همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

ورودی چوبی


زیبایی و نمای ساختمان و درب ورودی لابی از نکات برجسته ساختمان است. این موضوع به ویژه برای سازندگان اهمیت دارد.

زیرا با استفاده از بهترین و باکیفیت ترین مصالح برای ساخت ساختمان، اندکی از نمای داخلی و ظاهری آن را رها می کنید. ساختمان شما آنطور که باید نمی فروشد و ضرر خواهید داشت.

یکی از مهمترین و موثرترین عوامل ظاهری ساختمان درب ورودی آن است. چه اهمیتی دارد که کدام در را انتخاب می کنید؟ برخی از سازندگان با انتخاب های نادرست و بدون شناخت و درک صحیح از سلیقه خریداران، زیبایی ساختمان را از بین می برند.

اگر سازنده ای هستید که می خواهید اطلاعات کافی و کافی در مورد درب خانه خود جمع آوری کنید، چه در حال بازسازی خانه هستید، چه قصد دارید یک مغازه تزئین کنید یا یک سازنده نمای خانه؛ این مقاله برای تو است.

در ادامه شما را با ترجیحات و نیازهای مشتریان آشنا می کنیم و یکی از بهترین انواع درب های ساختمانی یعنی درب ورودی چوبی را به تفصیل بررسی می کنیم.


درب ورودی چوبی است

امروزه زیبایی و ظاهر حرف اول را در همه چیز می زند. اولین چیزی که مردم در مورد چیزی متوجه می شوند ظاهر آنهاست. این امر در مورد مواردی مانند ساختمان ها یا واحدهای تجاری و مسکونی بیشتر صادق است.

درب ورودی اولین چیزی است که در هر نقطه از خانه خود به آن توجه می کنید، بنابراین به خرید خود دقت کنید.

ظاهر درب ورودی برای شرکت ها و گروه های تجاری اهمیت بیشتری دارد. یک نام تجاری و فروشگاه لوکس را تصور کنید که از درهای فولادی ضد زنگ برای ورود استفاده می کند. تصور کنید برای مصاحبه شغلی به یک شرکت معروف رفته اید و رو به در چوبی دفتر مدیر عامل هستید.

کدام در به شما احساس بهتری در داخل می دهد؟ آیا تا به حال درب یک ساختمان اصیل و زیبا یا درب یک قصر قدیمی و یا حتی درب اتاق مدیر در یک استراحتگاه را دیده اید که از چوب ساخته نشده باشد؟


آیا فکر می کنید با وجود پیشرفت ها و مدل های ماکتی در این زمینه، باز هم از درهای ورودی چوبی برای فضاهای مهم استفاده می شود؟ چی

امروزه با پیشرفت علم و فناوری، انواع درب های ورودی با متریال های مختلف، گزینه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد که هرکسی می تواند با توجه به نوع ساختمان، سلیقه و بودجه یکی را انتخاب کند.

درب ورودی تمام چوبی یکی از انتخاب هایی است که افراد با آن روبرو هستند. درب ورودی چوبی با وجود اینکه یکی از قدیمی ترین مدل های درب است، اما همچنان یکی از محبوب ترین و زیباترین درب ها محسوب می شود و اصالت و زیبایی خاصی به ورودی ساختمان یا واحد مسکونی می بخشد.

علاوه بر زیبایی درب ورودی چوبی، حس امنیت و آرامشی که درب ورودی تمام چوب برای افراد به ارمغان می آورد را نمی توان نادیده گرفت.

از نظر روانشناسی، چوب به دلیل اینکه یکی از عناصر مهم طبیعت است، تأثیرات مثبتی بر روی افراد می گذارد، بنابراین با انتخاب درب ورودی تماماً چوبی برای دفتر یا منزل خود، می توانید آرامش خاطر را برای خود و سایر افرادی که آن ها را ببین. درب شما آنجاست


در چه قسمت هایی از خانه می توان از درهای چوبی ورودی استفاده کرد؟

هر قسمت از ساختمان باید درب مخصوص به خود را داشته باشد. و شما نمی توانید از سبک درب مورد علاقه خود برای هر قسمت از ساختمان استفاده کنید.

اما خبر خوب این است که درب‌های چوبی در طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند تا همه نیازهای شما را برآورده کنند و شما می‌توانید درب مناسب را برای هر مکانی انتخاب و استفاده کنید.

درهای چوبی بهترین انتخاب برای ورودی اصلی ساختمان یا ورودی اتاق هستند. همچنین از درب ورودی چوبی می توان برای ورودی و ورودی اصلی مغازه ها، رستوران ها، کافه ها و به طور کلی هر مکانی استفاده کرد.

اگر متوجه شده باشید اکثر مهمانخانه ها و حتی کاخ ها از همان در چوبی برای ورود استفاده می کنند. اگر صاحب کافه، رستوران، اداره یا شرکت و ... هستید و هر روز با افراد زیادی سروکار دارید، درب ورودی تمام چوبی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.


درب خوابگاه

سبک و نوع درب های اتاق خواب با درب های ورودی ساختمان متفاوت است اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از درهای چوبی برای این اتاق ها استفاده کنید.

در واقع درهای چوبی بهترین انتخاب برای درب اتاق خواب هستند. زیرا از درهای فلزی به دلیل ظاهر نامطبوع و مصالح نامناسب در فضای داخلی ساختمان استفاده نمی شود.

همچنین درب های آلومینیومی و غیره بهترین انتخاب برای خانه نیستند. زیبایی و ظاهر درب های مورد استفاده در خانه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

بنابراین، اگر سازنده هستید یا قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید و درب را تعویض کنید، به شما توصیه می کنم از انواع درهای چوبی زیبا برای اتاق خواب یا داخلی برای این منظور استفاده کنید.

فراموش نکنید که این درها جلوی شما و مهمانانتان هستند و اگر مهمتر از بقیه دکور خانه شما نیستند، اینطور نیستند. پس سعی کنید علاوه بر نگرش خوب، چیزی را انتخاب کنید که حس خوب و زیبایی به افراد بدهد.


حمام و توالت

از آنجایی که درب توالت به طور مداوم در معرض آب، رطوبت و بخار آب قرار دارد، برای جلوگیری از آسیب و تخریب باید مواد بسیار خوبی داشته باشد.

این امر به ویژه در ساختمان های کوچک و آپارتمانی امروزی باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین بهترین انتخاب که می تواند زیبا، بادوام و بادوام باشد، درب ورودی تمام چوبی و ضد آب است.


قیمت ورودی چوبی

قیمت درب ورودی چوبی با توجه به پارامترهای مختلفی اندازه گیری می شود. تا زمانی که این پارامترها توسط کارشناسان بررسی نشود، نمی توان قیمت دقیقی به دست آورد. قیمت درب با توجه به عوامل زیر تعیین می شود:


• نوع چوب مورد استفاده برای درب

• اندازه درب

• رنگ چوب

• ابزار و لوازم مورد استفاده در درب

• کیفیت تولید

• نوع درب (درب ورودی چوبی، درب اتاق خواب، درب سرویس، درب فروشگاه و ...)


• گزینه های درب (عایق رطوبتی، سیستم امنیتی و غیره)

موارد ذکر شده از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت درب ورودی چوبی می باشد. درهای با کیفیت بهتر و کارآمد برای انتخاب عبارتند از؛ قیمت نیز افزایش یافت.

البته راه حل هایی وجود دارد که می تواند هزینه درب ورودی چوبی را به طور کامل کاهش دهد. اگر تولید کننده هستید، بهتر است تمام درب های ساختمان خود را به صورت عمده از یک جا سفارش دهید. زیرا در این صورت قیمت درب ها کاهش می یابد و میزان تخفیفی که می گیرید افزایش می یابد.


هزینه خرید درب چوبی چقدر است؟

گزینه های زیادی برای خرید درب ورودی چوبی وجود دارد. این به شما کمک می کند تا بهترین انواع درب های چوبی را از نظر قیمت شناسایی کنید. اولین چیزی که در قیمت تاثیر می گذارد اندازه درب چوبی است. بدیهی است که هر چه اندازه درب ورودی چوبی بزرگتر باشد قیمت درب چوبی نیز بیشتر می شود.

کیفیت چوب، نوع اسکلت استفاده شده در کنار درب ورودی چوبی جامد و میزان کار انجام شده روی درب همگی در قیمت درب ورودی چوبی جامد تاثیرگذار هستند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد درب ورودی چوب جامد و قیمت آن باید به فروشگاه های معتبر فروش این درب ها مراجعه کنید.

درب ورودی چوبی علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود می تواند بسیار بادوام باشد. به خصوص اگر درب چوبی از چوب مرغوب ساخته شده باشد. وقتی نوبت به خرید انواع درب چوبی می رسد، بهترین کار این است که مدل های مختلف درب چوبی را بررسی کنید. برای خرید درب چوبی عجله نکنید. زیرا تنوع این درب ها بسیار زیاد است و شاید نتوانید با عجله درب ورودی چوبی بخرید.


بهترین درب ورودی چوبی کدام است؟

درب های ورودی چوبی انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع چوب و جنس آن طبقه بندی می شوند. روکش های مختلفی نیز برای این درب ها در نظر گرفته شده است تا درب ها با استفاده تصویری از درب ورودی کاملا چوبی به خود بگیرند.

در زیر انواع درب ورودی چوبی را با هم بررسی می کنیم تا شما را با ویژگی های هر کدام آشنا کرده و انتخاب بین آن ها را برای شما آسان تر کنیم.


1. ام دی اف درب چوبی

این مدل درب طی سالیان متمادی طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای انواع درب های دپارتمان استفاده می شود. برای ساخت این درب از دو ورق ام دی اف و یک کابینت چوبی استفاده شده است.

به دلیل استفاده از روکش چوب، این درب ها ظاهری مانند درب داخلی چوبی جامد و همچنین استحکام و مقاومت نسبتا بالایی دارند.

در ضمن با انتخاب درب چوبی ام دی اف هیچ محدودیتی در انتخاب طرح ها ندارید و طراحی آن به راحتی می تواند با سایر درب ها یا طرح های کابینت منزل شما مطابقت داشته باشد.


2. درب ورودی چوبی مدل ABS

درب های ABS نوعی درب آبی هستند که می توانند یکی از بهترین انتخاب های شما برای نظافت تجهیزات باشند. در ساخت این درب ها از ام دی اف یا تخته خرده چوب استفاده می شود و سپس درب خام کاملا با رزین ABS روکش می شود.

رطوبت این درب ها به دلیل پوشش جدانشدنی پلیمر و نئوپان است که باعث می شود درب های ABS تا سال ها بدون آسیب ماندگاری داشته باشند.


3. چارچوب درب چوبی از نوع HDF

درب های HDF که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند در واقع نوعی روکش هستند که روی درب های اصلی و خام اعمال می شود و لایه رویی آن را تشکیل می دهد. این درب ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.


4. ملامینه یا HPL برای ورودی چوبی

درب ملامینه درب ورودی چوبی است که با روکش مصنوعی پوشانده شده است. اگرچه این روکش ها زیبا و کاربردی هستند اما حس درب چوبی را ایجاد نمی کنند.

اما اگر تمام درهای ورودی چوبی برای شما مهم نیستند، این درب ها انتخاب خوبی به حساب می آیند زیرا از روکش های خوبی برای ساخت آن ها استفاده می کنند.


در چوبی


شاید در گذشته های نه چندان دور استفاده از درهای آهنی رایج بوده است. این نوع درب مشکلات زیادی داشت و به تدریج جای خود را به درهای چوبی داد. ضمناً قیمت درب های چوبی نسبت به درب های فلزی مناسبتر است.

برای شناخت انواع درب های چوبی لازم است نوع چوبی که در آنها به کار رفته است را بشناسید. به طور کلی قیمت درب چوبی با توجه به متریال استفاده شده روی آن متفاوت است. با این حال، استفاده از درب های چوبی معایب زیادی دارد. مزایا و معایب انواع درب چوبی چیست؟

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع درب های چوبی، مزایا و معایب آنها آشنا کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.


درباره درب های چوبی بیشتر بدانید

استفاده از این درب ها برای افزایش جذابیت ورودی خانه و اتاق بسیار موثر است. هنگام انتخاب باید قیمت در چوبی و هماهنگی رنگ و طرح آن با کل خانه را در نظر بگیرید. معمولاً برای ساخت این درها از چوب معمولی استفاده می شود.

درب های چوبی که انتخاب می کنید باید با کیفیت و بادوام باشند. ورودی به دلیل ترافیک زیاد مدام مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو جدا از امنیت باید قابلیت های کیفی داشته باشد. همه این عوامل بر قیمت تمام شده درب های چوبی تاثیر می گذارد.

با ورود درب های چوبی به بازار و استقبال از آنها، درب های قدیمی و فلزی تقریبا کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. انواع درهای چوبی معمولا برای ورودی اتاق های پذیرایی، اتاق ها، حمام ها، سرویس های بهداشتی و انباری استفاده می شود. قیمت درب های چوبی نیز به متریال به کار رفته در آنها بستگی دارد.

ماخذ: https://baharidoor.com/product-category/fdoor/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد