همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

در خرید سفر به چه نکاتی توجه کنیم؟


وقتی به یک تورهای داخلی می رویم بدون شک همه ما از هر نظر خواهان یک تجربه سفر ایده آل هستیم که نیاز به برنامه ریزی آگاهانه، اصولی و از پیش تعیین شده دارد. تهیه برنامه آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می رسد آسان نیست، مخصوصاً اگر قرار است برای اولین بار به مقصد سفر کنیم. زیرا افراد کمی هستند که دانش و اطلاعات لازم برای انجام این کار را داشته باشند و اکثر افراد به دلیل مشغله کاری وقت کافی برای این کار ندارند. راه حلی که در اینجا به گردشگران کمک می کند، خرید یک سفر است و خوشبختانه امروزه آژانس ها و شرکت های مسافرتی زیادی وجود دارند که به گردشگران کمک می کنند تا بدون نگرانی از مراحل اولیه سفر، تجربه ای خوش و به یاد ماندنی از سفر خود داشته باشند. اما تحقق این تجربه تنها به شرطی است که بدانیم در خرید سفر به چه نکاتی توجه کنیم؟ و این همان چیزی است که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

انتخاب مناسب برای سفر

تقریباً هر سال هنگامی که برای سفر تعطیلات جستجو می کنید، فهرست بلندبالایی از مقاصد داخلی و خارجی را خواهید یافت. در عین حال، نکته مهمی که قبل از خرید تور باید به آن توجه کرد، ارزیابی مقصد از هر نظر است، زیرا صرف نظر از تنوع و کیفیت خدمات سفر، انتخاب اشتباه می تواند تجربه ناخوشایندی از سفر را به همراه داشته باشد. با مصاحبه شرایط آب و هوایی مقصد یکی از نکات مهمی است که در انتخاب مقصد باید به آن توجه کرد، چرا که به دلیل شرایط بد آب و هوایی در برخی از زمان‌های سال سفر به آن‌ها دشوار است. در ابتدا بهتر است برخی از مقاصد گردشگری که با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب فصل هستند را در نظر بگیرید و از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر این، معیارهای دیگری نیز برای انتخاب تور مناسب وجود دارد که مهمترین آنها وضعیت جسمانی شما و شریک زندگیتان است. به عنوان مثال در سفر با افراد مسن یا کودکان باید در انتخاب تورهای طبیعت گردی یا تورهای زمینی به خصوص در مقاصد عجیب و غریب دقت بیشتری کرد.

اعتبار سنجی ارائه دهندگان خدمات گردشگری

سفرهای تفریحی معمولا توسط آژانس های مسافرتی یا شرکت های خدمات گردشگری به فروش می رسد، این شرکت ها می توانند مجری تور یا فقط واسطه فروش سفر باشند. در هر دو صورت خریدار سفر به عنوان فروشنده خدمات با این شرکت یا آژانس مرتبط بوده و مسئولیت عمل به وعده های داده شده قبل از خرید سفر نیز بر عهده این شرکت خواهد بود. بنابراین اولین و مهمترین نکته ای که در خرید تور باید به آن توجه کنید این است که شرکت مورد نظر یک شرکت معتبر است. اعتبار به این معناست که شرکت دارای مجوز رسمی از سازمان میراث و گردشگری و سایر نهادهای نظارتی باشد. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که در صورت عدم توافق بین خریدار تور و مجری تور، شکایات فقط از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قابل پیگیری است و در صورت عدم مجوز شرکت از این سازمان، پیگیری شکایات در این زمینه نیز می تواند توسط. محدوده این سازمان خارج است و در نتیجه ثبت شکایت و پیگیری برای خریدار سفر پیچیده است.

علاوه بر بررسی مجوز شرکت، بررسی سابقه تجاری آژانس مسافرتی یا مجری تور نیز ضروری است. خوشبختانه این روزها فضای مجازی فرصت مناسبی را در اختیار گردشگران قرار داده است تا نظرات خود را در مورد خدمات مسافرتی سازماندهی شده توسط شرکت های مختلف به اشتراک بگذارند. بنابراین با یک بررسی ساده می توان شرکت های شناخته شده و قابل اعتمادی که در زمینه فروش مسافرتی فعالیت می کنند شناسایی کرد. تمامی آژانس هایی که تورهای خود را در سفرمارکت ارائه کرده اند دارای مجوز رسمی و قانونی هستند و شما می توانید با خیال راحت از خدمات آنها استفاده کنید.

بسته سفر را جداگانه بررسی کنید

یکی از نکات اصلی در هنگام خرید سفر این است که قبل از رزرو سفر، لازم است هر یک از خدماتی که در پکیج سفر توضیح داده شده است را جداگانه بررسی کنید. برای مثال نام هتل موجود در بسته مسافرتی جداگانه را در سافارمارکت جستجو کنید تا اطلاعات کاملی از موقعیت مکانی هتل و سطح کیفیت امکانات و خدمات آن به دست آورید. علاوه بر این، می توانید از نظرات سایر کاربران در مورد میزان رضایت از اقامت در این هتل برای ارزیابی آن استفاده کنید و در نهایت این موضوع را بین سفر به همان مقصد مقایسه کنید. برای سایر خدماتی که در بسته سفر گنجانده شده است می توانید این روند را دنبال کنید. به عنوان مثال، می توانید با بررسی ایرلاینی که در سفر دریایی انتخاب کرده اید، تورها را با هم مقایسه کنید و سابقه خوب شرکت هواپیمایی و کیفیت پروازهای جداگانه را بررسی کنید.

شرایط شرکت در تورهای مسافرتی داخلی

اگر قصد سفر به ایران را دارید و می خواهید صفر تا صد برنامه سفر را به کارشناسان بسپارید و با خیالی آسوده سفر کنید، کافیست پس از بررسی انواع تورهای داخلی که در سافارمارکت جمع آوری شده است، انتخاب کنید. هنگام خرید آنلاین تور داخلی معمولا نیازی به تهیه مدارک خاصی ندارید اما باید در ثبت هویت دقت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام سفر مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم ارائه شوند. به عنوان مثال، هنگام ورود به هتل یا فرودگاه، باید یک مدرک شناسایی نشان دهید. destination iran

امضای قرارداد کتبی برای سفرهای دیدنی

همیشه به یاد داشته باشید که تبلیغات شفاهی در مورد معاملات خوب سفر تضمینی برای تحقق آنها نیست. بنابراین، مهم است که هنگام خرید یک اقامتگاه به یاد داشته باشید که تمام توافقات انجام شده بین خریدار یا مسافر و شرکت مسافرتی یا مجری تور باید به عنوان یک قرارداد کتبی ثبت شود تا اطمینان حاصل شود که انجام می شود. اگر می خواهید توریست بخرید باید مطمئن شوید که تمامی خدمات و تجهیزات تور به درستی درج شده و یک نسخه از قرارداد نیز در دسترس شماست. اگر شما یکی از افراد زیادی هستید که خرید آنلاین سفر را انتخاب می کنید، باید به خاطر داشته باشید که برای خرید آنلاین باید نسخه الکترونیکی قراردادی را که در پایان ثبت نام به صورت کاغذی چاپ شده دریافت می کنید، داشته باشید. .

تعیین جزئیات دقیق خدمات در قرارداد بسیار مهم است، به همین دلیل است که باید متن قرارداد سفر را به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که تمام خدمات به طور واضح و دقیق درج شده است. به عنوان مثال، برای یک تور هوایی، قرارداد باید به طور دقیق شامل جزئیات پرواز از جمله کلاس پرواز و شرکت هواپیمایی باشد. در قرارداد سفر از جمله میزان خسارت در صورت انصراف از سفر توسط اپراتور و یا شرایط انصراف از سفر توسط خریدار مشخص شود.

خدمات متداول در سفرهای داخلی

در سفرهای داخلی، بیمه حوادث معمولاً یکی از رایج ترین خدماتی است که به گردشگران ارائه می شود. همچنین برخی از خدمات رایج تورهای داخلی شامل رزرو هتل، بلیط ماشین مسافرتی، خدمات ترانسفر، خدمات گشت شهری، غذای رایگان در طول سفر و تورهای راهنما می باشد. ناگفته نماند که این خدمات در تمامی تورهای داخلی ارائه نمی شود و ممکن است متناسب با قیمت تور داخلی محدودتر یا گسترده تر باشد.

بهترین زمان برای خرید تور داخلی

هنگام خرید تور داخلی بهتر است به تاریخ بازدید مورد نظر خود توجه کنید و اگر تاریخ بازدید با تعطیلات یا مراسم تشریفاتی مصادف شد، حداقل تور داخلی را از قبل رزرو کنید. یک ماه پیش از آنجایی که تقاضا برای سفر معمولاً در چنین مواقعی افزایش می‌یابد و در نتیجه بازار سفر داخلی داغ‌تر از همیشه است. به عنوان مثال، تورهای داخلی در نوروز همیشه به سرعت فروخته می شوند. به خصوص اگر تور اصفهان، تور شیراز، تور کیش یا تور مشهد را انتخاب می کنید، باید عجله کنید زیرا اینها از محبوب ترین تورهای داخلی هستند و به سرعت پر می شوند.

مدارک مورد نیاز برای سفرهای خارجی

به طور کلی سفر به کشورهای خارجی امتیاز بیشتری نسبت به سفرهای داخلی به شما می دهد. اگرچه گردشگران با خرید یک سفر خارجی می توانند دردسرهای این سفرها را تا حد زیادی کاهش دهند، اما بخشی از روند این سفرها به عهده شخص مسافر است و قطعا تجربه ارزشمند سفر به مقاصد خارجی ارزش زمان صرف شده برای جستجوی گردشگران را دارد. مدارک لازم برای خرید سفر به خارج از کشور می توانید به یک شرکت خدمات مسافرتی مراجعه کنید یا از طریق پلتفرم هایی مانند Safarmarket این کار را انجام دهید که به شما امکان خرید آنلاین تور را می دهد. در هر صورت متقاضی باید ابتدا مدارک را به برگزارکننده سفر ارائه کند. مدارک مورد نیاز برای سفر خارجی بستگی به مقصد دارد و بنابراین سفرهای خارجی را باید به دو گروه تقسیم کرد. دسته اول شامل مقاصدی است که برای سفر نیازی به ویزا یا ویزای ورود ندارند، این کشورها اغلب در مسیرهای آسیایی قرار دارند. از جمله این کشورها می توان به ارمنستان، مالزی، عراق، ترکیه، گرجستان و ایروان اشاره کرد. بنابراین برای رزرو تور کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) در روزهای مختلف محرم و اربعین نیازی به ویزا نیست. دسته دوم شامل کشورهایی می شود که برای ورود به ویزا نیاز دارند. این کشورها عمدتاً شامل مسیرهای اروپایی یا کشورهای شینگن هستند. نمونه هایی از این کشورها روسیه، قبرس شمالی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هستند. ژاپن یکی از نمونه کشورهای آسیایی است که اخذ ویزا یکی از شروط سفر به آنجاست.

شرایط شرکت در تورهای خارجی در مسیر بدون ویزا

روند سفر با تور کشورهای خارجی که گردشگران ایرانی برای ورود به آن نیازی به ویزا ندارند، آسان و سریع است. برای شرکت در این تورها متقاضی باید مدارک لازم شامل گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار، شناسنامه، کارت ملی و دو قطعه قطعه قطعه عکس با زمینه سفید را ارائه دهد. در صورتی که متقاضی تور را به صورت حضوری خریداری کرده باشد، لازم است این مدارک را به آژانس مسافرتی منتقل کند و در صورت خرید اینترنتی سفر، مدارک در سامانه فروش تور بارگذاری می شود.

شرایط شرکت در تورهای خارجی برای مسیرهایی که نیاز به ویزا دارند

روند سفر به کشورهای مورد نیاز ویزا با سفر به کشورهای بدون ویزا کمی متفاوت است. این کشورها بخشی از بسیاری از مسیرهای اروپایی هستند و بسیاری از آنها برای ورود به ویزای شینگن نیاز دارند. اگرچه فرآیند خرید سفر به خارج از کشور در این مسیرها مستلزم آمادگی و همکاری زیاد گردشگر است، اما ما اغلب رفتن به این کشورها را به ویژه برای آن دسته از افراد توصیه می کنیم، زیرا رفتن به این مکان ها به صورت انفرادی طولانی و بسیار سخت است. . کسانی که تجربه سفر به این کشورها را ندارند از این قسمت دیدن کنند. این متقاضیان سفر علاوه بر مدارک اولیه مانند پاسپورت معتبر، مدارک مالی، ضمانت مالی، بیمه مسافرتی و ویزا که قبلا به آنها اشاره کردیم جزو مدارک اجباری برای ارائه هستند.

اخذ ویزای توریستی

یکی از اقدامات احتیاطی اصلی در سفر به مقاصد نیازمند ویزا این است که متقاضی از همان ابتدا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد و همچنین مراحل خرید سفر را برای اخذ ویزای کشور مقصد ادامه دهد. بسیاری از آژانس های مسافرتی با اخذ هزینه خدمات، اقدامات لازم را برای اخذ ویزا انجام می دهند، اما همکاری متقاضیان در طول مراحل اخذ ویزا ضروری است. متقاضی باید به سفارت مراجعه کرده و برای ویزای کشور مربوطه اقدام کند. بنابراین متقاضی باید ابتدا فرم های درخواست ویزا را پر کرده و به همراه مدارک متشکل از پاسپورت، شناسنامه و دو قطعه عکس واجد شرایط مشخص شده به سفارت ارسال کند. شایان ذکر است که برای اخذ ویزا متقاضی باید مبلغ جداگانه ای به سفارت پرداخت کند و این مبلغ برای کودکان و بزرگسالان متفاوت خواهد بود. بدیهی است در مراحل اخذ ویزا، متقاضی باید ضمن رعایت مراحل معمول صدور ویزا توسط سفارت، نامه تمکن مالی جهت اخذ ویزا و تامین امنیت مالی را به آژانس ارائه نماید. مثل اثر انگشت و مصاحبه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد