همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

مدارک و شرایط لازم جهت تاسیس آرایشگاه


همه چیز درباره پیش نیازهای راه اندازی آرایشگاه زنانه

برای راه اندازی آرایشگاه زنانه قوانینی وجود دارد که باید بدانید. با دانستن این الزامات هیچ مشکلی در این راه برای شما ایجاد نمی شود و می توانید با خیال راحت اقدام کنید. این الزامات را در آینده بررسی خواهیم کرد.

اخذ مجوزهای لازم جهت راه اندازی آرایشگاه

یکی از مهم ترین کارهایی که برای راه اندازی آرایشگاه زنانه باید انجام دهید، اخذ مجوزهای لازم است. این مجوزها باید از اتحادیه آرایشگران گرفته شود. مراقب باشید چون هیچ آرایشگاهی بدون مجوز نمی تواند افتتاح شود زیرا استفاده از لوازم آرایشی در آرایشگاه بسیار حساس است و بدون مجوز می تواند برای افراد مشکل ایجاد کند.

برای راه اندازی آرایشگاه زنانه باید مدارک متعددی داشته باشید که مهمترین آنها مدرک آرایشگاه می باشد. البته باید این گواهینامه را از سازمان فنی حرفه ای دریافت کنید تا بتوانید در زمینه مورد نظر خود فعالیت کنید.

علاوه بر این برای اینکه بتوانید با خیال راحت در سالن خود کار کنید باید مطابق سیاست این سازمان از وزارت بهداشت و کار کارت سلامت تهیه کنید.

بررسی بودجه برای راه اندازی آرایشگاه

یکی دیگر از مواردی که هنگام افتتاح یک آرایشگاه باید در نظر گرفت، برآورد هزینه است. مراقب باشید، اگر آگاهی کلی از هزینه های ایجاد آرایشگاه زنانه نداشته باشید، بعدا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. در این میان هرگز نباید از هزینه های کوچک غافل شوید، در بسیاری از مواقع مجموع این هزینه های کوچک بیش از بسیاری از هزینه های کلان دیگر شما را شگفت زده می کند.

بهتر است هزینه خدمات خود را در نظر بگیرید و در نهایت سود خود را در مقابل هزینه های خود محاسبه کنید به این ترتیب متوجه می شوید که آیا این آرایشگاه بسته به خدمات ارائه شده در آنجا برای شما به صرفه است یا خیر.

ابزارهای ضروری برای راه اندازی آرایشگاه

البته برای تاسیس آرایشگاه زنانه به تجهیزات زیادی نیاز دارید که باید از قبل به فکر خرید آن باشید. بسته به خدماتی که می خواهید ارائه دهید، میزان تجهیزات آرایشگری مورد نیاز خود را محاسبه کنید. به این ترتیب، بر اساس آنچه مهم است، تصمیم به خرید آنها بگیرید. ما در سایت ما تمامی این دستگاه ها را با بهترین قیمت به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید آنها را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

مدرک مو بگیر

آرایشگری گرایش ها و رشته های مختلفی دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برای اخذ مدرک فنی حرفه ای صحیح شما باید یک آموزشگاه حرفه ای معتبر پیدا کنید. بعد از دوره می توانید در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت کنید و مدرک خود را بگیرید. این آزمون به دو صورت تئوری و عملی انجام می شود. و شما باید بتوانید مهارت های خود را در هر دوی این آزمون ها نشان دهید. در صورت قبولی در هر دو آزمون گواهی آرایشگری دریافت خواهید کرد. برای اخذ این گواهی در همان آزمون اصلی به دنبال گزینه های مدرسه معتبر باشید.

مکان مناسبی را برای راه اندازی آرایشگاه انتخاب کنید

یکی دیگر از مواردی که در راه اندازی آرایشگاه زنانه باید به آن توجه کرد، انتخاب محل مناسب برای آن است. برای آرایشگاه خود بهتر است مکانی را انتخاب کنید که به راحتی در دسترس باشد و مشتریان به هر طریقی به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. مکانی که قصد راه اندازی آرایشگاه را دارید شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

آرایشگاه باید در طبقه همکف، اول، دوم یا سوم باشد.

حداقل اندازه برای یک آرایشگاه 12 متر مربع است.

فضای مورد نیاز برای استایل و اپیلاسیون نباید کمتر از 18 متر مربع باشد.

این مرکز باید از مکان هایی مانند آرایشگاه های مردانه، سالن های خودرو، تعمیرگاه های خودرو، مدارس مردانه و غیره دور باشد.

در راهروها یا مجتمع های غیر مرتبط قرار ندهید.

به هیچ عنوان نباید فضای داخلی ملک از بیرون قابل مشاهده باشد.

برای راه اندازی آرایشگاه به تمام موارد ذکر شده در قسمت پیش نیازها نیاز دارید. بنابراین باید به آنها توجه کنید تا بتوانید وارد مراحل ایجاد آرایشگاه زنانه شوید.

شرایط تاسیس آرایشگاه

برای افتتاح آرایشگاه زنانه ابتدا باید به دنبال مجوز باشید. صدور پروانه آرایشگاه شامل مراحل مختلفی می باشد که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

ارسال درخواست

برای اخذ مجوز تاسیس آرایشگاه اولین قدم درخواست این گواهی است. پس از ثبت درخواست، برای شما رسید صادر می کنیم. سپس کمیته بازرسی کانون آرایشگران از محل مورد نظر بازدید و گزارش های لازم را تهیه می کند. در نهایت درخواست شما در جلسه هیئت مدیره بررسی و پاسخ کتبی عودت داده خواهد شد.

ارائه مدارک لازم

برای ایجاد آرایشگاه باید مدارک لازم را تهیه کرد. ما این اسناد را در زیر فهرست کرده ایم.

کپی سند عنوان در تمام صفحات

کپی کسب و کار یا مدیریت

ارائه اجاره نامه با کد مربوطه

از طرف متقاضی اجاره می دهد

فتوکپی گواهی صلاحیت

کپی تمام صفحات شناسنامه

رضایت محضری همسر

فتوکپی مدرک نهایی

یک کپی از شماره تلفن آرایشگر

8 عکس 3*4

برای افتتاح آرایشگاه زنانه باید این مدارک ارائه شود اما برای افتتاح آرایشگاه مردانه مدارک مربوط به وضعیت نظام وظیفه سربازی نیز باید ارائه شود.

درخواست از مراجع ذیربط

جهت راه اندازی آرایشگاه زنانه مراجعه به مراجع مربوطه ضروری است. این مراجع را در زیر ارائه می کنیم:

گواهی مرکز بهداشت شهرستان

گواهی وابستگی

تمیز

تایید اداره کنترل امکان پذیر است

گواهی آموزش موفق

گواهی مهارت های فردی

یک کد شناسه ده رقمی ارائه دهید

تخصیص تگ شناسایی تجاری بر اساس کد ده رقمی

بررسی اتحادیه کارگری

پرونده درخواست صنفی توسط رئیس جمهور بررسی می شود.

صدور پروانه کسب

در آخرین مرحله از صدور پروانه کسب، در صورت بررسی و تایید مجوز، برای مدت پنج یا ده سال برای متقاضی صادر می شود.

مرجع: https://diyarmirza.ir/1402/02/بهترین-آرایشگاه-سعادت-آباد-تهران/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد