همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

نحوه صحیح نصب یخچال


اکنون که روی یک یخچال جدید سرمایه گذاری کرده اید، می خواهید 100% مطمئن باشید که یخچال شما برای عملکرد بهینه تنظیم شده است. آن پول را برای چه چیز دیگری خرج کردید؟این راهنما برای کمک به شما در نصب موفقیت آمیز یخچال ارائه شده است. لطفا قبل از نصب یخچال بخوانید!

دستورالعمل نصب یخچال

بر خلاف تعمیر یخچال، نصب یخچال به تنهایی کار سختی نیست: فقط این مراحل ساده را دنبال کنید تا یخچال در کمترین زمان برای استفاده آماده می شود.

یخچال را از بسته بندی خارج کنید

جعبه های مقوایی بزرگی را که یخچال در آن حمل شده است باز کنید. آنها را دور نیندازید تا زمانی که یخچال برای چند روز استفاده نشده است تا بتوانید آن را برای تعویض یا تعمیر برگردانید.

تمام قفسه ها، کشوها و سایر لوازم جانبی را از یخچال خارج کنید و برای جلوگیری از آسیب در حین نصب آن را کنار بگذارید. با این حال، اگر پوشش پلاستیکی را روی درب یخچال قرار دهید، هنگام جابجایی آنها از آسیب محافظت می کند.

پودینگ یخچالی

ساده ترین راه برای جابجایی یخچال استفاده از چرخ دستی یا چرخ دستی است تا یخچال را به سمت خود برگردانید تا وزن آن به یک طرف متعادل شود. هرگز یخچال را به پهلو یا وارونه قرار ندهید. این می تواند مکانیسم خنک کننده داخلی را ضعیف یا آسیب برساند. اگر مجبورید آن را از پله‌ها بالا ببرید، آن را تا حد امکان در حالت عمودی نگه دارید و با احتیاط حرکت کنید تا ضربه‌ای وارد نشود.

درها را بردارید

جابجایی یخچال های بزرگتر دشوارتر است زیرا اغلب در چارچوب در قرار نمی گیرند. تمامی یخچال ها برای درب های متحرک طراحی شده اند. درب در بالا و پایین لولا است و می توان آن را بیرون کشید تا باز شود. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، دفترچه راهنمای نصب یخچال خود را بررسی کنید. برخی از شما نیاز دارند که پیچ ها یا سایر قطعات را به ترتیب خاصی جدا کنید.

وقتی درب یخچال برداشته می شود، دسترسی به یخچال در آشپزخانه بسیار آسان است. نمایندگی رسمی خدمات لوازم خانگی بوش در ایران  پس از نصب یخچال می توانید دوباره درب یخچال را جابجا کنید

محل یخچال

محل قرارگیری دستگاه باید متناسب با عرض و عمق یخچال، طول آن از پایین لبه تا بالا و عمق چرخش درب یا کابینت در خیابان روبروی یخچال باشد. به عنوان مثال، یخچال های ساید بای ساید به فضای بیشتری در هر طرف یخچال نیاز دارند تا لولاها درها را به درستی باز کنند، در حالی که یخچال هایی که در بالا نصب شده اند را می توان نزدیک به دیوار قرار داد و یخچال های روی زمین به فضای بیشتری نیاز دارند. فضای بیشتر.

این اندازه گیری های اضافی بسته به نوع یخچالی که انتخاب می کنید بر اساس عرض درها و نوع لولاهای مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

بدون تهویه در اطراف سیم پیچ، یخچال می تواند بیش از حد گرم شود و به دستگاه آسیب برساند. اگر یخچال در یک طاقچه قرار می‌گیرد، دو اینچ اضافی در همه طرف‌ها، از جمله قسمت بالایی و پشتی دستگاه، بگذارید تا هوا و تهویه ایجاد شود. مطمئن شوید که کف زمین صاف است و یخچال می تواند در مرکز محل نصب باشد.

به فاصله یخچال از دیوار دقت کنید

البته فضای یخچال را اندازه گرفتید و یخچال سایز مناسب را خریدید. اما بررسی مجدد آن هرگز ضرری ندارد: قبل از اینکه یخچال را در آن جابجا کنید، فضایی که قرار است در آن بنشیند را اندازه بگیرید و عمق، ارتفاع و عرض آن را یادداشت کنید. سپس آن را با ابعاد یخچال و فضای پیشنهادی سازنده برای گردش هوا مقایسه کنید. در دفترچه راهنمای یخچال نوشته شده است. این فضا اجازه می دهد تا هوا به گردش درآید و حرارتی را که یخچال از داخل غذا خارج می کند خارج کند. اندازه فضای مورد نیاز بین مدل ها و انواع یخچال ها متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که آن را بررسی کرده و فضای مورد نیاز خود را دارید.

نصب و راه اندازی یخچال های مدرن

یخچال های مدرن کویل هایی که ممکن است در پشت یخچال پدربزرگ و مادربزرگتان به یاد داشته باشید را ندارند. کویل ها یکی از راه های اصلی آسیب دیدن یخچال بودند. در عوض، کویل های یخچال های مدرن در داخل بدنه، روی صفحه فلزی پشت یخچال نصب می شوند. هنوز باید مطمئن شوید که تخته فضایی برای تابش گرما دارد، به طور کلی بیشتر کولرها به فاصله 5 سانتی متری یا بیشتر از دیوار نیاز دارند تا هوا جریان یابد.

یخچال نباید خیلی از دیوار فاصله داشته باشد: اگر چنین است، ممکن است یخچال شما همچنان کار کند، اما به همان اندازه که می‌تواند کارآمد عمل نمی‌کند و با سخت‌تر کردن ورود هوا، عمر یخچال را کوتاه می‌کند. گردش کند. .چیکار میکنی

همچنین باید فضای مورد نیاز برای درب و لولاها را مجدداً بررسی کنید: برخی از یخچال ها به فضای بیشتری نیاز دارند تا درب به درستی باز شود. باز هم، اطلاعات در مورد این در راهنمای نصب موجود است.

  برای  نصب و راه انازی یخچال فریز بوش   وقتی از فضایی که یخچال در آن قرار می گیرد راضی بودید، آن را در مقابل فضا قرار دهید اما به اندازه ای دورتر که بتوانید پشت آن بایستید. محل را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و کثیفی از بین برود، سپس برق و آب را روشن کنید، مطمئن شوید که کابل‌های هر دو به دیوار وصل هستند تا وقتی یخچال را بیرون می‌کشید گیر نکنند.


کولر را به آرامی به داخل فشار دهید و بررسی کنید که روی کابل یا کف گیر نکرده باشد. بسیاری از یخچال ها دارای چرخ هایی در پشت هستند تا این کار را آسان تر کنند. به آرامی قسمت جلویی را بالا بیاورید تا پاهای جلو از زمین جدا شوند و به آرامی به عقب فشار دهید.

بررسی فاصله دیوار: پس از نصب، شکاف هوا را در هر طرف بررسی کنید تا مطمئن شوید که به همان اندازه که سازندگان توصیه می کنند از دیوار فاصله دارد. اگر نه، آن را بیرون بیاورید، آن را به جایی که می خواهید منتقل کنید و دوباره به داخل بلغزانید.

نصب درب یخچال: اگر درهای یخچال خود را برای حمل و نقل جدا کرده اید، اکنون زمان آن است که دوباره آنها را وصل کنید. مطمئن شوید که درها و یخچال ثابت هستند تا یک مهر و موم بدون هوا تشکیل دهند.

سپس قفسه ها و سینی ها را وارد کنید، در را ببندید و اجازه دهید یخچال شروع به کار کند. بگذارید یخچال چند ساعت بدون مزاحمت کار کند و دما را به دمای مناسب کاهش دهید. وقتی دما به 40 درجه فارنهایت رسید، می توانید با خیال راحت آن را با غذا پر کنید. منتظر خنک شدن فوری یخچال نباشید. برخی از یخچال ها ممکن است چند ساعت طول بکشد تا سیستم خنک کننده روشن شود و شروع به کار کند. با این حال، اگر ظرف 24 ساعت متوجه کاهش دما نشدید، برای کمک با فروشنده یا سازنده خود تماس بگیرید.

اگر برای تنظیم یخچال جدیدتان به کمک بیشتری نیاز دارید، دریغ نکنید. تیم نصب و تعمیرات لوازم خانگی پارس سرویس فنی با کمال میل به شما کمک خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد