همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

عمل مویرگی چیست؟ - مزایا و معایب فروش مویرگی


فروش مویرگی زنجیره تجاری است که به محصول یا خدمات کمک می کند تا به دست مشتری برسد. این زنجیره شامل عمده فروشان، خرده فروشان و فروشندگان کامیون، خودرو، موتور سیکلت یا آنلاین است. این روش بازاریابی در گذشته فقط برای مواد اولیه مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه بسیاری از شرکت ها سعی در فروش محصولات خود از طریق بازاریابی مویرگی دارند. فروش مویرگ ها راهی برای کمک به در دسترس قرار دادن محصول برای همه است. مثالی که می توان ذکر کرد این است: فروش اینترنتی با فروش مویرگی متفاوت است. به عنوان مثال، زمانی که می خواهید غذا یا دارو بخرید، می توانید در تمام فروشگاه های کشور جستجو کنید و محصول خود را پیدا کنید. شعار بازاریابی مویرگی کسب فروش بیشتر در همه جا است.

مزایای فروش مویرگی چیست؟

با ما همراه باشید تا مزایای سلول های مویرگی را توضیح دهیم.

در فروش مویرگی، ریسک از دست دادن پول کاهش می یابد.

امروزه فروش مویرگی با مشتریان متعدد خطر از دست دادن پول را کاهش می دهد، اما همچنان به شرکت ها اجازه می دهد محصولات را به یک یا چند عمده فروش بفروشند.

افزایش فروش

در سیستم های تحویل مویرگی، نتایج معمولاً زودتر دیده می شوند و پیشرفت سریعتر از سایر سیستم های تحویل حاصل می شود. این دلیل ممکن است دلیلی برای ترویج این روش فروش باشد.

انتخاب مشتری

با سایر روش های فروش امکان حذف یا انتخاب مشتریان وجود ندارد. یکی از مشکلاتی که مانع این امر می شود، قراردادهای موجود است. با توجه به تعداد زیاد مشتریان در فروش مویرگی، می توان مشتریانی را که برای کسب و کار مناسب نیستند نادیده گرفت و دور انداخت.

توزیع محصولات در مدت زمان کوتاه

در فروش مویرگی نسبت به سایر روش ها می توان با برنامه ریزی مناسب محصولات را به سرعت و به راحتی به نقاط مختلف تحویل داد.

مدیریت نقدینگی در فروش فاز

با توجه به تعداد زیاد مشتریان و تنوع روش های پرداخت در فروش مویرگی، امکان دسترسی به سبد متنوعی از نقدینگی (نقد، چک، اعتبار و ...) وجود دارد.

فروش بالا

انتظار مشتری جزء اصول فروش مویرگی نیست بلکه ما به دنبال مشتری هستیم و می توانیم حداقل یکی از فروش هایی را که تا بی نهایت می رویم افزایش دهیم.

فروش مو چه ضررهایی دارد؟

فروش مویرگی مزایا و معایبی دارد که با هم به آنها خواهیم پرداخت:

توزیع نقدینگی

پول زیادی در فروش مویرگی پخش می شود. اگر برنامه منظمی برای جمع آوری پول ندارید، احتمال رد شدن و گم شدن ملک وجود دارد.

مشتریان مختلف

عدم طراحی طبقه بندی خریداران در فروش مویرگی به دلیل یکنواخت نبودن ویژگی های مشتری مانند قدرت خرید، فرهنگ و .... مثلا نمی توان برای همه با قدرت خرید متفاوت، تخفیف و قیمت یکسان در نظر گرفت.

کمبود کارگر

نیروهای فروش تخصصی مویرگی بسیار کمی هستند. آموزش بازدیدکنندگان بسیار سطحی و ابتدایی است و همچنان کمبود نیروی متخصص را جبران نمی کند.

وظایف سیستم توزیع مویرگی چیست؟

وظایف اصلی سیستم انتقال مویرگی به شرح زیر است:

انبارداری و انبارداری کالا برای توزیع: سازماندهی شده توسط شرکت های توزیع; انبار بدون ذخیره سازی و اتوماسیون مناسب کار نمی کند. انبارهای سازمان یافته و در دسترس برای شرکت های توزیع مویرگی ضروری است.

گرفتن سفارش از مشتریان: شرکت های تحویل مویرگی به بازدیدکنندگان نیاز دارند تا سفارشات سرد یا گرم را از خرده فروشان دریافت کنند. تفاوت بین درب گرم و درب تهویه مطبوع در این است که در درب گرم، مشتری به بازدیدکننده سفارش می دهد و در همان زمان محصول را در ماشین بار می کند و مستقیماً به مشتری یا کاربر تحویل می دهد. اما در بازدید سرد، پس از ثبت نام بازدیدکنندگان و فوروارد سفارش به شرکت، چندین روز طول می کشد تا سفارش به واحد تحویل ارسال شود.

تحویل کالا به مشتری: کالا در سیستم توزیع مویرگی باید به موقع، منظم و قابل استفاده تحویل و سپس به سیستم توزیع منتقل شود.

وصول مطالبات: یکی از مهمترین وظایف شرکتهای پخش مویرگی، وصول به موقع و دقیق مطالبات می باشد.

مدیریت بازار و دریافت اطلاعات: برای تحقیقات بازار، تحقیقات و بازاریابی، شرکت های بازاریابی مویرگی بهترین گزینه هستند. این شرکت‌ها پس از حذف داده‌های منطقه‌ای، آن را در صورت لزوم در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

مهمترین قانون توزیع مویرگی چیست؟

برای اینکه همه چیز را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید از یک سری قوانین پیروی کنید. برای فروش مویرگی نیز قوانینی وجود دارد. برای اجرای طرح پیشنهاد می شود یک طرح بازاریابی مویرگی تهیه شود. قوانین و برنامه های فروش مویرگی:

قوانینی را برای دریافت کالا از سازنده تنظیم کنید

برای وصول مطالبات با فروشگاه ها قرارداد امضا کنید

در تقسیم بندی بازاریابی دیسکی مسائلی مانند فرهنگ، موقعیت جغرافیایی، قدرت خرید و غیره را در نظر بگیرید

قانون مبلغ دریافتی در پرداخت فاکتور سازنده را تعریف کنید

برای جلوگیری از مشکلات حسابرسی و مالی؛ هزینه توزیع فروش مویرگی را دریافت کنید

هدف از تقسیم سلولی مویرگی چیست؟

پوشش بخشی بیشتر از بازار موجود با کمک مراکز فروش موجود یکی از اهداف توزیع فروش مویرگی است. انتشار مویرگی زمانی استفاده می شود که یک محصول تقاضای بالایی داشته باشد و برندها همان محصول را ارائه دهند. بنابراین، در نتیجه، هدف اصلی، توزیع گسترده محصول است.

بین فروش کل و تعداد فروشگاه هایی که محصول را توزیع می کنند رابطه مستقیم وجود دارد. توزیع فروش مویرگی عمدتاً در کالاهای اساسی یا فروشگاه های محصول محور استفاده می شود. برای این نوع محصول، روش توزیع مهمترین عامل موفقیت است زیرا تمام فروشگاه های ممکن را پوشش می دهد. محصولات جذاب تر در دراز مدت سود بیشتری دارند.

بهترین مکان برای توزیع محصول هر فروشگاهی است که مشتریان در آن خرید می کنند. فروشگاه های اینترنتی نیز برای توزیع محصول مناسب هستند و نیازی به فروشگاه فیزیکی نیست. وجود این اقلام در رستوران ها، هتل های پنج ستاره، اخبار، دسرها، کافه ها و ... دلیل این امر است.

به عبارت دیگر، قرار دادن محصول در مکان های مختلف برای توزیع، یک روش تحویل مویرگی است. فروشگاه های مختلف در هر محله محصولاتی دارند که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند و به طور مرتب نیاز به تعویض دارند. مانند خمیر دندان، صابون، دئودورانت، پودر لباسشویی، محصولات بهداشتی زنانه، نوشیدنی و سیگار و غیره.

عوامل مهم برای بهبود سلول های مویرگی چیست؟

درآمد: برای کسب تبلیغات بیشتر و درآمد بیشتر باید میزان توزیع گسترده باشد. همچنین به این ترتیب تولیدکنندگان درآمد خود را از تحویل محصولات به فروشگاه می بینند و هر چه محصول بالاتر باشد بازار نیز بالاتر می رود.

آگاهی از محصول: ترویج فروش ریشه ای آگاهی محصول را افزایش می دهد. وجود محصول در تمامی فروشگاه ها باعث افزایش اعتماد مردم می شود و محصول به مرور زمان به عنوان یک برند شناخته می شود.

مشتریان: به غیر از تولیدکنندگان، مشتریان نیز از روش بازاریابی مویرگی سود زیادی می برند. سیستم توزیع به مشتری حق انتخاب بیشتری می دهد و مشتری برای جلب اعتماد بیشتر با صاحب فروشگاه ارتباط برقرار می کند.

تولیدکنندگان: اولین فردی که از توزیع مویرگی سود می برد، تولید کننده است، زیرا بر اساس افزایش درآمد شرکت، شهرت آنها افزایش می یابد و از این طریق می توان مقالات تبلیغاتی در مورد توزیع مویرگی و روابط عمومی ارائه داد.

مزایای توزیع مویرگی چیست؟

برای توزیع فروش مو، بهترین محصول محصولی است که مصرف روزانه و بازاریابی گسترده داشته باشد و معمولا در هر فروشگاهی یافت می شود. در اینجا به برخی از مزایای پخش از این طریق اشاره می کنیم:

درآمد بالا

پرداخت سود سهام منجر به فروش بیشتر محصول و در نتیجه درآمد بیشتر می شود. زیرا هر چه محصول بیشتر پیدا شود، فروش بیشتری دارد. تولیدکنندگان نیز با فروش محصولات خود در خرده فروشی ها درآمد خود را به دست می آورند.

سطح آگاهی از محصول را افزایش دهید

استفاده از روش مویرگی توزیع فروش باعث افزایش آگاهی محصول می شود و یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این روش می باشد. در دسترس بودن محصول در همه فروشگاه ها باعث افزایش اعتماد مصرف کننده و شناخت برند محصول می شود.

بدون برنامه خرید کنید

بسیاری از کارآفرینان بر این باورند که خرید بدون برنامه سودآور و موثر نیست. اما اگر محصولات معروف موجود نباشد، مشتری برند ناشناخته را خریداری می کند. به همین دلیل، خرید خارج از برنامه مفید است.

برای افزایش سود فروشندگان

استفاده از روش توزیع لوله مویرگی نه تنها برای تولیدکنندگان بلکه برای فروشندگان نیز بسیار سودمند است. مصرف کنندگان حق انتخاب بیشتری دارند و برای اطمینان از خرید محصول با فروشندگان ارتباط بیشتری برقرار می کنند. تنوع محصول در فروشگاه منجر به رضایت مشتری و در نتیجه شهرت فروشنده می شود.

خریداران

مشتریان هنگام خرید، یا می خواهند محصول شناخته شده خود را بخرند یا می خواهند از حق انتخاب خود استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه هم چیپس های مورد علاقه مشتری را داشته باشد و هم مجموعه ای کامل از همه چیپس ها را داشته باشد، این برای رضایت مشتری عالی است.

سود تولید کننده

اولین کسی که از توزیع سرمایه بهره می برد، تولیدکننده است. از آنجایی که شرکت درآمد بیشتری دارد، نام سازنده افزایش می یابد. به عنوان مثال، همه برند پپسی را می شناسند و مشتریان وفادار زیادی دارند.

معایب انتشار مویرگی چیست؟

گردش فروش مویرگی علاوه بر مزایایی که دارد دارای خطرات و معایبی نیز می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

پول

همه مکان ها دارای مشکل توزیع محصول هستند، زیرا قیمت ها می تواند نسبت به مکان فروشگاه تغییر کند، اما هزینه تحویل محصول ثابت می ماند. نادیده گرفتن موقعیت مکانی می تواند خسارت و زیان زیادی به شرکت وارد کند.

کاهش قیمت و سود ناخالص

با توجه به قیمت پایین محصولات و سود کلی، باید قبل از انتخاب روش توزیع مویرگی تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که آیا این روش باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه شما می شود یا خیر.

عدم کنترل فروشنده

بسیاری از فروشندگان دور از شما قرار دارند و نمی توانید به آنها اعتماد کنید و باعث اتفاقات ناخوشایندی مانند از دست دادن محصول می شود.

مرجع مقاله: https://rastaksoft.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد