ یک تجارت و یک مهارت واقعی است و اگر آن را یاد بگیرید می توانید در تولید محتوا بسیار ماهر شوید و محتوای خوبی خلق کنید. اگر محتوای شما برای وب سایت شما بهینه شده باشد و تمام قوانین و الزامات را رعایت کنید، می تواند به بهبود کلمات کلیدی و رتبه وب سایت شما کمک کند. به همین ترتیب، برای توضیح صحیح مبحث کپی رایتینگ باید به سراغ مثالهایی رفت. با فرض اینکه در شغل خود مهارت و تجربه دارید و از این مهارت ها برای تکمیل وظایف محول شده به طور کامل استفاده می کنید. این می تواند نتایج خوبی برای شما به همراه داشته باشد و هرکسی که به کسب و کاری که شما اداره می کنید نیاز دارد، کار خود را به شما می سپارد زیرا می داند که شما در آن بهترین هستید. باید بگوییم کپی رایتینگ یعنی گوگل و موتورهای جستجو بدانند که اگر کاربری را به وب سایت شما بفرستند به نتیجه موضوع مورد نظر خود می رسند. همه چیز در مورد سئو نیست و این یکی از راه حل های سئو است، اما به طور کلی یکی از موضوعات مهم در سئو، هنر کپی رایتینگ است. در ادامه این مقاله موضوعات و نکاتی را که در تولید محتوا برای وبسایت در سال 2023 حائز اهمیت است را برای شما تحلیل خواهیم کرد.
کپی رایتینگ و سئو اولیه
یکی از اصول مهم در امر کپی رایتینگ ایجاد محتوا تحت استراتژی و سیاست فعلی است. همانطور که در قسمت های قبلی این محتوا اشاره کردیم، موتورهای جستجو محتوایی را در اولویت قرار می دهند که کاربر را به نتیجه ای که به دنبال آن است نزدیک کند. بهتر است تکنیک هایی را که تاکنون در ساخت محتوای وب سایت خود آموخته اید مرور کنید و این اطلاعات را به روز کنید. ما یک سری اطلاعات طلایی و روز را برای شما توضیح می دهیم که برای ایجاد محتوا باید به خاطر بسپارید.
انتخاب موضوع برنامه ریزی احساسی محتوا است
یکی از مواردی که در بحث کپی رایتینگ مهم است عنوانی است که برای مقاله خود انتخاب می کنید. بهتر است عنوان با کلمات مرتبط و مرتبط باشد. این بدان معناست که شما باید عنوان و محتوایی را در ذهن داشته باشید که کاربران و مخاطبان را تشویق کند که به صفحه محتوا رفته و متن را مطالعه کنند و اطلاعات مورد نظر خود را بیابند. محتوا باید به گونه ای طراحی شود که مشکل را به خاطر بسپارید، چه چیزی از مخاطب برای ارائه آنچه که محتوا باید ارائه دهد تا بهترین نتیجه را برای مخاطب به دست آورد، به خاطر بسپارید. .
هدف و پیام با محتوا
سوال دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در محتوای تولید شده در مورد چه موضوعی با مخاطب صحبت خواهید کرد.ابتدا باید از خود بپرسید و مشخص کنید که محتوای شما به 3 صورت خواهد بود.خیر: نه محتوای شما و نه تبلیغات ، یا قرار است به کاربر خود آموزش دهید یا اطلاعاتی را به مخاطبان خود منتقل می کنید. شما باید بتوانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.
طراحی محتوای متفکرانه
پس از انتخاب موضوع و به جای ژانر محتوا، باید به سمت عملیات ذهنی محتوایی که قرار است تولید کنید بروید. هرگز بدون فکر و ایده شروع به تولید محتوا نکنید زیرا این موضوع می تواند شما را سردرگم کند و از مسیر تولید محتوای سئو خارج کنید. شما باید آنچه را که قرار است در محتوا توضیح دهید و صحبت کنید، در نظر بگیرید.
از ابزارهایی برای بررسی کلمات استفاده کنید
استراتژی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، تحقیق در مورد کلمات و موضوع انتخابی است. در این زمینه باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. یکی از آنها مخاطبان سایت هستند که محتوا و ادبیات می تواند آنها را به خواندن مطالب جذب کند. دوم اینکه کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما وجود دارد، شما باید از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید تا مخاطب پس از جستجو برای خواندن آن محتوا انگیزه پیدا کند. برای این مواقع، بخش ابزارهای سئو بلاگتون ابزارهایی دارد که می توانید آنها را بهتر بشناسید و از آنها استفاده کنید.
با در نظر گرفتن نظر مخاطب
یکی از موارد دیگری که در تولید محتوای سئو و رعایت اصول کپی رایتینگ اهمیت دارد، صدا دادن به نظرات و احساسات و افکار مخاطب است. محتوای شما باید به گونه ای تولید شود که مخاطب احساس کند با نخواندن بیشتر فرصتی را از دست می دهد. این محتوا باید ایده های اصلی معرفی یک محصول یا خدمات خاص یا راه حل یک چالش و مشکل را به عموم مردم نشان دهد و در پایان نیز به همین صورت باشد و نتیجه ای اساسی و صحیح را در بر گیرد.
استفاده از سبک رفتاری و ادبیات تخصصی
یکی از اصلیترین نکاتی که میتواند برای مخاطب خاصی محتوا بسازد و آنها را به مطالعه تشویق کند، ادبیاتی است که باید مختص شما باشد. یعنی بهتر است رفتاری کلیشه ای نداشته باشید و از ادبیات در محتوای مختص خودتان استفاده کنید. شما باید خلاق باشید و از کلمات خاصی برای محتوا استفاده کنید. تصاویر یا کلیپ ها می توانند این تنوع را بیشتر به مخاطب منتقل کنند و مخاطب این تصور را دارد که در مقابل محتوای متفاوتی قرار دارد که در آن می تواند پاسخ جستجوی خود را بیابد.
خلاقیت در تولید محتوا
یکی از گزینههای خلاقانهای که میتوانید استفاده کنید، نوع تولید محتوای غیرداستانی است که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردیم. یکی دیگر از خلاقیت هایی که می توانید برای ایجاد محتوای خود از آن استفاده کنید، انتخاب عناوین جذاب است. استفاده از عکس ها و کلیپ های خاص و تصاویر برجسته می تواند محتوای شما را برای مخاطبان جذاب و خواندنی کند.
طول محتوا
یکی از مواردی که هنگام تولید محتوا باید در نظر داشته باشید، طول محتوا است. طول محتوا به بهبود و رتبه بندی وب سایت شما کمک می کند، اما از طرف دیگر می تواند نرخ پرش در وب سایت شما را افزایش دهد. اما در این بین باید به یاد داشته باشید که نباید کیفیت را فدای کار کنید و موقعیت را خیلی جذاب توصیف کنید. تجربه تا کنون برای طول محتوا 1800 تا 3200 کلمه برای مقالات دانشگاهی و 1000 تا 2000 کلمه برای محتوای تبلیغاتی است. همیشه در ابتدای موضوع، چالش را به مخاطب خود معرفی کنید، سپس چالش ها را دسته بندی کنید و در پایان راه حل های رایج و چند راه حل را با جزئیات توضیح دهید. از نظر آنچه برای محصولات در نظر می گیرید، به مخاطبان خود بگویید که این محصول دارای تخفیف محدودی است و استفاده از این تخفیف را خوب جلوه دهید. به یاد داشته باشید که صداقت و رعایت تخفیف ها و وعده ها به رشد برند شما کمک زیادی می کند.