همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

لیزر موهای زائد حقایق ناگفته در مورد لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد یکی از مواردی است که در مورد آن زیاد می شنویم و در سال های اخیر در بین مردم رشد زیادی داشته است. داستان های زیادی در مورد آن وجود دارد. برخی معتقدند که بسیار مفید و مفید است و برخی دیگر آن را بی اثر و بی اثر می دانند. برخی از پیچیدگی و مشکلات احتمالی آن می ترسند. در هر صورت، لیزر موهای زائد یکی از محبوب ترین روش های از بین بردن موم با استفاده از تیغ، ژیلت، کلیپر و اپیلاتور است. زیرا در حال حاضر تنها راه دائمی برای از بین بردن رشد موهای ناخواسته است.

در برترین پزشک با این روش و مزایا و معایب آن بیشتر می خوانیم و با نحوه عملکرد این نوع تجهیزات لیزر مو آشنا می شویم:

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

 در کلینیک لیزر موهای زائد در سعادت اباد  برای لیزر موهای زائد بدن از انرژی لیزر قدرتمند برای مهار رشد موهای بدن استفاده می کند. با انتشار نور؛ لیزر با هدف قرار دادن فولیکول های مو بدون آسیب رساندن به پوست بدن، از رشد مو جلوگیری می کند و باعث گرما و آسیب می شود. قسمت تیره رنگدانه ملانین در فولیکول مو قسمتی است که توسط امواج لیزر مورد هدف قرار می گیرد. از آنجایی که 10 تا 20 درصد فولیکول‌ها در هر بار رشد می‌کنند، چندین جلسه لیزر برای حذف موهای زائد با لیزر تمام بدن در یک دوره زمانی لازم است. تمام فولیکول های مو ناپدید می شوند و در نهایت باید از شر ریزش مو و اپیلاسیون پوست خلاص شوید.


چی؟ برای لیزر موهای زائد از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

بهترین دستگاه های لیزر مو

احتمالا شما هم مثل خیلی ها فقط اسم لیزر را شنیده اید و از ویژگی های آن چیزی می دانید، اما چیزی که باید بدانید و مهم است دستگاهی است که با آن لیزر می کنید. فقط یک نوع دستگاه لیزر وجود ندارد. دستگاه های لیزر مختلفی وجود دارد که یکی از آنها ممکن است برای شما مناسب تر باشد. قبل از اینکه نوع لیزر و دستگاه آن را انتخاب کنید، باید با آنها آشنا شوید و در مورد دستگاه های لیزر موهای زائد بدن اطلاعاتی کسب کنید، دکتر لیزر موهای زائد می تواند شما را در این تصمیم یاری کند. برخی از معروف ترین این دستگاه های لیزر مو عبارتند از:

نور پالس شدید (IPL): این رایج ترین نوع لیزر برای رفع موهای زائد بدن است که با طیف امواج مادون قرمز کار می کند. این روش بدون درد و برای انواع پوست موثر است. البته بیشتر برای موهای تیره استفاده می شود و برای موهای سفید یا بلوند توصیه نمی شود.

لیزر دایود: این روش محبوب نسبتا جدید است و آسیب کمی به خود پوست وارد می کند. روی بیشتر رنگ های پوست موثر است و ممکن است رنگ پوست را روشن کند.

Nd Yag: اغلب برای از بین بردن خالکوبی استفاده می شود، این روش برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن نیز استفاده می شود. اگرچه این روش برای هر پوستی قابل استفاده است، اما استفاده از آن بیشتر برای پوست های تیره مناسب است و برای موهای روشن می تواند کمی دردناک و بی تاثیر باشد.

لیزر الکساندر: این روش سریع ترین نوع لیزر مناسب برای پوست های روشن و زیتونی است. کمی دردناک است و برای پوست های تیره تر خطر تغییر رنگ و التهاب وجود دارد.

لیزر روبی: قدیمی ترین نوع دستگاه لیزری که از کوتاه ترین نوع طول موج استفاده می کند، این دستگاه ها هستند. این دستگاه های لیزر مو برای انواع موهای سبک و نازک و پوست های ظریف و حساس بسیار مفید بوده و کارکرد آنها بدون درد است.

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

اگرچه همیشه بعد از لیزر از شر موهای زائد بدن خلاص نمی‌شوید، اما بزرگترین مزیت لیزر این است که سرعت رشد مو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و تقریباً از همه موارد برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌شود. در صورت استفاده بیشترین تاثیر را دارد. مزیت دیگر آن این است که ضرری ندارد. لیزر بدون درد است یا ممکن است برای برخی افراد کمی دردناک باشد. حداقل خیلی بهتر از اپیلاسیون است. علاوه بر این، لیزر هیچ محدودیتی ندارد و برای از بین بردن موهای زائد از تمام قسمت های بدن استفاده می شود.

اما این روش علاوه بر مزایا، معایب خود را نیز دارد. یکی از آنها این است که برای موثر بودن باید درمان را کامل کنید و آن را نیمه کاره رها نکنید. این روش نیز بسیار گران است، که آن را در دسترس همه قرار نمی دهد.

مشاوره با پزشک لیزر اپیلاسیون می تواند برای جلوگیری از معایب لیزر مفید باشد.

برای رفع موهای زائد در کدام قسمت از بدن باید لیزر کرد؟

لیزر موهای زائد پا

پاها بهترین قسمتی هستند که لیزر موهای زائد در آن بسیار موثر است. زیرا معمولا موها ضخیم و تیره رنگ هستند و به سرعت به لیزر واکنش نشان می دهند. بیکینی یکی دیگر از اعضای بدن است که به دلیل رنگ موی بیش از حد، درشت و تیره، کارایی لیزر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. زیر بغل مکان دیگری است که لیزر می تواند علاوه بر از بین بردن موهای زائد، پوست آن ناحیه را روشن کند.

صورت یکی از مناطقی است که اکثر افراد در آن لیزر موهای زائد انجام می‌دهند، اما معمولاً به دلیل ریزتر و روشن‌تر بودن موهای زائد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و به صبر بیشتری نیاز دارد تا از شر موهای زائد خلاص شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد