همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه به روش تهرانی


کاکائو ملون یکی از معروف ترین و معروف ترین کاکائوهای ایران است. این کوکوی شیرین همانطور که از نامش پیداست از سبزیجات معطر تهیه می شود و در برخی شهرها مانند شهرهای شمالی کشور با سبزیجات محلی تهیه می شود. خربزه کاکائویی یکی از غذاهایی است که کالری آن تقریباً طبیعی است و همه می توانند از خوردن آن لذت ببرند. کالری کوکو سبزی در دستور پخت به طور متوسط ​​بین 180 تا 220 کالری برای هر نفر است که البته بسته به دستور غذا متفاوت است. با تعداد مواد این دستور می توانید برای 4 نفر کاکائو میوه ای تهیه کنید. اگر می خواهید کم و بیش سس درست کنید، فقط مواد را ضرب یا تقسیم کنید. روز پارسی را با کلاس آشپزی کاکائو وگان جشن بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شکلات گیاهی

5 مالک

2 قاشق غذاخوری آناناس

3 حبه سیر

1 قاشق غذاخوری آرد

روغن مایع به مقدار کافی

سبزیجات کوکوی (شامل گشنیز، پیاز، اسفناج، جعفری، شوید) 500 گرم

زرشک 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو گیاهی

مرحله اول: کوکوی سبزیجات را آماده کنید

برای تهیه کوکوی سبزی ابتدا کوکوی سبزی را بشویید سپس آبکشی کرده و آب اضافی آن را بگیرید. در مرحله بعد سبزیجات را ریز خرد کنید. اگر سیر تازه فصل دارید، می توانید از آن استفاده کنید، فقط مراقب باشید که ساقه سبزی را زیاد نگیرید، زیرا حاوی مواد معدنی زیادی است و به خوشمزه شدن کاکائو کمک می کند. نکته مهم دیگر این است که سبزی ها را بعد از بریدن نشویید.

مرحله دوم: مواد را مخلوط کنید

در مرحله بعد یک کاسه مناسب انتخاب کنید و کرفس خرد شده را بگذارید و سیر را تمیز کنید و به سبزی ها اضافه کنید و مخلوط کنید تا سیر با سبزی ها یکدست شود سپس آرد را بریزید و تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و با چنگال بزنید تا پف کند (اگر دوست دارید کاکائوتان پف کند و سبک شود) 1/4 فنجان نمک را اضافه کنید سپس یک فنجان نمک اضافه کنید. تخم مرغ و تخم مرغ کاملاً مخلوط شده و ادویه ها کاملاً یکدست می شوند

مرحله سوم: توت سیاه و گردو را اضافه کنید

کاکائو وگان معمولی حاوی زرشک و گردو نیست، اما اگر می خواهید یک کاکائو وگان مخصوص تهیه کنید، باید گردو و زرشک را اضافه کنید. گردو را دور بریزید و تخم مرغ ها را با زرشک اضافه کنید

مرحله 4: درست کردن کوکو سبزی

ادویه ها را خوب مخلوط کنید. پس از آماده شدن سس سبزیجات نارگیل، برای این منظور باید با گذاشتن تابه مناسبی روی آتش، آن را سرخ کنید. روغن را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا روغن گرم شود سپس شاخه های نارگیل جوان را در تابه بریزید. از پشت قاشق استفاده کنید تا به طور یکنواخت روی تابه پخش شود. سبزی نارگیل را در قسمت پایین بریزید و سرخ کنید و به 4 قسمت تقسیم کنید و به آرامی بچرخانید. بعد از سرخ شدن نارگیل از طرف دیگر آن را در ظرف مورد نظر بریزید. سپس با میوه خشک، گوجه فرنگی خرد شده و نان تزیین کنید.

مرحله پنجم: نارگیل سبزیجات را در فر تفت دهید

اگر می خواهید کوکو سبزی شما در فر پخته شود، ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن کنید، پنجره فر را در طبقه وسط قرار دهید، کره را در قالب یا ظرف مورد نظر بریزید، مخلوط کاکائو را در قالب بریزید، صاف کنید، با فویل بپوشانید و در فر بگذارید، بعد از 15 دقیقه از قالب بردارید، سپس یک عدد کوکو را روی آن بمالید و یک عدد کوکو را روی آن بمالید. . همان دانه ها و چند قاشق غذاخوری. بادام یا گردو روی کاکائو این کار را خیلی سریع انجام دهید تا تخم مرغ اضافی آن را نپوشاند و سپس به فر برگردانید تا کوکو کاملا پخته و پر شود سپس میل کنید.

نکات و ترفندهای پخت کوکو سبزی با فر و بدون فر

افزودن آرد مواد کاکائو را به هم می چسباند.

اگر از سبزیجات منجمد استفاده می کنید، از آرد بیشتری استفاده کنید.

اگر اسفناج در فصل نیست، می توانید از مقداری پیازچه یا برگ چغندر نیز استفاده کنید.

افزودن سیر اختیاری است و می توان آن را حذف کرد.

بهتر است از شعله پخت گاز منتشر شده استفاده کنید تا حرارت به طور یکنواخت به تمام قسمت های گیاه کاکائو برسد.

برای تهیه سبزی نارگیل می توانید از قالب های مختلفی استفاده کنید.

اضافه کردن کمی ماست به مخلوط کاکائو باعث می شود که آن را نرم تر کنید.

می تونید از کمی بیکینگ پودر برای پر شدن بیشتر استفاده کنید، کمی بیکینگ پودر برای فعال شدن شیر ذخیره کنید و بعد به تخم مرغ ها اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

برای خوش طعم شدن هویج نارگیلی می توانید سبزیجات را کمی تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود.

افزودن گشنیز زیاد باعث تلخی کاکائو می شود.
مقاله کامل:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-کوکو-سبزی/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد