همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

استفاده از انواع آجر در ساختمان سازی


با توجه به گسترش بسیاری از انواع مصالح ساختمانی جدید، مصالح ساختمانی جدید در صنعت ساختمان سازی امروزه می توان شنید که نقش آجر در ساخت و ساز ناچیز است و بویی کهنه دارد، اما در واقع یک داستان است. . جدا از هم! اگرچه در طول سالیان متمادی، ساختمان‌های آجری اغلب با مصالح ساختمانی دیگری جایگزین می‌شوند، اما آجر در اشکال و انواع مختلف همچنان یکی از پرمصرف‌ترین مصالح در ساختمان‌سازی است و نقش آن کمتر از تیرآهن و آرماتور نیست. اگرچه قیمت میلگرد و میلگرد در سال های اخیر نوسان داشته است، آجر تغییر چندانی نکرده است. از آنجایی که مصالح و مصالح در صنعت ساختمان به لطف ادغام فناوری پیشرفت های زیادی داشته است، آجر نیز از گذشته تا به امروز با مراحل توسعه بسیاری روبرو بوده و علاوه بر ساخت و ساز، در طراحی نیز با آن روبرو بوده است. نقش ویژه ای ایفا کند.

امروزه به دلیل افزایش تراکم جمعیت و ساخت ساختمان های بلند، اغلب از آجر در اسکلت ساختمان ها استفاده نمی شود و با وجود اینکه اسکلت فلزی یا بتنی جایگزین آن می شود، در نما یا مکان های دیگر از آجر استفاده می شود. از ساختمان ساخت و ساز. و یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است. نقش این ماده در ساخت و ساز تنها به ظاهر ساختمان محدود نمی شود و گاهی به عنوان جایگزین مناسبی برای سنگ در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. بنابراین استفاده از انواع آجر در اشیاء ساختمانی و قسمت های مختلف ساختمان یکی از موضوعات مورد توجه همیشگی کارگران ساختمانی می باشد.


آیا این یک آجر است؟

آجر با توجه به انواع آن تعاریف مختلفی دارد، اما به طور کلی آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که توسط بشر ساخته شده است، خشت پخته ای است که در اشکال و اندازه های مختلف در ساختمان سازی استفاده می شود. به عبارت دیگر، آجر بلوک‌ها و مکعب‌هایی با اندازه منظم هستند که اغلب از خشت ساخته می‌شوند و در انواع و طرح‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شوند.


انواع آجر و کاربرد آنها در ساختمان سازی

به عنوان یکی از مصالح ساختمانی ساخته شده از آجر، خشت و سایر مصالح، بسته به متریال و ابعاد، کاربردهای متنوعی دارند و به عنوان کفپوش، دیوارپوش و روکش دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع آجر نوعی سنگ مصنوعی است که از سوزاندن خشت خام و تغییر آن در اثر حرارت به دست می آید. خاک آجر مخلوطی از مواد زیر است.

گل و لای

شن

فلدسپات

ملات

سولفات

گوگرد

فسفات

اهن

منیزیم

منیزیم

سدیم

پتاسیم

مواد آلی

مهمترین کاربرد آجر را می توان در ساخت و جهت دیوار دانست که در آن از ملات برای سازماندهی و اتصال استفاده می شود. بسیاری از بناها و بناهای تاریخی مانند آتشکده ها، مساجد و ساختمان های مسکونی در ایران با آجر ساخته شده اند. بسته به نوع و سایر مصالح به کار رفته در آن، از انواع آجر برای سایر قسمت های سازه های ساخته شده نیز استفاده می شود. برای اینکه بفهمیم از چه قسمتی از آجر استفاده می شود، اجازه دهید اندازه های مختلف آجر را در نظر بگیریم و سپس کاربرد هر کدام را در قسمت های مختلف ساختمان در نظر بگیریم.


خصوصیات آجرها از مرحله اول ساخت تا انتها مورد توجه سازندگان قرار گرفت. آجرها به دلیل کاربرد بالا و قیمت بهتر نسبت به سایر مصالح ساختمانی در پروژه های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. آجر بر اساس ویژگی های مهمی مانند سهولت در جابجایی، اندازه کوچک و سهولت استفاده، کاربردهای فراوانی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

کف پاشی به دلیل مقاومت مناسب در برابر سایش

دیوارپوش و نمایشگر به دلیل مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

پایه به دلیل مقاومت فشاری صحیح است

عناصر تزئینی و تزئینات ساختمان

معماری مانند دهانه های عریض به صورت طاق، گنبد، گنبد، گوشواره، مقر.



انواع آجر بر اساس روش تولید

آجر با اندازه ها و ابعاد مختلف در بازار تولید و به فروش می رسد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. آجرهای توپر مقاومت بالایی دارند و برای دیوارهای باربر ساختمان استفاده می‌شوند، اما آجرهای توخالی و متخلخل سوراخ‌های زیادی دارند و با پرس ساخته می‌شوند. آجرها را به طور کلی می توان از نظر روش ساخت به دو دسته کلی پرس و ماشینکاری تقسیم کرد و بر این اساس هر کدام در قسمت های مختلف ساختمان کاربرد خاص خود را دارند.


انواع آجر فشرده

این آجر برای کلیه کارهای ساختمانی اعم از گره چینی، طاق قوسی، دیوار و بیل چینی مناسب است. آجرهای فشرده اغلب برای استحکام بخشیدن و حمایت از ساختمان ها مانند دیوارهای بیرونی و پی ساختمان استفاده می شود. این آجرها اغلب با دست قالب گیری می شوند و در کوره های محلی پخته می شوند. به طور سنتی خشت این آجرها را با دست پرس می کنند و گوشه های قالب را با فشار سفالگر با خاک رس مخصوص پر می کنند. ابعاد آنها معمولاً 5x10x20 یا 5.5x11x22 سانتی متر است.


انواع آجر ماشینی یا آجر سوراخ دار

به دلیل استحکام بالایی که دارند برای ساخت دیوارها و در مرحله سخت شدن استفاده می شوند. قیمت این آجرها مناسب بوده و در تمامی پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین یا آجر ساخته شده از 8 تا 10 قطعه با عرض 1.5 تا 2 سانتی متر. یکی از دلایل به وجود آمدن سوراخ ها در این محصول ساخت دیوار است، سیمان مستقیماً در آجر قرار می گیرد و باعث استحکام دیوار می شود. از آنجا که در ساخت دیوار می توان آن را با میلگرد از طریق سوراخ روی آجر تقویت کرد، بنابراین این محصول برای ساخت دیوار مستحکم مناسب است. در مقایسه با آجرهای چاپی، جنس آنها شکننده و پوسیده است و چون آجرهای کوتاه خیلی چسبناک نیستند و چسبندگی به سیمان خوب نیست، در طراحی از آنها استفاده نمی شود.


آجرهای مختلف در صورت درخواست

آجر بسته به کاربرد در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. از این نظر می توان این محصول را به انواع زیر تقسیم کرد:


یک نوع آجر برای قبرستان

از این محصول برای تزیین و زیباسازی نمای ساختمان یا دکوراسیون داخلی استفاده می شود و طراحی آن معمولا با دست یا ماشین با توجه به سبک ها و شرایط مختلف فضای داخلی و خارجی ساختمان تولید می شود. استفاده از دیوارهای آجری فضای داخلی خانه را گرم و دنج می کند. آجارنما تحت تأثیر گرما قرار می گیرد. دارای ویژگی های مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ آب است. برای استفاده از دیوارهای آجری در داخل خانه؛ مهم است که آن را با یک سبک کلاسیک مدرن ترکیب کنید، که این روزها فضای پرطرفدار با دیوارهای آجری است. به جای دیوارهای یکنواخت و یکنواخت پوشیده شده با گچ سفید، استفاده از دیوار آجری راه حل مناسبی در نظر گرفته می شود. آجر نسوز نیز نمونه ای است که می توان از آن به عنوان نمای آجری استفاده کرد. همزمان، تنوع رنگ نمای آجری را به انتخابی مناسب برای روکش نما تبدیل کرد.


آجر مکانیکی

این آجر ماشینی که به دلیل تراکم بالا از استحکام بالایی برخوردار است و ظاهری نیمه شفاف دارد در ساختمان هایی که تحمل بارهای سنگین را دارند استفاده می شود.


آجر سرپوشیده

این آجرها در اندازه ها و رنگ های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد آنها شامل دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها و طراحی سنتی است. لعابی که سطح محصول را می پوشاند نقش یک لایه محافظ را دارد و مقاومت بالایی ایجاد کرده و عمر آن را افزایش می دهد. این آجرها در رنگ هایی مانند آبی، قرمز، نارنجی، قهوه ای و قهوه ای تیره لعاب داده می شوند و جلوه بصری زیبایی به اتاق می دهند. لازم به ذکر است که قیمت آجر صیقلی نسبت به آجر معمولی گرانتر است.


آجر آهک شنی

اینها که از سیلیکات کلسیم ساخته شده اند، عمدتاً برای پی ساختمان استفاده می شوند. زمانی که مقاومت فشاری این آجر زیاد باشد، ظرفیت باربری آن بسیار بالاست و به همین دلیل در ساخت دیوارهای حائل از آن استفاده می شود. آجرهای ماسه آهکی به دلیل استفاده از رنگدانه ها در تولید، رنگ های متفاوت و بافت زیبایی دارند.


آجر بتنی

آجرهای بتنی محصولات جدیدی هستند که با تکنولوژی آلمانی و کاملا ساخته شده اند. اما آجر سیمانی بر خلاف سایر نظرات در این زمینه جایگزین آجرهای فشاری نمی شود و در واقع کیفیت و مزایای آجر سیمانی با یکدیگر متفاوت است. آجر فشار بیشتر است. از جمله آجرهای سیمانی که در ساخت راهروهای حیاط و راهروهای بیرونی و داخلی محل سکونت نقش دارند، آجرهای سیمانی سبک از جمله آجرهای مورد استفاده در پی و دیوارهای چینی هستند. . این محصولات سبک به دلیل صافی و یکنواختی در نمای ساختمان کاربرد فراوانی دارند و به زیبایی بسیاری از منازل مسکونی کمک می کنند. این محصولات با توجه به سلیقه مشتریان و مصرف کنندگان در رنگ های مختلف موجود می باشد.

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://ajorroajor.com/شماره-تلفن-سازندگان-تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد