همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

سوغات کیش چیست؟


کوله بار سفر به کیش را باز کنید تا پس از بازدید از مناظر و غذاهای جذاب آن و چشیدن طعم غذاهای محلی جنوبی، دست در جیب کنید و سوغات کیش را برای همه منتظرانتان بیاورید. برای انتخاب بهترین سوغاتی بوسه، به ری نو مراجعه کنید تا از مجموعه ای به یاد ماندنی لذت ببرید با رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید.


لیست سوغات کیش

جزیره کیش که در میانه خلیج فارس قرار دارد، یکی از دیدنی ترین جزایر جنوب کشور است که گردشگران زیادی را به ویژه در فصول بهار و پاییز به خود جذب می کند. از تفریحات دریایی و غیر دریایی گرفته تا گردشگری کش، جنگ های شبانه کش و مراکز تجاری تفریحی، همگی قرار است تجربه ای به یاد ماندنی را برای گردشگران کش رقم بزنند. در این مقاله قصد داریم لیست بهترین و جذاب ترین هدایای نقدی را با هم مرور کنیم. پس اگر به فکر خرید هدیه یا سوغاتی هستید این مطلب را از دست ندهید. حتی اگر مسافر مشتاقی هستید که کارتان سفر است، دست خالی و بدون سوغاتی برنگردید.

ماهی و میگو؛ بهترین سوغاتی کیش

وارد شهری می شوید که شغل اصلی مردم آن ماهیگیری است. مکانی غذاهای دریایی که طرفداران زیادی دارد. ماهی و میگو کیش یکی از غذاهای خوشمزه ای است که توجه گردشگران و بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. به همین دلیل بهترین سوغات کیش محسوب می شود. ماهی های معروف کیش برای سوغاتی شامل ماهی تن، سنگ ماهی، ساردین، هامور، ساردین، بره و ماهی خال مخالی هستند. این ماهی را می توانید در کیش با قیمت بهتر و کیفیت تازه تری پیدا کنید.


هر چه می گوییم، در مورد کیش میگوی خوشمزه به اندازه کافی صحبت نکرده ایم. مهمترین محصول خلیج فارس که کیش را در بر می گیرد میگو است. اگر از مردم محلی در مورد معروف ترین نوع میگو بپرسید، احتمالا شما را با خرچنگ آشنا می کنند. این میگو نوع کمیاب میگو است که در سواحل سنگی کیش یافت می شود و روزانه بیش از 200 هزار گونه از آن صید می شود. پس اگر می خواهید یک سوغاتی سلطنتی از کیش بیاورید که بسیار مغذی است، ماهی و میگو را فراموش نکنید.

حنا سوغاتی های تزئینی کیش

اگر از تمام شهرهای جنوبی کیش بگذرید با ظاهر و پوشش خاص زنان آنجا مواجه می شوید. حنا یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین آداب و رسوم مردم جنوب به ویژه کیشاهاست که بیشتر نقش این تزیین زیبا را به دست و صورت و پاهای خود می زنند. با حنا می توانید نقش های زیبا و ماندگاری را روی بدن خود به جا بگذارید. حنابندان در کیش یکی از سنت های رایجی است که آن را برای گردشگران و مسافران این شهر جذاب می کند. می توانید مقداری از این حنای مرغوب را به عنوان سوغات کیش بردارید و به عزیزان خود هدیه دهید.

خرما، قهوه و شکلات، بهترین سوغاتی های خوراکی کیس

اگر می خواهید یک غذای کوچک خوشمزه را به خانه ببرید که هم مقرون به صرفه و هم خوشمزه باشد، غذاهای خوشمزه کیشی را انتخاب کنید. خرما و مرکبات از محبوب ترین غذاهای کیش هستند که در لیست سوغات کیش قرار گرفته اند. کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش بهترین مکان برای کاشت خرما است. می توانید خرما خارک، رتب، خشک یا سنتی را به همراه فرآورده های جانبی مانند چیپس خرما یا سایر غذاهای تهیه شده از این ماده مغذی به عنوان سوغات کیش برای دوستان و آشنایان بیاورید تا طعم آن شیرین شود.

از طرفی جدا از خرما و موقعیت فوق العاده کیش، می توان گفت از آنجایی که جزیره در منطقه آزاد قرار دارد، انواع محصولات خارجی از ماشین گرفته تا لوازم خانگی، از غذا تا شکلات را می توان یافت. در اینجا مقدار زیادی از آن وجود دارد. به همین دلیل وقتی وارد کیش می‌شوید، احساس می‌کنید به جایی غیر از ایران قدم گذاشته‌اید. شما می توانید انواع قهوه و شکلات های خوشمزه را از کیش با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت خریداری کنید و به عنوان سوغات کیش همراه خود بیاورید. اگر می خواهید یک سوغاتی بی نظیر برای قهوه خورها به صورت خانوادگی بیاورید، قهوه بی نظیر کیش را از دست ندهید. در این جزیره بی نظیر و رایگان، انواع قهوه مانند نسکافه، کاپوچینو، قهوه ترک، اسپرسو و نوتلا، نسکویک، الیت، AT، پیاستن و غیره موجود است. شکلات وجود دارد.

تن پوش؛ بنای یادبود اصلی مرد

کافی است وارد مراکز تجاری کش شوید تا ببینید که چگونه کش دارای انواع و اقسام برندهای خارجی با کیفیت و منحصر به فرد است. در پایان سفر نه تنها دستی در جیب و خریدهای زیادی خواهید داشت، بلکه می توانید هدیه ای بادوام و کاربردی برای عزیزانتان به یادگار بیاورید. کالاهای مختلف به صورت نقدی شما را باز می گذارد تا از بین برندهای مختلف با قیمت های مقرون به صرفه و کیفیت متفاوت انتخاب کنید.

ساخت، صنعتگری، استادکاری، استادی؛ سوغات کیش برای هنردوستان

هیچ هدیه و سوغاتی بهتر و خاطره انگیزتری برای دوستداران هنر و صنایع دستی وجود ندارد. در کیش انواع مختلفی از صنایع دستی مانند پولک، مرجان، سنگ های منحصربفرد دریای خلیج فارس، صدف، آبلون و بسیاری از این سبک ها را می توانید پیدا کنید که به صورت آینه و جعبه تزیین می شوند یا آویزها یا زیورآلات زیبایی می سازند. به غیر از این صنایع دستی زیبا، می‌توانید قالی‌های سوزن‌دوزی، محصولات دست‌باف و حصیر، گلدان یا گلدان و دیگر صنایع دستی زیبا و هنرمندانه را مشاهده کنید.

ادویه و عسل از سوغاتی های خاطره انگیز کیش است

بیایید به محبوب ترین سوغاتی ها، عطرها و عسل های مردانه نگاه کنیم. در سفر به شهرهای جنوبی، بعید است که از کیفیت ادویه ها و مشتقات آن، به ویژه منبع انواع ادویه جات غافل شوید. ادویه های جنوبی در سراسر ایران رایج است. این مواد ترکیبی از هل سبز، برگ زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین، زیره، انیسون، میخک، عناب، زردچوبه، گشنیز، زیره، پودر لیمو، رزماری، فلفل دلمه ای، جوز هندی، دانه گشنیز، زنجبیل، زردچوبه و غیره هستند. از مواد دیگر. فقط یک تکه غذا اضافه کنید تا طعم بی نظیر و منحصر به فرد غذا را زیر زبان خود احساس کنید. ادویه جات قطعا یکی از موادی است که می تواند مهارت های آشپزی شما را تقویت کند، به خصوص اگر نان و کره را نزد یک آشپز می برید. عطر تند به شما کمک می کند طعم خالص این غذا، به خصوص ماهی و میگو را تجربه کنید. عسل انواع جنوبی نیز با سایر عسل ها متفاوت است. طعم و کیفیت عسل جنوب کوهستان را در سایر عسل های کوهستانی نخواهید دید. پس این خوراکی خوشمزه کریسمس را از دست ندهید.

سوغاتی از کجا بخریم؟

اگرچه در هیچ کجای کشور خبری از قیمت های خوب و ارزان نیست، اما همچنان می توانید در برخی از مراکز خرید کیش محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. به عنوان مثال، اگرچه امروزه لوازم خانگی در این شهر گران شده است، اما به دلیل موقعیت مکانی رایگان کیش، همچنان این شانس را دارید که بهترین محصولات خارجی را با قیمتی کمتر از هر جای دیگری در کیش پیدا کنید. اگر قصد خرید سوغاتی کیش را دارید، بهتر است برای تصمیم گیری بهتر، چند مرکز خرید معروف کیش را زیر نظر داشته باشید.

اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در کیش هستید می توانید از بازار چین، بازار صفین عربها، مجموعه خرید پارس خلیج فارس دیدن کنید. اگر قصد خرید سوغاتی کیش را از مراکز خرید لوکس و با کیفیت کیش دارید به مراکز خرید پانیذ، ونرا، بیسر، زیتون، صدف، مریم و ... مراجعه کنید. مرکز خرید پانیذ در نزدیکی بازار پردیس و هایپرمارکت واقع شده است. در اینجا می توانید انواع منسوجات، تجهیزات صوتی و تصویری و غذاهای خوشمزه کیش از جمله قهوه و شکلات را خریداری کنید. بازار مروارید معماری مشابه دوران هخامنشیان دارد و علاوه بر جذابیت خرید می توانید از فضای فوق العاده آن نیز بهره مند شوید. لباس های زنانه و مردانه و انواع لباس ها در اینجا خواهد درخشید. علاوه بر رستوران ها و غذاهای لذیذ، می توانید برندهای اصلی عطر و ادکلن را نیز در بازار ونوس و مرکز خرید زیتون پیدا کنید.

اگر می خواهید یک سوغاتی لوکس بی نظیر بخرید، بازدید از شیک ترین مراکز خرید کیش را از دست ندهید. مراکزی مانند پردیس مال و دامون مال از گران ترین و با کیفیت ترین مراکز خرید کیش هستند که پوشاک، غذا، لوازم آرایشی و غیره را ارائه می دهند. انواع برندهای معتبر در زمینه پوشاک، عطر و لوازم آرایشی و پوشاک ورزشی وجود دارد. در این مراکز خرید مجلل می توانید مجلل ترین سوغاتی های کیش را برای عزیزان خود خریداری کنید. اگر می خواهید قهوه و شکلات را از فروشگاهی بی نظیر و با کیفیت خریداری کنید، فروشگاه آرتای کیش را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد