همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

رینوپلاستی چیست؟ انواع جراحی، هزینه، مزایا و عوارض



رینوپلاستی چیست؟

فرم بینی تاثیر زیادی در زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد دارد. عمده ترین تغییرات ناشی از بینی عبارتند از کاهش اندازه بینی، تغییر شکل و موقعیت سوراخ های بینی، کاهش یا افزایش عرض، برداشتن قوز، برجستگی یا فرورفتگی در ناحیه پل بینی. بسته به چهره فرد مهمترین نکته در مورد ظاهر بینی جراحی این است که نژاد یا قومیت افراد در ظاهر آن تاثیر زیادی دارد.

در برخی موارد می توان از رینوپلاستی برای تغییر سطح نوک بینی یا کاهش بال ها استفاده کرد. در این صورت مشکلاتی مانند عدم تقارن بینی یا شکل آن قابل حل است. انحراف تیغه بینی یکی از شایع ترین مشکلات است که تنفس را برای فرد سخت می کند.

جراح با اصلاح انحنای این تیغه می تواند مشکل تنفسی فرد را به طور کامل حل کند. بینی برخی افراد در اثر برخی بیماری ها، وراثت، تصادف یا تصادف به شدت آسیب دیده است، جراحی زیبایی می تواند کمک زیادی به رفع این مشکل کند.

رینوپلاستی می تواند بسیاری از مشکلات بینی از جمله اندازه بینی (نسبت به صورت)، عرض بینی، اندازه و موقعیت سوراخ های بینی و فرم بینی (با کاهش قوزهای قابل مشاهده، چین و چروک) را حل کند. ، و غیره.). یا افسردگی بیشتر پاول) درستش کن.

برخی از جراحان پلاستیک مطالعات قوم‌شناسی را تکمیل کرده‌اند و در این زمینه تخصص کسب کرده‌اند تا بتوانند بینی نژادها و قومیت‌های مختلفی را که مایل به تغییر شکل بینی خود هستند، تغییر شکل دهند.

رینوپلاستی همچنین می تواند نوک بینی را تنظیم کند. کاهش اندازه سوراخ های بزرگ بینی و اصلاح عدم تقارن بینی از نظر کاری این شکل از جراحی می تواند برخی از مشکلات تنفسی را نیز اصلاح کند. از جمله مشکلات ناشی از انحراف تیغه بینی جراحی زیبایی نیز گزینه مناسبی برای رفع عیوب مادرزادی و آسیب وارده به بینی ناشی از تصادفات رانندگی یا ورزش است.


چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی بینی هستند؟

یکی از سوالاتی که اکثر متقاضیان با آن مواجه هستند این است که آیا کاندیدای مناسبی برای این فرآیند هستند یا خیر. یا کاندیدای اصلح چه ویژگی هایی دارد؟ در واقع بیش از 80 درصد افرادی که در شکل یا فرم بینی خود مشکل دارند، کاندیدای مناسبی برای این روش هستند.

شرایطی که جراحی بینی را کمی دشوار می کند، جراحی بینی گوشتی و بدون استخوان است. اگر چنین است پزشک باید پیوند غضروف را انجام دهد. اگر پزشک مهارت کافی برای انجام این نوع جراحی را نداشته باشد نتایج جراحی اغلب غیر قابل قبول است.

متخصصان می گویند که جراحی زیبایی غضروف یا بینی استخوانی آسان تر است. به طور کلی افرادی که هر یک از مشکلات زیر را دارند می توانند برای جراحی بینی اقدام کنند.

شکستگی تیغه بینی

افرادی که بینی آنها در مرکز صورت نیست.

افرادی که به دلیل مشکلات ساختاری بینی دچار مشکل تنفسی می شوند و با دهان باز می خوابند.

افرادی که بینی بزرگ دارند ارثی هستند.

اگر بینی فردی در حین تصادف یا تصادف به شدت آسیب ببیند، کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی محسوب می شود.

بینی ضخیم یا بیرون زده که نشان دهنده شکستگی بینی است.

افرادی که قوز روی پل بینی دارند.

در نهایت، افرادی که بینی پهن دارند، ممکن است اسب آبی را انتخاب کنند.

اگر بینی های غضروفی دارید می توانید بینی خود را به ماهرترین جراحان کشور اعتماد کنید. برخی از دلایل رایج برای جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

پارگی تیغه بینی که باعث می شود بینی از مرکز صورت خارج شود.

حفره بینی در ناحیه پل بینی،

بینی خیلی پهن است.

بینی افراطی، نامتقارن یا برجسته که باعث افتادگی بینی می شود.

مشکلات زیبایی ناشی از جراحات یا تروما.

بهبود تنفس فرد،

ظاهر بینی را از نظر ژنتیکی تغییر می دهد.


چه افرادی در معرض خطر جراحی بینی هستند؟

رینوپلاستی یک روش اختیاری است اما پزشکان این عمل را برای برخی از کاندیدها نمی پذیرند اما این افراد اگر کاندیدای این عمل هستند باید مسئولیت نتایج آن را بپذیرند. مهمترین آنها عبارتند از:

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی: برای جراحی بینی از بیهوشی عمومی استفاده می شود. واکنش های آلرژیک به این مواد ممکن است. اگر بیمار بیماری قلبی داشته باشد، ممکن است بر اثر این واکنش ها بمیرد. در صورت داشتن این بیماری یا حساسیت به بیهوشی حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

افراد مبتلا به دیابت: افراد دیابتی مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی هستند. آیا می گویید بیماران دیابتی بدون بیماری قلبی یا کلیوی کاندیدای خوبی برای جراحی بینی هستند؟ ما پاسخی برای این سوال نداریم. زیرا روند بهبود زخم های دیابتی بسیار کند است و می تواند منجر به مشکلات جدی مانند عفونت شود.

کم خونی حاد: یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین جراحی ایجاد شود، خونریزی است. اگر فردی دچار کم خونی حاد باشد به دلیل این مشکل واکنش های شدیدی خواهد داشت. در موارد جدی تر، زندگی یک فرد می تواند تهدید شود. انجام آزمایشات لازم برای بررسی عدم وجود مشکلات خونی بسیار مهم است.

دشواری در تنفس: برای انجام جراحی بینی، این امکان وجود دارد که فرد فقط از طریق دهان نفس بکشد. به همین دلیل می تواند مشکلات جدی برای افرادی که از بیماری ریوی رنج می برند ایجاد کند.

سیگاری یا الکلی: همانطور که گفتیم در حین جراحی احتمال خونریزی وجود دارد. با این حال، یکی از خطرات اصلی برای سلامت افراد سیگاری یا الکلی، افزایش احتمال خونریزی در حین جراحی است. مصرف سیگار و الکل اثرات منفی و مخربی بر سیستم ایمنی بدن دارد. اگر به مصرف این دو ماده عادت دارید، ابتدا باید قبل از جراحی اعتیاد خود را متوقف کنید.


انواع جراحی بینی

دلایل مختلفی برای جراحی بینی وجود دارد. بنابراین می توان از روش های مختلفی برای رفع مشکل هر متقاضی استفاده کرد. به طور کلی جراحی بینی را می توان به سه مرحله رینوپلاستی، سپتوپلاستی و آلارپلاستی تقسیم کرد. در زیر به شرح هر یک از آنها می پردازیم.


جراحی زیبایی بینی

ریشه این کلمه یونانی است و به معنای ایجاد تغییرات ساختاری در بینی است. این عمل منجر به شکل گیری شکل و ظاهر مطلوب بینی می شود. در این روش بینی متقاضی از زیر تقسیم شده و تغییرات لازم برای اصلاح ظاهر و مشکلات ساختاری انجام می شود.

در این عمل می توان استخوان ها، غضروف ها، بال ها و بینی را تغییر شکل داد. عفونت سینوسی می تواند به طور قابل توجهی تنفس را در افراد مبتلا به تنگی نفس یا پولیپوز بهبود بخشد. برای رفع مشکل این دسته از افراد سعی کنید شکاف و استخوان داخل بینی را رفع کنید. بازسازی بینی روش دیگری است که برای اصلاح مشکلات تنفسی و ظاهر بینی انجام می شود.

بسته به نیاز و مشکلات فرد می توان این روش جراحی بینی را با بی حسی یا بی حسی موضعی انجام داد. عمده مشکلاتی که در این فرآیند حل خواهد شد عبارتند از:

اصلاح سایز و قوز بینی

اصلاح بینی کج و اصلاح فاصله کم بین نوک بینی و دهان.

اندازه سوراخ های بینی یا عرض آنها،

در فاصله طولانی از نوک بینی تا صورت ثابت کنید،

درمان بینی زینی اسب ها می تواند ناشی از تصادف یا جراحی نادرست باشد.

انتخاب عیوب ناشی از روش های زیبایی.

حل مشکلات دهان و بینی

دو شاخه شدن بینی،

عدم وجود نوک بینی یا جدا شدن


جراحی سپتوپلاستیک

سپتوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بینی است که برای اصلاح انحراف تیغه بینی در وسط بینی استفاده می شود. این روش بینی با صاف کردن انحرافات در سپتوم به تسهیل عبور هوا و تنفس کمک می کند. سپتوم در واقع یک دیواره غضروفی و ​​استخوانی است که بین دو سوراخ بینی قرار دارد. علت انحراف تیغه انحراف تیغه بینی به یک طرف است که باعث مشکلات تنفسی برای فرد می شود.

انحراف قسمت میانی بینی می تواند از بدو تولد یا در اثر تصادف رخ دهد. افرادی که انحراف جانبی دارند نسبت به سایرین بینی کوچک تری دارند. تنفس را سخت می کند. علائم دیگر، مانند درد صورت و خونریزی مکرر بینی، ممکن است نشان دهنده انحراف تیغه بینی باشد.


کاندیدای مناسب برای سینوپلاستی

کارشناسان توصیه می کنند که افراد بالای 16 سال که دارای یک یا چند مورد از علائم زیر هستند، کاندیدای خوبی برای جراحی فیوژن ستون فقرات باشند.

درد صورت

رضایت

سینوزیت مزمن

اپیستاکسی مکرر،

دهان خشک،

مشکلات تنفسی.


جراحی آلروپلاستی

جراحی بینی آلارپلاستی برای افرادی مناسب است که بینی بزرگی در جلو دارند و در هنگام تنفس سایز آن افزایش می یابد. این عمل با کاهش اندازه بینی باعث افزایش تقارن این قسمت از صورت می شود.

در این روش مقدار کمی پوست از دیواره بیرونی پل بینی برداشته می شود. این روش به باریک شدن بینی کمک می کند. افرادی که بینی مسدود شده دارند می توانند این روش را انجام دهند. در واقع آلارپلاستی جزئی از جراحی بینی محسوب می شود.


رینوپلاستی چیست؟

اگر جراحی زیبایی بینی انجام داده اید اما از نتیجه عمل راضی نیستید، جراحی ترمیمی ضروری است. جراحی ترمیمی بینی نوعی جراحی اصلاحی است که با هدف درمان یا جراحی پلاستیک انجام می شود.

اگرچه ممکن است عوارض کوچک و به راحتی اصلاح شوند، اما اغلب عوارض بزرگ و پیچیده ای هستند که ممکن است به دلیل در دسترس بودن محدود سلول های بینی از جراحی قبلی، رویکرد دوم را برای جراح دشوار کند. رینوپلاستی اصلاحی را می توان به صورت باز یا بسته انجام داد.

گاهی در برخی حوادث یا سوختگی ها بخشی از بافت بینی از بین می رود. در چنین مواردی، بافت آسیب دیده نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. نوع دیگری از جراحی ترمیمی برای اصلاح مشکلات ناشی از جراحی بینی انجام می شود که معمولاً به عنوان جراحی ثانویه یا روتوش بینی شناخته می شود.

مراجعه به صفحه مقاله: https://cliniczibayi.com/عمل-بینی/عمل-بینی-شیراز-بهترین-جراح-بینی-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد