همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

دلایل بازگشت موهای ناخواسته بعد از لیزر


یکی از روش های از بین بردن موهای زائد، لیزر موهای زائد است. لیزر موهای زائد بدن از یک دستگاه الکترونیکی استفاده می کند که می تواند به عمق پوست نفوذ کند و در نهایت رشد موهای ضخیم و ناخواسته را در بدن شما متوقف کند. اگرچه اکثر مردم از نتایج و اثرات لیزر در دراز مدت کاملا راضی هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است رشد مجدد مو را تجربه کنند. بازگشت موهای ناخواسته پس از لیزر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

علاوه بر عوامل دخیل در بازگشت موهای زائد مانند اختلالات هورمونی و مصرف برخی داروها، عملکرد وسایل مورد استفاده و رعایت تعداد و مدت جلسات نیز از عوامل موثر در بازگشت موهای زائد است. مو در ناحیه لیزر شده رشد مو در سه مرحله شامل مرحله اول رشد فولیکول، مرحله دوم حرکت و مرحله سوم استراحت فولیکول رخ می دهد که در این مرحله فولیکول غیرفعال است و لیزر بر روی آن اثر می گذارد. اگر مو در طول لیزر رشد کند، فولیکول فعال توسط لیزر از بین می رود. اما لیزر هیچ تاثیری روی فولیکول مو در حال استراحت ندارد و امکان رشد مجدد فولیکول در این حالت وجود دارد. بنابراین توصیه می شود جلسات لیزر را تکرار و تمدید کنید تا موهای زائد به طور دائم از بین بروند.

علل بازگشت موهای ناخواسته پس از لیزر

از جمله دلایل اصلی رشد مو بعد از لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اورمونال سژژ

رشد مو با هورمون های بدن ارتباط مستقیم دارد. برخی از هورمون ها رشد مو و فولیکول های مو را تحریک می کنند. قبل از شروع جلسه لیزر درمانی، می توان آزمایش خون انجام داد تا مشخص شود که آیا میزان هورمون ها در بدن شما متعادل است یا خیر. لیزر موهای زائد برای نوجوانانی که دوران بلوغ را سپری نکرده اند یا زنان باردار به دلیل عدم تعادل هورمونی توصیه نمی شود.

2. کیفیت دستگاه لیزر

کیفیت پایین دستگاه لیزر می تواند علت رشد مجدد موهای ناخواسته پس از لیزر باشد. شدت تابش لیزر و گرمای حاصله باید بتواند فولیکول های مو را از بین ببرد. علاوه بر این، باعث سوختگی و آسیب به پوست نمی شود. بنابراین در انتخاب دستگاه لیزر درمانی و مرکز زیبایی باید دقت زیادی به خرج داد.

3. نوع مو و رنگ پوست

اکثر افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین نتایج را از لیزر موهای زائد می گیرند. افرادی که موهای بلوند و وز دارند اغلب به نتایجی که می خواهند از لیزر موهای زائد نمی رسند. قبل از شروع جلسه بهترین دستگاه لیزر را با توجه به نوع پوست و رنگ موی خود انتخاب کنید. با یک متخصص پوست مشورت کنید و تحقیق کنید.

4. تعداد جلسات و فواصل زمانی بین جلسات

اگر جلسات لیزر خود را کامل نکنید، همچنان شاهد رشد مو در بدن خود خواهید بود. در هر جلسه تقریباً 15 درصد از موهای زائد برداشته می شود. تعداد جلسات لیزر بسته به رنگ پوست و ضخامت مو در افراد مختلف متفاوت است. برای گرفتن بهترین نتیجه و جلوگیری از رشد مجدد مو پس از لیزر، بهتر است دوره درمان کامل شود. معمولاً پس از 6 یا 8 جلسه افراد به نتیجه مطلوب می رسند، پس از شش ماه یا یک سال باید جلسات یادآوری را درخواست کنند.

5. بیماری های خاص , هورمون لیزر

ایجاد برخی بیماری ها می تواند باعث ظاهر شدن مجدد موهای ناخواسته پس از لیزر شود. بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک که باعث تحریک رشد مو می شود، نتایج لیزر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری های شایع در زنان است که روند رشد مو را مختل می کند. بهترین کار قبل از شروع لیزر درمانی این است که با یک متخصص مشورت کنید. اگر شرایط پزشکی خاصی دارید با پزشک خود مشورت کنید.

6. مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد را دنبال نکنید

پیروی از توصیه های مراقبتی قبل و بعد از لیزر درمانی به ماندگاری نتایج لیزر کمک می کند و بعداً شاهد رشد موهای ناخواسته خواهید بود. اپیلاسیون و اپیلاسیون برخی از تعمیرات اساسی است که می توانید انجام دهید، مانند تمیز کردن و جلسات منظم لیزر.

روش های جلوگیری از رشد مو بعد از لیزر

1. زمان لیزر خود را به طور منظم افزایش دهید.

به طور کلی، افراد به 6 تا 8 جلسه درمانی و به دنبال آن هزینه سالانه نیاز دارند. هرچه منظم تر باشید، به طور موثرتری می توانید به فولیکول مو آسیب بزنید.

2. قبل از لیزر ذخیره کنید

برای از بین بردن موهای زائد بین جلسات از روش های دیگری غیر از اصلاح استفاده نکنید. اپیلاسیون یا اپیلاسیون از تاثیر لیزر بر روی فولیکول ها جلوگیری می کند.

3. در صورت وجود علائم بیماری های هورمونی پیگیری کنید.

رشد بیش از حد مو یکی از علائم چنین بیماری هایی است.

4. سعی کنید موهای زائد را با لیزر مو بعد از بلوغ از بین ببرید.

با رسیدن به بلوغ، رشد موهای اضافی به سطح ایده آل می رسد. در نتیجه، ممکن است در قبال پول خود به نتایجی که می خواهید نرسید.

5. با مراکز معتبر تماس بگیرید.

مراکزی را انتخاب کنید که قبل از لیزر به شما مشاوره دهند و دستگاه و کیفیت آن را با توجه به پوست و مو و شرایطتان تنظیم کنید.

تعداد جلسات برای جلوگیری از بازگشت موهای زائد پس از لیزر

برای بهره مندی از مزایای کامل لیزر درمانی، به چندین جلسه نیاز دارید. تعداد جلسات مورد نیاز به میزان گردش فولیکول های شما در روند رشد مو بستگی دارد. هر فرد به طور متوسط ​​به 6 جلسه نیاز دارد. برای نتایج بهتر، لازم است چند هفته بین جلسات صبر کنید. ممکن است تا 12 ماه طول بکشد تا یک دوره درمان کامل شود.

موارد منع مصرف لیزر موهای زائد.

مشکلات قبلی لیزر درمانی

تاریخچه اسکار و اسکار کلوئید

اگر عفونت فعال یا سابقه تبخال تناسلی در ناحیه هدف لیزر وجود داشته باشد.

حساسیت شدید به هیدروکینون یا سایر سفید کننده ها

استفاده از آکوتان خوراکی ظرف 6 هفته قبل از شروع درمان

بارداری

شیر دادن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد