همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

همیشه آنلاین

با ما همیشه آنلاین و به روز باشید.

7 قطعه مفید در قطعات یدکی ماشین آلات سنگین


برخی از ماشین آلات سنگین مانند کامیون، لیفتراک، جرثقیل و غیره که برای حمل کالا مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است گاهی دچار خرابی فنی شده و نیاز به قطعات یدکی فوری داشته باشند. به همین دلیل وجود لوازم یدکی خودروهای سنگین یک ضرورت است و افرادی که این گونه خودروها را رانندگی می کنند باید این لوازم یدکی لازم را به همراه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از قطعات یدکی پرکاربرد را نام ببریم و در مورد عملکرد آنها صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله کوتاه و مفید با ما همراه باشید.

پرکاربردترین قطعات ماشین آلات سنگین

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خرابی فنی، تصادف و غیره ممکن است برای هر خودرویی پیش بیاید، به همین دلیل یک راننده هشیار باید لوازم یدکی مهمی را به همراه داشته باشد. در صورت خرابی، راننده می تواند با استفاده از این قطعات یدکی مشکل را خودش حل کند. اگر بخواهیم محبوب ترین و کاربردی ترین قطعات یدکی تجهیزات سنگین را نام ببریم; می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فیلتر شده:

فیلترها به عنوان یک سپر محافظ عمل می کنند، بنابراین آنها یک نیاز اساسی برای محافظت از سایر قسمت های خودرو هستند. از طرفی نمی توان از مزیت این قطعه در افزایش عمر دستگاه چشم پوشی کرد. این قطعه یکی از قطعات سنگین ماشینی محسوب می شود که نیاز به یک بار تعویض دارد. انواع فیلترها عبارتند از فیلتر روغن موتور، فیلتر انتقال، فیلتر رسوب و ... که در انواع خودروها استفاده می شود. برای داشتن خودرویی سالم و بادوام بهتر است هر 6 ماه یکبار فیلتر روغن خودروهای سنگین را تعویض کنید.

نتیجه، زاویه تیغه:

این قطعه یکی دیگر از قطعات  ماشین سنگین یدکی مهم برای تجهیزات سنگین است. کیفیت بالای قطعات زمینی درگیر، مانند تیغه و گوشه تیغه؛ در نتیجه خودروی شما در پایان سال هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. علاوه بر این، کیفیت بالای خاک درگیر باعث افزایش عمر خودروی شما می شود. این قطعه باید دارای ویژگی هایی مانند دوام بالا، مقاومت در برابر سایش، قابلیت متالورژی خوب و غیره باشد.

جک و کلید ویژه:

جک و آچار از جمله وسایلی هستند که هر خودرویی باید داشته باشد. جک ابزاری است که هنگام تعمیر سوراخ استفاده می شود و آچارها نقش مهمی در این فرآیند دارند. بهتر است جعبه ای با کلیدها و پیچ های مختلف حمل کنید.

I-توربوشارژر:

این قطعه یکی از قطعات یدکی خودروهای سنگین محسوب می شود که هم در خودروهای سنگین و هم در خودروهای سبک یافت می شود. توربوشارژرها وسایلی مکانیکی هستند و هدف آنها ورود هوای بیشتر به داخل محفظه سیلندر است. این هوای بیشتر تولید اکسیژن را تضمین می کند که در نهایت باعث افزایش عملکرد موتور می شود.

لاستیک زاپاس:

لاستیک یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در خودروی شما باشد تا در صورت ترکیدن یکی از لاستیک ها بتوانید از زاپاس استفاده کنید.

شمع:

شمع ها یکی از مهمترین ملزومات کیت تعمیر هستند. زیرا اگر از کار بیفتد، ماشین حرکت نمی کند. بنابراین مطمئن شوید که این دستگاه را در خودروی سنگین خود نگه دارید. شمع ها به روش های مختلفی تولید و فروخته می شوند. بهترین نمونه این دستگاه شمع پلاتینیوم است که کیفیت بالایی دارد و طول عمر بالایی دارد.

کابل باتری:

این کابل مقرون به صرفه است و شما را از دردسر ماشین نجات می دهد. باتری ممکن است ناگهان برق را از دست بدهد، بنابراین کابل باتری در هر ماشینی ضروری است. بنابراین این کابل یکی از قطعات سنگین موتور است که به عنوان یک قطعه یدکی بسیار ضروری است.

آخرین کلمه

همانطور که گفته شد برای حمل و نقل کالا از وسایل نقلیه سنگین اینفویدک  استفاده می شود که گاهی اوقات می توانند مقصدهای بسیار طولانی داشته باشند. به همین دلیل لازم است تعدادی لوازم یدکی به همراه داشته باشید تا در صورت بروز حادثه بتوانید از این وسایل استفاده کنید. راد پایپ فیلد یکی از بزرگترین واردکنندگان در زمینه قطعات یدکی خودرو می باشد. برای خرید لوازم جانبی باکیفیت و ارزان تر از بازار آزاد می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد