همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

آنچه در مورد عینک و انواع آن نمی دانید


برخی از افراد از عینک برای بهبود بینایی و درمان ضعیف بینایی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از آن برای درمان تنبلی یا تنبلی استفاده می کنند، بنابراین با توجه به کاربرد، نوع عینک استفاده شده، می توان از عینک به روش های مختلفی استفاده کرد.

هر جا که هستید به اطراف نگاه کنید. حداقل یکی از هر فرد یک وسیله اضافی به نام عینک روی صورت خود دارد. هر فردی که از این عینک استفاده می کند از این عینک برای هدف خاصی استفاده می کند. برخی از آنها فقط برای زیبایی عینک می زنند. برخی از افراد برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید از عینک استفاده می کنند. را

برخی افراد از آن برای تقویت بینایی و درمان اختلال بینایی استفاده می کنند. برخی افراد نیز از آن برای درمان تنبلی یا تنبلی استفاده می کنند. بنابراین عینک می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. بسته به نوع استفاده، نوع عینک مورد استفاده نیز متفاوت است.

● اشعه های تزئینی.

همانطور که گفتیم هدف از استفاده از این عینک محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر خورشید است. برخی افراد فقط برای زیبایی و زیبایی از آن استفاده می کنند. نکته ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که گاهی اوقات این عینک ها نه تنها از چشم ها در برابر نور خورشید محافظت می کنند، بلکه باعث آسیب جدی به چشم می شوند.

به طور کلی اگر مانعی مانع از ورود نور به چشم شود و یا در اتاقی باشید که نور کمی دارد مردمک چشم گشاد می شود و در نتیجه احتمال ورود نور خارجی به چشم افزایش می یابد. بنابراین اگر به دلیل هر بیماری چشمی نیاز به استفاده از عینک آفتابی دارید، باید در انتخاب آن دقت کنید. از آنجایی که عینک های غیرعادی فقط جلوی چشم شما را تیره می کنند، چشم ها را بزرگ می کنند و بدون ایجاد مانعی در برابر تشعشعات مضر به ناحیه چشم دسترسی پیدا می کنند.

● عینک طبی

این شیشه ها در مدل های مختلف و متریال های مختلف ساخته می شوند. اگر برای تصحیح دور بینی یا نزدیک بینی باشند محدب یا مقعر هستند و اگر برای تصحیح دور بینی باشند منشوری خواهند بود. تفاوت بین این اشکال البته در عمل چندان آسان نیست.

عینک آفتابی طبی

این عینک ها اصولا کاربرد پزشکی دارند و برای بازگردانی و اصلاح خطاهای کنتراست چشم استفاده می شوند، اما یک عنصر اضافی به آن اضافه می شود که می تواند زیبا و گاهی بخشی از عملکرد پزشکی و درمانی عینک باشد. شما به سختی با این عینک آشنا خواهید شد. این شیشه ها جزو شیشه های فتوکرومیک محسوب می شوند. در بسیاری از موارد رنگ و رنگ شیشه توسط بیمار انتخاب می شود.

● شیشه های صنعتی و ایمنی

ممکن است متوجه نام استفاده از این عینک شده باشید. این عینک در کاربردهایی مانند جوشکاری، آهنگری و رادیولوژی برای محافظت از چشم در برابر نفوذ اجسام خارجی و اشعه های مضر استفاده می شود.

● عینک های مختلف

انواع دیگری از این عینک وجود دارد که در اینجا زیاد به آنها پرداخته نشده است زیرا کاربرد آنها بسیار محدود و مختص موارد بسیار خاص است. از این میان می توان به عینک الکترونیکی برای نابینایان، عینک شنوایی برای ناشنوایان و عینک ورزشی برای ورزشکاران اشاره کرد.

به طور کلی تمامی شیشه ها از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند که یکی فریم و دیگری شیشه یا عدسی است. اگرچه فریم ممکن است به اندازه لنز در ساخت عینک اهمیت نداشته باشد، اما در اولین بازاریابی توجه بیشتری را به خود جلب می کند و به همین دلیل بسیاری از افراد مشتاق انتخاب هستند. قاب از چند قسمت اصلی تشکیل شده است.

▪ لبه یا پرچ که در اصل حلقه فریمی است که عدسی را احاطه کرده و در اصل موقعیت عدسی است. البته بسیاری از عینک های جدید این قسمت را ندارند و در آنها لنز با پیچ به اجزای فریم متصل می شود.

پل قسمتی است که از دماغه قاب عبور می کند و اساساً دیواره های جانبی را به هم متصل می کند.

کوسن ها 2 تکه هستند که در هر طرف بینی قرار می گیرند و معمولا باعث می شوند وزن عینک به آرامی روی بینی پخش شود.

▪ لگ ها، در انتهای سمت راست و چپ در قسمت بیرونی رینگ، جایی که نگهدارنده عینک به رینگ متصل می شود. نکات مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال برخی از آنها دارای فنری در این قسمت هستند که باز و بسته شدن دسته را آسان می کند.

▪ دسته عینک، قسمتی است که عینک را روی گوش شما نگه می دارد. دسته عینک می تواند جمجمه شکل باشد (یعنی ساختار آنها ترکیبی از این دو ماده است. اما ساختار و جنس فریم باید دارای ویژگی های زیر باشد تا یک عینک خوب در نظر گرفته شود. باید قابل کشش و کشش باشد. به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا لنز را در خود جای دهد.

باید درجه ای از انعطاف و نرمی داشته باشد تا در اثر فشار و کشش به راحتی آسیب نبیند و در عین حال باعث سهولت استفاده از عینک بر روی صورت شود. جنس آنها باید به گونه ای باشد که در معرض عوامل شیمیایی، آب، تعریق صورت، نور خورشید و ... تغییر رنگ یا شکل ندهد.

● مقرون به صرفه باشید

البته ظاهر مهم است. از آنجایی که عینک در بخش قابل توجهی از روز توسط فرد استفاده می شود، بخش مهمی از چهره و ظاهر فرد را تشکیل می دهد، بنابراین باید با فرم صورت فرد مطابقت داشته باشد.

با این باور، اندازه قاب، رنگ قاب، طرح قاب و از طرفی ویژگی های لنز یا عینک باید با سلیقه فرد و ویژگی های چهره فرد مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال افراد در انتخاب عینک باید به وضعیت عینک و پل بودن عینک توجه داشته باشند تا فشار زیادی به بینی خود وارد نکنند و به راحتی پاره شوند.

علاوه بر این باید توجه داشت که نوع لنز نیز در انتخاب فریم اهمیت دارد. برخی از فریم ها قابلیت قرار دادن انواع عدسی ها و در نتیجه هنگام انتخاب فریم را ندارند. مشخصات لنز (قطر لنز، شکل و تحدب لنز، قطر کانونی لنز و غیره) باید در نظر گرفته شود.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب قاب باید به آن توجه کرد، ویژگی حساسیت بدنه است. به عنوان مثال، برخی از افراد به انواع خاصی از فلزات و فلزات حساسیت دارند و در صورت تماس با آنها دچار بثورات پوستی، خارش و اگزما می شوند. به ویژه، بسیاری از افراد به نیکل حساسیت دارند که در ساختار بسیاری از جواهرات مانند گوشواره، گردنبند، ساعت و دستبند استفاده می شود. طلا نیز خواص مشابهی دارد و در بسیاری از افراد واکنش های آلرژیک ایجاد می کند. اگر سابقه ابتلا به این حساسیت ها و آلرژی ها را دارید، هنگام انتخاب قاب باید اطلاعات کافی در مورد مواد قاب به دست آورید.

هنگام خرید عینک طبی، به نسخه چشم پزشک خود مراجعه کنید. علاوه بر این، نمره عینک باید توسط چشم پزشک تعیین شود. ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که چشم پزشک نمی تواند آنها را تعیین کند.

● آستیگماتیسم

آستیگماتیسم که یکی از شایع ترین بیماری های انکساری است، برای اصلاح نیاز به لنزهای مخصوص دارد که این امر نیز نیازمند محاسبات بسیار دقیق توسط چشم پزشک است.

● تعیین فاصله مردمک یا PD

شاید یکی از مهمترین کارهایی که بینایی‌شناسان هنگام تجویز عینک انجام می‌دهند، تعیین PD یا فاصله بین دو مردمک است. اگر این عدد مشخص نشود، بینایی‌شناس عینک مناسبی را برای شما تهیه نمی‌کند و به همین دلیل معمولاً بینایی‌شناسان با وسایل بسیار حساس این عدد را برای شما تعیین می‌کنند. اگر این فاصله به طور دقیق تخمین زده نشود، نمای مورد نظر برای شما ایجاد نخواهد شد.

با این حال، از آنجایی که افراد معمولاً تجربه زیادی در تهیه عینک مناسب ندارند، تبادل نظر با مسئول فنی محلی که عینک را خریداری می کنید همیشه مفید است. اما تصمیم نهایی در مورد ظرافت و زیبایی با خود بیمار است. اما در صورت نیاز می توانید از اطلاعات و تجربیات مسئول فنی در مورد انواع فریم های موجود در بازار و همچنین تجربیات علمی صورت خود استفاده کنید. برای انتخاب درست، توجه به خطوط تشکیل دهنده صورت فرد و شکل هندسی صورت بسیار مهم است.

همچنین در نظر گرفتن ویژگی ها و ویژگی های صورت، مو، ریش و سبیل، رنگ مو و میزان تیرگی پوست نیز مهم است. از سوی دیگر، روابط کاری و اجتماعی، سن، جنسیت و حتی نوع لباس پوشیدن افراد نیز از عواملی هستند که در انتخاب باید مورد توجه قرار گیرند. همیشه باید در نظر داشت که کنها بالای وسط ابرو و پایین وسط گونه و همچنین شباهت وسط بینی و شیب بینی به تناسب آن کمک زیادی می کند. وسط آن جلو است.

تمام این اصول در مورد کودکان نیز صدق می کند. به ویژه جنبه های زیبایی شناختی و زیبایی شناسی قاب برای کودکان بسیار مهم است، زیرا اگر این اشیاء قابل رویت نباشند، منجر به از بین رفتن علاقه به استفاده از عینک در کودکان می شود و ممکن است به دلیل شکستگی و خراب شدن عینک رخ دهد. . چهره کودک با توجه به روحیه و شخصیت او برای او مشکل ساز خواهد شد. ضمناً با توجه به میزان فعالیت و حرکت کودک، استحکام و پایداری قاب باید بیشتر از بزرگسالان باشد تا به راحتی آسیب نبیند. آموزش درست استفاده و مراقبت از عینک بسیار مهم است و والدین در این زمینه مسئولیت بزرگی دارند.

به طور کلی، بر اساس شکل کلی صورت، می توان توصیه هایی برای فرم قاب و عدسی داشت: برای صورت های مربع، برای قاب های گرد، برای صورت های لوزی، فریم های بدون حاشیه. برای صورت های کشیده، قاب هایی با طراحی بند عمیق؛ برای چهره های مثلثی با پایه در بالا، قاب های قالب گیری نواری با عمق کم. برای صورت های مثلثی با پایه زیر، دایره های بیضی شکل. و برای صورت های گرد، فریم های مربعی زیباتر هستند.

دسته عینک تاثیر زیادی در انتخاب نوع عینک و فرم نهایی صورت افراد دارد. به عنوان مثال آستین های پایین فریم صورت را کوچکتر نشان می دهند و بر خلاف آستین های بالای فریم صورت را کشیده تر نشان می دهند.

یکی از مهم ترین قسمت های عینک، عدسی ها هستند. تعیین عدسی مناسب یک کار نسبتا تخصصی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند: قطر عدسی، محدب یا مقعر بودن عدسی، مقاومت آن در برابر ضربه و غیره. اگر می خواهید لنز عینک شما رنگی باشد یا ... -صدا کرد فتوکرومیک، هماهنگی رنگ آنها با فریم ها و سایر قسمت های صورت بسیار مهم است. گاهی اوقات لنزها عملکردهای دیگری مانند عملکرد ضد انعکاس دارند که در درمان برخی از اختلالات چشمی مفید است.

بیشتر بخوانید:  https://sapticstore.ir/sunglasses/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد