همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

اصول طراحی سالن کنفرانس


امروزه کسب و کارها توجه ویژه ای به طراحی دکوراسیون اداری خود دارند و سعی می کنند فضایی مناسب برای جذب مشتریان بیشتر ایجاد کنند. اتاق جلسه یکی از مکان های مهم ...

امروزه تجار به طراحی مبلمان اداری خود توجه ویژه ای دارند و سعی می کنند مکانی مناسب برای جذب مشتری ایجاد کنند. اتاق کنفرانس به عنوان یکی از بخش های مهم در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای برگزاری جلسات و گردهمایی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین طراحی آن بسیار مهم است. اما اصول طراحی اتاق کنفرانس چیست؟ در طراحی اتاق کنفرانس چه ویژگی هایی را باید در نظر گرفت؟

در این مقاله  نیکان به بررسی اصول و نکات مهم در طراحی اتاق کنفرانس می پردازیم.


نکات کلیدی در طراحی اتاق کنفرانس

با توجه به اینکه سالن کنفرانس برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، باید اصولی را در طراحی آن لحاظ کرد. بنابراین برای داشتن یک مکان مناسب برای تبادل اطلاعات و ارتباطات بیشتر، باید اصول و قواعد طراحی اتاق کنفرانس در نظر گرفته شود.

اما در طراحی خانه اجتماع چه اصولی را باید رعایت کرد؟

آهنگ های اتاق هیئت

یکی از شرایط و اصول اصلی چیدمان سالن سخنرانی، آکوستیک بودن آن است. برای پوشاندن دیوارها، کف و سایر سطوح سالن سخنرانی باید از مصالحی استفاده کرد تا فضا تا حد امکان آکوستیک شود. البته اینکه چقدر فضا را آکوستیک می کنید کاملا به شما و نیاز شما بستگی دارد. اما نکته کلیدی در طراحی سالن کنفرانس محسوب می شود.

آکوستیک اتاق کنفرانس به این معنی است که صدای بیرون هم به داخل و هم در خارج از اتاق کنفرانس نفوذ می کند و در نتیجه ازدحام جمعیت بیشتر می شود.

ویژگی های مختلفی مانند کف فرش و استفاده از درهای ضد صدا باعث می شود فضای مناسب برای جلسات و کنفرانس ها باشد.

ظرفیت اتاق کنفرانس

ظرفیت و ابعاد یکی دیگر از اصل طراحی اتاق کنفرانس است. هنگام طراحی اتاق کنفرانس ، باید به این دو چیز توجه کنید و فضا را بر این اساس طراحی کنید. این نکته همچنین باید هنگام خرید صندلی های کنفرانس و سایر تجهیزات لازم در نظر گرفته شود. اگر یک فضای کوچک دارید ، باید از میزها و صندلی های حداقل و کوچکتر استفاده کنید تا بهترین استفاده از فضا را انجام دهید.

استفاده صحیح از رنگ ها

رنگ یک عامل موثر در طراحی هر فضایی است. اتاق کنفرانس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین نکته در این زمینه توجه به رنگ سازمان و رنگ های به کار رفته در سایر قسمت های مجموعه است. استفاده از رنگ های روشن می تواند اتاق کنفرانس را بزرگتر نشان دهد. بنابراین اگر با فضای محدودی مواجه هستید پیشنهاد می کنیم رنگ های روشن را انتخاب کنید.

استفاده از مواد چوبی نیز گزینه جالبی است. زیرا می تواند گرما و راحتی بیشتری را به فضا منتقل کند. استفاده از مواد چوبی نیز می تواند تاثیر خوبی بر صدای اتاق داشته باشد. نکته مهم رعایت هارمونی رنگ ها در انتخاب رنگ برای اتاق جلسه است.

از نور طبیعی روز استفاده کنید

یکی از مواردی که در طراحی سالن کنفرانس باید به آن توجه ویژه داشت استفاده از نور طبیعی است. نور مصنوعی فضا را سرد و دلگیر می کند. نور طبیعی می تواند روحیه کارکنان را بهبود بخشد و همچنین عملکرد کاری کارکنان را بهبود بخشد. همچنین این نور تاثیر زیادی بر روی تخیلات افراد می گذارد و عملکرد آنها را بهبود می بخشد.

نکات مهم در انتخاب تجهیزات اتاق جلسات

انتخاب تجهیزات در طراحی سالن اجتماعات می تواند تاثیر بسزایی در استفاده از محیط داشته باشد; به همین دلیل توصیه می کنیم از این موضوع به سادگی عبور نکنید و بهترین گزینه ها را مجبور کنید.

میز اتاق کنفرانس

میز یکی از مهمترین عناصر در طراحی اتاق کنفرانس است. میز کنفرانس فضای زیادی را در سالن کنفرانس اشغال می کند. اما مهم ترین فاکتورها در انتخاب میز کنفرانس چیست؟

طراحی میز

یکی از دلایل اساسی طراحی میز. میز کنفرانس باید بر اساس سبک دکوراسیون و متناسب با فضای مورد نظر انتخاب شود. میزهای کنفرانس در انواع مختلفی تولید می شوند و شما بسته به نیاز خود گزینه های متنوعی را پیش روی خود دارید.

مواد لازم برای ساخت میز

در ساخت میز کنفرانس از مواد مختلفی استفاده شده است. میز کنفرانس می تواند از فلز، چوب، شیشه و ... باشد که هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. اما در نهایت کاربردی بودن و سازگاری آن با سلیقه شما حرف آخر را زد.

ارتفاع میز

هنگام خرید میز کنفرانس باید به ارتفاع آن توجه ویژه ای داشت. ارتفاع استاندارد میز کنفرانس 75 سانتی متر است. هر چیزی کوتاهتر یا بلندتر از این می تواند برای افرادی که در جلسه شرکت می کنند مشکل ساز باشد. حضور در یک جلسه یا استفاده از میز کنفرانس به دلیل ارگونومیک نبودن می تواند باعث ایجاد خستگی در قسمت های مختلف بدن شود.

صندلی های اتاق کنفرانس

یکی دیگر از تجهیزات اصلی و مهم اتاق کنفرانس، صندلی ها می باشد. تعداد صندلی های این اتاق به ابعاد اتاق کنفرانس و ابعاد میز بستگی دارد. توصیه می کنیم برای خرید صندلی کنفرانس از مدل های قابل تنظیم ارتفاع استفاده کنید. توجه به این نکته به افراد کمک می کند تا قد خود را با توجه به قد خود تنظیم کنند.

توجه داشته باشید که پس از قرار دادن صندلی ها باید فضای کافی بین صندلی و دیوار وجود داشته باشد و صندلی نسبت به میز در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

سیستم های صوتی و تصویری سالن کنفرانس

داشتن سیستم صوتی و تصویری مناسب از دیگر اصول طراحی اتاق جلسات است. توصیه می شود از سیستمی با دسترسی آسان استفاده کنید. علاوه بر این، دسترسی به سیستم باید تا حد امکان در طول جلسه آسان باشد.

دو نکته کلیدی دیگر نیز وجود دارد. یک سیستم پخش ویدیویی باید در اتاق کنفرانس انتخاب و قرار گیرد به گونه ای که همه شرکت کنندگان در این جلسه بتوانند آن را ببینند.

همچنین ، سیستم صوتی باید به گونه ای باشد که با اطلاعات مربوطه به همه برسد.

در طراحی سالن کنفرانس از تجهیزات مورد استفاده در سیستم های صوتی می توان به میکروفون، فرستنده، چراغ، گیرنده، پروژکتور، دوربین حرکتی، بلندگوهای دیواری و سقفی و آمپلی فایر اشاره کرد. همچنین برخی ویژگی های دیگر وجود دارد که این سیستم را مفید می کند.

داشتن میکروفون به افراد امکان می دهد بیشتر در بحث های تعاملی و بحث های گروهی شرکت کنند. با داشتن سیستم صوتی مناسب و باکیفیت می توان مخاطبان را در این جلسات انتخاب و متمایز کرد.

راه حل

مرکز همایش ها به عنوان یک فضای کلیدی برای برگزاری جلسات، کنفرانس ها و رویدادهای مختلف بسیار مهم است. بنابراین رعایت قوانین و اصول طراحی اتاق کنفرانس می تواند کمک شایانی به ارتقای کیفیت برگزاری این جلسات کند. اندازه و ظرفیت اتاق کنفرانس مورد نظر مهم نیست. در هر صورت باید به طراحی مناسب آن توجه ویژه ای شود.

مبلمان هونیک با ارائه خدمات ویژه برای راه اندازی دفاتر به شما در طراحی اتاق جلسه کمک می کند. کارشناسان ما با مهارت خود، مطالعه محیطی و ارزیابی سازمان، خانه اجتماعات مورد نیاز را به بهترین نحو طراحی و اجرا خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد