همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

ویرایش عکس تبلیغاتی - نکات مهم برای ویرایش عکس تبلیغاتی


ویرایش عکس تبلیغاتی یکی از قسمت هایی است که بر کیفیت و جذابیت عکس ها تاثیر می گذارد. امروزه عکس های تبلیغاتی به ابزاری مهم برای بازاریابی محصولات و برندها تبدیل شده اند و داشتن کیفیت و کارایی بالا ضروری است.

عکاسی تبلیغاتی یک نکته مهم دارد که باعث تاثیرگذاری آن می شود. یکی از عوامل اصلی در این زمینه ویرایش تصاویر تبلیغاتی است که در مورد مانی استودیو می باشد برای اطلاعات مفید در مورد نحوه ویرایش تصاویر با ما همراه باشید.


ویرایش دیجیتال عکس چیست؟

تبلیغات ویرایش عکس به معنای نرم افزار ویرایش برای بهبود کیفیت و جذابیت عکس است. این تصحیحات پس از انجام مراحل عکاسی با کمک سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای ویژه ویرایش بر روی فایل تصویر خام انجام می شود. این اصلاحات چیز جدیدی نیست و سالهاست که در هنر عکاسی جا افتاده است. حتی در روزهای عکاسی آنالوگ، عکاسان حرفه ای تاریکخانه با استفاده از تکنیک های عکاسی نوردهی، تغییراتی در نور یا رنگ در عکس ها ایجاد می کردند.

ویرایش عکس دیجیتال یکی از مراحل ضروری عکاسی حرفه ای است. ویرایش عکس به عکاسان این امکان را می دهد که از نرم افزار خاصی برای اصلاح عیوب ناخواسته در عکس ها استفاده کنند. بهبود کیفیت رنگ، حذف سایه های مزاحم، حذف یا اضافه کردن پس زمینه، حذف عناصر اضافی از یک عکس، تنظیم سایه ها، وضوح و سوژه های پررنگ اصلاحات رایجی هستند که در عکاسی دیجیتال انجام می شود.


هدف از ویرایش عکس تبلیغاتی چیست؟

همانطور که گفتیم، ویرایش عکس عمدتا برای بهبود کیفیت تصویر انجام می شود. اما ویرایش عکس تبلیغاتی بر جنبه بصری تصویر و همچنین افزایش کیفیت تمرکز دارد. در ویرایش عکس تبلیغاتی علاوه بر مراحلی که در بالا ذکر شد، مواردی مانند ویرایش داخلی، ایجاد پس زمینه، ایجاد فضا، ترکیب چند عکس یا عکاسی و استفاده از افکت ها انجام می شود.

در عکاسی تبلیغاتی، ویرایش گاهی برای ایجاد تنظیمات و گاهی برای افزایش جذابیت بصری عکس ها انجام می شود. اما گاهی با استفاده از قابلیت های نرم افزاری می توان عکاسی محصول و تصاویر خلاقانه و تبلیغاتی را طراحی و تولید کرد.

ویرایش حرفه ای عکس می تواند حتی عکس های ساده را به عکس هایی منحصر به فرد و خاص تبدیل کند. این موضوع در تهیه تصاویر تبلیغاتی خاص بسیار حائز اهمیت است. با تسلط بر امکانات نرم افزار و تکنیک های ویرایش و طراحی عکس، توانایی ایجاد تصاویر متنوع را کشف خواهید کرد.

مهمترین نکته در تبلیغات تصویری و پردازش این تصاویر استفاده از فایل خام برای گرفتن خروجی است. فرمت RAW به شما در ویرایش عکس ها کمک می کند. با پیروی از فرمت تصویر صفحه نمایش که عمق رنگ و فاصله نوری بیشتری دارد، ویرایش عکس شما آسان تر خواهد بود. این به شما امکان می دهد یک عکس معمولی را با ویرایش اصلی به یک عکس حرفه ای تبدیل کنید.


فرآیند حاشیه نویسی تصویر تبلیغاتی

برای ویرایش تصاویر تبلیغاتی، ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام بخش از تصویر را باید ویرایش کنید. شما باید ایرادات موجود در تصویر تبلیغاتی خود را شناسایی کنید تا بتوانید تصویر را به صورت هدفمند ویرایش کنید و خروجی با کیفیت بالا تولید کنید.


تصحیح نماها و خطاها

یکی از راه های ویرایش عکس های دیجیتال، تصحیح خطاهای لنز است. لنزها معمولاً دو مشکل اپتیکی اصلی دارند که در لنزهای ارزان‌تر آشکارتر خواهد بود. مشکل اول مربوط به خطاهای پرسپکتیو لنز و مشکل دوم مربوط به خطاهای رنگی لنز است. مشکل پرسپکتیو در لنزهای معمولی تا واید بیشتر محسوس است و گاهی ساختار سه بعدی سوژه و فتوسل ها را تحت تاثیر قرار می دهد. خطای رنگ نیز باعث ایجاد حالت باریک و رنگی در اطراف جسم می شود. این خطاها را می توان تا حد زیادی با نرم افزارهای تخصصی عکس اصلاح کرد. با استفاده از گزینه Lens Correction و انتخاب لنز و دوربین در برنامه ویرایش خام، می توانید به طور خودکار این عیوب را اصلاح کنید.



تنظیم و تصحیح تراز سفیدی عکس

- یکی از مهم ترین مراحل ویرایش عکس های تبلیغاتی، اصلاح تراز سفیدی عکس است. تعادل رنگ سفید بر فضای رنگی یک تصویر تأثیر می گذارد. تراز سفیدی نادرست بر رنگ های واقعی تصویر تأثیر منفی می گذارد. تعادل رنگ سفید دمای رنگ تصویر را تعیین می کند. سفیدی عکس ها اساسا باید با استفاده از توابع نرم افزار اصلاح شود. این تغییر باعث می شود که رنگ های سفید و مشکی در تصویر مانند سفید و سیاه خالص به نظر برسند. با این کار رنگ سایر نقاط نیز به درستی تنظیم می شود. پس از اصلاح تراز سفیدی، باید رنگ تصویر را با رنگ واقعی مطابقت دهید و در صورت نیاز به تغییر، رنگ را به صورت محلی و اختصاصی اصلاح کنید.


روشنایی و کنتراست تصویر را تنظیم کنید

- پس از اصلاح رنگ و دمای عکس، باید روشنایی و کنتراست عکس را تنظیم کنید. تعادل عکس را می توان با استفاده از یک ابزار نرم افزاری کنترل کرد. اگر تعادل بین تاریکی و روشنایی عکس وجود ندارد، باید نور را با استفاده از تنظیمات روشنایی، نوردهی و خط اصلاح کنید. تنظیمات به بازاریابی عکس هایی با کنتراست خوب کمک می کند. اما گاهی اوقات برخی از قسمت های عکس خیلی روشن یا خیلی تاریک هستند. اگر این افکار افراطی یا غیرمنتظره نیستند، باید سعی کنید با استفاده از گزینه های ذکر شده در بالا به آنها پاسخ دهید. البته نرم افزار حرفه ای ویرایش عکس راه های مختلفی برای تصحیح و بازیابی نقاط تاریک و روشن عکس دارد.


فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

- استفاده از تکنیک فتومونتاژ یا نوردهی دوگانه یکی از روش های ایجاد عکس های خلاقانه است. گاهی اوقات نمی توان از یک شات یک عکس تبلیغاتی ایجاد کرد و باید چندین عکس تهیه کرد و آنها را با هم ترکیب کرد. مراحل ویرایش و ساخت این عکس ها بسیار مهم است و به آن فتومونتاژ می گویند. مطمئناً این سبک از عکاسی تبلیغاتی را دیده اید که در آن سوژه یا سایر عناصر عکس در هوا معلق هستند. به این تصاویر عکس های خلاقانه می گویند و در تبلیغات و جذب بازدیدکننده بسیار موثر است.


برش و تنظیم قاب عکس

- برش عکس ها برای به دست آوردن بهترین فریم ها یکی دیگر از مراحل ویرایش عکس است. با استفاده از ابزار برش، می توانید فریم های مفید عکس های خود را انتخاب کنید و عناصر منحرف کننده را از لبه های عکس های خود حذف کنید. برش بخشی ضروری و ضروری در ویرایش عکس تبلیغاتی نیست و در صورت لزوم باید بسیار هوشمندانه انجام شود.


مدیریت رنگ هنگام ویرایش عکس های تبلیغاتی

یکی از مهمترین بخش های نتیجه عکاسی تبلیغاتی مدیریت و تنظیم رنگ است. پس از ویرایش تصاویر، باید فضای رنگی تصویر را با توجه به رسانه های چاپی یا آنلاین انتخاب کنید. فضای رنگی RGB که شامل 3 رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی است برای انتشار تصاویر در وب و شبکه های اجتماعی مناسب است. فضای CMYK که شامل 4 رنگ فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی است، برای چاپ تصاویر بر روی رسانه هایی مانند کاتالوگ، پوستر، کتاب و ... مناسب خواهد بود. توجه به تغییرات رنگی تصاویر در تغییر فضای رنگی تصاویر ضروری است. گاهی اوقات فضای رنگ تغییر می کند، برخی از رنگ ها تغییر می کنند و کدر می شوند. در این صورت باید پروفایل رنگ مناسبی را برای تصاویر خود انتخاب کنید تا در هنگام چاپ تصاویر خود دچار مشکل نشوید.


چرا عکس های خام بعد از ویرایش بهتر هستند؟

یکی از مهم ترین پیشرفت های صنعت عکاسی در سال های اخیر، امکان استفاده از فرمت خام برای تصاویر است. فایل های خام به دلیل جزئیات و پویایی بیشتر، قابلیت ویرایش بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. ویرایش اولیه و استفاده از تکنیک های ویرایش غیر مخرب تصویر به شما کمک می کند تا تصاویری با کیفیت بالاتر تولید کنید.



برای ویرایش تصاویر تبلیغاتی از چه نرم افزاری استفاده کنم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، ویرایش تصاویر تبلیغاتی بخش مهمی از ایجاد این تصاویر است. برای ویرایش اولیه عکس، باید از یک برنامه تخصصی ویرایش عکس استفاده کنید. نرم افزارهایی مانند Photoshop، Camera و Lightroom گزینه های حرفه ای برای ویرایش تصاویر دیجیتال هستند. هر کدام از این برنامه ها قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند در حالی که فتوشاپ به عنوان یکی از کاربردی ترین آنها شناخته می شود.

نرم افزار فتوشاپ با امکانات و گزینه های متنوع و منحصر به فرد بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه ای است. تقریباً هر کاری که بخواهید با فتوشاپ می توانید انجام دهید. اما توجه داشته باشید که باید عکس ها را به درستی ویرایش کنید. با استفاده از فایل تصویر خام و مراحل ویرایش غیر مخرب می توانید عکس هایی با کیفیت بالا بگیرید.



چرا عکس های تبلیغاتی را نمی توان با اپلیکیشن های موبایل ویرایش کرد؟

ویرایش عکس تبلیغاتی یک فرآیند تخصصی است که باید با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری انجام شود. بسیاری از نرم افزارهای ویرایش عکس تبلیغاتی وجود دارند که به شما امکان می دهند کنترل دقیقی بر ویرایش عکس داشته باشید. از طرفی بسیاری از اپلیکیشن های ویرایش عکس موبایلی ساخته شده است. اما این اپلیکیشن ها برای ویرایش حرفه ای عکس مناسب نیستند. چنین برنامه هایی ابزار کافی برای ویرایش حرفه ای عکس ندارند.

روتوش عکس یک فرآیند حرفه ای است که جزئیات بیشتری را در عکس به نمایش می گذارد. اما اپلیکیشن های موبایل ابزار و امکانات لازم برای ایجاد تغییرات و دریافت خروجی با کیفیت را ندارند. به همین دلیل توصیه می کنم عکس های تبلیغاتی خود را در سیستم کامپیوتری و با نرم افزارهای حرفه ای مانند فتوشاپ پردازش کنید تا به کیفیت عالی و بالا برسید.



خلاصه

یکی از مهم ترین مراحل ایجاد عکس های تبلیغاتی و در واقع آخرین مرحله، ویرایش عکس های تبلیغاتی است. این فرآیند در افزایش کیفیت و جذابیت عکس های تبلیغاتی تاثیر بسزایی دارد. پیشرفت های مختلف در فرآیند ویرایش به شما کمک می کند عکس های کامل و چشمگیر ایجاد کنید. باید سعی کنید ویرایش اولیه عکس دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید بهترین عکس ها را به کارفرمایان خود ارائه دهید.

مشاهده متن کامل: https://studiomani.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد