همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

هزینه پاکسازی پوست، فواید و اقدامات احتیاطی


اگر پاکسازی پوست هنوز به یک عادت روزمره تبدیل نشده است، وقت آن است که به آن فکر کنید. جالب است بدانید که پوست هر 30 روز یکبار خود را تجدید می کند. به این ترتیب سلول های سطحی یا اپیدرمی از بین می روند و سلول های جدید جایگزین می شوند.

پاکسازی پوست معجزه ای است که به حذف سلول های مرده از روی پوست کمک می کند. بنابراین پوست تازه نفس می کشد و آماده دریافت مواد مغذی است. اما روش های پاکسازی پوست چیست؟ از مزایا و معایب پاکسازی پوست چه می دانید؟ هزینه پاکسازی پوست چقدر است؟

با پاکسازی پوست، پوستی تمیز و درخشان را تضمین می کنید. با ما همراه باشید تا همه آنچه را که در مورد پاکسازی پوست باید بدانید را به شما می گوییم.

پاکسازی پوست چیست؟

قبل از پرداختن به هر موضوع دیگری، خوب است با مفهوم اولیه پاکسازی پوست آشنا شوید. پاکسازی، حذف یا حذف مواد آرایشی، عرق، چربی، آلودگی و سلول های مرده از سطح پوست است.

این باعث طراوت پوست می شود و به تنفس پوست کمک می کند. تمیز کردن پوست را می توان با استفاده از مواد و تکنیک های مختلف انجام داد. اما قبل از هر اقدامی باید نوع پوست خود را بشناسید. زیرا تمیز کردن انواع پوست با یکدیگر متفاوت است.

روش های تمیز کردن باید با توجه به نوع پوست و نیاز تعیین شود. استفاده از مواد آلی، مواد شیمیایی، شوینده ها و اسکراب ها، دستگاه ها و تجهیزات از جمله راه حل هایی هستند که به ما اجازه می دهند پوست خود را تمیز کنیم.

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

شاید اولین سوالی که به ذهن خطور کند این باشد: چرا باید پوستم را تمیز کنم؟ دلایل زیادی برای پاکسازی پوست وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

به بهبود وضعیت پوست کمک کنید

سلول‌های پوست هر روز در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرند، بنابراین برای داشتن پوستی شفاف ابتدا باید تمیز شوند. پاکسازی پوست آلودگی ها، باکتری ها و میکروب ها را از پوست پاک می کند.

به این ترتیب میکروب ها و آلودگی ها از بین می روند و به ندرت شاهد جوش و آکنه هستیم. با این حال، با محافظت از پوست با روغن های مفید، می توان چین و چروک و خطوط ریز را درمان کرد.

پوستی جوان و درخشان داشته باشید

با افزایش سن، سلول های پوست به آرامی بازسازی می شوند، به همین دلیل پوست تیره تر و تیره تر به نظر می رسد. با کمک تمیز کردن، حذف سلول های مرده به سرعت اتفاق می افتد. بنابراین با تشویق پوست به تولید سلول های جدید، نه تنها پاکیزگی و شادابی به پوست باز می گردد، بلکه شاهد جوان شدن پوست نیز خواهیم بود.

پیشگیری بهتر از درمان است

با پاکسازی پوست و از بین بردن مواد محرک از آن، از بروز هرگونه آسیب پوستی مانند لایه برداری، خشکی بیش از حد، تولید بیش از حد سبوم و به دنبال آن جوش و آکنه جلوگیری کرده ایم. تمیز کردن ساده پوست راه حل ایده آلی است که از هرگونه آسیب و عوارض احتمالی جلوگیری می کند.

افزایش اعتماد به نفس

در نهایت آیا می توان پوستی شفاف و درخشان داشت و از چنین پوستی لذت نبرد؟ همه ما با داشتن پوستی شفاف و بدون مشکل، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهیم آورد و احساس بهتری نسبت به خود خواهیم داشت.

همه این موارد باعث می شود به پوست تمیز توجه کنیم و این مشکل در اولویت قرار گیرد. اما بهترین راه برای لایه برداری پوست چیست؟

با روش های پاکسازی پوست آشنا شوید

پاکسازی پوست با هدف از بین بردن سلول های مرده و ناخالصی ها از سطح پوست انجام می شود. با این حال، روش های پیشنهادی برای انجام این کار بسیار متفاوت است. اگر بخواهیم یک طبقه بندی کلی از این روش ها ارائه دهیم، باید آنها را به سه دسته کلی تقسیم کنیم:

پاک کننده پوست در خانه

کوتاه کردن مو در آرایشگاه

پاکسازی پوست در کلینیک های زیبایی

اگرچه در تمامی این روش ها پاکسازی عمومی پوست مورد توجه قرار می گیرد، اما در روش های مراقبت از منزل و مو پاکسازی به صورت سطحی انجام می شود. اگر خواهان پاکسازی عمیق پوست هستید باید سراغ روش های بالینی بروید. اما راه های پاکسازی پوست در خانه و آرایشگاه چیست؟

پاکسازی پوست در منزل و سالن زیبایی

علاوه بر داروها می توان از ابزارها و روش های فیزیکی نیز برای پاکسازی پوست استفاده کرد. برای اینکه پوست به راحتی تمیز شود، اغلب از ادویه ها و مواد شوینده استفاده می شود که می توانند شیمیایی یا طبیعی باشند. به طور کلی برخی از روش های مورد استفاده برای تمیز کردن انواع پوست به شرح زیر است:

پوست

یکی از رایج ترین راه ها برای پاکسازی انواع پوست از سلول های مرده استفاده از اسکراب است. اسکراب های مختلفی وجود دارند که حاوی شکر یا نمک های معدنی هستند که پوست را نرم می کنند. اگرچه استفاده از اسکراب روشی غیر تهاجمی محسوب می شود، اما گاهی احتمال التهاب پوست به خصوص برای پوست های حساس وجود دارد. بنابراین، لایه برداری را به چند بار در هفته محدود کنید.

علاوه بر محصولات شیمیایی مختلف، می توان از مواد طبیعی نیز برای لایه برداری پوست استفاده کرد

پوست را مالش دهید

یکی دیگر از راه های تمیز کردن پوست در خانه و سالن، سیگار کشیدن پوست است. خوب است بدانید که بخار منافذ پوست را باز می کند و آلودگی ها را از پوست پاک می کند. جوش های سرسیاه ایجاد شده از منافذ مسدود شده را می توان به راحتی از زیر پوست با کمک بخار پاک کرد. جریان خون در زیر پوست مهمترین اثر نور خورشید است.

برای تهیه بخور چرمی در خانه، کافی است یک کتری آب بجوشانید و برگ نعناع، ​​گلبرگ یا لیموی کوچک را به آن اضافه کنید. برای خشک کردن پوست از حوله استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بخار آنقدر داغ نیست که به مویرگ های پوست آسیب برساند. ضدعفونی پوست نیز در آرایشگاه ها با کمک تجهیزات ویژه انجام می شود.

صورت خود را بپوشانید

یک پاک کننده پوست

هم در خانه و هم در آرایشگاه ها، برس ها و لوسیون های مخصوص زیادی برای تمیز کردن پوست وجود دارد. به این ترتیب سلول های مرده از بدن خارج می شوند. اگر دوباره به آن نگاه کنیم، بعد از تمیز کردن پوست، چیزهایی که پوست را با هم می سازند؛ می توان از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کرد. به این ترتیب پوست تقویت و تغذیه می شود. زیرا با باز شدن منافذ پوست این مواد بهتر و سریعتر جذب می شوند.

روش های بالینی پاکسازی پوست

پاکسازی پوست روشی رایج است که این روزها در کلینیک های پوست و مو شاهد آن هستیم. این کلینیک ها با ارائه راه حل های مناسب، پوستی شفاف و خیره کننده را به ما نوید می دهند. در مورد رایج ترین روش های پاکسازی پوست در کلینیک های زیبایی چه می دانید؟

میکرودرم ابریژن

این روش برای افرادی که می خواهند برچسب های پوستی خود را پاک کنند توصیه می شود. در مورد نواحی قهوه‌ای رنگ، می‌توان با این روش نواحی را که زخم و زخم به جا می‌گذارد کاملاً از بین برد.

بسیاری از افراد میکرودرم ابریژن را نوعی لایه برداری عمیق پوست می دانند که شامل پاشیدن کریستال ها و جذب سلول های مرده می شود. اگرچه بعد از اعمال این تکنیک احتمال قرمزی و التهاب وجود دارد اما قطعا پوستی تمیز و روشن خواهید داشت. زیرا این روش مبتنی بر تحریک پوست برای تولید کلاژن است.

میکرودرم ابریژن

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری با کمک مواد شیمیایی قوی نیز امکان پذیر است و این نوع لایه برداری معمولا در کلینیک ها انجام می شود. این نوع لایه برداری مشکلات بافت پوست را اصلاح می کند و حتی گاهی بر رنگ پوست تاثیر می گذارد.

ماساژ پوست و استفاده از مواد مغذی

ماساژ حرفه ای پوست به بهبود گردش خون در زیر پوست کمک می کند. یکی از راه های تمیز کردن پوست، لایه برداری و ماساژ پوست است. در طول ماساژ پوست، معمولا از عوامل تقویت کننده پوست استفاده می شود. بنابراین جذب این مواد سریع است. در نتیجه پوست با استفاده از ماسک ها، ویتامین ها و مرطوب کننده ها عمیقا پاکسازی و تقویت می شود.

فواید پاکسازی پوست چیست؟

از بین بردن سلول های مرده و کثیفی از سطح پوست تاثیر بیشتری بر زیبایی و درخشندگی پوست شما دارد که تصور می کنید. اگر هنوز به نتیجه ای در مورد لزوم پاکسازی پوست خود نرسیده اید، خوب است نگاهی به فوایدی که در ادامه به آنها می پردازیم بیندازید.

خداحافظ فساد

پاکسازی پوست یک کابوس برای میکروب های پوست است. از طرفی با کمک پاکسازی، آلودگی ها و مواد آرایشی باقی مانده در منافذ پوست از بین می روند. به این ترتیب پوست از هرگونه آلودگی و چربی رها می شود. پوستی تمیز که آماده دریافت مواد مغذی است.

کمک به حفظ رطوبت پوست

مراقبت خوب از پوست، به حفظ تعادل اسیدیته پوست کمک می کند. به این ترتیب پوست آب لازم را جذب کرده و آن را هیدراته نگه می دارد. به همین دلیل، دیگر شاهد کشیدگی، چین و چروک شدن و بسیار خشک شدن پوست نخواهیم بود. از طرفی آبرسانی پوست تضمین کننده روشن و لطیف بودن آن است.


جلوگیری از التهاب و شل شدن پوست.

ماساژ پوست با حرکات دایره ای و با کمک انگشتان به رفع استرس و حفظ تعادل روحی کمک می کند. ماساژ پوست با تحریک عروق لنفاوی و بهبود گردش خون به پاکسازی پوست کمک می کند. بنابراین، پوست سالم تر و جوان تر به نظر می رسد.

چربی اضافی را از سطح پوست پاک کنید

آلودگی و چربی پوست یکی از عوامل اصلی جوش و آکنه است. با پاکسازی پوست های چرب، منافذ پوست به خوبی باز می شود و در نتیجه احتمال ایجاد جوش و آکنه کاهش می یابد. اما باید مراقب چربی مفید پوست بود. زیرا حذف آنها از روی پوست به دلیل پاکسازی بیش از حد منجر به خشکی و التهاب پوست می شود.

کمک به حل مشکلات پوستی

لکه های تیره روی پوست، تیرگی پوست، جای زخم و حتی چین و چروک را می توان با پاکسازی پوست از بین برد. پاکسازی پوست اولین قدم برای استفاده از مواد مغذی و تقویت پوست است.

آیا پاکسازی پوست عوارضی دارد؟

با وجود مزایایی که مراقبت از پوست ارائه می دهد، ممکن است شما را به انجام این روش تشویق کرده باشند، اما قبل از هر کاری باید بدانیم که آیا پاکسازی پوست عوارضی دارد یا خیر؟ آیا ارزش تمیز کردن را دارد؟

قرمزی و تحریک پوست

شایع ترین عوارض بلیچینگ قرمزی و تغییر رنگ پوست است. وقتی صحبت از پاکسازی عمیق پوست می شود، شدت قرمزی و سوزش پوست زیاد است. حداقل یک یا دو روز تا این قرمزی برطرف شود.

ظاهر زخم روی پوست

در خانه، سالن های زیبایی و سالن ها، استفاده از ابزارهای پاک کننده منافذ می تواند به لایه سطحی پوست آسیب برساند. بریدگی و خونریزی جزئی زمانی اتفاق می‌افتد که منافذ پوست مقدار زیادی مواد زائد و ناخالصی‌ها را دفع کنند. به خصوص اگر فردی که این کار را انجام می دهد مهارت یا تجربه کافی نداشته باشد.

مشاهده متن کامل: آموزش فیشیال پوست در تهران فاطمه حبشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد