همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

فونی شاپ : باتری های تقلبی و خراب چه بلایی سر موبایل می آورند؟

باتری موبایل یکی از مهم ترین قطعات موبایل به دلیل وظیفه تامین انرژی موردنیاز برای آن است. باتری های تقلبی که امروزه برخی از افراد به خاطر قیمت پایین تر به آن روی می آورند، باعث ضرر های مالی بسیار زیادی میشود. در این بخش شما متوجه خواهید شد که چرا نباید از باتری های تقلبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که فرق چندانی بین باتری های تقلبی و باتری های خراب وجود ندارد و هر دو آنها باید با باتری اورجینال تعویض شوند.

 

آسیب به موبایل به خاطر گرما

باتری های تقلبی و خراب از آن جایی که با هزینه کمتری ساخته می شوند، توانایی کنترل و نگه داشتن ولتاژ لازم را ندارند و باعث حرارت و گرم شدن غیرمعمول موبایل می شوند. که این گرما علاوه بر خطر ترکیدن میتواند به قطعات دیگر موبایل مثل صفحه ال سی دی موبایل و سی پی یو آسیب بزند.

 

باد کردن باتری های تقلبی

باتری های تقلبی و خراب بعد از مدتی باد میکنند و این باد کردن باعث تحت فشار قرار دادن بقیه اجزا و قطعات موبایل میشود. اگر صفحه ال سی دی موبایل تحت فشار قرار بگیرد، پس از مدتی برخی قسمت های آن از کار می افتد و یک لکه ی سیاه روی آن پدید می آید. باد کردن باتری پس از مدتی از پشت گوشی مشخص می شود.

 

انفجار

وقتی باتری های تقلبی می خرید یا از باتری های خراب استفاده میکنید احتمالا به ذهنتان نمی رسد که خطر انفجار با استفاده از این نوع باتری ها شما را تهدید میکند. زیرا در این نوع باتری ها، مواد شیمیایی داخل باتری به بیرون از آن ترشح میکند و به دلیلی گرمای بالایی که خود باتری تقلبی باعث ایجادش میشود و در معرض هوا قرار گرفتن انفجار ایجاد می شود. همچنین امکان آسیب رسیدن به خود افراد یا شارژر نیز وجود دارد.

 

کند شدن و هنگ کردن

باتری وظیفه تامین انرژی مورد نیاز بخش های مختلف موبایل را برعهده دارد وقتی از باتری تقلبی یا خراب استفاده کنید، این تامین انرژی درست صورت نمیگیرد و باعث کند شدن یا از کار افتادن برخی قطعات و در نهایت از کند شدن و هنگ کردن موبایل خواهد شد. و قادر به استفاده از موبایل نخواهید بود.

 

خاموش شدن موبایل

هنگام استفاده از باتری های تقلبی یا خراب متوجه زود خالی شدن شارژ یا ناگهانی خاموش شدن موبایل خود خواهید بود که در مواقع ضروری که به موبایلتان احتیاج دارید باعث ایجاد مشکل خواهد شد.

 

از کار افتادن کلی موبایل

همانطور که گفته  شد با استفاده از باتری های تقلبی یا خراب انرژی لازم به موبایل نمی رسد و پس از مدتی موبایل فقط هنگامی که به شارژر متصل است کار میکند و پس از مدتی به طور کامل از کار می افتد.

چند روش برای تشخیص سلامت باتری با استفاده از آن ها میتوانید بفهمید باتری در حال استفاده مناسب هست یا نه:

·      با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Battery Monitor Widget از سلامت باتری موبایل خود اطمینان حاصل کنید.

·      تست سلامت باتری گوشی های اندروید را با کد *#*#4636#*#* انجام دهید.

·       تست سلامت باتری سامسونگ را با کد *#۰۲۲۸# انجام دهید.

 

همانطور که متوجه شدید افراد به دلیل هزینه کمتر سراغ باتری های تقلبی می روند یا از خریدن باتری تقلبی شانه خای میکنند ولی پس از مدتی باید هزینه های بسیار بیشتری را متحمل می شوند. بنابراین ضروری است که از باتری اورجینال استفاده کنید. متاسفانه به دلیل تولید روز افزون باتری های تقلبی و دقت بالا در ساخت ظاهر آن ها شما با دیدن نمی توانید باتری های تقلبی را از باتری های اورجینال تشخیص دهید. تنها راه موجود خرید از فروشگاه های معتبر مانند فونی شاپ است.

 

فونی شاپ فروشگاهی اینترنتی است که تمامی محصولات جانبی موبایل را ارائه میدهد و برای تمامی محصولات خود ضمانت اصالت ارائه می دهد. پشتیبانان فونی شاپ 24 ساعته در هر روز هفته پاسخگوی سوالات شما هستند. با خرید کردن از فونی شاپ به هیچ عنوان نگران قیمت نباشید زیرا تمامی محصولات با بهترین قیمت ارائه می شوند. شما میتوانید باتری آیفون ، باتری نوکیا  و تمامی دیگر برند هارا با بهترین قیمت از فونی شاپ تهیه کنید. از هر جا ایران که هستید به یک فروشگاه کامل محصولات جانبی موبایل دسترسی دارد.

خرید باتری موبایل

برای خرید انواع باتری موبایل به فروشگاه فونی شاپ مراجعه کنید.

https://fonishop.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد