همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

آیا روش های تبادل خوب را می شناسید؟


راهنمای انتخاب صرافی

یکی از چالش های کاربران در مورد تراکنش های ارز دیجیتال، انتخاب صرافی مناسب است. امروزه با توجه به افزایش تعداد مبادلات این امر برای معامله گران سخت شده است. بنابراین ما نیازمند راه هایی برای شناسایی مبادلات خوب با در نظر گرفتن مردم هستیم و آکو مفتخر است که در این زمینه راهنما باشد.

متمرکز و غیر متمرکز:

مفهوم متمرکز همانطور که از نام آن پیداست به انجام معاملات در یک بستر متمرکز و محدود اطلاق می شود و بورس بر دارایی ها و معاملات کنترل و نظارت کامل دارد. تراکنش های صرافی های متمرکز در بلاک چین قابل مشاهده نیستند و برخی از این صرافی ها به اطلاعات احراز هویت شما نیاز دارند. محدودیت های دیگر، به عنوان مثال، تعیین محدودیت برداشت روزانه (بسته به سطح کاربر) نیز از معایب آنها است. بنابراین، اگر به حفظ حریم خصوصی و آزادی بیشتر در معاملات خود اهمیت می دهید، صرافی های غیرمتمرکز برای شما مناسب تر هستند. وجوه در یک صرافی غیرمتمرکز ذخیره نمی شود، بنابراین ما با محدودیت های یک پلت فرم متمرکز مواجه نیستیم. همچنین با ذخیره نکردن دارایی های کاربران در پلتفرم خود، خطر هک شدن آنها کم است. در جدول زیر مقایسه ای کوتاه و مفید از هر دو مدل ارائه می دهیم:

مدل عملیاتی صرافی:

دومین عاملی که یک معامله گر با آن مواجه است، مدل عملیاتی بورس است. معامله گران باید یکی از مدل های otc، p2p یا ترکیبی از این دو را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند تا ابتدا یک صرافی را انتخاب کنند. مدل OTC از مزایای اسپرد و کارمزد کمتر، اجرای سریع تر تراکنش و امنیت بیشتر بهره می برد. اما در مدل p2p از حفاظت از حریم خصوصی، شفافیت تراکنش و حجم تراکنش نامحدود بهره مندیم. برخی نیز ترجیح می دهند این دو مدل را با هم ترکیب کنند که امروزه اکثر بورس های معروف دنیا به همین شکل کار می کنند. استفاده از قراردادهای آتی، تعیین حد سود و زیان و ثبت سفارش با قیمت دلخواه از جمله مزیت های مدل هیبریدی تماس با بیت ارز است.

بازار:

ارائه چندین محصول ارزهای دیجیتال یکی از ویژگی هایی است که هر معامله گر باید به آن توجه کند. تصور کنید ارز دیجیتالی را شناسایی کرده اید که مکانی عالی برای سرمایه گذاری و تجارت است، اما در صرافی ای که معامله می کنید وجود ندارد. این کمبود باعث از بین رفتن علاقه تاجر می شود. بنابراین، هرچه بازار مبادلات گسترده‌تر باشد و ارزهای بیشتری را پوشش دهد، معامله‌گران فرصت‌های بیشتری در انتخاب بازار خواهند داشت.

هزینه ها و تفاوت ها:

تفاوت قیمت در خرید و فروش ارز دیجیتال اسپرد نامیده می شود. فلسفه او محافظت از بورس در برابر نوسانات قیمت در معاملات است. هرچه نرخ اسپرد یک صرافی کمتر باشد، برای کاربران بهتر است زیرا می توانند یک ارز دیجیتال را با اختلاف قیمت کمی بخرند و بفروشند. مورد دوم کارمزد تراکنش است که هر چه کمتر باشد جذابیت انتخاب صرافی برای کاربران بیشتر می شود.

ترجمه:

طراوت بازار و حجم بالای معاملات از عوامل مهم در انتخاب صرافی است. هر چه این مقدار بیشتر باشد، پویایی بازار صرافی در تجارت بیشتر است و کاربران باید این پارامتر را در نظر بگیرند. زیرا هر چه حجم و سرعت تراکنش ها بیشتر باشد، کاربران با مشکلات نقدینگی کمتری مواجه می شوند.

محدودیت های واریز و برداشت:

شاید در مقایسه با سایر پارامترها این دلیل از دید کاربران دور باشد، اما اهمیت این موضوع در دانلود سریع و یا حجم زیاد مشخص است. بنابراین هنگام انتخاب صرافی، بهتر است قوانین مربوط به واریز، برداشت و سطوح کاربری را بدانید.

دستورالعمل ها و سهولت استفاده:

البته یکی از مواردی که به آن نیاز داریم کتابچه راهنمای کار با بورس و رابط کاربری ساده است. و یکی از نکات مهم در این مورد سرعت بارگذاری خوب دستور است. ارائه این راحتی به مخاطب مستلزم تبادل اطلاعات خوب از طریق دسته بندی و سازماندهی بخش هایی از تجربه کاربری است.

امنیت:

این معیار برای ارزش دارایی های شما بسیار مهم است. مسائل امنیتی در مدل های متمرکز رایج است زیرا دارایی های شما را در کیف پول های پلتفرم خود ذخیره می کنند. اکنون، برای آشنایی با امنیت صرافی، موارد زیر مهم هستند:

1. آیا به پروتکل امنیتی احراز هویت دو مرحله ای گوگل، کد ضد فیشینگ و ارسال پیامک مجهز است؟

2. چگونه دارایی ها را در صرافی به صورت آفلاین یا آنلاین ذخیره کنیم؟

3. آیا تا به حال صرافی مورد حمله سایبری قرار گرفته است و چه میزان غرامت بابت خسارت وارده به اموال کاربران پرداخت شده است؟

گزینه ها:

پوشش انواع روش ها و گزینه های معاملاتی و سرمایه گذاری یکی از مواردی است که ممکن است مورد توجه کاربران باشد. در واقع این تغییرات به خوبی آماده شده اند و این موارد شانس خوبی برای جذب مشتری دارند. روش‌های معاملاتی مانند نقطه، آتی، محدودیت‌ها و گزینه‌هایی مانند حد سود و زیان و الگوهای معاملاتی نمونه‌هایی از این شرکت‌ها هستند. برای سرمایه گذاری به عنوان مثال می توان از منابعی مانند وام و سرمایه گذاری استفاده کرد.

حمایت کردن:

اگرچه قبلاً به اهمیت همکاری با صرافی بیت ارز  اشاره کردیم، اما ممکن است در حین کار با مشکلات یا سوالاتی مواجه شوید. بنابراین یک صرافی باید به پشتیبانی خوبی برای حل چنین موارد استفاده مجهز باشد. پاسخگویی سریع و 24 ساعته، انواع روش های ارتباطی و پوشش زبان های بین المللی از جمله این موارد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد