همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

طراحی دکوراسیون ویلا و تراس در سبک های مختلف


همانطور که می دانید سبک های مختلفی در طراحی دکوراسیون برای ویلاها و خانه های چوبی در معماری وجود دارد. بهتر است قبل از خرید، سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید، وسایل مختلف را بچینید و دکوراسیون داخلی ویلا را طراحی کنید. با این کار میزان جذابیت بصری و هماهنگی عناصری که در این فضا استفاده می کنید به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

در طراحی خانه ها و ویلاهای چوبی معمولا به دو سبک سنتی و مدرن توجه می شود. اگرچه در داخل ویلا سبک های مختلفی وجود دارد. اینها عبارتند از کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، روستیک و مینیمال.

سبکی که انتخاب می شود باید در انتخاب کلبه پیش ساخته، خرید، ساخت و چیدمان این فضا رعایت شود. همچنین طراحان فعال در این زمینه با پیروی از دنیای مد سعی در تلفیق برخی سبک ها داشتند و تحول بزرگی در معماری و طراحی دکوراتیو ویلاهای چوبی ایجاد کردند.


سبک های محبوب در طراحی دکوراتیو کلبه های چوبی و ویلا

سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون کلبه ها و ویلاهای چوبی بسیار محبوب است. عناصر به کار رفته در این سبک از معماری یونانی و رومی الهام گرفته شده است. این سبک طراحی همیشه مد بوده و کمی به سمت تجمل گرایی پیش می رود. طرفداران سبک های قدیمی نیز به سراغ سبک سنتی می روند. در این میان برخی از ترکیب سبک های سنتی و مدرن استقبال می کنند. در این روش از مصالح بومی استفاده شده و با طراحی مدرن ترکیب شده است.

سبک های یکپارچه هسته اصلی چیدمان و پلان ویلا، ناهار خوری و اتاق نشیمن و عناصر سنتی مانند میز و صندلی چوبی و غیره را در نظر می گیرند. از آنها برای طراحی و تجهیز فضای داخلی استفاده می شود. . این سبک های ترکیبی در معماری سنتی اسپانیا منعکس شده است.

درب و پنجره های کشویی بلند به سبک مدرن استفاده می شود. به این ترتیب می توان فضای داخلی را به صورت یکپارچه به فضای بیرون متصل کرد و از آن لذت برد. پوشش کف و دیوار و همچنین سازه های سقف و غیره. برای. انواع مختلف چوب در سبک های مختلف از جمله روستیک و سنتی استفاده می شود. چوب به طور کامل در طراحی دکوراسیون خانه های چوبی و ویلا استفاده می شود. اما در برخی سبک ها مانند سبک مدرن، مواد دیگری مانند سنگ و سرامیک به آن اضافه می شود.

تاثیر رنگ در طراحی داخلی ویلا

انتخاب درست رنگ چوب تاثیر زیادی در زیبایی فضای داخلی دارد. برای مثال در سبک های مدرن از رنگ های روشن و در سبک های سنتی از رنگ های گرم استفاده می شود. یکی از ویژگی های طراحی مدرن استفاده از رنگ های خنثی و ساده است. در این سبک طراحان دوست دارند فضاهای باز و بسته ایجاد کنند. بنابراین هنگام خرید و چیدمان مبلمان از گروه بندی، مرتب سازی و تطبیق با کلمه اول خودداری کنید.

تفاوت سبک مدرن و سنتی

بهتر است بدانید در محدوده شهری امکان ساخت دهکده های چوبی سنتی وجود ندارد. این روستاها اغلب در مناطق روستایی و جنگلی ساخته می شوند. بنابراین از امکانات شهری دور هستند و دسترسی به آنها تا حدودی مشکل است. بنابراین هزینه خانه های مدرن بسیار بیشتر از خانه های سنتی یا خانه های روستایی است. زیرا امکان ساخت خانه های مدرن در شهر وجود دارد و طراحی بیرونی این ویلاها با محیط شهری هماهنگ است.

هنگام طراحی دکوراسیون خانه چوبی و ویلا به سبک مدرن، فضاها باید با چیدمان منظم و صحیح از یکدیگر جدا شوند. به عنوان مثال، اتاق غذاخوری، آشپزخانه و اتاق نشیمن کاملاً از یکدیگر جدا شده اند. این محدودیت معمولاً بدون دیوارهای اضافی و تنها پس از چیدمان دستگاه ها انجام می شود.

به یاد داشته باشید که کابین های چوبی از نظر طراحی ساده تر از ویلاهای چوبی هستند. در این کابین ها عموما از وسایل ساده استفاده می شود. این کابین ها امکانات زیادی ندارند و معمولا در مناطق روستایی یا جنگلی ساخته می شوند. این کابین ها چند طبقه و اتاق دارند و معمولاً محل اقامت موقت هستند.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی در خانه های قدیمی قدیمی و سنتی هستند و برای این منظور از هیزم سوز یا شومینه استفاده می کنند. اما در ساخت خانه های چوبی و دکوراسیون ویلا به سبک مدرن ابزار و وسایل زیادی برای آسایش ساکنین نگهداری می شود. به عنوان مثال سیستم گرمایش معمولا هوشمند است یا از فن کویل استفاده می شود.

در طراحی مدرن تجهیزات دیگری مانند استخر و جکوزی، سیستم اطفاء حریق، درب ضد سرقت، کرکره برقی، سایبان و روکش موبایل، سیستم های هوشمند و ... وجود دارد که باعث ارتقای سطح رفاه ساکنین می شود. .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد