همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

آیا عطر برای سلامتی مضر است؟


آیا عطرها برای سلامتی مضر هستند؟ به عنوان یک پاسخ سریع باید گفت که مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است که نشان می دهد برخی از عطرها حاوی مواد بالقوه خطرناک برای سلامتی هستند. تجزیه و تحلیل 36 برند معروف عطر از سراسر جهان نشان می دهد که ادو تویلت و ادو پرفیوم حاوی فتالات و مشک مصنوعی هستند که در برخی موارد مواد شیمیایی نگران کننده هستند. البته مضرات عطر می تواند بسیار ملایم باشد اما باز هم توجه به آن ها و مراجعه به یازشک خالی از لطف نیست.

آیا با استفاده از عطر اولین مدرسه عطرسازی ایران  می توانیم سرطان بگیریم؟


از حدود 3000 ماده شیمیایی مورد استفاده در صنعت عطرسازی، 884 ماده می توانند باعث سرطان، نقایص مادرزادی، اختلالات اوتیسم، تحریک پوست و چشم، واکنش های آلرژیک و در برخی موارد حساسیت های مختلف شوند. این علائم از سردرد تا حالت تهوع، سرگیجه، مشکل در تمرکز، نوسانات خلقی، افسردگی، بی حالی، بی قراری، تحریک پذیری متغیر است.

تأثیر یک ماده عطر ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما ترکیب آن با سایر مواد تشکیل دهنده مشکل دیگری است. برخی از روغن های ضروری، از جمله روغن ترنج، می توانند خطرناک باشند و باعث حساسیت افراد به آلاینده ها یا نور خورشید شوند.

اگر قصد خرید عطر را دارید یا عطر جدیدی را که به تازگی تهیه کرده اید امتحان کنید، مراقب برندهای خاص باشید. بطری ها حاوی مواد خطرناکی هستند که می توانند باعث واکنش های آلرژیک یا بدتر از آن، سرطان در برخی افراد شوند.

مضرات عطر؛ 22 ماده حساسیت زا در هر عطر یافت می شود

برای شناسایی عطرهای آلرژی زا، یک نظرسنجی از 60 میلیون مصرف کننده در آزمایشگاه با استفاده از 6 ادو توالت برای مردان و 10 ادو پرفیوم برای زنان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه این است که میانگین تعداد مواد آلرژی زا در هر عطر یا ادو تویلت 22 است. دو آلرژن رایج لینالول و لیمونن هستند که در حالت عادی کمی آلرژی زا هستند اما وقتی در معرض هوا قرار می گیرند بسیار حساسیت زا می شوند.

برخی از آلرژن ها نیز مشکوک به اختلالات غدد درون ریز هستند. بوتیل فنیل متیل پروپیون یا لیلیال که سازمان های بهداشتی اروپایی ممنوعیت آن را به دلایل ایمنی مصرف کننده توصیه می کنند، در شش عطر یافت می شود. برای شناسایی آن، توجه داشته باشید که بوی "سوسن" دارد.

هیدروکسی تولوئن بوتیله به عنوان مولکول بالقوه مضر دیگری در عطرها و اختلالات غدد درون ریز شناسایی شده است. تصور می شود این ماده نگهدارنده از اکسیداسیون در بطری های عطر جلوگیری می کند که باعث تغییر رنگ در عطر می شود.

ادو پرفیوم 'J'adore' توسط Dior، 'Angel' توسط Mugler، 'Flower' by Kenzo و Eau de Toilette 'Le Male' توسط Jean Paul Gauthier دو رایحه توصیه شده برای پوست های حساس و ساده هستند. آسان نیست زیرا یکی از بهترین عطرهایی است که ما تا به حال امتحان کرده ایم.

مواد شیمیایی سرطان زا در بسیاری از لوازم آرایشی مجاز است.

اما بدترین چیز این است که بر اساس تجزیه و تحلیل، رنگ های خاصی که در عطرهای مختلف یافت می شود مشکوک به سرطان زا هستند. به عبارت دیگر، آنها می توانند سرطان را افزایش دهند، باعث تغییر در ساختار یا تعداد کروموزوم های سلولی شوند، باروری زن و مرد را تغییر دهند یا حتی رشد جنین را مهار کنند.

در سال 2005، مطالعه ای که انجام شد نشان داد که برخی از عطرها (در مجموع 36 عطر) حاوی موادی هستند که می تواند برای سلامتی مضر باشد. این ادو توالت ها و عطرها حاوی "فتالات" و "مشک های مصنوعی" هستند که مواد شیمیایی با اثرات سرطان زا شناخته شده هستند.

قوانین جهانی در مورد سلامت عطرسازی

جالب است بدانید که در اروپا فقط عطر را می توان با خیال راحت در بازار فروخت. و توسط قوانین اروپایی که کاملاً سختگیرانه هستند اداره می شود افراد مبتلا به آلرژی نیز به خوبی از مواد آلرژی زا در عطرها مطلع هستند و همچنین قوانین اروپایی وجود 25 ماده آلرژی زا را تولید می کند. که در صورت وجود در محصول برای نشان دادن این موضوع باید برچسب گذاری شود.

آخرین کلمه

در نهایت باید گفت که طبق گفته ها و تحقیقات انجام شده، مواد سرطان زا که مورد توجه اکثر مصرف کنندگان است، به شما پیشنهاد می کنیم مقالات عطرسازی  را مطالعه کنید. عمدتاً در محصولات آرایشی و بهداشتی یافت می شود که می تواند برای مبتلایان به آلرژی مشکلاتی ایجاد کند و عطرهای ناشی از آن بسیار ایمن تر هستند. بنابراین می توانید عطرهای باکیفیت و مطمئن را از مجموعه فروشگاه های عطر حیات در تهران و فروشگاه اینترنتی این مجموعه تهیه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد