همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

برداشت چیست؟ تفاوت بین کپی و چاپ بر روی دستگاه فتوکپی و چاپگر

اگرچه دنیای اطراف ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود، اسناد فیزیکی هنوز جای خود را برای مشاغل، مراکز آموزشی و حتی برای استفاده شخصی دارند. زیرا اسناد کاغذی پرینت شده یا فتوکپی روشی اثبات شده و قابل اعتماد برای جمع آوری، ذخیره، بایگانی و انتقال اطلاعات است. این باعث می شود دستگاه های کپی و چاپگر نقش مهمی در ایجاد اسناد فیزیکی ایفا کنند.

دستگاه های کپی و چاپگرها در نگاه اول بسیار شبیه به هم هستند. اما اگر از دقت بیشتری استفاده کنیم، تفاوت هایی بین آنها پیدا خواهیم کرد. در این مقاله سعی شده است به تفاوت دستگاه کپی و چاپگر بپردازیم و شما را با مهمترین تفاوت های کاربردی آنها آشنا کنیم.




چاپ چیست و چگونه توسط چاپگر انجام می شود؟

چاپگر دستگاهی است که اطلاعات دیجیتالی را از صفحه نمایش رایانه یا تلفن همراه شما دریافت کرده و با بالاترین کیفیت ممکن بر روی کاغذ چاپ می کند. با استفاده از پورت USB، بی سیم یا Wi-Fi، می توانید انواع چاپگرها را برای انتقال اسناد به رایانه خود متصل کنید.



چاپگر

هر مارک چاپگر دارای درایورهای منحصر به فرد و نرم افزار پشتیبانی است که باید روی رایانه شما نصب شود. البته بسیاری از چاپگرهای جدید از کارت حافظه و دوربین های دیجیتال پشتیبانی می کنند. امروزه مدل های حرفه ای یا چند منظوره نیز طرفداران خود را دارند. زیرا علاوه بر چاپ، گزینه های دیگری مانند اسکن، فکس و کپی را نیز دارند.


فتوکپی چیست و توسط دستگاه کپی چگونه انجام می شود؟

فتوکپی را می توان فرآیند اسکن از سند اصلی و چاپ آن بر روی کاغذ دانست. دستگاه فتوکپی به کاربر این امکان را می دهد که چندین نسخه از یک سند یا تصویر را روی کاغذ چاپ کند. این دستگاه‌ها از فناوری «xerography» استفاده می‌کنند، همان فناوری که در چاپگرهای لیزری استفاده می‌شود. به گونه ای که فرآیند خشک با استفاده از تونر و حرارت، تصویری را روی کاغذ ایجاد می کند.

فتوکپی

در گذشته دستگاه های فتوکپی دستگاه های یکبار مصرف بودند. اما اکنون آنها می توانند برخی از عملکردها را برای کاربران در مدل های دسکتاپ یا ثابت انجام دهند.


7 تفاوت قابل توجه بین دستگاه کپی و چاپگر

همانطور که در بالا ذکر شد، گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام چاپگر یا دستگاه کپی برای شما کارآمدتر و مناسب است، ممکن است دشوار و گیج کننده باشد. البته ناگفته نماند که این روزها به دلیل پیشرفت روزافزون، تمایز بین دستگاه کپی و چاپگر نسبت به گذشته مبهم شده است. یک دستگاه کپی یا چاپگر مدرن علاوه بر عملکرد اصلی خود دارای سه یا چهار عملکرد است که توانایی تصمیم گیری کاربر را افزایش می دهد. در این قسمت به تفاوت های این دو دستگاه می پردازیم و به ویژگی های اساسی آن ها می پردازیم.


تفاوت بین کپی و چاپ چیست؟ تفاوت بین اهداف و وظایف

چاپگرها اطلاعات مکتوب و تصاویر موجود در رایانه یا رایانه را دریافت می کنند و با استفاده از تنظیمات می توانید سند مورد نظر خود را با سفارش چاپ آماده کنید. اما کپی ها برای انجام کار خود نیاز به یک کپی فیزیکی دارند. با قرار دادن آن کپی و دستورالعمل های قابل اجرا در دستگاه، می توانید به تعداد مورد نیاز از سند اصلی خود کپی تهیه کنید.


تفاوت کیفیت و کمیت رنگ استفاده شده

اگر می خواهید اسناد با کیفیت بالا چاپ کنید، دستگاه شما از جوهر بیشتری استفاده می کند. میزان جوهر مصرفی به کیفیت چاپ مورد نظر بستگی دارد. اگر انتظار دارید کپی های کمتری چاپ شود و کیفیت و وضوح تصویر بالاتر باشد، چاپگرها انتخاب بهتری برای شما خواهند بود.

از آنجایی که پرینترها از رنگ بیشتری نسبت به دستگاه های کپی استفاده می کنند، در صورت نیاز به تعداد زیادی اسناد چاپ شده، بهتر است از دستگاه های فتوکپی استفاده کنید.



اختلاف سرعت

اگر فعالیت یا نوع استفاده شما به گونه ای است که باید هر روز از بسیاری از اسناد پشت سر هم کپی تهیه کنید، توصیه می کنیم از کتابچه های راهنما استفاده کنید.

ناگفته نماند که با دستگاه های کپی مدرن تر، با اعمال تنظیمات دلخواه و لازم مانند وضوح تصویر، کیفیت و غیره در مقایسه با دستگاه های چاپگر، تفاوت زیادی در چاپ و تهیه نسخه فیزیکی از اسناد خود نخواهید داشت. ببینید این تفاوت در سرعت چاپ اسناد است. بنابراین اگر نیاز به کپی برداری از تعداد زیادی سند در زمان کوتاه دارید، دستگاه های کپی انتخاب بهتری نسبت به چاپگرها هستند.


تفاوت در مرتب سازی اسناد

عکاسی نه تنها برای تهیه کارهای سنگین و کپی کردن مقادیر زیادی از اسناد استفاده می شود، بلکه از سایر عملکردهای اضافی مانند مرتب سازی اسناد و صحافی خودکار نیز بهره می برد. با این حال، بسیاری از برندهای عکاسی دارای ویژگی های بیشتری مانند مربع و منگنه هستند.


اختلاف قیمت

شاید پرینترها به شما امکان چاپ صفحات زیادی را نیز بدهند. اما اگر به سرعت بیشتر از کیفیت نیاز دارید، دستگاه های کپی گزینه های مقرون به صرفه تری برای شما خواهند بود. توجه داشته باشید که دستگاه های کپی مدرن نه تنها به انرژی کمتری نسبت به نسخه های قبلی خود نیاز دارند، بلکه از مواد مصرفی کمتری (جوهر، تونر و غیره) در هر نسخه استفاده می کنند. در عین حال نیاز به نگهداری کمتری دارند.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر برای نیازهای حرفه ای و شخصی خود هر روز چندین صفحه چاپ نمی کنید، خرید چاپگر گزینه بهتر و ارزان تری است. به خصوص اگر نیاز به استفاده از گزینه های پیشرفته تری برای چاپ داشته باشید.


تفاوت در نحوه استفاده از آن

دستگاه های کپی نیازی به اتصال به رایانه ندارند و می توانید با قرار دادن اسناد خود روی شیشه یا در ADF (تغذیه خودکار اسناد) چندین نسخه از اسناد اصلی خود تهیه کنید. البته چاپگرها باید به نحوی به کامپیوتر شما متصل باشند و برای استفاده از آنها استفاده از درایورها و نرم افزارهای مرتبط الزامی است.


تفاوت در اندازه

برخی از دستگاه های کپی فضای زیادی را اشغال می کنند و ممکن است برای بسیاری از کاربران جذاب نباشد. اگر فضای کافی برای این دستگاه ها ندارید، می توانید دستگاه های کپی چند کاره مدرن یا چاپگرهای کوچکتر و شیک را انتخاب کنید.


آخرین کلمه

دانستن تفاوت بین دستگاه های کپی و چاپگر به شما کمک می کند تا بر اساس نیازها و انتظارات خود از دستگاه خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر برای خرید دستگاه مناسب می توانید از تخصص همکاران ما در این زمینه بهره مند شوید؛ همچنین می توانید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کرده و از جدیدترین و با کیفیت ترین دستگاه های فتوکپی و پرینترهای موجود در بازار دیدن فرمایید.


نمایش بیشتر: https://avafarhang.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد