همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

چگونه یک رشته را انتخاب کنیم؟ | نحوه انتخاب رشته اصلی


چگونه یک رشته را انتخاب کنم؟ مهمترین و مهمترین مرحله بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مرحله انتخاب رشته است.

زیرا در این مرحله هر کد رشته در محلی که متقاضی وارد فرم انتخاب رشته می کند تاثیر مستقیمی بر آینده تحصیلی و شغلی وی دارد. بنابراین داوطلبان باید این مرحله را با دقت و حساسیت زیادی طی کنند. اگر می خواهید با انتخاب رشته آگاهانه و اصولی به قبولی بالایی برسید، اما نحوه انتخاب رشته را نمی دانید، می توانید از مشاوران دانتل که چندین سال سابقه انتخاب رشته کشوری دارند، راهنمایی بگیرید. رشته پذیرش


چگونه یک رشته را انتخاب کنم؟

یکی از شبهات متقاضیان کنکور سراسری پس از بیرون آمدن نتایج اولیه و دریافت اطلاعیه اولیه نحوه انتخاب رشته است؟ انتخاب های صحیح و مدبرانه در این مرحله می تواند آینده تحصیلی، شغلی و اجتماعی خوبی را برای افراد فراهم کند.

داوطلبان باید بر اساس نمره و سطحی که کسب کرده اند، یک نمره آگاهانه، اصولی و قطعا واقع بینانه انتخاب کنند. بنابراین برای انتخاب رشته مناسب ابتدا باید شناخت خوبی از استعدادها و توانایی های خود داشته باشید و سپس بر اساس این استعداد و علایق خود اهداف خود را مشخص کنید.


ارزیابی دقیق کارنامه

اولین ابزاری که برای تکمیل فرآیند انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، کارنامه اولیه آزمون ورودی ملی است. اطلاعات مربوط به عملکرد داوطلب در جلسه آزمون در زیرگروه های مختلف در گزارش اولیه کنکور سراسری آمده است.

رتبه داوطلب برای زیرگروه ها، سهمیه ها و کشورهای مختلف محاسبه و در گزارش اولیه لحاظ می شود. تراز درج شده در فایل، ترتیب هر دانش آموز را با توجه به عملکرد در جلسه آزمون نشان می دهد.

هنگامی که می خواهید کد رشته مورد علاقه خود را از راهنمای انتخاب رشته رمزگشایی کنید، باید موقعیت و سطح خود را در نظر بگیرید. زیرا این دو عامل تعیین می کند که آیا شانس ورود به دانشگاه را دارید یا خیر. برای اطلاع از شانس خود می توانید از آخرین گذرنامه سال های گذشته استفاده کنید.


شناسایی فیلدهای مورد نظر نحوه انتخاب فیلد

اما قبل از اینکه بخواهید رشته های مورد نظر خود را از دفترچه یادداشت خود بردارید، باید هدف خود را برای آینده تحصیلی و شغلی خود مشخص کنید. برای این کار در مورد آینده شغلی، درآمد در رشته مورد نظر، امکان ادامه تحصیل و ... تحقیق کنید.

شما می توانید با دانشجویان، فارغ التحصیلان، مشاوران تحصیلی و ... مشورت کنید تا در مورد رشته تحصیلی بیشتر بدانید، در مورد آینده شغلی خود، محیط تحصیلی و محیط کاری در رشته مورد علاقه خود بیشتر بدانید. حتی اگر نمی توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به فهرست مشاغل بروید یا در اینترنت جستجو کنید. با این حال، شما باید در مورد زمینه مورد علاقه خود بیشتر بدانید.


ترجیحات را استخراج کرده و در فرم آنلاین سازمان سنجش وارد کنید

هنگامی که در مورد رشته و هدفی که می خواهید دنبال کنید تصمیم گرفتید، به بررسی عواملی که در انتخاب رشته مهم هستند، از جمله علاقه، هزینه تحصیل، کیفیت دانشگاه و هیئت علمی، بپردازید. دانشگاه و .... آرزوهایت را از او بگیر.

در این مرحله می توانید وارد اولویت 150 دانشگاه سراسری شوید که از طریق فرم انتخاب اصلی می توانید رشته خود را انتخاب کنید. بنابراین گزینه های خود را در حداکثر ۱۵۰ اولویت اولویت بندی کنید که به ترتیب در رتبه های اول تا دوم قرار دارند.

برای فرم انتخاب اولیه ای که تنظیم کرده اید تا با شانس های بالا مرتبط باشد، باید شانس های خود را به سه دسته تقسیم کنید: خوش بینانه (احتمال پذیرش کم)، منطقی و عادی (احتمال پذیرش متوسط) و بدبینانه (بالا). گزینه پذیرش). و سپس به همین ترتیب وارد فرم انتخاب رشته شوید.

به یاد داشته باشید که در قسمت کد اولویت مکان مورد علاقه شما، هر انتخابی باید مهمتر از انتخاب بعدی باشد و شما تمایل بیشتری نسبت به پذیرش آن داشته باشید.



چگونه افسر انتخاب کنیم؟

قبلا در مورد نحوه انتخاب سایتی که با انتخابی صحیح و اصولی می توانید به هدفتان برسید توضیحاتی ارائه دادیم. اما برای رسیدن به نتیجه خوب باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

حتما انتخاب رشته خود را با خانواده خود در میان بگذارید و از نظرات آنها استفاده کنید.

انتخاب رشته دشوار و پیچیده است و به دانش میدانی نیاز دارد. بنابراین از تماس با مشاوران تحصیلی دریغ نکنید و حتما از اطلاعات آنها کمک خواهید گرفت.

هر رشته می تواند به صورت متفاوتی پذیرش شود، رتبه علمی رشته ها و نوع پذیرش اعم از پذیرش محلی و...

تحصیل در برخی رشته ها خوب است اما دشوار است، بنابراین مراقب مهارت های خود باشید

گروه گروه خود را بررسی کنید.

اولین ابزار شما برای انتخاب رشته کنکور سراسری کارنامه، ابزار دوم راهنما، ابزار سوم اطلاعات رشته ها و دانشگاه ها و چهارمین ابزار کمک خانواده و مشاور برای استفاده است. همه چیز در مورد انتخاب رشته صحیح و اساسی است.


مطالعه از  منبع: https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد