همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

کاربردهای صنعتی پلی یورتان در ایران

کاربردهای صنعتی پلی یورتان در ایران

در این گزارش با کاربرد پلی یورتان در صنعت آشنا خواهیم شد و به بررسی بخش هایی از خواص و مزایای استفاده از این ماده در صنایع امروزی می پردازیم. استفاده از مواد پلی یورتان روز به روز در حال افزایش است. این مواد متخلخل انعطاف پذیر هر روز کیفیت خود را در زمینه های مختلف ثابت می کنند. استفاده از این مواد در ساخت و ساز، کشتی سازی، خودروسازی، آب و برق و ... اهمیت تولید آنها را در بخش های مختلف افزایش داده است. از جمله مهمترین سازه های ساخته شده از این مواد می توان به کانال های پلی یورتان اشاره کرد که یکی از ملزومات اساسی تاسیسات امروزی می باشد. در قسمت هایی از این مقاله به نفوذ این کانال ها نیز اشاره شده است. مواد پلی یورتان نوعی مواد پلاستیکی صنعتی است که این روزها در زمینه ساخت و ساز بسیار پرطرفدار است و هر کدام برای کاربرد خاصی شناخته شده اند. کاربردهای این ماده در صنعت پزشکی همیشه جالب بوده و به همین دلیل در مقادیر زیادی تولید می شوند. ویژگی های بسیاری در ساختار هر یک از این مواد وجود دارد که کاربرد آن را در صنایع مختلف تقویت کرده است. این ماده در واقع شکلی از فوم متراکم است که با قابلیت تغییر شکل ایجاد می شود. تراکم بالای این مواد نیز از ویژگی های فنی آنهاست. هر یک از این مواد در قالب های مختلفی ریخته می شوند و به روش های مختلفی تولید می شوند. بنابراین استفاده از آن در تمامی شرایط صنعتی امکان پذیر خواهد بود.

ماده اولیه پلی اورتان چیست؟

تا اینجا اطلاعات مختصری در مورد ماهیت مواد پلی یورتان و کاربردهای صنعتی آن در زمینه های مختلف داریم. اما فرآیند ساخت و تهیه این مواد نیز پیچیدگی خاص خود را دارد و باید حواسمان به آن باشد. پلی اورتان نوع خاصی از مواد شیمیایی است که از ترکیب پلیون و ایزوسیانات ساخته شده است. پلی ال مورد استفاده در ساخت این مواد نوعی چسب است که با هیدروژن و اکسیژن تولید می شود. در این فرآیند تولید از عوامل مختلفی استفاده می شود. از آن جمله می توان به عامل دمنده در پلی اورتان اشاره کرد که در تولید مواد پلی یورتان سخت نقش فرعی دارد. در قسمت بعدی از عوامل فعال کننده استفاده می شود که از این میان می توان نوع سومی از آمین ها را نام برد. در بخش بعدی از تثبیت کننده های فوم برای کمک به تکمیل این فرآیند تولید استفاده می شود. در مرحله بعد فرآیند تولید با مواد بازدارنده شعله ادامه می یابد که در این فرآیند از پلی ال های هالوژنه نیز استفاده می شود.

کاربردهای پلی یورتان

کارایی این ماده در زمینه های مختلف صنعتی مورد توجه بازارهای بین المللی قرار گرفته است. این مواد به اشکال مختلف به فروش می رسد و هر فرم به صورت خصوصی خرید و فروش می شود. در زیر برخی از کاربردهای مهم صنعتی آورده شده است: تهیه انواع لاک با استفاده از پلی اورتان. تولید انواع پوشش های پلی اورتان تولید چسب های صنعتی پلی یورتان رزین پلی اورتان انواع الاستومرهای پلی اورتان فوم های جامد مواد ترموپلاستیک تولید انواع پلی یورتان

استفاده  در صنعت ساختمان

مواد اولیه پلی یورتان در صنعت ساختمان استفاده می شود و کاربردهای زیادی در این صنعت دارد. از جمله کاربردهای آن می توان به ساخت و تولید پنجره های عایق که مانع از نفوذ گرما و صدا به محیط می شود اشاره کرد. سیستم های پلی یورتان عملکردی مضاعف در ساخت پنجره های ساختمان ایجاد می کنند. این مواد پنجره را کاملا آب بندی می کنند و استحکام پنجره را افزایش می دهند. استفاده از این مواد برای پوشش استخرها نیز امکان پذیر است. در این زمینه از انواع الاستومرهای پلی اورتان برای ایجاد غشای بادوام و افزایش کیفیت و کارایی استخرها استفاده می شود. استفاده از پلی اورتان در صنعت چسب نیز جالب توجه است. از مواد پلی اورتان برای ساخت چسب های مخصوص فلزات، پلاستیک ها و غیره استفاده می شود. انواع تیرهای چوبی، قاب های تزئینی، پانل های تزئینی، قالب گیری و غیره در صنعت معماری و طراحی ساختمان استفاده می شود.  

آشنایی با کانال های پلی اورتان

در بین انواع مواد پلی یورتان ساخت و تولید کانال های پلی یورتان اهمیت زیادی دارد. این کانال ها که در صنایع ساختمانی و عمرانی موثر هستند با ویژگی های خاصی طراحی شده اند. مواد پلی یورتان به ساختار این کانال ها کیفیت بخشیده و کارایی آنها را در پروژه های صنعتی و تاسیساتی افزایش داده است. با استفاده از این کانال ها خطر هیچ نوع واکنشی وجود ندارد. استفاده از این کانال ها محدود به صنعت نیست و به مردم و محیط زیست آسیب نمی رساند. تولید و ساخت این ایستگاه ها در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و به راحتی در مکان های مناسب قرار می گیرند. این مواد با انعطاف پذیری فوق العاده ای تولید می شوند. آنها به اندازه کافی طولانی برای پوشیدن در نظر گرفته می شوند. مقاومت زیادی که در برابر انواع سوخت و نفت و ... نشان داده اند مورد توجه صنعت گران این حوزه بوده است. قیمت این سازه ها بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. در تعیین قیمت هر کدام به نوع، مدل و دسته بندی این محصولات توجه می شود. استفاده از این سازه ها به جای کانال های گالوانیزه قدیمی نیز رایج شده و جایگزین این ماده قدیمی در حوزه صنعتی شده است.   
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد